cagdasozkan
Özel Üye
Arkadaşlar merhaba,
20 ay kadar 2012 FB7 Premium kullandıktan sonra iki ay önce 2019 1.5T Elegance sahibi oldum.
Öncelikle yeni aracımdan eskisine göre a) motor verimliliği, b) arka koltuk mesafesi, c) bagaj büyüklüğü, d) görsel zevk ve son olarak e) benzinli olmasına rağmen yakıt tüketimi olarak son derece mutluyum. Fakat araba yenilendikçe masrafların arttığı konusunda bir iki husus belirtmek isterim.
1) Yaşlı arabanın çıkaracağı potansiyel sorunlardan/masraflardan kurtulmak üzere araç yeniliyoruz fakat göz önünde bulundurulması gereken en temel şeylerden biri evet, belki sorun azalacak, ama masraf illa ki artacaktır. En bariz örneği MTV olayı. Diğer aracıma 2020'de toplam 800TL MTV öderken buna yine 2020 fiyatından 2000küsür TL vergi ödemek durumunda kalacağız. Yani iki kattan daha fazla bir artış söz konusu.
2) Kasko ücretleri bildiğimiz gibi arabanın fiyatına göre de etkileniyor. Yani aynı seviyede hasarsızlık tutarına sahip olan birisinin FB7'ye vereceği kasko ücreti ile FC5'e vereceği kasko ücreti çok daha farklı oluyor. Hesaplamak mümkün olmadığı için bir oran veremeyeceğim ama daha pahalıya geliyor.
3) Araç artık maalesef mi desem, iyi ki mi desem bilemiyorum ama hala garanti kapsamında olduğundan, ve bunu bozmak istemediğimden FB7'de 700-800 TL civarı dışarıda kendim halledebildiğim rutin bakım masrafları bu araçta (şanzıman yağı hariç) yetkili serviste 1500TL'lerde dolanıyor şimdilik. Burada da iki kat artış söz konusu.
4) Belki basit bir şey olacak ama LASTİK EBADI! FB7'de 205/55 R16, kullanırken 1.5T Elegance'da 215/55 R16 kullanılıyor. FB7 lastik ebadı peynir ekmek gibi bulunan ve fiyatı nispeten uygun olan bir ebat. Aracıma araştırmalarım sonucunda alabileceğim en iyi marka ve modelin kışlık ve yazlık lastiklerini almıştım. Bütçe olarak da pek yorulmamıştım. Şimdi yeni bir takım kışlığa ihtiyacım oldu, bu vesile ile yaptığım karşılaştırmalarda 205 ile 215 arasındaki fiyat farkı 1.5 katına kadar çıkabiliyor. Bu konuda birçok arkadaşımız FC5'te 205/55 R16 kullanmaya devam ediyorlar, ama ben bunu yapmak istemediğim için tercih etmedim.
5) Çok saçma ve basit olabilir ama OLMAYAN ŞEY BOZULMUYOR!
Burada alt başlıklar açıyorum:
a) FB7'de TURBO yoktu, dolayısıyla potansiyel olarak turbonun bozulma ihtimali yoktu. Şimdi "aman turbolu araç, iyi bakalım" diyor ona göre kullanıyorum.
b) FB7 Premium'da sunroof yoktu, bakım gerektirmiyordu, şimdi okuduğum kadarıyla birkaç sene sonra su alma, eskime vs sorunları çıkabilir, hepsi de pahalı yollarla çözülecek sorunlar.
c) Elektronik el freni, bence çok saçma bir şey. Geçen haftalarda forumdan bir arkadaşınki bozulmuştu hatta. Ne kadar çok elektronik, o kadar potansiyel maliyet. Anam babam el freni bence acil durumda da daha emniyetli, güven veriyor. Malesef FC5'lerde yok.
d) Aklımda çok soru işareti olan diğer bir konu da FARLAR. Çok güzeller, kısa farlar mükemmel aydınlatıyorlar, doğru. Tüm executive ve makyajlı elegancelarda led farlar var. Evet çok uzun ömürlü diyorlar, henüz 5 yaşından büyük olan yok, sorun yaşayan var mı bilmiyorum ama, bir ampul patladığında ne olacak? Farlara müdahale de mümkün değil, kendiniz tamir edemezsiniz yani. Halbuki FB7'de veya makyajsız bir elegance'da ampul al, sök-tak iş bitiyor. Bozulursa yeni komple far mı alacağız?
Bu arada potansiyel LPG sorunları da öteki aracın başında geliyor, onu da unutmayalım, veya eskidikçe çıkan alt takım sorunları vs, zamanı ertelemiş oluyorsunuz. Ama şu aralar sokakta dolaşan 15-20 yıldır tek kişi tarafından kullanılan eski arabaları görünce biraz özenmiyor değilim. Şöyle ki, bu kadar elektroniğin içinde ustalar da azalırken biz bu kadar elektronik olarak dolu bir aracı en fazla ne kadar kullanabiliriz? Ömürlük diyorlar, evet arabanın ömrü kadar. Eski arabaların ömrünü uzatmak daha az maliyetli iken bunun ömrünü uzatmak acaba nasıl olacaktır çok merak ediyorum.
Yine de 1.5T'ye resmen aşık oldum, şu an zevkle biniyorum. Gelecekte neler olacağını hep birlikte forumdan görürüz
Güzel günler, bol sohbetler dilerim.
