şimdi arkadaşlar kaputu açınca motor ilk çalıştırmada ve sonrasında sarsıntılı çalışıyor ise sübap ayarı gereklidir. lpg ve benzin değişikliği belli süre sonra sübapları denesizleştiriyor.
şimdi gelelim benim probleme. 8 yıl 2005 vtec otomatik brc kitli kullandım. bir simit depoyla şehiriçi 33-34 litre 340-350 km rahat gidiyordum. şehirlerarası 500 km gittim.
şimdi 2015 eco black edition otomatik aldım. yine brc kit var üzerinde.33-34 litre gaz ile şehiriçi aynı güzergah 260-270 km gidiyorum.
fabrika verileri aşağı yukarı aynı. araba ağırlıkları hemen hemen aynı. güzergah aynı. şoför aynı. valla belki tuhaf gelicek ama 2005 vtec ten daha memnundum.
birde bu araba ısınmıyor, sol alttan kapı alttan sürekli bir soğuk geliyor. var mı böyle problem yaşayan?
Yakıt tüketimi tecrübelerinizi aktardığınız için teşekkürler, bu şekilde uzun vadeli tecrübeler bence oldukça kıymetli
Öncelikle aracınızın subap ayarı ve bakım unsurlarında sorun olmadığını emin olun (ortalama 29-30 lt gaz ile şehiriçi 300 kmye yakın gidebiliyorum ama kullanım koşulları bu veriyi çok değiştirebilir tabili), ancak bunlar dışında bence FB7lerin ES kasalardan daha fazla tüketimi için aslında birçok neden var.
- Motor özelliği olarak R16 serisi motorlarda VTEC sistemi önceki D16 serisi modellerden çok daha aktif ve geniş devir bandında kullanılıyor (i-VTEC). Teknik olarak VTEC sistemi atmosferik motorun yakıtı daha fazla da kullanabilmesine imkan sağlıyor, bu sayede de daha yüksek güç elde edilebiliyor. R16 motorlar otomatik 5 ileri vitesle gelmesi sayesinde uzun yolda yüksek süratlerde daha avantajlı olacaktır ancak özellikle şehiriçi rutin kullanımda D16 motordan daha fazla yakıt tüketiyor olabilir.
- Ağırlık olarak bildiğim kadarı ile ES kasaların ağırlıkları 1100 civarı iken FB7ler 1200 kg.dan başlıyor (LPGsiz halleri), yani arada 50-100 kg. arası bir ağırlık fazlalığı olduğunu düşünüyorum. Ruhsatlar kontrol edildiğinde ağırlıkların kaç yazdığına bakılırsa daha doğru bir tespit olacaktır ancak ağırlık farkı da FB7lerin yakıt artışına neden olacağını düşünüyorum.
- Jant-lastik kombinasyonu da ES kasalarda 14-15 inç aralığında iken, FB7ler Dream harici 16 janta sahipler. Büyük jant yol tutuş artışı ile birlikte yakıt tüketimi artışına da ayrı bir etken olabilir.
Sol alt kapıdan gelen soğuk içinde aslında makyajlı FB7 öncesinde alt kapı fitilleri mevcut ancak makyajlı versiyonda bunlar kaldırıldı maalesef.
Benide alt kapı haricinde esas kapı kumandasından gelen hava rahatsız ediyordu, onu da izolasyon ile çözdüm diyebilirim.