FB7 ECON

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan poyraz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
22 Ocak 2014
Mesajlar
325
Tepki puanı
1
Konum
ARTVİN
Ynt: FB7 ECON

Ynt: FB7 ECON

bu güzel açıklamandan dolayı tşkkürler.


iPhone 5s'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Trust

0
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
3,646
Tepki puanı
32
Konum
İstanbul
Aracınız
Ynt: FB7 ECON

Ynt: FB7 ECON


[quote author=maluus link=topic=135.msg4562#msg4562 date=1401051832]
Ben arkadaşlara katılmıyorum. Evet teorik olarak econ un yaptığı şeyler kapalı iken de yapılabilir. Ancak insanın gazı bu kadar dengeli ve sadece gerektiği ölçü ve hassaslıkta ayarlaması pratikte pek mümkün değil. (Belki ayağının ayarı bir bilgisayar hassaslığında olan usta şoförler vardır.Bilemiyorum :-) ) Evet econ bir depoyla iki katı mesafe gitmenizi sağlamıyor belki ama daha önemli birşey sağlıyor bence o da gereksiz yakıt yakmanızı engellemek. ayağınız gaz pedalındayken sürekli sabit olarak belli bir devirde tutmuyorsunuz biraz yukarı biraz aşağı sürekli bir değişim söz konusu. Bazen gereksiz yere fazla yüksek devire çıkıyor bazen de tam tersi. Neticede bunlar aslında size hicbir geri dönüşü faydası olmayan gereksiz yakıt sarfiyatları. İşte econ bunları önlüyor ve bir anlamda motor devrini regüle ederek bu gereksiz devir değişimlerini engelliyor. Böylece hem gereksiz yakıt sarfiyatını önlüyor hem de çok daha düzgün bir devir hız eğrisi sağlıyor. Benim denememe göre Ankarada etkisi de şöyle oldu daha önce bir depoyla ortalama 360 km yaparken eco kapalı iken ortalama 340 km yaptım. Yani aslında sayısal olarak faydası çok yüksek değil gibi görünüyor ama dediğim gibi bu yakıtın aslında bana hiç bir faydası olmadan boşa giden yakıt olduğunu düşününce gayet karlı ve faydalı görünüyor. Ha şunu da belirtmek lazım zaten gaz pedalını döven bir şoför iseniz, pedal halıya yapıştığı için zaten ayarlama ihtiyacınız kalmıyorsa econ a da ihtiyacınız yok demektir :-)

Enviado desde mi One S mediante Tapatalk
[/quote]Bazen gereksiz yere fazla yüksek devire çıkıyor bazen de tam tersi. Neticede bunlar aslında size hicbir geri dönüşü faydası olmayan gereksiz yakıt sarfiyatları. Demişsiniz..
araç sistemlerinde belli bir tecrübe ve arastırmalar suresince en saglıklı durum hangisi ise ona göre programlanma yapılır yokuş aşşagı inerken kar ettiginiz yakıtı çıkarken malesef kayıp edersiniz sizin durumunuz bence raslantı ben lpg ile 400 km yaparken bazen 370 km yapiyorum sonra dusunuyorum trafikte çok kalmış yada arabayı sıkıştırdıgım anlar geliyor aklıma..

illaki bir şeyler fark eder ama 20 km gibi uçurum bi fark beklemiyorum dogrusu.
zaten tutarlı bir sistem olsa idi otomotiv sektörlerinin amiral gemileri çok önce koyarlardı bu sistemi..uzun yolda hele hiç artısı yok 50 km econ açık gidin iki üç araba sollamal istediginizde yüksek devire çıkın bütün tasarruf uçar gider geriye 50 km hissiyatsız kullanılan bir yolculuk kalır..


Yaşasın tapatalk!
 

maluus

0
Katılım
3 May 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
3
Yaş
2023
Ynt: FB7 ECON

Ynt: FB7 ECON

Uzun yol konusunda hem fikiriz ki zaten cruise control de uzun yolda aynı sonuca götürüyor. Benim kastım saniyelik dakikalık iniş çıkışlar. Örneğin yol şartlarına göre atıyorum 1700 dv ile 75 km ile gitmek mümkün. Ama gerçekte bunu gaz pedalıyla ayarlarken sürekli 1700 devirde sabit tutarak yapmıyoruz. 1650-1750 veya hatta ayar durumuna göre 1600-1800 dv arasında sürekli inip çıkıyoruz. Veya ilk hareket esnasında hızlanırken 1700 devirde vites değişecekken biz 1750-1800 devire çıkıyoruz. Sonuçta işaret etmek istediğim bunlar bize herhangi bir faydası olmayan gereksiz tüketimler.

Enviado desde mi One S mediante Tapatalk
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,888
Tepki puanı
4
Yaş
49
Konum
İstanbul
FB7 ECON

Hocam döndü dolaştı yine benim dediğime geldi konu ECON düğmesi bence yoğun trafik icin ideal hala ayni sekilde düşünüyorum uzun yolda dur kalk yok araç zaten mükemmel değerleri yakalıyor 4,5 lt cok iyi bir değerdir fotoğrafını çekenler olmuştu inanmayanlar icin diger forumda :++:

O değilde dün benim araç bayırda sanki vites atmadi gibi geldi bana bağırdı bağırdı düze çıkınca normale döndü D de iken biraz zorlandı sanirim yada mekanizma mı şaşırdı ne oldu anlayamadim :aman:
 
Katılım
7 Mar 2014
Mesajlar
787
Tepki puanı
17
Yaş
47
Konum
Ataşehir / İstanbul
Ynt: FB7 ECON

Ynt: FB7 ECON

Tesaduf de olabilir ama ben uzun yolda econ acik olarak daha dusuk deger gormustum. Benzer kullanim tarzi ile iki farkli tarihte, ayni guzergahta
 
Katılım
22 Ocak 2014
Mesajlar
325
Tepki puanı
1
Konum
ARTVİN
Ynt: FB7 ECON

Ynt: FB7 ECON

evet uzun yolda econ ile ben 4.4 ü gördüm ben genelde econlu kullanıyorum arada adrenalin için çıkarıyorum


iPhone 5s'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,888
Tepki puanı
4
Yaş
49
Konum
İstanbul
Ynt: FB7 ECON

Ynt: FB7 ECON

[quote author=arlnold08 link=topic=135.msg4616#msg4616 date=1401212011]
evet uzun yolda econ ile ben 4.4 ü gördüm ben genelde econlu kullanıyorum arada adrenalin için çıkarıyorum


iPhone 5s'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
[/quote]

devrem rekor sende o zaman ben en düşük 4,7 lt okumustum forumda :)
 

sk67a

0
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,443
Tepki puanı
2
Yaş
54
Ynt: FB7 ECON

Ynt: FB7 ECON

"D" diye vites mi var otomatik şanzımanda? Vites kolunu "S" konumuna geçirirken
arada bir istasyon gibi koymuşlar onu araya; kandırıktan; eşantiyon. :D

Ben sadece ve sadece "S" vitesi bilirim. F1 kulakçıklarla el ele.
ssSSSSSsssssssss....
:driver:

[quote author=Attila Khan link=topic=135.msg4589#msg4589 date=1401113449]
Hocam döndü dolaştı yine benim dediğime geldi konu ECON düğmesi bence yoğun trafik icin ideal hala ayni sekilde düşünüyorum uzun yolda dur kalk yok araç zaten mükemmel değerleri yakalıyor 4,5 lt cok iyi bir değerdir fotoğrafını çekenler olmuştu inanmayanlar icin diger forumda :++:

O değilde dün benim araç bayırda sanki vites atmadi gibi geldi bana bağırdı bağırdı düze çıkınca normale döndü D de iken biraz zorlandı sanirim yada mekanizma mı şaşırdı ne oldu anlayamadim :aman:
[/quote]
 
Katılım
21 Ocak 2014
Mesajlar
1,888
Tepki puanı
4
Yaş
49
Konum
İstanbul
Ynt: FB7 ECON

Ynt: FB7 ECON

[quote author=sk67a link=topic=135.msg6747#msg6747 date=1403196868]
"D" diye vites mi var otomatik şanzımanda? Vites kolunu "S" konumuna geçirirken
arada bir istasyon gibi koymuşlar onu araya; kandırıktan; eşantiyon. :D

Ben sadece ve sadece "S" vitesi bilirim. F1 kulakçıklarla el ele.
ssSSSSSsssssssss....
:driver:

[/quote]

Hocam siz alıştınız ama benim S de dikkatim dağılıyor uzun süre kullanamıyorum o sekilde kaza riski var :)
 

maluus

0
Katılım
3 May 2014
Mesajlar
111
Tepki puanı
3
Yaş
2023
Ynt: FB7 ECON

Ynt: FB7 ECON

Ben sadece acil bir yerlere yetişmem gerektiğine kapatıyorum. Onun dışında sürekli açık bende.
 
Geri
Üst