20 ay kadar 2012 FB7 Premium kullandıktan sonra iki ay önce 2019 1.5T Elegance sahibi oldum.
Öncelikle yeni aracımdan eskisine göre a) motor verimliliği, b) arka koltuk mesafesi, c) bagaj büyüklüğü, d) görsel zevk ve son olarak e) benzinli olmasına rağmen yakıt tüketimi olarak son derece mutluyum. Fakat araba yenilendikçe masrafların arttığı konusunda bir iki husus belirtmek isterim.
1) Yaşlı arabanın çıkaracağı potansiyel sorunlardan/masraflardan kurtulmak üzere araç yeniliyoruz fakat göz önünde bulundurulması gereken en temel şeylerden biri evet, belki sorun azalacak, ama masraf illa ki artacaktır. En bariz örneği MTV olayı. Diğer aracıma 2020'de toplam 800TL MTV öderken buna yine 2020 fiyatından 2000küsür TL vergi ödemek durumunda kalacağız. Yani iki kattan daha fazla bir artış söz konusu.
2) Kasko ücretleri bildiğimiz gibi arabanın fiyatına göre de etkileniyor. Yani aynı seviyede hasarsızlık tutarına sahip olan birisinin FB7'ye vereceği kasko ücreti ile FC5'e vereceği kasko ücreti çok daha farklı oluyor. Hesaplamak mümkün olmadığı için bir oran veremeyeceğim ama daha pahalıya geliyor.
3) Araç artık maalesef mi desem, iyi ki mi desem bilemiyorum ama hala garanti kapsamında olduğundan, ve bunu bozmak istemediğimden FB7'de 700-800 TL civarı dışarıda kendim halledebildiğim rutin bakım masrafları bu araçta (şanzıman yağı hariç) yetkili serviste 1500TL'lerde dolanıyor şimdilik. Burada da iki kat artış söz konusu.
4) Belki basit bir şey olacak ama LASTİK EBADI! FB7'de 205/55 R16, kullanırken 1.5T Elegance'da 215/55 R16 kullanılıyor. FB7 lastik ebadı peynir ekmek gibi bulunan ve fiyatı nispeten uygun olan bir ebat. Aracıma araştırmalarım sonucunda alabileceğim en iyi marka ve modelin kışlık ve yazlık lastiklerini almıştım. Bütçe olarak da pek yorulmamıştım. Şimdi yeni bir takım kışlığa ihtiyacım oldu, bu vesile ile yaptığım karşılaştırmalarda 205 ile 215 arasındaki fiyat farkı 1.5 katına kadar çıkabiliyor. Bu konuda birçok arkadaşımız FC5'te 205/55 R16 kullanmaya devam ediyorlar, ama ben bunu yapmak istemediğim için tercih etmedim.
5) Çok saçma ve basit olabilir ama OLMAYAN ŞEY BOZULMUYOR!
Burada alt başlıklar açıyorum:
a) FB7'de TURBO yoktu, dolayısıyla potansiyel olarak turbonun bozulma ihtimali yoktu. Şimdi "aman turbolu araç, iyi bakalım" diyor ona göre kullanıyorum.
b) FB7 Premium'da sunroof yoktu, bakım gerektirmiyordu, şimdi okuduğum kadarıyla birkaç sene sonra su alma, eskime vs sorunları çıkabilir, hepsi de pahalı yollarla çözülecek sorunlar.
c) Elektronik el freni, bence çok saçma bir şey. Geçen haftalarda forumdan bir arkadaşınki bozulmuştu hatta. Ne kadar çok elektronik, o kadar potansiyel maliyet. Anam babam el freni bence acil durumda da daha emniyetli, güven veriyor. Malesef FC5'lerde yok.
d) Aklımda çok soru işareti olan diğer bir konu da FARLAR. Çok güzeller, kısa farlar mükemmel aydınlatıyorlar, doğru. Tüm executive ve makyajlı elegancelarda led farlar var. Evet çok uzun ömürlü diyorlar, henüz 5 yaşından büyük olan yok, sorun yaşayan var mı bilmiyorum ama, bir ampul patladığında ne olacak? Farlara müdahale de mümkün değil, kendiniz tamir edemezsiniz yani. Halbuki FB7'de veya makyajsız bir elegance'da ampul al, sök-tak iş bitiyor. Bozulursa yeni komple far mı alacağız?
Bu arada potansiyel LPG sorunları da öteki aracın başında geliyor, onu da unutmayalım, veya eskidikçe çıkan alt takım sorunları vs, zamanı ertelemiş oluyorsunuz. Ama şu aralar sokakta dolaşan 15-20 yıldır tek kişi tarafından kullanılan eski arabaları görünce biraz özenmiyor değilim. Şöyle ki, bu kadar elektroniğin içinde ustalar da azalırken biz bu kadar elektronik olarak dolu bir aracı en fazla ne kadar kullanabiliriz? Ömürlük diyorlar, evet arabanın ömrü kadar. Eski arabaların ömrünü uzatmak daha az maliyetli iken bunun ömrünü uzatmak acaba nasıl olacaktır çok merak ediyorum.
Yine de 1.5T'ye resmen aşık oldum, şu an zevkle biniyorum. Gelecekte neler olacağını hep birlikte forumdan görürüz

Güzel günler, bol sohbetler dilerim.