Civic FB7 FB7 LPG Tüketimi

Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,025
Çözümler
1
Tepki puanı
640
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
Uzun zamandır hep bu değerlerdemi senin araç hocam? Sübap ayarı diyor arkadaşlar sen hiç yaptırdınmı?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yok hocam uzun süredir bu değerde değil...2 aydır felan...ama şehir içi trafik kısa mesafe kırmızı ışık dengesiz trafik soğuk hava vs.gibi etkenler ORT.rakamı yükseltiyor...aynı araçla uzun yol yaptım..şehir içi 45 kuruş yakan araç uzun yolda 21 kuruş yaktı...burdan da yola çıkabilirsin...son olarak subap ayarı her zaman yapılması gerekli olduğunu düşünmüyorum..subap ayarı gerçekten gerekli durumlar haricinde motorun ayarlarının oynanması taraftarı değilim...eğer gerekiyorsa bu işlem çok çok iyi bir honda ustası bulmak gerekli olduğunu düşünüyorum...işim gereği bu tecrübeye sahibim...

HONDAŞK 'tır....
 
Katılım
26 Kas 2018
Mesajlar
27
Tepki puanı
6
Konum
Uşak
Aracınız
Civic FB7 2013
Yok hocam uzun süredir bu değerde değil...2 aydır felan...ama şehir içi trafik kısa mesafe kırmızı ışık dengesiz trafik soğuk hava vs.gibi etkenler ORT.rakamı yükseltiyor...aynı araçla uzun yol yaptım..şehir içi 45 kuruş yakan araç uzun yolda 21 kuruş yaktı...burdan da yola çıkabilirsin...son olarak subap ayarı her zaman yapılması gerekli olduğunu düşünmüyorum..subap ayarı gerçekten gerekli durumlar haricinde motorun ayarlarının oynanması taraftarı değilim...eğer gerekiyorsa bu işlem çok çok iyi bir honda ustası bulmak gerekli olduğunu düşünüyorum...işim gereği bu tecrübeye sahibim...

HONDAŞK 'tır....
hocam galiba bizde aracımla birbirimize alışmaya başladık değerlerimiz biraz daha yerine gelemeye başladı... bu hafta uzun yola çıkacağım oradaki deneyimleride paylaşırım yine...
 
Katılım
9 Ocak 2019
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Konum
ankara
Aracınız
Civic FB7 2015
şimdi arkadaşlar kaputu açınca motor ilk çalıştırmada ve sonrasında sarsıntılı çalışıyor ise sübap ayarı gereklidir. lpg ve benzin değişikliği belli süre sonra sübapları denesizleştiriyor.

şimdi gelelim benim probleme. 8 yıl 2005 vtec otomatik brc kitli kullandım. bir simit depoyla şehiriçi 33-34 litre 340-350 km rahat gidiyordum. şehirlerarası 500 km gittim.
şimdi 2015 eco black edition otomatik aldım. yine brc kit var üzerinde.33-34 litre gaz ile şehiriçi aynı güzergah 260-270 km gidiyorum.

fabrika verileri aşağı yukarı aynı. araba ağırlıkları hemen hemen aynı. güzergah aynı. şoför aynı. valla belki tuhaf gelicek ama 2005 vtec ten daha memnundum.

birde bu araba ısınmıyor, sol alttan kapı alttan sürekli bir soğuk geliyor. var mı böyle problem yaşayan?
 

DADAŞ

0
Katılım
7 Eyl 2015
Mesajlar
1,146
Tepki puanı
514
Konum
İzmir
Ad Soyad
Fırat Kaplan
Yaş
36
Aracınız
Civic FB7 2013
şimdi arkadaşlar kaputu açınca motor ilk çalıştırmada ve sonrasında sarsıntılı çalışıyor ise sübap ayarı gereklidir. lpg ve benzin değişikliği belli süre sonra sübapları denesizleştiriyor.

şimdi gelelim benim probleme. 8 yıl 2005 vtec otomatik brc kitli kullandım. bir simit depoyla şehiriçi 33-34 litre 340-350 km rahat gidiyordum. şehirlerarası 500 km gittim.
şimdi 2015 eco black edition otomatik aldım. yine brc kit var üzerinde.33-34 litre gaz ile şehiriçi aynı güzergah 260-270 km gidiyorum.

fabrika verileri aşağı yukarı aynı. araba ağırlıkları hemen hemen aynı. güzergah aynı. şoför aynı. valla belki tuhaf gelicek ama 2005 vtec ten daha memnundum.

birde bu araba ısınmıyor, sol alttan kapı alttan sürekli bir soğuk geliyor. var mı böyle problem yaşayan?

Hocam 4 sene 2006 model vtec kullandım 2014 ten beri de fb7 kullanıyorum dediklerinize katılıyorum


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
2 Nis 2018
Mesajlar
1,025
Çözümler
1
Tepki puanı
640
Konum
DENİZLİ
Ad Soyad
Ufuk
Yaş
40
Aracınız
Civic FC5 2018
şimdi arkadaşlar kaputu açınca motor ilk çalıştırmada ve sonrasında sarsıntılı çalışıyor ise sübap ayarı gereklidir. lpg ve benzin değişikliği belli süre sonra sübapları denesizleştiriyor.

