FB7 Stop

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan kesero
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
449
Çözümler
3
Tepki puanı
343
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Merhaba arkadaşlar.
2012 FB7 otomatik aracım var. 1 ay önce lpg ve diğer bakımlarını yaptırmıştım.
Az önce ışıklarda durdum, kalkayayım dediğim zaman araba hareket etmedi, vites D deydi. Baktım yağ lambası ve akü lambası yanıyor kırmızı renkte, herhalde stop etti araba. Telaşlandım, arabayı tekrar çalıştırdım. Forumda bu konu vardır mutlaka ama konu açayım dedim telaşla?. Acaba neden kaynaklanmış olabilir bu durum?
LPG mi? Akü mü? Bilemedim. Tecrübelerinizi paylaşmanızı bekliyorum.
 
Çözüm
Arkadaşlar merhaba,
1 haftadır benzinde kullandım arabayı, herhangi bir sıkıntı çıkmadı. Bugün lpg ci bir ustaya götürdüm, rölanti değerlerim çok kötü çıktı, onları düzeltti. Yola çıkıp yolda AFR ayarı yaptık. Sorunum çözülmüş oldu?

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,304
Çözümler
9
Tepki puanı
13,157
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Subap ayarı da 11 bin oldu. LPG filtresiniN birini geçen bakım da değiştirmiştim. Ama iki tane filtre var, diğeri değişmedi. Enjektör veya regülatör olabilir ?
Evet dediğiniz gibi ise bunlar yüksek ihtimal (y)
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,958
Çözümler
10
Tepki puanı
8,953
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arkadaşlar bu sabah aracım motor soğukken aynı ışıklarda stop etti, sadece kırmızı akü lambası yandı. Sonra tekrar çalıştırdım, sıkıntısız çalıştı, yoluma devam ettim. Sorun akü olsa, zor çalışırdı ama gayet kolay çalışıyor. 2-3 aydır aracım sabah lpg ye kolay geçiyor. Geçtikten hemen sonra devir kendini topluyamıyor muş gibi oluyor ama stop etmiyordu. 5 dk sonra normale dönüyor. Benzinde aynısını yapmıyor. Acaba lpg enjektöründen veya regülatöründen olabilir mi?
Soğuk motor, soğuk regülatör ve enjektörler sıvı gazın tam olarak gaz fazına geçememesinden olabilir. Gaza geçiş ısısı düşük ise daha çok olur. Gaz ayarı motor sıcak iken yapılıyor.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
449
Çözümler
3
Tepki puanı
343
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Soğuk motor, soğuk regülatör ve enjektörler sıvı gazın tam olarak gaz fazına geçememesinden olabilir. Gaza geçiş ısısı düşük ise daha çok olur. Gaz ayarı motor sıcak iken yapılıyor.
Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Geçiş sıcaklığıda olabilir?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,304
Çözümler
9
Tepki puanı
13,157
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Geçiş sıcaklığıda olabilir?
Normalde ustalar 32 derece ayarlatıyor, ama ben motorun soğukta zorlanmaması için bu sıcaklığı 40 derece yaptım (y) Varsın soğukta biraz daha benzin tüketsin :)
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
449
Çözümler
3
Tepki puanı
343
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FB7 2012
Arkadaşlar bu sabah aracım motor soğukken aynı ışıklarda stop etti, sadece kırmızı akü lambası yandı. Sonra tekrar çalıştırdım, sıkıntısız çalıştı, yoluma devam ettim. Sorun akü olsa, zor çalışırdı ama gayet kolay çalışıyor. 2-3 aydır aracım sabah lpg ye kolay geçiyor. Geçtikten hemen sonra devir kendini topluyamıyor muş gibi oluyor ama stop etmiyordu. 5 dk sonra normale dönüyor. Benzinde aynısını yapmıyor. Acaba lpg enjektöründen veya regülatöründen olabilir mi??
Arkadaşlar bugün periyodik bakıma gittim, ustaya sorunumu anlattım. LPG ye geçiş sıcaklığımı 30 dereceymiş. 40 a çekti usta. @h.k_Ahmed hocam dediğiniz gibi geçiş sıcaklığı düşükmüş.Sorunum hallolmuştur diye düşünüyorum?
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,958
Çözümler
10
Tepki puanı
8,953
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Arkadaşlar bugün periyodik bakıma gittim, ustaya sorunumu anlattım. LPG ye geçiş sıcaklığımı 30 dereceymiş. 40 a çekti usta. @h.k_Ahmed hocam dediğiniz gibi geçiş sıcaklığı düşükmüş.Sorunum hallolmuştur diye düşünüyorum
Geçmiş olsun. Geri dönüş yaptığınız için teşekkür ederiz. Keyifli sürüşler dilerim.
 
Geri
Üst