Civic FB7 Fb7 Katalizatör ve Oksijen Sensörü Arızası (OBD Sonuçlarım) Çözüm Önerileriniz?

Katılım
22 May 2018
Mesajlar
95
Tepki puanı
3
Konum
ankara
Aracınız
yeni aldığım 2.el civic elegance aracımda motor arıza ışığı yanması sebebiyle arıza detaylarına baktığımda
- Katalizatör
-Oksijen sensörü
-egr sistemi

arızaları görünüyor.

Araç 92binde LPG'li ve BRC mevcut serviste takılmış. LPG'den dolayı yandığını normal olduğunu söyleyenler var forumlarda araştırdım katalizatörü temizletenler, oksijen sensörünü temizletenler var sonuç alamamışlar Ankara Şaşmaz sanayide bir yere sordum lpg fakir karışım ayarı yapılması lazım geçer dediler güvenemedim. Gereksiz yere sağa sola para harcamaya niyetim yok sorunun tam çözümü var mıdır varsa nedir bilenler cevaplarsa sevinirim.

En son hatayı silip aracı benzine aldım 100km kadar kullanıp deneyecem yanıp yanmadığına bakacam sizlerden de yorum destek öneri bekliyorum teşekkürler



Gördüğüm hatalar:

1.jpg

2.jpg
 

dodi34

0
Katılım
19 Kas 2016
Mesajlar
230
Tepki puanı
27
Aracınız

mertk

0
Katılım
18 Nis 2016
Mesajlar
117
Tepki puanı
46
Aracınız
Forumda vardı. Ankarada bir usta sensörün önüne takılan o metal malzemeden satıyordu. Yapanlarda çözüldü sorun diyolardı şuan linki bulamadım ama forumda bir arama yapmak lazım. Katalizör değiştirmekten daha mantıklı bir çözüm bence.
 
Katılım
22 May 2018
Mesajlar
95
Tepki puanı
3
Konum
ankara
Aracınız
Forumda vardı. Ankarada bir usta sensörün önüne takılan o metal malzemeden satıyordu. Yapanlarda çözüldü sorun diyolardı şuan linki bulamadım ama forumda bir arama yapmak lazım. Katalizör değiştirmekten daha mantıklı bir çözüm bence.

hocam ankaradaki o yeri bulabilirsen ben ankaradayım gidip alayım o parçayı :)
 
Katılım
22 May 2018
Mesajlar
95
Tepki puanı
3
Konum
ankara
Aracınız
Son Yaptılarım
Tekrar farklı bir lpg ustasına gittim benzinde kullan gel dedi.
260km benzinde kullandım arıza lambası yanmadı ustaya gittim baktı geçen hafta da brc servisine ayara gitmiştim ayarlar düzgün demişti bu usta da tam tersini ayarların saçma sapan olduğunu söyledi yola çıktık yol ayarı yaptı değerleri eşitledi bilmem ne bişeler yaptı 100 lira verdim yola cıktım 30km sonra tekrar lamba yandı geri geldim bu nasıl iş dedim tekrar baktı şuan ayarlar düzgün görünüyor katalizör lambası yanıyor egr boğaz kelebeği temizlet bujiler eskiyse onları da yenile tekrar bakalım dedi.

500-600 görünen bişe daha var yani siz ne diyorsunuz bu işe arkadaşlar ?

Bir Hondacıya gittim bunları yaparsak kesin geçer diyemem araç benzinde arıza yakmıyorsa araç lpg sistemiyle uyuşamıyor yada sensörde arıza var katalizörün 93binde bitmez dedi ve test sürüşünde çekişinde gidişinde bir anormallik göremedim dedi.
İstersen bu temizlik buji değişimi ve subap ayarlarını yapalım eğer yine de yakarsa öyle binmeye devam et bazı araçlar yakıyor lambayı senin arabanda sıkıntı yok dedi
 
Katılım
10 Haz 2018
Mesajlar
13
Tepki puanı
5
Konum
Sakarya
Aracınız
Arkadaşlar merhaba. Bu sorunla ben de aylardır boğuşuyorum. Aracım makyajlı kasa b7 2014 model executive. Aracı 2017 Eylül ayında aldığımda sadece lpg'de ve yaklaşık 150-200 km gittikten sonra yakıyordu. Arıza kodu 1 tane ve p0420'idi. Aracım 46000 km'de olunca katalizör kirli olabilir diye internetten ve yabancı sitelerden araştırıp, katalizör temizlediğini iddia eden cataclean denilen kimyasaldan alıp kullandım. Fayda etmeyince acaba yeterli mi gelmedi diye düşünerek 2 tane alıp kullandım. Yine bir değişiklik olmadı. Telefondan bağlandığım obd2 cihazımla arıza kodunu silerek kullanmaya devam ediyordum. Derken aracım 63000 km'ye geldi ve şuanda arıza kodunu daha sık yakıyor ve hatta artık benzinde de yakmaya başladı. (Benzinde yakması biraz daha uzun sürüyor.) Aracı şehir içinde kullanırken asla arıza ışığı yakmıyor. Şehirler arası yolda de yüksek devir ve yüksek hızlarda asla yakmıyor. Yani aracı sert kullandığınız sürece hiçbir sorun yok ama ne zaman devir 1500-2000 rpm ve sabit hızda kullanmaya kalkarsam hemen yakıyor. Defalarca gaz ayarı yaptırdım, subap ayarı yaptırdım ve aracımın bakımları eksiksiz ama maalesef bu sorunu çözemedim. Daha dün bir egzozcuya gittim. Sensörlerin ikisini de söküp baktık. Gözle görülür bir sıkıntı yok. Kamera salarak katalizör giriş ve çıkışına baktık yine katalizör içindeki peteklerde erime yada yoğun bir kir gözükmüyor. Buna rağmen arıza lambasının yanmasını egzozcu katalizöre bağlıyor. Söylediğine göre katalizörün içerisindeki elementler bir şekilde (daha önceden yaşanan bir bobin arızası yada kötü gaz ayarıyla aracın kullanımı sonucunda katalizörde aşırı ısınma olmuş ve içerisindeki elementlere zarar vermiş olabilir diyor.) işlevselliğini yitirmiş diyor. Neticede önerisi katalizörün değişmesi. Katalizör değişimi için işçilik dahil verdiği fiyat 2000 TL. Matay marka (orjinalinin de bu marka olduğunu söylüyor) yeni bir katalizör takarak sorunumun kesin çözüleceğini söylüyor.

Bu noktada kafama takılan 2 tane konur var.
1. Birincisi bu kadar çabuk katalizörün arıza yapması anlaşılabilir bir durum değil. Yeni katalizör de taktırsam tekrar kısa sürede aynı sorunla karşılaşmaktan çekiniyorum.
2. İkinci konu ise katalizörle ilgili. Bizim orjinal katalizörün marka modelini bilen varsa paylaşabilir mi? Egzozcunun dediği katalizörün birebir aynı olup olmadığını değiştirmeden anlamak istiyorum. Bu noktada 1700 TL'ye değimini yaptıran Batu3335 arkadaşım yardımcı olabilkir misin?
 
Katılım
22 May 2018
Mesajlar
95
Tepki puanı
3
Konum
ankara
Aracınız
Arkadaşlar merhaba. Bu sorunla ben de aylardır boğuşuyorum. Aracım makyajlı kasa b7 2014 model executive. Aracı 2017 Eylül ayında aldığımda sadece lpg'de ve yaklaşık 150-200 km gittikten sonra yakıyordu. Arıza kodu 1 tane ve p0420'idi. Aracım 46000 km'de olunca katalizör kirli olabilir diye internetten ve yabancı sitelerden araştırıp, katalizör temizlediğini iddia eden cataclean denilen kimyasaldan alıp kullandım. Fayda etmeyince acaba yeterli mi gelmedi diye düşünerek 2 tane alıp kullandım. Yine bir değişiklik olmadı. Telefondan bağlandığım obd2 cihazımla arıza kodunu silerek kullanmaya devam ediyordum. Derken aracım 63000 km'ye geldi ve şuanda arıza kodunu daha sık yakıyor ve hatta artık benzinde de yakmaya başladı. (Benzinde yakması biraz daha uzun sürüyor.) Aracı şehir içinde kullanırken asla arıza ışığı yakmıyor. Şehirler arası yolda de yüksek devir ve yüksek hızlarda asla yakmıyor. Yani aracı sert kullandığınız sürece hiçbir sorun yok ama ne zaman devir 1500-2000 rpm ve sabit hızda kullanmaya kalkarsam hemen yakıyor. Defalarca gaz ayarı yaptırdım, subap ayarı yaptırdım ve aracımın bakımları eksiksiz ama maalesef bu sorunu çözemedim. Daha dün bir egzozcuya gittim. Sensörlerin ikisini de söküp baktık. Gözle görülür bir sıkıntı yok. Kamera salarak katalizör giriş ve çıkışına baktık yine katalizör içindeki peteklerde erime yada yoğun bir kir gözükmüyor. Buna rağmen arıza lambasının yanmasını egzozcu katalizöre bağlıyor. Söylediğine göre katalizörün içerisindeki elementler bir şekilde (daha önceden yaşanan bir bobin arızası yada kötü gaz ayarıyla aracın kullanımı sonucunda katalizörde aşırı ısınma olmuş ve içerisindeki elementlere zarar vermiş olabilir diyor.) işlevselliğini yitirmiş diyor. Neticede önerisi katalizörün değişmesi. Katalizör değişimi için işçilik dahil verdiği fiyat 2000 TL. Matay marka (orjinalinin de bu marka olduğunu söylüyor) yeni bir katalizör takarak sorunumun kesin çözüleceğini söylüyor.

Bu noktada kafama takılan 2 tane konur var.
1. Birincisi bu kadar çabuk katalizörün arıza yapması anlaşılabilir bir durum değil. Yeni katalizör de taktırsam tekrar kısa sürede aynı sorunla karşılaşmaktan çekiniyorum.
2. İkinci konu ise katalizörle ilgili. Bizim orjinal katalizörün marka modelini bilen varsa paylaşabilir mi? Egzozcunun dediği katalizörün birebir aynı olup olmadığını değiştirmeden anlamak istiyorum. Bu noktada 1700 TL'ye değimini yaptıran Batu3335 arkadaşım yardımcı olabilkir misin?

Hocam ben son olarak şurada yazdığım bakımları yaptırdım tekrar honda ustama gittim katalizör bitse aracın çekişi gidişi böyle olmaz aracın her şeyi sağlam dedi lpg ayarına gittim lpgci ustanın söylediği arka oksijen sensöründendir sıkıntı orjinal çıkma al tak dene düzelecektir dedi tabi 5 liralık bir malzeme değil ki bu alıp takim deneyim orda bir hondacıyla daha karşılaştım lpg takılalı 1 hafta oldu bizimkindede yanmaaya başladı biz böyle biniyoruz dedi.

Ben de 3 farklı egzozcuya gitmiştim 1.sini 900tl fiyat verdi 2.si lpg beynindendir oynatma dedi 3. egzozcu yanmasını istemiyorsan lpgyi iptal ettir katalizörü de değiştirsen bir süre sonra yine yakacaktır bu arabalarda lpgden dolayı er geç yakıyor şeklinde cevap verdi.

Ben üzerime düşeni yaptım araştırdım baktırdım araçta gidişinde çekişinde hiçbir sıkıntı yok uğraşmamaya karar verdim sizler ne yaparsınız bilmem ama bir gelişme olursa haberdar olmak isterim :)
 
Katılım
5 Mar 2014
Mesajlar
1,670
Tepki puanı
84
Yaş
35
Konum
İstanbul - Bilecik - Trabzon
Aracınız
Hocam ben son olarak şurada yazdığım bakımları yaptırdım tekrar honda ustama gittim katalizör bitse aracın çekişi gidişi böyle olmaz aracın her şeyi sağlam dedi lpg ayarına gittim lpgci ustanın söylediği arka oksijen sensöründendir sıkıntı orjinal çıkma al tak dene düzelecektir dedi tabi 5 liralık bir malzeme değil ki bu alıp takim deneyim orda bir hondacıyla daha karşılaştım lpg takılalı 1 hafta oldu bizimkindede yanmaaya başladı biz böyle biniyoruz dedi.

Ben de 3 farklı egzozcuya gitmiştim 1.sini 900tl fiyat verdi 2.si lpg beynindendir oynatma dedi 3. egzozcu yanmasını istemiyorsan lpgyi iptal ettir katalizörü de değiştirsen bir süre sonra yine yakacaktır bu arabalarda lpgden dolayı er geç yakıyor şeklinde cevap verdi.

Ben üzerime düşeni yaptım araştırdım baktırdım araçta gidişinde çekişinde hiçbir sıkıntı yok uğraşmamaya karar verdim sizler ne yaparsınız bilmem ama bir gelişme olursa haberdar olmak isterim :)
Candan muhendislik ile gorusun derim

SM-G800H cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
17 May 2018
Mesajlar
91
Tepki puanı
38
Konum
Amasya
Merhaba arkadaşlar konuyla ilgim kullandıgım bütün araçlarda karşılaştım Opel Toyota hundai Chevrolet ve şimdi Honda ya biniyorum honda da şuan yok ama yanacaktır biliyorum bu sorun lpg ge yanma sıcaklığı ve lpgnin ayarının düzensıskıgı lpg nin heryerden düzensiz alınmasından kaynaklanıyor sonuçta sorun aynı en son bu işe kendim el armayı denedim bunuda Cruze de yaptım lpg montajını düzelttim hortumlar uzundu kısalttım giriş leriyakına aldım ve katalizör ü söktüm içine baktığım da katalizör ün seramigi patlamıştı ve bu yüzden çıkış sensörü egzoz dan çıkan gazı degerlerini ölcemiyormuş çünkü seramik patlamıştı lpg 95 oktandan fazla sıcaklık yaydıgı için yanma odasında manifota basana kadar sıcaklıl düşmüyor açıkken denedim aracı çalıştırdım katalizör ün içindeki seramik lpg de nar gibi kırmızı hal alıyor eger lpg ayarsız ve gazda hava karılımı çoksa yani gaz her yersen alınmışsa katalizör patlıyor yada çatlıyor bu süreçte işini yapamaz hale geliyor ve bunu araç arıza olarak algılıyor yakıtta aracın çekmesinde giç birşey olmuyor çünkü katalizör araçlardan çıkan zararlı gazları eco haline getiriyor ben bu sorunu diger araçkarımda bu şekilde şözdüm aattıgım arkadaşlar halen ışık sorunu yaşamadıklarını söylüyorlar


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst