Civic için değil atmosferik motor ve tork konvertörlü otomatik şanzımanın verimsizliğiyle alakalı bir durum.Manuel olanı 1 litre daha az yakabilir. 1.6 atmosferik 110-130 hp arası olan motorlarda arıza durumu az,bakımı kolay ama yakıt tüketimleri fazla ve torkları düşük oluyor. Lpg nin benzinle aynı tüketim değerlerine geldiği yerde bizler de araçları artık benzinde kullanıyoruz.Benzinde araç kullanacaksam neden atmosferik güçsüz yakıt tüketimi yüksek bir araç kullanayım ki? 1.4 tsı / 1.5 tsı turbolu bir araç ta aynı yakıtı hatta daha azını tüketiyor ve daha iyi bir tork verisine sahip.Şu şartlarda ben aracımı satmış olsam tekrar atmosferik motorlu bir araç almazdım. Turbolu ve çift kavrama şanzımana sahip bir araç almak daha mantıklı geliyor.Çift kavrama şanzımanlar tork konvertörlü şanzımana göre gücü daha az kayıpla tekerlere aktarıyo. Şimdi bazı arkadaşlar ama arıza yapıyor diyebilir.Bu biraz da kullancıyla alakalı,iyi kullanılmış bir araç kolay kolay arıza yapmaz.Yapsa bile ilk zamanki gibi sorunun kaynağını bulmak zor olmuyor.Kavrama yada volant değişimiyle 3-5 bin tl ye şanzıman sıfır gibi oluyor. Şahsi fikrim karar size kalmış,Honda için değil ben atmosferik motorlu bir araç almazdım
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Teşekkürler
iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.