FB7'den FC5 1.5T'ye geçiş: maliyet artışı :)

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
365
Tepki puanı
579
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaşlar merhaba,

20 ay kadar 2012 FB7 Premium kullandıktan sonra iki ay önce 2019 1.5T Elegance sahibi oldum.

Öncelikle yeni aracımdan eskisine göre a) motor verimliliği, b) arka koltuk mesafesi, c) bagaj büyüklüğü, d) görsel zevk ve son olarak e) benzinli olmasına rağmen yakıt tüketimi olarak son derece mutluyum. Fakat araba yenilendikçe masrafların arttığı konusunda bir iki husus belirtmek isterim.

1) Yaşlı arabanın çıkaracağı potansiyel sorunlardan/masraflardan kurtulmak üzere araç yeniliyoruz fakat göz önünde bulundurulması gereken en temel şeylerden biri evet, belki sorun azalacak, ama masraf illa ki artacaktır. En bariz örneği MTV olayı. Diğer aracıma 2020'de toplam 800TL MTV öderken buna yine 2020 fiyatından 2000küsür TL vergi ödemek durumunda kalacağız. Yani iki kattan daha fazla bir artış söz konusu.

2)
Kasko ücretleri bildiğimiz gibi arabanın fiyatına göre de etkileniyor. Yani aynı seviyede hasarsızlık tutarına sahip olan birisinin FB7'ye vereceği kasko ücreti ile FC5'e vereceği kasko ücreti çok daha farklı oluyor. Hesaplamak mümkün olmadığı için bir oran veremeyeceğim ama daha pahalıya geliyor.

3) Araç artık maalesef mi desem, iyi ki mi desem bilemiyorum ama hala garanti kapsamında olduğundan, ve bunu bozmak istemediğimden FB7'de 700-800 TL civarı dışarıda kendim halledebildiğim rutin bakım masrafları bu araçta (şanzıman yağı hariç) yetkili serviste 1500TL'lerde dolanıyor şimdilik. Burada da iki kat artış söz konusu.

4) Belki basit bir şey olacak ama LASTİK EBADI! FB7'de 205/55 R16, kullanırken 1.5T Elegance'da 215/55 R16 kullanılıyor. FB7 lastik ebadı peynir ekmek gibi bulunan ve fiyatı nispeten uygun olan bir ebat. Aracıma araştırmalarım sonucunda alabileceğim en iyi marka ve modelin kışlık ve yazlık lastiklerini almıştım. Bütçe olarak da pek yorulmamıştım. Şimdi yeni bir takım kışlığa ihtiyacım oldu, bu vesile ile yaptığım karşılaştırmalarda 205 ile 215 arasındaki fiyat farkı 1.5 katına kadar çıkabiliyor. Bu konuda birçok arkadaşımız FC5'te 205/55 R16 kullanmaya devam ediyorlar, ama ben bunu yapmak istemediğim için tercih etmedim.

5) Çok saçma ve basit olabilir ama OLMAYAN ŞEY BOZULMUYOR!
Burada alt başlıklar açıyorum:
a) FB7'de TURBO yoktu, dolayısıyla potansiyel olarak turbonun bozulma ihtimali yoktu. Şimdi "aman turbolu araç, iyi bakalım" diyor ona göre kullanıyorum.
b) FB7 Premium'da sunroof yoktu, bakım gerektirmiyordu, şimdi okuduğum kadarıyla birkaç sene sonra su alma, eskime vs sorunları çıkabilir, hepsi de pahalı yollarla çözülecek sorunlar.
c) Elektronik el freni, bence çok saçma bir şey. Geçen haftalarda forumdan bir arkadaşınki bozulmuştu hatta. Ne kadar çok elektronik, o kadar potansiyel maliyet. Anam babam el freni bence acil durumda da daha emniyetli, güven veriyor. Malesef FC5'lerde yok.
d) Aklımda çok soru işareti olan diğer bir konu da FARLAR. Çok güzeller, kısa farlar mükemmel aydınlatıyorlar, doğru. Tüm executive ve makyajlı elegancelarda led farlar var. Evet çok uzun ömürlü diyorlar, henüz 5 yaşından büyük olan yok, sorun yaşayan var mı bilmiyorum ama, bir ampul patladığında ne olacak? Farlara müdahale de mümkün değil, kendiniz tamir edemezsiniz yani. Halbuki FB7'de veya makyajsız bir elegance'da ampul al, sök-tak iş bitiyor. Bozulursa yeni komple far mı alacağız?

Bu arada potansiyel LPG sorunları da öteki aracın başında geliyor, onu da unutmayalım, veya eskidikçe çıkan alt takım sorunları vs, zamanı ertelemiş oluyorsunuz. Ama şu aralar sokakta dolaşan 15-20 yıldır tek kişi tarafından kullanılan eski arabaları görünce biraz özenmiyor değilim. Şöyle ki, bu kadar elektroniğin içinde ustalar da azalırken biz bu kadar elektronik olarak dolu bir aracı en fazla ne kadar kullanabiliriz? Ömürlük diyorlar, evet arabanın ömrü kadar. Eski arabaların ömrünü uzatmak daha az maliyetli iken bunun ömrünü uzatmak acaba nasıl olacaktır çok merak ediyorum.

Yine de 1.5T'ye resmen aşık oldum, şu an zevkle biniyorum. Gelecekte neler olacağını hep birlikte forumdan görürüz :)

Güzel günler, bol sohbetler dilerim.
 

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
365
Tepki puanı
579
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Soyle bi ayrinti var tamam bakimi vergisi vs daha pahali oluyor ama 2 sene sonra fb7 niz 50 bin ustune koyacakken modelli arabaniz 75 bin olacak?
Üstat, doğru söylüyorsunuz ve çok haklısınız. Farklı bir bakış açısı olarak şunu düşünelim: arabayı satmak ve yükseltmekse hedef, onun daha modellisi de üzerine (farazi konuşuyorum) 100 bin koymuş olacak. Bir de aradaki 50 ila 75 farkın önemli bir kısmını zaten yetkili servise ve devlete vermiş olacaksınız. Belki de eski bir araba alıp ömürlük (arabanın değil, insanın:) ) binmek daha mı az masraflı?
 
Katılım
17 Nis 2019
Mesajlar
77
Tepki puanı
47
Konum
Batman
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhaba,

20 ay kadar 2012 FB7 Premium kullandıktan sonra iki ay önce 2019 1.5T Elegance sahibi oldum.

Öncelikle yeni aracımdan eskisine göre a) motor verimliliği, b) arka koltuk mesafesi, c) bagaj büyüklüğü, d) görsel zevk ve son olarak e) benzinli olmasına rağmen yakıt tüketimi olarak son derece mutluyum. Fakat araba yenilendikçe masrafların arttığı konusunda bir iki husus belirtmek isterim.

1) Yaşlı arabanın çıkaracağı potansiyel sorunlardan/masraflardan kurtulmak üzere araç yeniliyoruz fakat göz önünde bulundurulması gereken en temel şeylerden biri evet, belki sorun azalacak, ama masraf illa ki artacaktır. En bariz örneği MTV olayı. Diğer aracıma 2020'de toplam 800TL MTV öderken buna yine 2020 fiyatından 2000küsür TL vergi ödemek durumunda kalacağız. Yani iki kattan daha fazla bir artış söz konusu.

2)
Kasko ücretleri bildiğimiz gibi arabanın fiyatına göre de etkileniyor. Yani aynı seviyede hasarsızlık tutarına sahip olan birisinin FB7'ye vereceği kasko ücreti ile FC5'e vereceği kasko ücreti çok daha farklı oluyor. Hesaplamak mümkün olmadığı için bir oran veremeyeceğim ama daha pahalıya geliyor.

3) Araç artık maalesef mi desem, iyi ki mi desem bilemiyorum ama hala garanti kapsamında olduğundan, ve bunu bozmak istemediğimden FB7'de 700-800 TL civarı dışarıda kendim halledebildiğim rutin bakım masrafları bu araçta (şanzıman yağı hariç) yetkili serviste 1500TL'lerde dolanıyor şimdilik. Burada da iki kat artış söz konusu.

