Atmosferik motorda güç gerektiği zaman mutlaka devir çevirmelisiniz, Civic te bu seçenek 1.6 125hp ve 160nm olarak sunulmuş, CVT şanzıman yada Honda modellerinin güncel eksoz gazı emisyon kurallarından etkilenen yeni modellerin tamamı otomatik vites kullanımında her zaman en büyük vites en az motor devri ile ilerleyecek karakterde tasarlanmış
Manuel vitesli atmosferik yada turboşarjlı motora sahip herhangi bir otomobilden örnek vermek gerekirse hangi marka model olursa olsun ister 300hp ister 75hp, sollama, yokuş çıkma, ani hızlanma gibi tercihlerde debriyaj+ ara gazı ile devir tutturup peşine vites küçültmek gerekir. Manuel vitesle düzlükten sakin bir motor takati ile gelip düzlükte kullandığımız aynı viteste yokuş yukarı sadece gaza basarak motordan güç istersek zaten bu pek hoş birşey değil. Bazı kullanıcılar bu yüzden kullandıkları aracın motor gücünün yetersizliğinden çok şikayet ederler, eğer devir çevirmekten korkmayacağınız dayanıklılıkta bir motora sahipseniz ( Honda

) gerektiği kadar devir çevirmelisiniz, ancak bu sadece gaz pedalına bağlı değil. Turboşarjlı motorlarda manuel vites ile Dizel yada Benzinli fark etmez düşük devirle yokuşu rahat çıkıyorum sabit vitesle düşük devirden başlayıp düzlüklerde sadece gaz pedalı ile rahat hızlanıyorum derler ancak turbolu motorla düşük devirde 1500-2000rpm gibi gaza motoru rahatsız edecek kadar gazla basarsanız turbo gereğinden çok daha fazla devir çevirecek yani turbo türbini o esnada küçük vitesle yüksek devirle 250000-300000rpm ile dönecekse büyük vitesle gaza çok basıldığında 400000-550000rpm gibi hızlara ulaşarak turbonuz çok daha çabuk yıpranır ve motor yağınızı aşırı ısıtır. Düşük devir ve gaza fazla basılarak istenen yüksek motor takati ile motor ne kadar sıkıştırılırsa işte o kadar fazla eksoz gazı basıncı ve sıcaklığı üretecek demektir. Atmosferik motorda genellikle sorun olmaz ama turbo varsa dikkat edilmelidir
Atmosferik motor karakteri gereği biraz ses yapar, düşük devirlerde bir miktar titreşimde yapar, sadece Honda ya has bir durum değil, Honda Civic zaten konfor mizaçlı yada sessiz çalışan sarsmayan bir otomobil değil, aksine Soichiro Honda nın ve Ayrton Senna yıllarında söylenen "Samuray ruhlu sürücülere özel" imal edilmiş bir acayip otomobildir
1.5 turbo düşük devirde titremiyor ama özellikle böyle tasarlandığını sanmıyorum yeri geldiğinde zangırdıyor da, zorlayınca gürültüde yapıyor.
Özetle yokuş çıkarken vites büyütmenize gerek yok FC5 yada FK7 deki CVT şanzıman 1.5 turbo yada 1.6 atmosferik motor farketmeksizin gaz pedalı pozisyonuna göre zaten ilerleyebileceği en büyük vitesi kullandırır, Paddle Shift D modunda esasen vites küçülterek faydalı olan işlevi sağlar, D modunda manuel vites büyütmek te mümkün ancak genellikle yokuş inerken.
Siz yokuş çıkarken önce gaza iyice basıp sonra motoru kısa süre serbest bırakıp bir vites büyüterek ardından gaza daha az basıp daha da büyük vites daha düşük devirle ilerlemek istediğinizde otomatik vitesin vites seçimini belirleyen sadme jeneratörü yada tork sensörüne giden verilerle sürtüşme yaşıyorsunuz, sadme jeneratörü yada tork sensörü tekerleğe binen yük ve motora binen zorlanmaya göre şanzımana veri iletip vites küçültür yada büyütür, yokuş yukarı çıkarken zaten otomatik modunda en ideal motor devri ve en ideal vites seçilmiş olur siz gaza sabit bastığınız sürece, eğer gaza daha fazla basarsanız haliyle vites küçülecek gaza az basarsanızda büyüyecektir yokuş yada düzlük farketmeksizin tekerlek ile motor arasında sıkışan yük ne kadar ölçülmüş ise.
Civic in bu modellerinde CVT şanzıman küçük gaz pedalı hareketleriyle hızlanıp gaz kestiğinizde D modunda minimum motor kompresyonu maksimum coasting mesafesi şeklinde çalışıyor. D modunda yavaşlama amacıyla gaz kestiğinizde genellikle kompresyon gücü ile değil tekerlek sürtünmesi ve aerodinamik kombinasyonun etkisiyle yavaşlıyorsunuz Civic te bu ikisi de harikulade olduğu için düz yolda yada yokuş aşağı iseniz gittikçe gidiyor
eğer bu CVT ile D modunda dipgaz hızlanma hatta kickdown butonuna kadar gaza basıp CVT yi en iyi hızlanma oranına kadar vites küçülttürüp ani ve çabuk hızlanmışsanız motor 5000rpm lerde ve yüksek hıza ulaştığınızda aniden gazı pat diye tamamen çekerseniz bu sefer coasting te yüksek kompresyonu yakalıyorsunuz tekrar gaza basacağınızı yada aniden tekrar hızlanmak istediğinizi varsayıp deviri yüksek vitesi küçük tutarak yavaşlayacaktır çünki gaz pedalı tamamen serbest bu anda, son anlarda bastığınız gaz pedalı miktarı tork sensörünün vites seçim kararında etkili olur. Sert hızlanmanın hemen ardından gaza az miktarda basarak ilerlemek isterseniz motor devri kısa sürede düşecek vites hemen büyüyecektir.
Malesef Civic ve Honda motorları biraz Samuray yapıyor insanı, motor gürültüsüne motor devri çevirmeye alışkın olmamak durumunda olsa bile kolay adapte olunuyor yalnız 40 lı yaşlardan sonra sürüş stilini yenilemek değiştirmek nerdeyse imkansızdır. Ben alıştım ama Civic ve CVT şanzımanı birçok kişiyi ciddi şekilde rahatsız eder. Asla övmüyorum ama alıştığım için seviyorum.