Civic FC5 F 1 kulakçık

Katılım
27 Eki 2021
Mesajlar
11
Tepki puanı
9
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
Slm arkadaşlar

Aracım FC5 2020 model . D konumundayken F1 kulakçık vitesi kullanayım istedim ama hemen tekrar otomatiğe alıyor kendini araç. 10 saniye manuel de kalıyor diye biliyorum ben . Bi ayar filan mı yapılıyor acaba multi ekrandan ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Paddle shift ile manuel seçeneği daimi olarak aktif edecek iseniz S modu varsa onu kullanmalısınız, Sm modu manuel den S otomatik moduna geçmek içinde tekrar vitesi D ardından S yapmanıza gerek yok sağ paddle shift e 2 saniye basılı tutarsanız S otomatiğe geçer

D modu kısa süreli kullanım içindir gaz pedalına az basarsanız manuel D modundan çıkar otomatiğe geçer D moduna alıp gaza yarıdan fazla basarsanız D manuel modunda devam eder. Yani ara hızlanmayı çabuklaştırmak için D de paddle shift kullanılır
 
Son düzenleme:
vitesi D modunda manuel e alıp tam gaz ve yüzde 50 arasındaki motor takati ile hızlanıyorsanız D modu manuel pozisyonda seçtiğiniz viteste durur gaz pedalını hafifletip motor takatini azalttığınızda 2 saniye içinde D konumunda otomatiğe geçer.

S modunda bunu yapmaz, kendi kendine gaz pedalı pozisyonuna göre otomatiğe geçmez ancak S manuel modunda küçük vitesle ilerlerken motor devir limitörüne ulaşana kadar gaza basarsanız 5500-6000rpm civarında bir üst vitese kendisi geçer.

Eğer D manuel modunda seçilen vitesin karşıladığı minimum hız miktarının altına düşerseniz D otomatik moduna kendisi geri döner, bu olay S modunda ise seçilen vitesin minimum hız aralığına ulaşıldığında bir alt vitese geçerek sırayla birinci vitese kadar manuel de kalarak çalışır. S modu manuel modda aracı durdurırsanız Sm1 olur ancak D modunda D1 olmaz doğrudan D ye geçer.

hem S hemde D modunda manuel vites seçimi yapmışsanız gaz pedalı kullanmaksızın otomatik moduna geri dönmek için sağdaki paddle shift e 2 saniye basılı tutarak otomatik moda geri dönebilirsiniz.

Coasting yani ayağı gaztan tamamen çekip süzülme yaparken D modunda yavaşlama amacı ile vites küçültürseniz tekrar uygun miktarda (yani tam gaz hariç) gaza basana dek D modu kendi kendine otomatiğe geçmez, bunu genellikle yüksek hızlardan frenleri daha az kullanarak yavaşlama amacıyla yada yokuş aşağı inerken tecrübe edersiniz.

Paddle shift kullanarak CVT şanzımanda vitesi motora ve şanzımana zarar verecek hız aralıklarına getiremezsiniz buna müsaade etmez 120km hızla giderken birinci vitese takamazsınız.

CVT şanzımanın aslında vites sayısı olmaz, iki kasnak ve bir çelik kayıştan oluşur, Civic in sağladığı manuel seçeneği önceden belirlenmiş hız ve motor devri aralıklarına göre çalışan sanal mizaçlı bir özelliktir ve oldukça kullanışlıdır, fren balatalarını 10000km de tamamen tüketmek istemeyenler için veya yokuş yukarı tırmanışlarda şanzımanı parçalamamak için yada öndekini acele biçimde sollama ihtiyacı olduğunda sabit yazılım verilerinden istifade etmek yani düşük devirle ilerlerken birdenbire gaza kickdown butonuna ulaşana kadar basıp motoru delirtmek yerine bu işi hız ve yol şartlarına göre kendimiz bir iki vites küçültüp gaza daha az basarak çok daha pürüzsüz ve iyi hızlanmalar yapabilmemizi sağlar
 
Eksik birşey kaldıysa onları da izah edebilirim, sanırım bazı Civic modellerinde S modu yerine L modu var ancak onlarda zaten Paddle Shift bulunmuyor.

