Arkadaşlar siz de duymuşsunuzdur "Honda'nın yağ kanalları ince" bu yüzden ince yağ kullanılmalı vs. denildiğini. Ben de neye göre hangi kanal vs. diye araştırdım. Aşağıda Honda'nın eski solda d14 motoru ile yeni k20 (r18 ve r16 ile benzer) motorunun pistonları var.
Yeni olandaki kanalların 2.1mm bir genişliği var. Buralar iyi kalitede filtre kullanılmadığında (hava - yağ) ve yağ değişimi geciktirildiğinde tıkanabilir. Bu durumlarda da yağınız da 5w30 üstünde bir viskozitedeyse sıkıntı yaşarsınız deniyor. Özellikle fd6 kullanıcılarının aslında dikkat etmesi gereken bir husus. Onlarda bu 10w40 yağ kullanımları çok yaygın. Filtre kalitesine de burada parantez açmak gerekiyor. zira yağın kirlenmesinde en büyük rol aslında kalitesiz hava filtresi. Temizlenmemesinde de yağ filtresi... Yağınızı da 5w30 eco lite gibi, Shell Ultra gibi temizleyici özellikleri olan yağlardan tercih ederseniz uzun süre kafanız rahat olur. Filtrede de Mann almaya bakın.
Ekli dosyayı görüntüle 263353
Aynen oyle hocam. K&N kutu içi hava filitresi kullanmaya başladıktan sonra 5 k km lere ladar yağ kararmıyor. Belki benden kaynaklıda olabilir bu durum en son 2500 km sonra tekrar değiştirmiştim yağı ben Eneos 0W 20 den devam ediyorum. Genelde 5 bin 6 bin km aralığında değiştiriyorum İstanbulda yaşadığımdan dolayı.
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.