Fd6 2010 Çekiş Düşüklüğü

Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Fd6 2010 160binde otomatik aracım. Araçla ilgili performans sorunlarım var. 4. ve 5. viteslerde özellikle çok zayıf. Düz yolda hızlanmadıgı oluyor. 3'e düşüp istediğim hıza yaklaşıp öyle 5'e alıyorum. Yokuş vs hiç bahsetmiyorum zaten.

2 kişi %7-8 yokuşta 30-35 arası hızda 2. Vitesten 1.vitese çekmek zorunda kaldım.

Subap ayarı yapıldı araca. 3 4 bin km oldu.
Bu arabanın normali mi bu yoksa benim arabada mı sorun var anlayamıyorum. Düz yolda 2 kişi 5.viteste 165 falan max gördüğüm hız.

Alırken exper raporunda 105beygir çıkmıştı araç.
Bu performansı toparlamak ya da daha iyi hale getirmek için ne yapabilirim.

Hava filtresini yeni değiştirdim. İyi gelir performans artae diyenler olmuş yorumlarda ama bende bi fark göremedim.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Bence karşılaştığınız durumu videoya kaydedip gösterseniz daha fazla fikir verir.
Ama %7-8 eğimli yolda düşük hızda 2. viteste araç çok düşük devirde kaldığı için yürümüyor olabilir :unsure:
Aracın yürümüyor dediğiniz zaman devir göstergesi hangi rpm.de oluyor?

Devir çok düşük kaldığında oluyor bu zaten hocam. Benzer bir yokuşta çekeyim videoya. Keskin viraj ve peşine yokuş olduğunda çok yaşadım bunu. Kastamonu'daydim geçen hafta. Birinci vitese kadar düşüp zorla çıktığı oldu. Asflat max %7 8 rampa.

Virajı dönerken hâliyle baya yavaşlıyorum, sonrasında gaz yememesi, devirlenmemesi durumu gerçekleşiyor.

Subap ayarı sonrası ecu sıfırlanması gerekir falan diyenler olmuş. Bu etkiler mi?
Subap ayarı yapılmalı 4bin km falan oldu hemen hemen.
 

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,362
Çözümler
1
Tepki puanı
3,940
Yaş
35
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Açıkçası ikinci bir gözün kontrol etmesi gerekir diye düşünüyorum ilk etapta. Bu performans normal mi yoksa bir sorun mu var? Bunu nasıl test edebilirim bilemiyorum.

İçinden çıkan yağ baya siyahtı. Değişimi yapan arkadaş bu kadar siyah olmaması lazımdı yağın dedi. 2 bin km geçti değişimi. İki günde uzun yol yapmak zorunda kaldığım için biraz fazla geçti.
Yağın siyah renkte olması bize bir veri verir mi?

Ateşleme sorunu olduğunu düşünmüyorum. Arabada tekleme vs yok.
Yağın siyah olması kurum, karbon oranının yüksek, motorun yanma odasındaki sıcaklığının oldukça fazla veya hava filtresinin işlevini yeterince yerine getiremediğine işarettir. Hava filresi yeniyse bu elenebilir. LPG'li ve benzinli araçlarda yağın kararması zordur. Misal ben 13bin km sonra yağımı değiştiğimde usta yağın temiz görünüyor demişti. Rengi berraktı, sarımtırak... Bu yüzden sizin durum çok anormal. Yağ geçmişte çok kirli kaldıysa ve eski yağın değişimi çok geciktiyse, sonraki değişimde bu kararma yeni yağa yansımış olabilir ya da üstte dediğim gibi...
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Devir çok düşük kaldığında oluyor bu zaten hocam. Benzer bir yokuşta çekeyim videoya. Keskin viraj ve peşine yokuş olduğunda çok yaşadım bunu. Kastamonu'daydim geçen hafta. Birinci vitese kadar düşüp zorla çıktığı oldu. Asflat max %7 8 rampa.

Virajı dönerken hâliyle baya yavaşlıyorum, sonrasında gaz yememesi, devirlenmemesi durumu gerçekleşiyor.

Subap ayarı sonrası ecu sıfırlanması gerekir falan diyenler olmuş. Bu etkiler mi?
Subap ayarı yapılmalı 4bin km falan oldu hemen hemen.
Yokuşta 1.vitese geçmesi araç yüklüyse ve hız 20lere kadar düşüyorsa normal diyebilirim. Bu koşullarda gaza basmaktan çekinmeyin, araç pedala yüklenmediğiniz durumlarda ekonomide kalmak için vitesi küçültmüyor ve iyice bayılıyor. Ben bu tip durumlarda direk kulakçık ile müdahil olup aracın bayılmasını engelliyorum, diğer türlü gaza yükleniyorum.
Maalesef bizim 1.6 motorların vites oranları 2.0-2.4 motorların vites oranları ile aynı olduğu için yokuşta düşük gaza basma durumunda araç 2.vitese geçip aniden yığılabiliyor.
FC5lerdeki CVT bu konuda çok daha iyi ve verimli diyebilirim.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Henüz çok yokuşlu yol bulamadım. Test edemedim. Sadece Aydın - İzmir otobanında Aydın'dan İzmir'e giderken Aydın çıkışında bastım 4.viteste 188 gördü. Daha da gitmedi oradan öteye. 2 kişi ve bagajda iki valizim vardı. 5. Vitese atınca zaten hızlanmiyor. Son hız düz yolda 188 normal midir?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Henüz çok yokuşlu yol bulamadım. Test edemedim. Sadece Aydın - İzmir otobanında Aydın'dan İzmir'e giderken Aydın çıkışında bastım 4.viteste 188 gördü. Daha da gitmedi oradan öteye. 2 kişi ve bagajda iki valizim vardı. 5. Vitese atınca zaten hızlanmiyor. Son hız düz yolda 188 normal midir?
Gaza yüklenme anında 5.vitese ayağınızı gazdan çekmedikçe geçmez. 5.vites ekonomi vitesidir zaten.
Yolda negatif eğim yoksa 2 kişi 200ü eğer yol müsaitse rahatça geçebilmesi lazım bence.
Olmazsa birde benzinle deneyin.
Bence şu videodaki gibi 200 üstünde ilerleyebilmesi lazım.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Gaza yüklenme anında 5.vitese ayağınızı gazdan çekmedikçe geçmez. 5.vites ekonomi vitesidir zaten.
Yolda negatif eğim yoksa 2 kişi 200ü eğer yol müsaitse rahatça geçebilmesi lazım bence.
Olmazsa birde benzinle deneyin.
Bence şu videodaki gibi 200 üstünde ilerleyebilmesi lazım.

Hocam otomatikte değil S modda denedim 5e atınca hız düşmeye başlıyor. Benzinde de deneyeceğim dönüşte.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,949
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam otomatikte değil S modda denedim 5e atınca hız düşmeye başlıyor. Benzinde de deneyeceğim dönüşte.
S modda kulakçıkla manuelde denediniz anladığım kadarı ile, vites atarken mutlaka 6500 devir üstinde bir üst vitese geçin.
3.viteste 170'e ulaşmadan 4. vitese geçmeyin. Böylece 4.vitese geçtiğinizde araç 5000 devir civarında devam eder ve çekişten pek düşmez.
4000 devirlerde 4. vitese geçtiğinizde araç en ufak yokuşta kesilmeye başlıyor çünkü.
Şu videoda FB7 için vites max hızları var, FD6 içinde aynıdır diye biliyorum.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu önemli bir ayrıntı, deneyeceğim hocam. Hava filtresini çıkartıp denesem mi? Ne dersiniz. Filtre yeni daha 15 günlük man marka.
 
Katılım
19 Şub 2019
Mesajlar
279
Tepki puanı
142
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Basarken o kadar yüksek devirde atmamışımtım vitesleri, 4te açılmasını bekledim.
 
Geri
Üst