fb7 honda civic 2013 gazdan atma problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan UMTK
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

UMTK

0
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
8
Tepki puanı
0
Yaş
38
Konum
İSTANBUL / GAZİOSMANPAŞA
fb7 honda civic 2013 gaz la sehir halindeyken arabayı sendeliyor ve benzine geciyor gaz dolu oldugu halde bunu yapıyor bazen ışıklarda durunca istop ediyor otomatık vites araba araç sollamaya kalksan sendeliyor arabayı sallıyor ve benzine atıyor gazıda hep aynı yerden shellden alıyorum ve bu yenı olmaya başladı daha önce böle bı sorunum yoktu acaba neden dir bilgisi olan başına gelen arkadasım varmı şuan benzinde kullanıyorum .duv.
 
Katılım
19 May 2021
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
Konya
2013 model civic otomatik vites arabamda orjinal fabrika çıkışlı BRC LPG takili son 2 aydir araba da gaz olduğu halde hareket halinde iken kırmızıya geçmeye ışıklarda stop etmeye başladı. Aralıklı sekilde LPG de gösterge lambasının tüm ışıkları yanıp sönmeler oluştu.
Screenshot_2021-05-19-18-48-58-451_com.miui.videoplayer.jpeg

M2003J15SC cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Son düzenleme:

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,940
Çözümler
9
Tepki puanı
8,941
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
2013 model civic otomatik vites arabamda orjinal fabrika çıkışlı BRC LPG takili son 2 aydir araba da gaz olduğu halde hareket halinde iken kırmızıya geçmeye ışıklarda stop etmeye başladı. Aralıklı sekilde LPG de gösterge lambasının tüm ışıkları yanıp sönmeler oluştu.
Ekli dosyayı görüntüle 265205

M2003J15SC cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Geçmiş olsun. Birden fazla sebep olabilir.

Sıralı Sistem LPG'li Araçlarda Kendiliğinden Gazdan Benzine Geçme Sorunu

LPG'li araçlarda özellikle yüksek devirlerde yaşanan gazdan benzine geçme şikayetinin muhtemel sebepleri aşağıda sıralanmıştır.

A: Eğer aracınızda bu şikayet var ise ilk olarak Lpg ayarını kontrol ettirmeniz gereklidir çünki iklim ve mevsimlere göre regülatör basıncı değişim gösterebilir ayarlanması gereklidir.

B: Sıralı sistem LPG'li araçlarda bulunan map bağlantı hortumlarında zamanla meydana gelen yırtılma aşınnma ecu'ya basıncı düşük ileteceği için araç birden gazdan benzine geçer.

C: Aracın altını sürtmeden dolayı LPG tankından gelen yakıt borusunda ezilme ve tıkanma meydana gelir. Birde zaman içinde alt kısımdaki borularda tıkanma bu sebeplere bağlı regülatöre yetersiz yakıt göndereceğinden regülatör ecu'ye düşük basın uyarısı gödererek aracın gazda giderken benzine geçmesine neden olur. Bu sorun genelde yüksek devirlerde yaşanır.

D: LPG beyin diyaframı zaman içerisinde çalışma özelliğini yitirerek basınç hatasına yol açar bu sebepten dolayı ecu arıza olarak algılayıp aracın benzine geçmesini sağlar. Bu sebepten dolayı araçta kendi kendine gazdan benzine geçme sorunu gözükür.

E: Daha önceki makalelerimizde belirtiğimiz gibi araca ilk montaj esnasında işin kolayına kaçan ustalar LPG tessisatındakı enjektör ve algılayıcı kabloları lehimlemeden bantla sararak iş yaptıkları için zamanla bu bağlantılar iletkenliğini yitirerek Aracın kendiliğinden gazdan benzine geçme sorunna yol açar.

F: Birkaç LPG markasında programa LPG enjektör hatası yaşandığında aracın motorunu koruma amacı ile yazılımsal gazdan benzine geçme özelliği eklenmiştir.

G: LPG map yani basınç sensörü arızalı ise bu sorun kaçınılmaz olur. Kesinlikle arızalı map sensörünün değişmesi gerekir. Müşterilerin sıkça sorduğu sorulardan biri ise map sensörü neden sürekli arıza yaptığı sorusudur. Bu sorunun cevabı kısaca katkılı otogaz kullanmak ve zamanında filtre bakımı yapılmamasından kaynaklanır.
 
Geri
Üst