Her ayrıntıya cevap yazmışsın Hocam . İstifade ettim ve gayet bilgilendim . Teşekkür ederim


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Eksik birşey kaldıysa onları da izah edebilirim, sanırım bazı Civic modellerinde S modu yerine L modu var ancak onlarda zaten Paddle Shift bulunmuyor.
Güzel açıklanmışsınız.cvt de f1 güzel fakat saçma gelen bir nokta var,şöyle
2700 devirle çok çok hafif bir yokuş tırmanırken 3500 devire kadar çıkıp(d modunda) f1 + ya bir defa dokununup gaz pedalını hafif dokunarak devam etmek istediğimde devir haliyle düşüyor araç hızlanıyor f1 den bir defa artırdığımda!!
Hemen akabinde gaza fazla basmadan devam etmek istesem bir bakıyorum ki araç vites(oran) düşürmüş ve devir artma eğilimine girmiş, akabinde gazdan yavaşça ayağımı çeksem de artık cvt alt oranda ve üst orana geçmek için hızlanmam gaza basmam gerekiyor yeniden bu kısır bir döngüye giriyor ve bakıyorum ki hız kaynetmişim cvt nin en kötü yönü bu bence.bu kısır döngüye girmemenin tek yolu ise yarış yapar gibi kullanmak yada 4000 devirle hafif yokuşu çıkmak.f1 3000 devir altında tatsız ve 2000 devir altında minik sarsıntılar yapıyor.182 beygirlik cvt yi kullanmak isterdim o da mı böyle acaba.
Cvt yazılımının geliştirilerek ve cvt mekaniğinin güçlenlendirilerek çok daha iyi bir seviyeye geleceğinden eminim ilerde.cvt geleceğin şanzımanı bence ama geliştirilmesi gereken bazı parametrelere acil ihtiyaç var.
 
Güzel açıklanmışsınız.cvt de f1 güzel fakat saçma gelen bir nokta var,şöyle
2700 devirle çok çok hafif bir yokuş tırmanırken 3500 devire kadar çıkıp(d modunda) f1 + ya bir defa dokununup gaz pedalını hafif dokunarak devam etmek istediğimde devir haliyle düşüyor araç hızlanıyor f1 den bir defa artırdığımda!!
Hemen akabinde gaza fazla basmadan devam etmek istesem bir bakıyorum ki araç vites(oran) düşürmüş ve devir artma eğilimine girmiş, akabinde gazdan yavaşça ayağımı çeksem de artık cvt alt oranda ve üst orana geçmek için hızlanmam gaza basmam gerekiyor yeniden bu kısır bir döngüye giriyor ve bakıyorum ki hız kaynetmişim cvt nin en kötü yönü bu bence.bu kısır döngüye girmemenin tek yolu ise yarış yapar gibi kullanmak yada 4000 devirle hafif yokuşu çıkmak.f1 3000 devir altında tatsız ve 2000 devir altında minik sarsıntılar yapıyor.182 beygirlik cvt yi kullanmak isterdim o da mı böyle acaba.
Cvt yazılımının geliştirilerek ve cvt mekaniğinin güçlenlendirilerek çok daha iyi bir seviyeye geleceğinden eminim ilerde.cvt geleceğin şanzımanı bence ama geliştirilmesi gereken bazı parametrelere acil ihtiyaç var.
Hocam bahsettiğiniz durum rampa çıkarken 2. vites ile 3. vites arasında kalmak gibi olmuş. Sebebi tamamen 1.6 atmosferik motorla ilerliyor olmak bence. Benzer döngüyü tam otomatik Fb7 ile de yaşıyordum yüksek hız ve hafif rampalarda. Çünkü tork yeterli olmuyor ve araç güç olan yerde çalışmak istiyor. Gayet normal. Şu an 1.5t kullanıyorum, kesinlikle öyle bir döngü yok. Hatta ortalama 110 kmh yi geçmez isem 3000 deviri görmüyorum bile.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Hocam bahsettiğiniz durum rampa çıkarken 2. vites ile 3. vites arasında kalmak gibi olmuş. Sebebi tamamen 1.6 atmosferik motorla ilerliyor olmak bence. Benzer döngüyü tam otomatik Fb7 ile de yaşıyordum yüksek hız ve hafif rampalarda. Çünkü tork yeterli olmuyor ve araç güç olan yerde çalışmak istiyor. Gayet normal. Şu an 1.5t kullanıyorum, kesinlikle öyle bir döngü yok. Hatta ortalama 110 kmh yi geçmez isem 3000 deviri görmüyorum bile.