4) Belki basit bir şey olacak ama LASTİK EBADI! FB7'de 205/55 R16, kullanırken 1.5T Elegance'da 215/55 R16 kullanılıyor. FB7 lastik ebadı peynir ekmek gibi bulunan ve fiyatı nispeten uygun olan bir ebat. Aracıma araştırmalarım sonucunda alabileceğim en iyi marka ve modelin kışlık ve yazlık lastiklerini almıştım. Bütçe olarak da pek yorulmamıştım. Şimdi yeni bir takım kışlığa ihtiyacım oldu, bu vesile ile yaptığım karşılaştırmalarda 205 ile 215 arasındaki fiyat farkı 1.5 katına kadar çıkabiliyor. Bu konuda birçok arkadaşımız FC5'te 205/55 R16 kullanmaya devam ediyorlar, ama ben bunu yapmak istemediğim için tercih etmedim.

5) Çok saçma ve basit olabilir ama OLMAYAN ŞEY BOZULMUYOR!
Burada alt başlıklar açıyorum:
a) FB7'de TURBO yoktu, dolayısıyla potansiyel olarak turbonun bozulma ihtimali yoktu. Şimdi "aman turbolu araç, iyi bakalım" diyor ona göre kullanıyorum.
b) FB7 Premium'da sunroof yoktu, bakım gerektirmiyordu, şimdi okuduğum kadarıyla birkaç sene sonra su alma, eskime vs sorunları çıkabilir, hepsi de pahalı yollarla çözülecek sorunlar.
c) Elektronik el freni, bence çok saçma bir şey. Geçen haftalarda forumdan bir arkadaşınki bozulmuştu hatta. Ne kadar çok elektronik, o kadar potansiyel maliyet. Anam babam el freni bence acil durumda da daha emniyetli, güven veriyor. Malesef FC5'lerde yok.
d) Aklımda çok soru işareti olan diğer bir konu da FARLAR. Çok güzeller, kısa farlar mükemmel aydınlatıyorlar, doğru. Tüm executive ve makyajlı elegancelarda led farlar var. Evet çok uzun ömürlü diyorlar, henüz 5 yaşından büyük olan yok, sorun yaşayan var mı bilmiyorum ama, bir ampul patladığında ne olacak? Farlara müdahale de mümkün değil, kendiniz tamir edemezsiniz yani. Halbuki FB7'de veya makyajsız bir elegance'da ampul al, sök-tak iş bitiyor. Bozulursa yeni komple far mı alacağız?

Bu arada potansiyel LPG sorunları da öteki aracın başında geliyor, onu da unutmayalım, veya eskidikçe çıkan alt takım sorunları vs, zamanı ertelemiş oluyorsunuz. Ama şu aralar sokakta dolaşan 15-20 yıldır tek kişi tarafından kullanılan eski arabaları görünce biraz özenmiyor değilim. Şöyle ki, bu kadar elektroniğin içinde ustalar da azalırken biz bu kadar elektronik olarak dolu bir aracı en fazla ne kadar kullanabiliriz? Ömürlük diyorlar, evet arabanın ömrü kadar. Eski arabaların ömrünü uzatmak daha az maliyetli iken bunun ömrünü uzatmak acaba nasıl olacaktır çok merak ediyorum.

Yine de 1.5T'ye resmen aşık oldum, şu an zevkle biniyorum. Gelecekte neler olacağını hep birlikte forumdan görürüz :)

Güzel günler, bol sohbetler dilerim.
2017 atmosferik fc5 biniyorum turbo lusu ukte misali bi alayım diyorum bi korkuyorum özellikle performans farkından basedermisiniz iyi yapıştırıyor mu 1.5
 
Katılım
11 Ara 2019
Mesajlar
41
Tepki puanı
30
Konum
Mersin
Aracınız
Civic FB7 2014
Arkadaşlar merhaba,

20 ay kadar 2012 FB7 Premium kullandıktan sonra iki ay önce 2019 1.5T Elegance sahibi oldum.

Öncelikle yeni aracımdan eskisine göre a) motor verimliliği, b) arka koltuk mesafesi, c) bagaj büyüklüğü, d) görsel zevk ve son olarak e) benzinli olmasına rağmen yakıt tüketimi olarak son derece mutluyum. Fakat araba yenilendikçe masrafların arttığı konusunda bir iki husus belirtmek isterim.

1) Yaşlı arabanın çıkaracağı potansiyel sorunlardan/masraflardan kurtulmak üzere araç yeniliyoruz fakat göz önünde bulundurulması gereken en temel şeylerden biri evet, belki sorun azalacak, ama masraf illa ki artacaktır. En bariz örneği MTV olayı. Diğer aracıma 2020'de toplam 800TL MTV öderken buna yine 2020 fiyatından 2000küsür TL vergi ödemek durumunda kalacağız. Yani iki kattan daha fazla bir artış söz konusu.

2)
Kasko ücretleri bildiğimiz gibi arabanın fiyatına göre de etkileniyor. Yani aynı seviyede hasarsızlık tutarına sahip olan birisinin FB7'ye vereceği kasko ücreti ile FC5'e vereceği kasko ücreti çok daha farklı oluyor. Hesaplamak mümkün olmadığı için bir oran veremeyeceğim ama daha pahalıya geliyor.

3) Araç artık maalesef mi desem, iyi ki mi desem bilemiyorum ama hala garanti kapsamında olduğundan, ve bunu bozmak istemediğimden FB7'de 700-800 TL civarı dışarıda kendim halledebildiğim rutin bakım masrafları bu araçta (şanzıman yağı hariç) yetkili serviste 1500TL'lerde dolanıyor şimdilik. Burada da iki kat artış söz konusu.

4) Belki basit bir şey olacak ama LASTİK EBADI! FB7'de 205/55 R16, kullanırken 1.5T Elegance'da 215/55 R16 kullanılıyor. FB7 lastik ebadı peynir ekmek gibi bulunan ve fiyatı nispeten uygun olan bir ebat. Aracıma araştırmalarım sonucunda alabileceğim en iyi marka ve modelin kışlık ve yazlık lastiklerini almıştım. Bütçe olarak da pek yorulmamıştım. Şimdi yeni bir takım kışlığa ihtiyacım oldu, bu vesile ile yaptığım karşılaştırmalarda 205 ile 215 arasındaki fiyat farkı 1.5 katına kadar çıkabiliyor. Bu konuda birçok arkadaşımız FC5'te 205/55 R16 kullanmaya devam ediyorlar, ama ben bunu yapmak istemediğim için tercih etmedim.

5) Çok saçma ve basit olabilir ama OLMAYAN ŞEY BOZULMUYOR!
Burada alt başlıklar açıyorum:
a) FB7'de TURBO yoktu, dolayısıyla potansiyel olarak turbonun bozulma ihtimali yoktu. Şimdi "aman turbolu araç, iyi bakalım" diyor ona göre kullanıyorum.
b) FB7 Premium'da sunroof yoktu, bakım gerektirmiyordu, şimdi okuduğum kadarıyla birkaç sene sonra su alma, eskime vs sorunları çıkabilir, hepsi de pahalı yollarla çözülecek sorunlar.
c) Elektronik el freni, bence çok saçma bir şey. Geçen haftalarda forumdan bir arkadaşınki bozulmuştu hatta. Ne kadar çok elektronik, o kadar potansiyel maliyet. Anam babam el freni bence acil durumda da daha emniyetli, güven veriyor. Malesef FC5'lerde yok.
d) Aklımda çok soru işareti olan diğer bir konu da FARLAR. Çok güzeller, kısa farlar mükemmel aydınlatıyorlar, doğru. Tüm executive ve makyajlı elegancelarda led farlar var. Evet çok uzun ömürlü diyorlar, henüz 5 yaşından büyük olan yok, sorun yaşayan var mı bilmiyorum ama, bir ampul patladığında ne olacak? Farlara müdahale de mümkün değil, kendiniz tamir edemezsiniz yani. Halbuki FB7'de veya makyajsız bir elegance'da ampul al, sök-tak iş bitiyor. Bozulursa yeni komple far mı alacağız?

Bu arada potansiyel LPG sorunları da öteki aracın başında geliyor, onu da unutmayalım, veya eskidikçe çıkan alt takım sorunları vs, zamanı ertelemiş oluyorsunuz. Ama şu aralar sokakta dolaşan 15-20 yıldır tek kişi tarafından kullanılan eski arabaları görünce biraz özenmiyor değilim. Şöyle ki, bu kadar elektroniğin içinde ustalar da azalırken biz bu kadar elektronik olarak dolu bir aracı en fazla ne kadar kullanabiliriz? Ömürlük diyorlar, evet arabanın ömrü kadar. Eski arabaların ömrünü uzatmak daha az maliyetli iken bunun ömrünü uzatmak acaba nasıl olacaktır çok merak ediyorum.

Yine de 1.5T'ye resmen aşık oldum, şu an zevkle biniyorum. Gelecekte neler olacağını hep birlikte forumdan görürüz :)

Güzel günler, bol sohbetler dilerim.
Çok güzel özetlemişsiniz.aracınıza güle güle binin ?
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Lastik ten şikayet etmeyin biz hb kullanıcıları ortalama 1500 TL ye tek bir lastik alabiliyoruz 235 45 r17
 

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
365
Tepki puanı
579
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
@ugurozer O da doğru. Sizin için Eco executivelerde kullanılan 215/50 r17 daha ekonomik bir lastik olabilir, tabi görsel olarak dert etmezseniz :)

Redmi Note 7 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

cagdasozkan

Özel Üye
Katılım
15 Kas 2019
Mesajlar
365
Tepki puanı
579
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
2017 atmosferik fc5 biniyorum turbo lusu ukte misali bi alayım diyorum bi korkuyorum özellikle performans farkından basedermisiniz iyi yapıştırıyor mu 1.5
Performans çok farklı. Ben pek yapıştırmam, başlıktan da görüleceği üzere ekonomi hastasıyım. Ama yapıştırıyor evet. CVT olduğu için bir tam otomatik şanzıman, veya manuel şanzıman gibi hissettirmiyor. Fakat vites değiştirme boşluğu yok, yani son derece stabil bir şekilde yapıştırıyor. Özellikle rampalarda ve çabuk yapılması gereken sollamalarda çok büyük fark hissettim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar merhaba,

20 ay kadar 2012 FB7 Premium kullandıktan sonra iki ay önce 2019 1.5T Elegance sahibi oldum.

Öncelikle yeni aracımdan eskisine göre a) motor verimliliği, b) arka koltuk mesafesi, c) bagaj büyüklüğü, d) görsel zevk ve son olarak e) benzinli olmasına rağmen yakıt tüketimi olarak son derece mutluyum. Fakat araba yenilendikçe masrafların arttığı konusunda bir iki husus belirtmek isterim.

1) Yaşlı arabanın çıkaracağı potansiyel sorunlardan/masraflardan kurtulmak üzere araç yeniliyoruz fakat göz önünde bulundurulması gereken en temel şeylerden biri evet, belki sorun azalacak, ama masraf illa ki artacaktır. En bariz örneği MTV olayı. Diğer aracıma 2020'de toplam 800TL MTV öderken buna yine 2020 fiyatından 2000küsür TL vergi ödemek durumunda kalacağız. Yani iki kattan daha fazla bir artış söz konusu.

2)
Kasko ücretleri bildiğimiz gibi arabanın fiyatına göre de etkileniyor. Yani aynı seviyede hasarsızlık tutarına sahip olan birisinin FB7'ye vereceği kasko ücreti ile FC5'e vereceği kasko ücreti çok daha farklı oluyor. Hesaplamak mümkün olmadığı için bir oran veremeyeceğim ama daha pahalıya geliyor.

3) Araç artık maalesef mi desem, iyi ki mi desem bilemiyorum ama hala garanti kapsamında olduğundan, ve bunu bozmak istemediğimden FB7'de 700-800 TL civarı dışarıda kendim halledebildiğim rutin bakım masrafları bu araçta (şanzıman yağı hariç) yetkili serviste 1500TL'lerde dolanıyor şimdilik. Burada da iki kat artış söz konusu.

4) Belki basit bir şey olacak ama LASTİK EBADI! FB7'de 205/55 R16, kullanırken 1.5T Elegance'da 215/55 R16 kullanılıyor. FB7 lastik ebadı peynir ekmek gibi bulunan ve fiyatı nispeten uygun olan bir ebat. Aracıma araştırmalarım sonucunda alabileceğim en iyi marka ve modelin kışlık ve yazlık lastiklerini almıştım. Bütçe olarak da pek yorulmamıştım. Şimdi yeni bir takım kışlığa ihtiyacım oldu, bu vesile ile yaptığım karşılaştırmalarda 205 ile 215 arasındaki fiyat farkı 1.5 katına kadar çıkabiliyor. Bu konuda birçok arkadaşımız FC5'te 205/55 R16 kullanmaya devam ediyorlar, ama ben bunu yapmak istemediğim için tercih etmedim.