şimdi gelelim benim probleme. 8 yıl 2005 vtec otomatik brc kitli kullandım. bir simit depoyla şehiriçi 33-34 litre 340-350 km rahat gidiyordum. şehirlerarası 500 km gittim.
şimdi 2015 eco black edition otomatik aldım. yine brc kit var üzerinde.33-34 litre gaz ile şehiriçi aynı güzergah 260-270 km gidiyorum.

fabrika verileri aşağı yukarı aynı. araba ağırlıkları hemen hemen aynı. güzergah aynı. şoför aynı. valla belki tuhaf gelicek ama 2005 vtec ten daha memnundum.

birde bu araba ısınmıyor, sol alttan kapı alttan sürekli bir soğuk geliyor. var mı böyle problem yaşayan?
Sol kapı işine gelirsek kapı orjinal mi işlem görmüş olabilir yada kapı fitillerinde bir problem olabilir...benimde sol ön kapı değişti rüzgarlı havada soğuk geldiğini hissediyorum özellikle içten kapı açma kolunun oradan...şuanki aracım 2013 fb7...Bende 2010 fd6 vardı aynen bende sizin gibi ondan çok memnun idim...dediklerinize katılıyorum...

Hondaşk ' tır
 
Katılım
26 Kas 2018
Mesajlar
27
Tepki puanı
6
Konum
Uşak
Aracınız
Civic FB7 2013
keş
şimdi arkadaşlar kaputu açınca motor ilk çalıştırmada ve sonrasında sarsıntılı çalışıyor ise sübap ayarı gereklidir. lpg ve benzin değişikliği belli süre sonra sübapları denesizleştiriyor.

şimdi gelelim benim probleme. 8 yıl 2005 vtec otomatik brc kitli kullandım. bir simit depoyla şehiriçi 33-34 litre 340-350 km rahat gidiyordum. şehirlerarası 500 km gittim.
şimdi 2015 eco black edition otomatik aldım. yine brc kit var üzerinde.33-34 litre gaz ile şehiriçi aynı güzergah 260-270 km gidiyorum.

fabrika verileri aşağı yukarı aynı. araba ağırlıkları hemen hemen aynı. güzergah aynı. şoför aynı. valla belki tuhaf gelicek ama 2005 vtec ten daha memnundum.

birde bu araba ısınmıyor, sol alttan kapı alttan sürekli bir soğuk geliyor. var mı böyle problem yaşayan?
keşke eski aracınızdaki değerleri yakalabilsek...
aynen hocam dedeiğiniz gibi ilk çalışmada biraz sarsıntılı benim araç bende yeni aldım 2013 fb 7 sağlam bir usta bulabilirsem sübap ayarı aklımda.
geçen hafta Uşak - Denizli arasında 3 gün gidiş geliş yaptım ve bu yolda araç gayet rahattı ve gittiğim hızlara görede ortalama 7 litre LPG yaktı bu da bana göre iyi bir değer bence...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
şimdi arkadaşlar kaputu açınca motor ilk çalıştırmada ve sonrasında sarsıntılı çalışıyor ise sübap ayarı gereklidir. lpg ve benzin değişikliği belli süre sonra sübapları denesizleştiriyor.

şimdi gelelim benim probleme. 8 yıl 2005 vtec otomatik brc kitli kullandım. bir simit depoyla şehiriçi 33-34 litre 340-350 km rahat gidiyordum. şehirlerarası 500 km gittim.
şimdi 2015 eco black edition otomatik aldım. yine brc kit var üzerinde.33-34 litre gaz ile şehiriçi aynı güzergah 260-270 km gidiyorum.

fabrika verileri aşağı yukarı aynı. araba ağırlıkları hemen hemen aynı. güzergah aynı. şoför aynı. valla belki tuhaf gelicek ama 2005 vtec ten daha memnundum.

birde bu araba ısınmıyor, sol alttan kapı alttan sürekli bir soğuk geliyor. var mı böyle problem yaşayan?
Yakıt tüketimi tecrübelerinizi aktardığınız için teşekkürler, bu şekilde uzun vadeli tecrübeler bence oldukça kıymetli (y)

Öncelikle aracınızın subap ayarı ve bakım unsurlarında sorun olmadığını emin olun (ortalama 29-30 lt gaz ile şehiriçi 300 kmye yakın gidebiliyorum ama kullanım koşulları bu veriyi çok değiştirebilir tabili), ancak bunlar dışında bence FB7lerin ES kasalardan daha fazla tüketimi için aslında birçok neden var.

- Motor özelliği olarak R16 serisi motorlarda VTEC sistemi önceki D16 serisi modellerden çok daha aktif ve geniş devir bandında kullanılıyor (i-VTEC). Teknik olarak VTEC sistemi atmosferik motorun yakıtı daha fazla da kullanabilmesine imkan sağlıyor, bu sayede de daha yüksek güç elde edilebiliyor. R16 motorlar otomatik 5 ileri vitesle gelmesi sayesinde uzun yolda yüksek süratlerde daha avantajlı olacaktır ancak özellikle şehiriçi rutin kullanımda D16 motordan daha fazla yakıt tüketiyor olabilir.
- Ağırlık olarak bildiğim kadarı ile ES kasaların ağırlıkları 1100 civarı iken FB7ler 1200 kg.dan başlıyor (LPGsiz halleri), yani arada 50-100 kg. arası bir ağırlık fazlalığı olduğunu düşünüyorum. Ruhsatlar kontrol edildiğinde ağırlıkların kaç yazdığına bakılırsa daha doğru bir tespit olacaktır ancak ağırlık farkı da FB7lerin yakıt artışına neden olacağını düşünüyorum.
- Jant-lastik kombinasyonu da ES kasalarda 14-15 inç aralığında iken, FB7ler Dream harici 16 janta sahipler. Büyük jant yol tutuş artışı ile birlikte yakıt tüketimi artışına da ayrı bir etken olabilir.

Sol alt kapıdan gelen soğuk içinde aslında makyajlı FB7 öncesinde alt kapı fitilleri mevcut ancak makyajlı versiyonda bunlar kaldırıldı maalesef.
Benide alt kapı haricinde esas kapı kumandasından gelen hava rahatsız ediyordu, onu da izolasyon ile çözdüm diyebilirim.
 
Geri
Üst