FD6 alt takımları

Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
292
Konum
İzmir
Fd6 cıvıc ile ne tür alt takım sorunları yaşadınız ? Sizce alt takım bakımından sağlam bir araba mı ?


Milliyetçilik, milleti olmayanlar için faşizmdir. - Hüseyin Nihal Atsız
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
65
Tepki puanı
82
Konum
Bursa/Gemlik
Aracınız
Civic FD6 2007
2 haftadır kullanıyorum. Gördüğüm ve forumlardan okuduğum kadarıyla arka amortisörleri ve helezonları sıkıntılı.
Özellikle arkada yolcu veya yükte olduğu zaman sürtme yapabiliyor.
Genelde LPG tankının ağırlığına bağlanmış ama neredeyse tüm benzinli araçları lpg’li kullanıyoruz.
Ön takım olarak bence standart araç kapasitesinde.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Eski FD6ımda benden önceki sahibinin muhtemelen soldan kazası kaynaklı dış aks kafasını değiştirdim.
Satmadan önce de z rotları değiştirmiştim, bence genele göre basit olmasınında etkisi ile uzun ömürlü bir alt takımı var.
Ama ülkemiz yollarında maalesef 200binlerde sesler kendini belli etmeye başlıyor :unsure:

Arka helezonlarla ilgili şu konuya bakılabilir,
 
Katılım
1 Ağu 2019
Mesajlar
65
Tepki puanı
82
Konum
Bursa/Gemlik
Aracınız
Civic FD6 2007
Peki tecrübene dayanarak soruyorum. Türkiyede 2001-2005 arası civic arka helezonlarını aldığımız zaman bizim kasaya bire bir uyuyor mu? Yoksa işlem gerekiyor mu?
 
Katılım
18 Nis 2019
Mesajlar
275
Tepki puanı
356
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
2 haftadır kullanıyorum. Gördüğüm ve forumlardan okuduğum kadarıyla arka amortisörleri ve helezonları sıkıntılı.
Özellikle arkada yolcu veya yükte olduğu zaman sürtme yapabiliyor.
Genelde LPG tankının ağırlığına bağlanmış ama neredeyse tüm benzinli araçları lpg’li kullanıyoruz.
Ön takım olarak bence standart araç kapasitesinde.
LPG tankı olmayınca da durum pek farklı değil. Aracımda LPG yok mesela, arkaya 2-3 kişi binince tedirgin oluyor ha sürttü ha sürtecek diye. Bir de fazlasıyla yaylanıyor seyir halindeyken.
Benim aracım 200 bin kmnin üzerinde ve herhangi bir alt takım sorunu yaşamadım hala. Benden önceki sahibi de arkadaşımız, onda da öyle bir problem yoktu.
Ben yol koşullarına göre gayet yeterli olduğunu düşünüyorum.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Aldığımdan beri 65bin km. içerisinde anlam veremediğim konulardan birisi. Aynı kasise 10 km hız ile girince , 20 km den daha fazla darbe hissi veriyor(hem arka hem ön). Geçtiğimiz haftalarda yine başıma gelen , ana yolda 100-110km/s arası giderken aniden (frensiz) girmek zorunda kaldığım çukurlarda ön takım korktuğum kadar sarsılmasada arka takım (heleki bagajda yük ya da arkada oturan varsa) sağlam sert bir şekilde vuruyor, yolcular bile irkiliyor. Dün farkettim, sol arka teker sağ arka tekere göre davlumbazı referans alınca tam merkezli durmuyor, tampon tarafına 1 parmak daha yakın. Ha buna rağmen sağa-sola çekme gibi bir davranışı yok, yine dehaftasonu göstereceğim.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,945
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Aldığımdan beri 65bin km. içerisinde anlam veremediğim konulardan birisi. Aynı kasise 10 km hız ile girince , 20 km den daha fazla darbe hissi veriyor(hem arka hem ön). Geçtiğimiz haftalarda yine başıma gelen , ana yolda 100-110km/s arası giderken aniden (frensiz) girmek zorunda kaldığım çukurlarda ön takım korktuğum kadar sarsılmasada arka takım (heleki bagajda yük ya da arkada oturan varsa) sağlam sert bir şekilde vuruyor, yolcular bile irkiliyor. Dün farkettim, sol arka teker sağ arka tekere göre davlumbazı referans alınca tam merkezli durmuyor, tampon tarafına 1 parmak daha yakın. Ha buna rağmen sağa-sola çekme gibi bir davranışı yok, yine dehaftasonu göstereceğim.
Sol arka teker bölgesinden hiç kazası varmı?

Yük altında dipleme sorunu FD6ların kronik bir sorunu diyebilirim, çözümü daha sert özellikte yaylara geçmek veya yayların üstüne yükseltici aparat takmak, linkteki konuyu inceleyebilirsiniz.
 
Katılım
21 Eki 2016
Mesajlar
11
Tepki puanı
8
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FD6 2010
Ben de 3,5 sene ve yaklaşık 60 bin km'dir kullanıyorum, LPG mevcut değil. Aracım 110 bin km oldu ön takımda bir sorun yaşamadım şuana kadar. Ancak denildiği gibi arka tarafa 2 yetişkin bindiğinde ve bir çukura girdiğiniz an o vuruntuyu beyninizde hissetmek gerçekten yıldırıyor adamı.
 
Katılım
19 Haz 2015
Mesajlar
633
Çözümler
2
Tepki puanı
870
Konum
Kırşehir
Aracınız
Civic FD6 2010
Sol arka teker bölgesinden hiç kazası varmı?

Yük altında dipleme sorunu FD6ların kronik bir sorunu diyebilirim, çözümü daha sert özellikte yaylara geçmek veya yayların üstüne yükseltici aparat takmak, linkteki konuyu inceleyebilirsiniz.

O bölgeden bir kazası yok. Link için teşekkürler,dikkate alacağım.
 
Geri
Üst