Bence sorunun yağ viskozitesinden kaynaklı olması zor. Çünkü o sensör yağın viskozitesini ölçen bir sensörden ziyade - yağ var mı ? yok mu ? - ona bakan bir sensör olması lazım. Sağa dönüşlerde ve rampa çıkarken de yağ bir tarafa yığılma yaptığı için bir eksiklik gözlemliyor gibi algıladım ben ilk sorununuzu okuduğumda... Seviye normalse ilginç bir durum arıza olabilir yağ sensöründe. Bunun dışında yağ seviyesine dikkat etmek lazım. Servise gitmenizde bence de fayda var garantiden yararlanmak için.
Tabi olay viskozitedense durum daha da ilginç çünkü aracın normal çalışma sıcaklığındaki viskoziteler çoğu yağın aynı gibi. Misal 0w20 yağın 100 derecedeki viskozitesi ortalama 8.5 mm²/s civarıyken, 5w30 eco nergy'nin 10.1 mm²/s. Yani akışları çok yakın.
Bunun dışında aracınızda kullanılmış olan Shell AR-L yağ oldukça kaliteli ve dizel araçlar için güzel bir yağdır. Kül oranı düşük olduğu için dpf'li araçlara iyidir ancak bize gereksizdir. Kullanılabilir mi derseniz evet kullanılabilir. AB-L'nin kalitesi biraz daha düşüktür (Viskozite endeksinin düşüklüğünden dolayı diyorum) ancak yine dizel araçlar içindir, biz de kullanabiliriz bir sakınca yok. Ben genelde lpg kullanıcılarına sülfatlanmış kül oranının ekstra yağlayıcılık özelliğinin olmasından dolayı full saps yağları önermekteyim ancak illa full saps olcak diye bir şart yok. ACEA kriterleri kül oranı düşükse c2 c3 c4 vs. veriliyor, kül oranı düşünce tbn düştüğü için de yüksek tbn istenen a3 a5 gibi kriterler sağlanamıyor diye bize yanlış gelebiliyor seçim yaparken.
Sonuç olarak üstte
@Honda_Civic_ arkadaşın önerdiği her iki yağ da size daha uygundur. Alırsanız eco-lite olanı iyidir.