5) Çok saçma ve basit olabilir ama OLMAYAN ŞEY BOZULMUYOR!
Burada alt başlıklar açıyorum:
a) FB7'de TURBO yoktu, dolayısıyla potansiyel olarak turbonun bozulma ihtimali yoktu. Şimdi "aman turbolu araç, iyi bakalım" diyor ona göre kullanıyorum.
b) FB7 Premium'da sunroof yoktu, bakım gerektirmiyordu, şimdi okuduğum kadarıyla birkaç sene sonra su alma, eskime vs sorunları çıkabilir, hepsi de pahalı yollarla çözülecek sorunlar.
c) Elektronik el freni, bence çok saçma bir şey. Geçen haftalarda forumdan bir arkadaşınki bozulmuştu hatta. Ne kadar çok elektronik, o kadar potansiyel maliyet. Anam babam el freni bence acil durumda da daha emniyetli, güven veriyor. Malesef FC5'lerde yok.
d) Aklımda çok soru işareti olan diğer bir konu da FARLAR. Çok güzeller, kısa farlar mükemmel aydınlatıyorlar, doğru. Tüm executive ve makyajlı elegancelarda led farlar var. Evet çok uzun ömürlü diyorlar, henüz 5 yaşından büyük olan yok, sorun yaşayan var mı bilmiyorum ama, bir ampul patladığında ne olacak? Farlara müdahale de mümkün değil, kendiniz tamir edemezsiniz yani. Halbuki FB7'de veya makyajsız bir elegance'da ampul al, sök-tak iş bitiyor. Bozulursa yeni komple far mı alacağız?

Bu arada potansiyel LPG sorunları da öteki aracın başında geliyor, onu da unutmayalım, veya eskidikçe çıkan alt takım sorunları vs, zamanı ertelemiş oluyorsunuz. Ama şu aralar sokakta dolaşan 15-20 yıldır tek kişi tarafından kullanılan eski arabaları görünce biraz özenmiyor değilim. Şöyle ki, bu kadar elektroniğin içinde ustalar da azalırken biz bu kadar elektronik olarak dolu bir aracı en fazla ne kadar kullanabiliriz? Ömürlük diyorlar, evet arabanın ömrü kadar. Eski arabaların ömrünü uzatmak daha az maliyetli iken bunun ömrünü uzatmak acaba nasıl olacaktır çok merak ediyorum.

Yine de 1.5T'ye resmen aşık oldum, şu an zevkle biniyorum. Gelecekte neler olacağını hep birlikte forumdan görürüz :)

Güzel günler, bol sohbetler dilerim.
10 numara değerlendirme olmuş hocam, elinize sağlık (y) :)
Kendimce ilave olarak otomatik şanzıman açısından FB7nin klasik 5 ileri otomatik şanzımanı FC5teki CVTlere göre daha dayanıklı gibi görünüyor, ayrıca kullanıcı geri dönüşlerine göre arıza durumunda CVTnin tamiri klasik sistemlere göre daha masraflı gibi görünüyor.
 
Katılım
6 Eyl 2021
Mesajlar
91
Tepki puanı
77
Yaş
45
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FC5 2019
Yeni aracınız hayırlı olsun öncelikle. 1.5T güzel seçim ? Tespitleriniz nokta atış olmuş. Bende yaklaşık 2 ay önce aynı aracın exe plusını aldım ? Evet eskiye göre birçok artısının yanında bu şekilde masrafı oluyor yeni arabanın. Ama kendimden örnek verirsem hiç bir gereksiz harcamam yok, sigaram yok vs. vs. Onun için inanın 6lt yakmış 8lt yakmış, bakımı şu kadarmış vergisi bu kadarmış hiç düşünmüyorum. Zaten bunları düşünerek bu tarz araba alınıp kullanılsa da keyif alınmaz. (Ben ihtiyaç ve keyif kısmını bir arada yaşamaya çalışırım) Kısmetse daha önceki araçlarım gibi uzun süre (6-7 yıl) elimde tutmayı düşünüyorum. Tüm şanzıman tiplerini kullanmış biri olarak bu tarz bir motorla birleştirilmiş tam otomatik, kademeli cvt'ye bayıldım. Bakalım birkaç yıl sonra bu araçlar için neler konuşuluyor olacak? Herkese kazasız, belasız, arızasız, keyifli sürüşler dilerim..
 
Geri
Üst