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Tahmin ettiğim gibi
 
Güzel açıklanmışsınız.cvt de f1 güzel fakat saçma gelen bir nokta var,şöyle
2700 devirle çok çok hafif bir yokuş tırmanırken 3500 devire kadar çıkıp(d modunda) f1 + ya bir defa dokununup gaz pedalını hafif dokunarak devam etmek istediğimde devir haliyle düşüyor araç hızlanıyor f1 den bir defa artırdığımda!!
Hemen akabinde gaza fazla basmadan devam etmek istesem bir bakıyorum ki araç vites(oran) düşürmüş ve devir artma eğilimine girmiş, akabinde gazdan yavaşça ayağımı çeksem de artık cvt alt oranda ve üst orana geçmek için hızlanmam gaza basmam gerekiyor yeniden bu kısır bir döngüye giriyor ve bakıyorum ki hız kaynetmişim cvt nin en kötü yönü bu bence.bu kısır döngüye girmemenin tek yolu ise yarış yapar gibi kullanmak yada 4000 devirle hafif yokuşu çıkmak.f1 3000 devir altında tatsız ve 2000 devir altında minik sarsıntılar yapıyor.182 beygirlik cvt yi kullanmak isterdim o da mı böyle acaba.
Cvt yazılımının geliştirilerek ve cvt mekaniğinin güçlenlendirilerek çok daha iyi bir seviyeye geleceğinden eminim ilerde.cvt geleceğin şanzımanı bence ama geliştirilmesi gereken bazı parametrelere acil ihtiyaç var.
Atmosferik motorda güç gerektiği zaman mutlaka devir çevirmelisiniz, Civic te bu seçenek 1.6 125hp ve 160nm olarak sunulmuş, CVT şanzıman yada Honda modellerinin güncel eksoz gazı emisyon kurallarından etkilenen yeni modellerin tamamı otomatik vites kullanımında her zaman en büyük vites en az motor devri ile ilerleyecek karakterde tasarlanmış

Manuel vitesli atmosferik yada turboşarjlı motora sahip herhangi bir otomobilden örnek vermek gerekirse hangi marka model olursa olsun ister 300hp ister 75hp, sollama, yokuş çıkma, ani hızlanma gibi tercihlerde debriyaj+ ara gazı ile devir tutturup peşine vites küçültmek gerekir. Manuel vitesle düzlükten sakin bir motor takati ile gelip düzlükte kullandığımız aynı viteste yokuş yukarı sadece gaza basarak motordan güç istersek zaten bu pek hoş birşey değil. Bazı kullanıcılar bu yüzden kullandıkları aracın motor gücünün yetersizliğinden çok şikayet ederler, eğer devir çevirmekten korkmayacağınız dayanıklılıkta bir motora sahipseniz ( Honda :) ) gerektiği kadar devir çevirmelisiniz, ancak bu sadece gaz pedalına bağlı değil. Turboşarjlı motorlarda manuel vites ile Dizel yada Benzinli fark etmez düşük devirle yokuşu rahat çıkıyorum sabit vitesle düşük devirden başlayıp düzlüklerde sadece gaz pedalı ile rahat hızlanıyorum derler ancak turbolu motorla düşük devirde 1500-2000rpm gibi gaza motoru rahatsız edecek kadar gazla basarsanız turbo gereğinden çok daha fazla devir çevirecek yani turbo türbini o esnada küçük vitesle yüksek devirle 250000-300000rpm ile dönecekse büyük vitesle gaza çok basıldığında 400000-550000rpm gibi hızlara ulaşarak turbonuz çok daha çabuk yıpranır ve motor yağınızı aşırı ısıtır. Düşük devir ve gaza fazla basılarak istenen yüksek motor takati ile motor ne kadar sıkıştırılırsa işte o kadar fazla eksoz gazı basıncı ve sıcaklığı üretecek demektir. Atmosferik motorda genellikle sorun olmaz ama turbo varsa dikkat edilmelidir

Atmosferik motor karakteri gereği biraz ses yapar, düşük devirlerde bir miktar titreşimde yapar, sadece Honda ya has bir durum değil, Honda Civic zaten konfor mizaçlı yada sessiz çalışan sarsmayan bir otomobil değil, aksine Soichiro Honda nın ve Ayrton Senna yıllarında söylenen "Samuray ruhlu sürücülere özel" imal edilmiş bir acayip otomobildir:)

1.5 turbo düşük devirde titremiyor ama özellikle böyle tasarlandığını sanmıyorum yeri geldiğinde zangırdıyor da, zorlayınca gürültüde yapıyor.

Özetle yokuş çıkarken vites büyütmenize gerek yok FC5 yada FK7 deki CVT şanzıman 1.5 turbo yada 1.6 atmosferik motor farketmeksizin gaz pedalı pozisyonuna göre zaten ilerleyebileceği en büyük vitesi kullandırır, Paddle Shift D modunda esasen vites küçülterek faydalı olan işlevi sağlar, D modunda manuel vites büyütmek te mümkün ancak genellikle yokuş inerken.

Siz yokuş çıkarken önce gaza iyice basıp sonra motoru kısa süre serbest bırakıp bir vites büyüterek ardından gaza daha az basıp daha da büyük vites daha düşük devirle ilerlemek istediğinizde otomatik vitesin vites seçimini belirleyen sadme jeneratörü yada tork sensörüne giden verilerle sürtüşme yaşıyorsunuz, sadme jeneratörü yada tork sensörü tekerleğe binen yük ve motora binen zorlanmaya göre şanzımana veri iletip vites küçültür yada büyütür, yokuş yukarı çıkarken zaten otomatik modunda en ideal motor devri ve en ideal vites seçilmiş olur siz gaza sabit bastığınız sürece, eğer gaza daha fazla basarsanız haliyle vites küçülecek gaza az basarsanızda büyüyecektir yokuş yada düzlük farketmeksizin tekerlek ile motor arasında sıkışan yük ne kadar ölçülmüş ise.

Civic in bu modellerinde CVT şanzıman küçük gaz pedalı hareketleriyle hızlanıp gaz kestiğinizde D modunda minimum motor kompresyonu maksimum coasting mesafesi şeklinde çalışıyor. D modunda yavaşlama amacıyla gaz kestiğinizde genellikle kompresyon gücü ile değil tekerlek sürtünmesi ve aerodinamik kombinasyonun etkisiyle yavaşlıyorsunuz Civic te bu ikisi de harikulade olduğu için düz yolda yada yokuş aşağı iseniz gittikçe gidiyor:)

eğer bu CVT ile D modunda dipgaz hızlanma hatta kickdown butonuna kadar gaza basıp CVT yi en iyi hızlanma oranına kadar vites küçülttürüp ani ve çabuk hızlanmışsanız motor 5000rpm lerde ve yüksek hıza ulaştığınızda aniden gazı pat diye tamamen çekerseniz bu sefer coasting te yüksek kompresyonu yakalıyorsunuz tekrar gaza basacağınızı yada aniden tekrar hızlanmak istediğinizi varsayıp deviri yüksek vitesi küçük tutarak yavaşlayacaktır çünki gaz pedalı tamamen serbest bu anda, son anlarda bastığınız gaz pedalı miktarı tork sensörünün vites seçim kararında etkili olur. Sert hızlanmanın hemen ardından gaza az miktarda basarak ilerlemek isterseniz motor devri kısa sürede düşecek vites hemen büyüyecektir.

Malesef Civic ve Honda motorları biraz Samuray yapıyor insanı, motor gürültüsüne motor devri çevirmeye alışkın olmamak durumunda olsa bile kolay adapte olunuyor yalnız 40 lı yaşlardan sonra sürüş stilini yenilemek değiştirmek nerdeyse imkansızdır. Ben alıştım ama Civic ve CVT şanzımanı birçok kişiyi ciddi şekilde rahatsız eder. Asla övmüyorum ama alıştığım için seviyorum.
 
Son düzenleme:
Atmosferik motorda güç gerektiği zaman mutlaka devir çevirmelisiniz, Civic te bu seçenek 1.6 125hp ve 160nm olarak sunulmuş, CVT şanzıman yada Honda modellerinin güncel eksoz gazı emisyon kurallarından etkilenen yeni modellerin tamamı otomatik vites kullanımında her zaman en büyük vites en az motor devri ile ilerleyecek karakterde tasarlanmış

Manuel vitesli atmosferik yada turboşarjlı motora sahip herhangi bir otomobilden örnek vermek gerekirse hangi marka model olursa olsun ister 300hp ister 75hp, sollama, yokuş çıkma, ani hızlanma gibi tercihlerde debriyaj+ ara gazı ile devir tutturup peşine vites küçültmek gerekir. Manuel vitesle düzlükten sakin bir motor takati ile gelip düzlükte kullandığımız aynı viteste yokuş yukarı sadece gaza basarak motordan güç istersek zaten bu pek hoş birşey değil. Bazı kullanıcılar bu yüzden kullandıkları aracın motor gücünün yetersizliğinden çok şikayet ederler, eğer devir çevirmekten korkmayacağınız dayanıklılıkta bir motora sahipseniz ( Honda :) ) gerektiği kadar devir çevirmelisiniz, ancak bu sadece gaz pedalına bağlı değil. Turboşarjlı motorlarda manuel vites ile Dizel yada Benzinli fark etmez düşük devirle yokuşu rahat çıkıyorum sabit vitesle düşük devirden başlayıp düzlüklerde sadece gaz pedalı ile rahat hızlanıyorum derler ancak turbolu motorla düşük devirde 1500-2000rpm gibi gaza motoru rahatsız edecek kadar gazla basarsanız turbo gereğinden çok daha fazla devir çevirecek yani turbo türbini o esnada küçük vitesle yüksek devirle 250000-300000rpm ile dönecekse büyük vitesle gaza çok basıldığında 400000-550000rpm gibi hızlara ulaşarak turbonuz çok daha çabuk yıpranır ve motor yağınızı aşırı ısıtır. Düşük devir ve gaza fazla basılarak istenen yüksek motor takati ile motor ne kadar sıkıştırılırsa işte o kadar fazla eksoz gazı basıncı ve sıcaklığı üretecek demektir. Atmosferik motorda genellikle sorun olmaz ama turbo varsa dikkat edilmelidir

Atmosferik motor karakteri gereği biraz ses yapar, düşük devirlerde bir miktar titreşimde yapar, sadece Honda ya has bir durum değil, Honda Civic zaten konfor mizaçlı yada sessiz çalışan sarsmayan bir otomobil değil, aksine Soichiro Honda nın ve Ayrton Senna yıllarında söylenen "Samuray ruhlu sürücülere özel" imal edilmiş bir acayip otomobildir:)

1.5 turbo düşük devirde titremiyor ama özellikle böyle tasarlandığını sanmıyorum yeri geldiğinde zangırdıyor da, zorlayınca gürültüde yapıyor.

Özetle yokuş çıkarken vites büyütmenize gerek yok FC5 yada FK7 deki CVT şanzıman 1.5 turbo yada 1.6 atmosferik motor farketmeksizin gaz pedalı pozisyonuna göre zaten ilerleyebileceği en büyük vitesi kullandırır, Paddle Shift D modunda esasen vites küçülterek faydalı olan işlevi sağlar, D modunda manuel vites büyütmek te mümkün ancak genellikle yokuş inerken.

Siz yokuş çıkarken önce gaza iyice basıp sonra motoru kısa süre serbest bırakıp bir vites büyüterek ardından gaza daha az basıp daha da büyük vites daha düşük devirle ilerlemek istediğinizde otomatik vitesin vites seçimini belirleyen sadme jeneratörü yada tork sensörüne giden verilerle sürtüşme yaşıyorsunuz, sadme jeneratörü yada tork sensörü tekerleğe binen yük ve motora binen zorlanmaya göre şanzımana veri iletip vites küçültür yada büyütür, yokuş yukarı çıkarken zaten otomatik modunda en ideal motor devri ve en ideal vites seçilmiş olur siz gaza sabit bastığınız sürece, eğer gaza daha fazla basarsanız haliyle vites küçülecek gaza az basarsanızda büyüyecektir yokuş yada düzlük farketmeksizin tekerlek ile motor arasında sıkışan yük ne kadar ölçülmüş ise.

Civic in bu modellerinde CVT şanzıman küçük gaz pedalı hareketleriyle hızlanıp gaz kestiğinizde D modunda minimum motor kompresyonu maksimum coasting mesafesi şeklinde çalışıyor. D modunda yavaşlama amacıyla gaz kestiğinizde genellikle kompresyon gücü ile değil tekerlek sürtünmesi ve aerodinamik kombinasyonun etkisiyle yavaşlıyorsunuz Civic te bu ikisi de harikulade olduğu için düz yolda yada yokuş aşağı iseniz gittikçe gidiyor:)

eğer bu CVT ile D modunda dipgaz hızlanma hatta kickdown butonuna kadar gaza basıp CVT yi en iyi hızlanma oranına kadar vites küçülttürüp ani ve çabuk hızlanmışsanız motor 5000rpm lerde ve yüksek hıza ulaştığınızda aniden gazı pat diye tamamen çekerseniz bu sefer coasting te yüksek kompresyonu yakalıyorsunuz tekrar gaza basacağınızı yada aniden tekrar hızlanmak istediğinizi varsayıp deviri yüksek vitesi küçük tutarak yavaşlayacaktır çünki gaz pedalı tamamen serbest bu anda, son anlarda bastığınız gaz pedalı miktarı tork sensörünün vites seçim kararında etkili olur. Sert hızlanmanın hemen ardından gaza az miktarda basarak ilerlemek isterseniz motor devri kısa sürede düşecek vites hemen büyüyecektir.

Malesef Civic ve Honda motorları biraz Samuray yapıyor insanı, motor gürültüsüne motor devri çevirmeye alışkın olmamak durumunda olsa bile kolay adapte olunuyor yalnız 40 lı yaşlardan sonra sürüş stilini yenilemek değiştirmek nerdeyse imkansızdır. Ben alıştım ama Civic ve CVT şanzımanı birçok kişiyi ciddi şekilde rahatsız eder. Asla övmüyorum ama alıştığım için seviyorum.
Hocam mükemmel açıklamışsınız.geçen sene aldım hondayı ve 1 sene sonra baya alıştım cvt ye seviyorum diyebilirim.şehir içi mükemmel sadece küçük yokuşlarda gaz pedalına hassas basmazsam kararsız kalıyor arada o var on6 da açıklamışsınız zaten her bir kelimeyi dikkatle okudum sürüşümdie etkisi olacak umuyorum.1 yılda baya alıştım daha da olumlu olur sanıyorum.teşekkür ederim açıklamalarınız için
 
Geri
Üst