Fc5 - Fb7 Yol Tutuş

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Ugr60
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
@Ugr60 bence sizin sorun eğer FC5in alt takımında bir sorun yoksa net şekilde lastiklerde.

Ancak üst yorumlarda genel olarak FC5in yol tutuşu FB7den "çok daha iyi" denmiş ama iki araçla benzer virajlarda yaptığım dönüş denemelerimdeki izlenimime göre fark aslında "az".

FB7ye yeni lastik aldıktan sonra tanıdığımın FC5i ile gel-git virajlı yol güzergahında yaptığınız denemelerde bence FC5inde FB7 gibi benzer gövde salınımı var, ama arka kısmı yeni ve rijit şasi sayesinde daha kopmayacakmış hissiyatı veriyor, FB7ye göre yere daha yakın yapısı ve yeni değişken oranlı-daha sert hissiyatlı direksiyon kutusu ile daha az çaba ile daha rahat manevra yapmanızı sağlıyor. Özellikle direksiyon hissiyatı FC5 ve FD6 iyi hissettirirken FB7 sanki direksiyon gevşek gibi hissettiriyor, bu da yol tutuş kötüymüş hissiyatı verdiriyor.

FC5e geçenlerin yol tutuş hissiyatındaki beğeni de yeni alt takım, yeni direksiyon kutusu, aracın yüksekliğinin azalması ve yeni lastiklerin etkili olduğunu düşünüyorum.
Ayrıca 16 jantlı bile olsa FC5in lastik genişliği 215, FB7lerin ise 205, bu küçük fark bile FC5in yol tutuşuna küçükte olsa artı fark oluşturacaktır.
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
FC 5 in yol tutusu çok iyi .kötü demıyorum ama arka bırakıyor virajlarda ESP girip hemen topluyor şimdi soyle bişi var sen gırersın viraja 50 ile kaymaz dersin ben aynı viraja gırerım 90 la bunun yorumu öle yapılmaz yol şartlari lastik şartları aynı olması lazım ve ugr60 hocam bu denemeyi yapmadan önce arac soguk ıken lastik basınçlarini psi veya bar dijital manometre ile ölçtünüz mü ? böle o kayıyor bu kaymıyor diye yorum yapamayız ama sunu cok rahat. diyebılıyorum bu arac uzun oldugu için arkası ani direksiyon hareketinde kayıyor ama hemen ESP girip topluyor. 17 jantlarda birde Fk 7 kasalarda bu yaşanmıyabılır arac hem daha kısa hem lastikler geniş .
bu deneme yapılırken arac önceden hız sabitleyici ile sabıtlenıp viraja gırılır vıraj esnasında gaz verip cekmek bile aracın kaymasına sebeb olabılır.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
arkadan bırakıo şase uzun oldugu için ama topluyor

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Dingil mesafesi FD6 2700mm, FB7 2675 mm, FC5 2700 mm.
Yani şasi uzunluğu olarak aslında pek bir fark yok.
FC 5 in yol tutusu çok iyi .kötü demıyorum ama arka bırakıyor virajlarda ESP girip hemen topluyor şimdi soyle bişi var sen gırersın viraja 50 ile kaymaz dersin ben aynı viraja gırerım 90 la bunun yorumu öle yapılmaz yol şartlari lastik şartları aynı olması lazım ve ugr60 hocam bu denemeyi yapmadan önce arac soguk ıken lastik basınçlarini psi veya bar dijital manometre ile ölçtünüz mü ? böle o kayıyor bu kaymıyor diye yorum yapamayız ama sunu cok rahat. diyebılıyorum bu arac uzun oldugu için arkası ani direksiyon hareketinde kayıyor ama hemen ESP girip topluyor. 17 jantlarda birde Fk 7 kasalarda bu yaşanmıyabılır arac hem daha kısa hem lastikler geniş .
bu deneme yapılırken arac önceden hız sabitleyici ile sabıtlenıp viraja gırılır vıraj esnasında gaz verip cekmek bile aracın kaymasına sebeb olabılır.

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Yol şartlarına göre tabiki aynı aracın farklı zamanlardaki tepkisi değişir, ama tutunmada en önemlisi lastiktir. Siz lastikleri Yokohama Advan Neova ile değiştirin, o arkadan bırakma eğiliminin ne kadar azaldığını farkedeceksiniz.
Maliyetlerinden dolayı yol tutuştan ziyade dayanıklı ve yakıt tüketimi düşük lastiklere yöneliyoruz ancak bu lastiklerden ayrıca ciddi tutuş beklentimiz oluyor.

