FC5 Yol Tutmama

Katılım
22 Nis 2019
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2016
Arkadaşlar Merhaba;

1 hafta önce 2016 Honda Civic aldım. ( Fc5) Megane 4 satıp aldım ve iyiki almışım diyorum. Fakat şöyle bir sıkıntım var sizlere danışmak istedim. Aldığımda lastikleri iyi olmadığından Megane 4'ün kullandığı lastikleri taktım 205.55.16, orjinali sanırım 215.55.16. Virajlara sert giren biriyim ve Megane 4 hayatta şeridi bırakmıyordu fakat Civic ile istem dışı yan şeride kayıyorum ve buda bende güvensizlik hissi veriyor. Araca tam ısınamadım kabul ama acaba lastikten dolayı bu kadar fark eder mi ? Lastikçi arkadaşlar hiç bir fark olmayacağını söyledi sizcede öyle mi ?

Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim, umarım anlatabilmişimdir.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aracınız hayırlı olsun, foruma hoşgeldiniz (y)
Öncelikle taktığınız lastiklerin marka modeli nedir? Lastiğin taban genişliğini küçültmeniz aracın tutuşunu zayıflatır.
Bence burada sormanız gereken temel soru Megane 4'ün şeridi bırakmadığı hızda mı Civic yan şeride kayıyor, yoksa farkında olmadan daha yüksek hızda mı viraja girildiği için araç limitüstü olduğu için mi tutunamıyor?
Ayrıca Megane 4 ile Civic'in yol tutuş karakteri farklı araçlardır. Hatta FC5 Civic, yol tutuş karakteri olarak önceki nesillerden de farklıdır.
Megane'de arkadaki torsiondan dolayı rijite anlamında pozitif ama yol dalgalanmalarını tolerasyon anlamında negatif durum söz konusudur. Ama FC5te şasi olarak oldukça rijit bir araç.
Linklerde verdiğim konulara da bir gözatmanızı tavsiye ederim.
 

rider

0
Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
65
Yaş
46
Konum
İstanbul
Arkadaşlar Merhaba;

1 hafta önce 2016 Honda Civic aldım. ( Fc5) Megane 4 satıp aldım ve iyiki almışım diyorum. Fakat şöyle bir sıkıntım var sizlere danışmak istedim. Aldığımda lastikleri iyi olmadığından Megane 4'ün kullandığı lastikleri taktım 205.55.16, orjinali sanırım 215.55.16. Virajlara sert giren biriyim ve Megane 4 hayatta şeridi bırakmıyordu fakat Civic ile istem dışı yan şeride kayıyorum ve buda bende güvensizlik hissi veriyor. Araca tam ısınamadım kabul ama acaba lastikten dolayı bu kadar fark eder mi ? Lastikçi arkadaşlar hiç bir fark olmayacağını söyledi sizcede öyle mi ?

Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim, umarım anlatabilmişimdir.

Kusura bakmayın ama sizin lastikçi arkadaşlar işkembeden sallamışlar . Bir fabrikanın verdiği standart lastik genişliğini daraltmanın yol tutuşu negatif yönde etkilemeyeceğini hangi teknik açıklama ile söylerler anlamak mümkün değil . Şunu unutmayın ki insanlar , belli olumsuzlukları da göze alarak , sırf yol tutuşu arttırmak adına daha geniş tabanlı lastiğe geçiyorlar . Aracın standart ön düzen ayarları bile OEM lastik genişliğine göre yapılır . Ayrıca Civic , Megane dan daha iyi yol tutan bir arabadır


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Evvela aracınız hayırlı olsun. ALLAH kazasız belasız huzurla kullanmayı nasip etsin.

Aracın kitapçığında belirtilmiş olan ebat seçeneklerinden, daha dar tabanlı olan lastiği kullanmanız durumunda geniş tabanlıya göre aracınızın salınımı artacak ve aynı duraylılık için daha yavaş viraj almak durumunda kalacaksınızki FC5’in kitapçığında 205 taban opsiyonu yok diye biliyorum. Yani teknik uygunluğu olmayan bir ebat bu.

Genel olarak tavsiyem lastikçilerin dediklerini başka kaynaklardan teyit etmeden yapmamanız yönündedir. Lastikçinin teknik yetersizliği ve elinde olan lastiği satma isteği, sizin yanlış bir seçim yapmanızla sonuçlanabilir. İnternette lastik&jantla ilgili oldukça faydalı bilgiler var.

