Elektrik problemi

Katılım
19 Kas 2015
Mesajlar
35
Tepki puanı
6
Aracınız
İyi günler arkadaşlar aracim 2013 model fb7 civic lpg li. aracımda 20gün önce akü degistirdim ancak bu surede akü bitti hatta oyleki arabada cikmayan hata yoktu ve arabam calismiyordu. Yani tamamen bitmis . Takviye ile sarj edip calistirdik ve tekrar yeni aku taktik yine 2 gunde aku zayifladi ve arac zor calisiyor. Teyp havalandirma ic aydinlatma kapali, farlar ve silecekler dahil kapali yani autoda birakmiyorum. Neyin akuyu harcadigini bulamadim. Benzer problem yasayan varsa yardimci olabilir mi. Yada elektrik harcayan şeyi nasıl bulabilirim. Servislere hic güvenmiyorum tek dertleri biri düşsede yolsak. Bu arada istanbuldayım
 
Katılım
9 Ağu 2015
Mesajlar
423
Tepki puanı
92
@seckins33 hocam tek tek sigorta ları söktum ve kontrol kalemiyle kontrol ettim kaput altındaki sigortalara da baktım ışık sonmedi. Sadece kaput altındaki vidali ana sigortayi sokunce ışık yanmadi tık tık ses yapti
 

seckins33

0
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,674
Çözümler
2
Tepki puanı
2,971
Konum
Adana
Aracınız
Civic FC5 2019
@seckins33 hocam tek tek sigorta ları söktum ve kontrol kalemiyle kontrol ettim kaput altındaki sigortalara da baktım ışık sonmedi. Sadece kaput altındaki vidali ana sigortayi sokunce ışık yanmadi tık tık ses yapti
Sizin probleminiz biraz dikkat istiyor gibi. Bütün sigortaları söktüğünüzden eminseniz ve sadece bahsettiğiniz kalın kablonun sigortasını sökünce sönüyorsa, muhtemelen o kablonun sigorta bağlantısı öncesinden ek alınmış olabilir. @maksu hocam bu problem hakkında sen ne düşünüyorsun?

SNE-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
Araçtaki teyp orijinal mı değişmiş hocam? Bir de sonradan takılma modül vs neler var yazar mısınız? Yakın zamanda ön taraftan kaza yaptınız veya lpg tesisatı ile ilgili bir değişiklik oldu mu? Bunları bir yazın isterseniz tekrar düşünelim.

HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
9 Ağu 2015
Mesajlar
423
Tepki puanı
92
Teyp orjinal . Kapı eşik ledleri var tek aksesuar. Geçen şubat ayinda önden kaza yaptım tampon Ve sağ far düzeltildi hocam .LPG tesisatında değişiklik olmadı. Araba aküyu falan bitirecek derecede değil 1 yıl oldu aküyu değiştireli calismasinda sorun yok @maksu
 
Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
435
Çözümler
1
Tepki puanı
337
Yaş
38
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2013
İyi günler arkadaşlar aracim 2013 model fb7 civic lpg li. aracımda 20gün önce akü degistirdim ancak bu surede akü bitti hatta oyleki arabada cikmayan hata yoktu ve arabam calismiyordu. Yani tamamen bitmis . Takviye ile sarj edip calistirdik ve tekrar yeni aku taktik yine 2 gunde aku zayifladi ve arac zor calisiyor. Teyp havalandirma ic aydinlatma kapali, farlar ve silecekler dahil kapali yani autoda birakmiyorum. Neyin akuyu harcadigini bulamadim. Benzer problem yasayan varsa yardimci olabilir mi. Yada elektrik harcayan şeyi nasıl bulabilirim. Servislere hic güvenmiyorum tek dertleri biri düşsede yolsak. Bu arada istanbuldayım
Daha önce sizin problemin aynısını yaşadım.
Kaçak kontrolü yaptırın ve şarj dinamosuna bakım yaptırın .
Bozuk akü şarj dinamosunu bozuyor.
Sarj dinamosunda diot tablası,kömür ve konjonktür parçaları var kontrol ettirin özellikle bunlardan kaynaklı problem oluyor.
Dikkat edilmesi gereken çok önemli nokta konjonktür değişecekse bu parça orjinal olmalı yan sanayi yine arıza veriyor çıkma orjinalde olur ve uzman bir elektrikçi bu işi yapmalı.
Bunları yaptıktan sonra şarj dinamosu aküyü yüksek voltaj verip bozmadıysa sorun bitecektir.
ben 1 ay uğraştım inşallah siz 1 günde halledersiniz.
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
Konjektörü diyecektim ama arkadaş yazmış.

Eğer bilgin varsq önce konjektörün girişini motor çalışırken ölç. Şarjdan çıkan gerilim regüle edilmediği için ac görmen lazım. Görüyorsan dinamo sağlamdır. Yani AC 12-20 Volt okunuyorsa demekki şarj dinamosundan konjektöre akım geliyor.

Sonraki adım ise konjektör çıkışı. Voltmetre DC ye getirilir. 14 Volt gösteriyorsa konjektör süper çalışıyor demektir. 12 Volt gösteriyorsa arızalıdır. Aküyü şarj edemez. 13 Volt ise orta derecede çalışıyor demektir. Hiç göstermiyorsa yanmıştır. Artı uç gövde ile kısa devre ise bobin veya kömürlerden kısa devre oluyordur. Genelde yananların çoğu bu örnektir. Hem şarj etmez hem de şase vardır.

HTC U11 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ozzi

0
Katılım
14 Ara 2017
Mesajlar
333
Tepki puanı
183
Yaş
32
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FD6 2009
Arkadaşlar çok tuhaf bir durum yaşadım. Antalya'dan Bursa'ya dönerken araç hizim ortalama 130 140 ile mola vermek için bir benzinliğe girdim. Araci stop ettim. Baktım çok meydanda kaldı araç dedim biraz kenara alayim. Bir baktım araçta göstergeler yok hiç elektrik gelmiyor anahtar marş konumuna kadar boşa donuyor. Araçtan indim kapıları kitleniyormu diye kumandaya basıyorum araçta tık yok. Şaştım kaldım. Her neyse bi wc gittim geldim bir baktım araç kendini kitlemis. Kumandadan kapıları açtım göstergeler yandı. Normal bir şekilde araç marş aldı. Yola devam ettim. 2. Mola yerinde de aynı şeyi yaptı. Ama eve geldim evin önünde yapmadı tuhaf bir durum. Sebebini bilen varmı?

Try the impossible maybe not..
 

maksu

0
Yönetici
Katılım
15 Mar 2015
Mesajlar
2,794
Tepki puanı
589
Konum
ankara / dikmen
Aracınız
Honda CRV
Arkadaşlar çok tuhaf bir durum yaşadım. Antalya'dan Bursa'ya dönerken araç hizim ortalama 130 140 ile mola vermek için bir benzinliğe girdim. Araci stop ettim. Baktım çok meydanda kaldı araç dedim biraz kenara alayim. Bir baktım araçta göstergeler yok hiç elektrik gelmiyor anahtar marş konumuna kadar boşa donuyor. Araçtan indim kapıları kitleniyormu diye kumandaya basıyorum araçta tık yok. Şaştım kaldım. Her neyse bi wc gittim geldim bir baktım araç kendini kitlemis. Kumandadan kapıları açtım göstergeler yandı. Normal bir şekilde araç marş aldı. Yola devam ettim. 2. Mola yerinde de aynı şeyi yaptı. Ama eve geldim evin önünde yapmadı tuhaf bir durum. Sebebini bilen varmı?

Try the impossible maybe not..


Öncelikle geçmiş olsun. Dediğiniz şey için komple bir gün harcayıp problemin kaynağını bulmak gerekir. Bunun için bir çok sebep sayılabilir. Tahminim ısınan bir şey kısa devre yapıyor ve ecu korumaya geçiyor olabilir. Bu sebeple iyi bir oto elektrikçinin elinden geçmesi gerekir.
 
Geri
Üst