Ek olarakta,
Civiclerde uzun süredir gözlemlediğim, şasi ayarları aracın burnunun viraj içine girip arkanın kademeli bırakması ve hafif kontra vererek düzeltilmesini sağlayan bir setup’a sahip. Aracın arkasının kayması uzunluktan ziyade fabrikanın şasi üretimindeki bu tercihe bağlı.
Avrupa markalarında ise genelde kafadan kaymanın olduğu ama aracın arkası ile önü birlikte hareket ettiği setup ayarı mevcut, bu da trenvari bir sürüş ve yol tutuşun iyi olduğu hissiyatı oluşturuyor,
Sizin bahsettiğiniz arkadan bırakma olayı FD6 ve FB7de emin olun FC5ten daha fazla hissediliyor, ama sürüş dinamizmi açısından virajda kafadan kayacağına aracın burnunun viraja girip arkasını kademeli olarak bırakarak kontrollü sürüş sansı tanıması bence daha sportif ve doğru bir seçim. Tabi Civicler bir yönüyle aile aracı olduğu içinde çok sert ve hızlı müdahale eden bir ESP yani VSA sistemi mevcut.
 
Son düzenleme:

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
443
Yaş
37
Konum
Tokat
Arkadaşlar yorumlarada bakarak lastiklerin artık performanslı sürüşe yatkın olmadığını anladım. Genelde seri ve hızlı kullanan birisiyim yol ve şartlar müsait oldukça ve tabiiki araçta tek olduğum zamanlar aracımın limitlerini zorlamayı severim ve galiba bu sebepten artık lastikler yol tutuşunu tamamen verdi ki zaten bristonlar çok memnuniyet veren bir lastik değil. Şimdi lastik için bir araştırma yapacam sessizlik umrumda değil önemli olan benim için yol tutuş bu bağlamda önceki aracıma aldığım cpc5 lerden ziyadesiyle memnundum ama yokohama advan neova yı önermişsiniz bu lastikler cpc ler ile karşılaştırırsanız daha üstün müdür? Ve galiba 17'' rs jantıda almayı düşünüyorum artık.

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Arkadaşlar yorumlarada bakarak lastiklerin artık performanslı sürüşe yatkın olmadığını anladım. Genelde seri ve hızlı kullanan birisiyim yol ve şartlar müsait oldukça ve tabiiki araçta tek olduğum zamanlar aracımın limitlerini zorlamayı severim ve galiba bu sebepten artık lastikler yol tutuşunu tamamen verdi ki zaten bristonlar çok memnuniyet veren bir lastik değil. Şimdi lastik için bir araştırma yapacam sessizlik umrumda değil önemli olan benim için yol tutuş bu bağlamda önceki aracıma aldığım cpc5 lerden ziyadesiyle memnundum ama yokohama advan neova yı önermişsiniz bu lastikler cpc ler ile karşılaştırırsanız daha üstün müdür? Ve galiba 17'' rs jantıda almayı düşünüyorum artık.

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
CPC ile karşılaşmak çok yanlış olur, Yokohama Advan Neova ultimate grip yani pist lastiği olarak bilinir, semi-slicklere yakın özelliktedir ve yol tutuşuyla efsanelerden biridir ama özel sipariş harici ülkemizde yok olarak biliyorum.
Ayrıca yol gürültüsü de 75 db civarı olarak hatırlıyorum :)

Bence Advan Neova günlük kullanım için aşırıya kaçacaktır, bu kadar üst seviye lastiğe günlük kullanımda gerek yok, konfor biraz düşşün yol tutuş istiyorum diyorsanız lastik yanak kalınlığını da azaltarak 17 RS jant (225 45 17) ile ContiSportContact 6, Michelin Pilot Sport 4 veya Goodyear Eagle Assymetic 5 serisi üst sınıf lastikler sizi tatmin edecektir.

En güncelinde @Alperen58 18 jant ile büyük lastiklere geçmişti ve yol tutuş olarak çok memnun olduğunu söylüyordu, onun da görüşünü almanız faydalı olacaktır.
 
Katılım
16 Kas 2016
Mesajlar
903
Tepki puanı
1,393
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2020
CPC ile karşılaşmak çok yanlış olur, Yokohama Advan Neova ultimate grip yani pist lastiği olarak bilinir, semi-slicklere yakın özelliktedir ve yol tutuşuyla efsanelerden biridir ama özel sipariş harici ülkemizde yok olarak biliyorum.
Ayrıca yol gürültüsü de 75 db civarı olarak hatırlıyorum :)

Bence Advan Neova günlük kullanım için aşırıya kaçacaktır, bu kadar üst seviye lastiğe günlük kullanımda gerek yok, konfor biraz düşşün yol tutuş istiyorum diyorsanız lastik yanak kalınlığını da azaltarak 17 RS jant (225 45 17) ile ContiSportContact 6, Michelin Pilot Sport 4 veya Goodyear Eagle Assymetic 5 serisi üst sınıf lastikler sizi tatmin edecektir.

En güncelinde @Alperen58 18 jant ile büyük lastiklere geçmişti ve yol tutuş olarak çok memnun olduğunu söylüyordu, onun da görüşünü almanız faydalı olacaktır.
17 inç takılacaksa eğer orjinal 215-50-17 ebat yerine Hamid hocamın dediği gibi 225-45-17 çok daha yerinde bir ebat olur.

Hem gövde salınımı daha da azalır, hemde temas eden yüzey artar.

18 inç lerle alakalı deneyimlerimi linkteki mesajda aktarmıştım.
Okumanızda fayda var.