Lastik çok önemsediğim ve kimi tanıdıklarıma göre haddinden fazla para harcadığım bir kalem oldu yıllarca. Lastik konusuna bakışlarımızdaki farklılıktan dolayı lastikçilerle sevimsiz anılarım da oldu.
Mesela bir gün bir markanın yetkili lastik bayisi aracıma 225 50 16 ebat yerine elindeki ebat olan 215 55 16 takmak istedi. O ebatın çamurluğa sürteceğini söyledim. Aşağılarcasına güldü. Ve ısrar etti. Boşuna uğraşma vaktine yazık dedim. Israra devam edince bari sökmeden lastiği getir bir tut bak bakalım sığacak mı çamurluğa dedim. Getirdi lastiği eğildi oradan buradan hizaladı. Bir süre sonra bu lastik buraya sığmayacak dedi.

Lastik havalarıyla ilgili tercihleri de genelde fabrikanın belirlediği basınç değerlerini beğenmeyip 3-5 birim daha fazla hava basmak yönünde.

Sürtünmenin azalmadığı ve arttığı sıcak iklim koşullarında geniş taban lastik fren mesafesini kısaltır. Kalkışta patinaja düşmeyi azaltır.
Drag yarışlarında arkadan itişli çok güçlü araçların tutunmalarını artırmak için görsel olarak anormal sayılabilecek genişlikte lastikler kullanılır. Yüksek güç ve yüksek tutunma sayesinde kalkışta araçların ön tekerlekleri yerden kesilir. Geniş tabanda tutunma genel olarak artar.

Yanak kalınlığının taban genişliğine bağlı bir oran olması ve lastik çevre uzunluğunun artmaması için taban genişledikçe bu oranın azalması gerektiğinden taban genişledikçe yanak incelir. Taban genişleyince aracın iz açıklığı da artar. Sonuç olarak virajlarda araç salınımı azalır. Salınımı azalan araç çizgisini daha kolay ve güvenli muhafaza eder.

Not: Tabanı genişletirken lastik çevre uzunluğunu korumanın bir yolu da jantı küçültmektir ancak bu yanak kalınlığını azaltmayacağı için istenen viraj duraylılığı sağlanmayacaktır. Ayrıca piyasada bu hareket tarzına uygun lastik ve jant seçeneği oldukça sınırlıdır.

Süspansiyon sisteminden kaynaklı olan ve sürücüye virajlarda duraysızlık hissi veren salınım ise ayrı bir husustur.
Mazda ve Honda süspansiyonlarında gözlemlediğim yanal esnekliğin genel olarak Japon araçlarına özel bir durum olduğunu sanıyorum. Bu esnek süspansiyon yapısı virajlarda his olarak tedirgin etmekle birlikte aslında viraj konforunu artırıyor.
Megane ve Civic FC5 arasında bu farkı gözlemleyebilirsiniz. Aracınızın virajda çizgisinden çıkması yorumunuzun bu hususla da ilişkisi olduğunu düşünüyorum. Çünkü bahsettiğiniz ebat değişikliğinde her ne kadar taban alanı daraldığı için tutunma azalmış olsa da lastik yanağınız da incelmiş ve aracınızın esnemesi azalmış. Buna rağmen şeritten kayma durumunu lastik tabanının daralmasına ek olarak, bahsettiğim yanal hareket edebilen süspansiyon sistemi nedeniyle gerçekleşenden daha fazla algılamış olabileceğinizi düşünüyorum.
1998 model Mazda 626’da da yanal hareket edebilen süspansiyonu gözlemlemiştim. K.Maraş-Osmaniye arasındaki viyadüklerin üzerinden geçerken şiddetli rüzgarın etkisiyle Mazda 626’nın yanal olarak sallandığını ancak tekerlek izinde kayma olmadığını hatırlıyorum. Bu durum aracın yol tutuşunun iyi olmadığını düşünmeme sebep olmuştu ilk zamanlar. Ancak bunun gerçek olmadığını Antalya-Fethiye arasındaki virajlı sahil yolunda tecrübe etmiştim.

Sürtünme katsayısının azaldığı karlı, buzlu, kaygan iklim koşullarında lastik tabanı genişleyince mm’ye düşen yük de(basınç) azaldığı için geniş taban lastik dar taban lastiğe göre yere daha az tutunur. Patinaj artar. Bu sebeple kış lastiklerinin geniş taban ve ince yanaklı olmaları önerilmez.
Ağır kış şartlarında lastik tabanının dar olması gerektiği gibi yanağın kalınlaşması bile lastikleri kara gömülmüş bir araçta tutunmayı artırıcı sebep olabilir.

Bir yolunu bulup FC5’in kullanma klavuzunda belirtilen ebatlardan birisine geçmenizi öneriyorum.

Kolaylıklar dilerim.



Mobil cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst