Hocam 2-3 mm. kısa veya uzunlugun bu derece zorlayacagini düşünmüyorum ama esas şöyle bir durum var, aftermarket kayışın sertliği ve esnekliği, ısı ile zamanla hangi yapıda kalacağı ve ne derece orjinale yakın özellik göstereceğini bilmek pek bilmek mumkun değil. Bende bu nedenle uzun ömürlü bir parça olduğu için riske girmeyip orjinalle değiştirmiştim.Şuan terakkideyim v kayışı değişimi için geldim dedim temsilciye hemen fiyat aldın mı diyor ? ) Hayır dedim tamam deyip bana deli fiyatlar soyledi 600 tl üstü maliyet çıkarıyor, dedim sen ne yapıyorsun bir yanlışlık var filan. Daha yeni yetkili serviste değişenler var çok daha ucuz olması gerekiyor hatta geçen sene 270 TL gibi bir fiyatı vardı dedim o geçen seneydi dedi ve hangi serviste değişmişler dedi bilmiyorum bir önemide yok hepiniz aynı parçayı kullanmıyor musunuz bu kadar fark çok mantıksız dedim birşey diyemedi tabi, bak dedim çamkıranı vs aramadan buraya geliyorum hep yapmayın böyle… neyse sonra parça kısmını aradı sözde, evet dedi parca 340 TL miş indirimide var dedi işçilikle vs 400 e gelir dedi tamam şimdi oldu dedim. Ustayı görmek istiyorum dedim geldi dinlettim ben birşey demeden ilk dediği şey kayıştan olma ihtimali çok yüksek ama bu kayış kısa dedi kısa olunca bağlı bütün rulmanları zorlayıp bozma ihtimali çok yüksek hatta kasnaklardaki dişleri bile parlatmış dedi kayış. Meraklı bekleyiş başladı simdi İnş diğer rulmanları bozmamıştır hesapta 150-200 TL kar yapmak için kesinlikle orijinal harici ölçü taktırmayın arkadaşlar…
Çözüm olmamasına üzüldüm hocamEvet arkadaşlar kayış değişti ama ses devam ediyor. Usta o zaman avare rulmanından geliyor dedi ama daha yeni değiştirdim onu dedim orijinal mi diye sordu hayır dedim orijinal fiyatı 800 tl civarı dedi biliyorum ama ben daha 1 hafta önce değiştim hiçbir fark olmadı o zaman haklısın dedi, arabayı bırak detaylı inceleyim burada bakılacak çok kasnak var dedi haklıda tabi, iyide dedim 70 liraya aldığım avare rulmanına 800 tl diyorsunuz başka bir arızaya çok daha fazla fiyat verirseniz nasıl olacak bu iş dedim sanırım ustada önce kayış sonra avare dedi ama bunlarda çözüm olmadığından ben arızayı bulayım yaptırmazsan arıza tespit ücreti almayız o güzelliği yapalım dedi, pazartesi arabayı bırakıyorum arkadaşlar sabah yetkili servise götürmeden önce yine honda konusunda meşhur başka bir özel servise götürmüştüm oda ezbere kayış yada avare demişti. ?
Konudan biraz bağımsızda olsa bahsetmek istediğim noktalar var normalde arabamı dinleyen biriyim öyle haldır buldur sürmem ?, belki psikolojikde olabilir ama v kayışı orijinal ile değişince sanki vites geçişlerindeki sarsıntı daha azaldı aynı şekilde gaz verip bıraktığımda oluşan sarsıntıda. Belkide hiçbir bağlantısı yoktur ama bana öyle geliyor birkaç gün kullandıktan sonra bu konu hakkında daha detaylı yorum yapabilirim sanırım. Bu 6pk2090 kayışı taktıktan sonra hatta forumda sormuştum kayış biraz kısa olduğu için sistemi kasıp daha fazla sarsıntıyı hisstiriyor olabilir mi diye ama etkisi olacağını sanmıyorum diye cevaplar gelmişti. Çıkan kayışta ilk günkü gibi.
Evet avare değişti v kayışı değişti gergi kütüğünü bir kaç ay önce değiştirmiştim, geriye ne kaldı bilemiyorum. Böyle cins şeyler hep beni bulur nedense ?Çözüm olmamasına üzüldüm hocam
Bütün ustaların önce kayış sonra avare demesinin nedeni o bölgede bu 2 parça ile gergi dışında ses yapan başka parçayla kimsenin karşılaşmamasındandır, forumda gözlemlediğim durumda siz hariç hep böyleydi.
Geçmiş olsun hocam.Servisten aradılar ses klima kompresöründen geliyor muş tamir işlemi yapmıyorlarmış komple değişimide 7-8 bin filan dediler. İşlem yapmayın dedim akşam teslim alıcam bundan sonrası için tavsiyelerinize açığım arkadaşlar…
Kompresörde bir sıkıntı olacağını sanmıyorum çünkü soğutmasında en ufak bir sorun hissetmedim. Büyük ihtimalle klima kompresörüne bağlı kasnaktaki rulman bu sesi yapıyor olabilir. Hatta iş yerinden bir arkadaşta fd6 vardı bendede aynı sorun oldu klima kompresör kasnağındaki rulman değişti sıkıntı çözüldü demişti onunla tekrar konuşayım detayları yine paylaşırım.Geçmiş olsun hocam.
FB7lerde klima kompresör arızası duyduğum ilk kişi sizsiniz diyebilirim, FN2lerde duymuştum ama FD6larda bile klima arızası yaşayan pek duymadım, eski FD6mda da 170bin kmdeyken bile sessiz ve güzel sogutuyordu.
Klimanin rutindeki soğutmasında problem yoksa muhtemelen klima çevresi veya içindeki rulmanlardan biri yağsız kalmış veya zamanla bozulmuş olabilir. İyi bir klimaci bularak bu sesin nedenleri ve klima içinde veya cevresinde bu sese neden olabilecek parçaları sorup fiyat almanizi öneririm. Belki marş motorunun yağlanması gibi basit bir yağlama ile çözülebilecek bir hususta olabilir.
Geçmiş olsun hocam.
Bendede klima devrede olmasada bu ses var devreye girince ses artıyor buradan yola çıkarak kompresörde sıkıntı olmadığını kompresörün kasnağında sıkıntı olduğunu düşünüyorum. Kasnağın içinde rulman var onu değiştirip bilgi vericem buradan. Sizinkinde sıkıntı kayış, avare rulman, gergi olabilir çünkü ilk önce bunlarda sıkıntı başlıyor bendeki biraz şanssızlık diyelim.Takip, ayni ses daha az olsa da 80k fc5 aracimda da mevcut, havalarin isinmasi ile artti baya, klima kullanmasam da bu sesi duyuyorum. Çözerseniz lütfen bizi de bilgilendirin.
BLA-L09 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.