????-???-??????
????-??? ?-????-?????
????-???-????? ???????
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
837
Yaş
36
Konum
izmir
Aracınız
Arkadaşlar yorumlarada bakarak lastiklerin artık performanslı sürüşe yatkın olmadığını anladım. Genelde seri ve hızlı kullanan birisiyim yol ve şartlar müsait oldukça ve tabiiki araçta tek olduğum zamanlar aracımın limitlerini zorlamayı severim ve galiba bu sebepten artık lastikler yol tutuşunu tamamen verdi ki zaten bristonlar çok memnuniyet veren bir lastik değil. Şimdi lastik için bir araştırma yapacam sessizlik umrumda değil önemli olan benim için yol tutuş bu bağlamda önceki aracıma aldığım cpc5 lerden ziyadesiyle memnundum ama yokohama advan neova yı önermişsiniz bu lastikler cpc ler ile karşılaştırırsanız daha üstün müdür? Ve galiba 17'' rs jantıda almayı düşünüyorum artık.

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Michelin pilot sport sehiriçinde çok uygun değil hocam özellikle sonbaharda havalar soğumaya başladığında lastikler bir türlü ısınmıyordu, ısınmayınca da yol tutuş o kadar iyi değildi pilot sport'tan conti premium contact 5'e geçince çok daha iyi verim almıştım. Continental iyi yol tutuyor ancak biraz gürültülü oluyor, tecrübelerime dayanarak michelin almam şahsen. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5'i övüyorlar bir araştırın hocam continental'dan daha sessiz yol tutuşu da güzel diyorlar. Bu aralar benimde 17 rs janta geçme fikrim var ama maddi durumlardan dolayı üst seviye lastikleri alabilmem pek mümkün görünmüyor dunlop fm800 var fiyat performans olarak onlarda iyi diyorlar hocam bilginiz olsun.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Michelin pilot sport sehiriçinde çok uygun değil hocam özellikle sonbaharda havalar soğumaya başladığında lastikler bir türlü ısınmıyordu, ısınmayınca da yol tutuş o kadar iyi değildi pilot sport'tan conti premium contact 5'e geçince çok daha iyi verim almıştım. Continental iyi yol tutuyor ancak biraz gürültülü oluyor, tecrübelerime dayanarak michelin almam şahsen. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5'i övüyorlar bir araştırın hocam continental'dan daha sessiz yol tutuşu da güzel diyorlar. Bu aralar benimde 17 rs janta geçme fikrim var ama maddi durumlardan dolayı üst seviye lastikleri alabilmem pek mümkün görünmüyor dunlop fm800 var fiyat performans olarak onlarda iyi diyorlar hocam bilginiz olsun.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Advan Yokohoma bu tip lastikleri Japonya da GTR larda görmek çok popüler :) fakat ülkemiz şartlarında (az yaksın iyi kaçsın) oldugu için Bu kadar iyi lastikleri getirmek oldukça maliyetlidir semi slick pist kullanımı için uygundur. Şimdilik kullanmaya devam edin mevcut lastiklerinizi maddi anlamda biraz toparlayında alırsınız bir takım.

Viraj kasmadan önce yeni lastiklerle en az 500 km rodaj yaparsınız onun yüzeyinde bir kaplaması bulunur o zamanla yol aldıkca gider. Test asamasında biraz frenleri ısındırdıktan ve lastikleride ısındırdıktan sonra yag su ve motor ısınızda ideal olduktan sonra viraj kasmak zevklidir. Ben FB7 nin limitlerini zorlamadım ama dediğim gibi asafaltı iyi olan bir yolda 190 200 girip çıkıyorum. FC5 Birkaç gün kullandıgımda ki deneyimlerim ise daha oturaklı gelmişti ama 130 a kadar çıkmıştım onunla. Lastikte önceliğiniz yol performansı olsun yüksek hızlardaki en ufak bir hata affetmez. Eski lastiklerimle kırmızı ısıkta durmuştum hafif de nemliydi tam ıslak değildi yerler , VSA kapattım S moduna aldım 1 e düşürdüm ve el frenini çekip gaza yüklendim inanın lastikleri iyi zımparaladım ve çok zevkliydi :) 3. Vitese kadar sarıyordu sonra Premium Contach 6 lara geçtim böyle bir şey için daha fazla güç gerekiyor.
Sarma yok kesinlikle daha iyi oldu ve fren mesafem bariz şekilde azaldı ABS kolay kolay devreye girmiyor.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ugr60

0
Katılım
9 Şub 2017
Mesajlar
695
Tepki puanı
443
Yaş
37
Konum
Tokat
17'' jant almak lazım hocam . bende bir süre takipte kalacam bu yıl böyle bu lastikleri kullanırım kışlıkları takarım bu janta ama seneye yaza girerken rs jantı ayarlamam lazım. Temiz bir set bulursam ozamana kadar alırım ve alperen58 kardeşimin dediği gibi 225 45 17 cpc atarım kafam rahat eder. Benim kullanımıma göre değil şuan bu durum riskli aslında.

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst