LPG tankı olmayınca da durum pek farklı değil. Aracımda LPG yok mesela, arkaya 2-3 kişi binince tedirgin oluyor ha sürttü ha sürtecek diye. Bir de fazlasıyla yaylanıyor seyir halindeyken.2 haftadır kullanıyorum. Gördüğüm ve forumlardan okuduğum kadarıyla arka amortisörleri ve helezonları sıkıntılı.
Özellikle arkada yolcu veya yükte olduğu zaman sürtme yapabiliyor.
Genelde LPG tankının ağırlığına bağlanmış ama neredeyse tüm benzinli araçları lpg’li kullanıyoruz.
Ön takım olarak bence standart araç kapasitesinde.
Sol arka teker bölgesinden hiç kazası varmı?Aldığımdan beri 65bin km. içerisinde anlam veremediğim konulardan birisi. Aynı kasise 10 km hız ile girince , 20 km den daha fazla darbe hissi veriyor(hem arka hem ön). Geçtiğimiz haftalarda yine başıma gelen , ana yolda 100-110km/s arası giderken aniden (frensiz) girmek zorunda kaldığım çukurlarda ön takım korktuğum kadar sarsılmasada arka takım (heleki bagajda yük ya da arkada oturan varsa) sağlam sert bir şekilde vuruyor, yolcular bile irkiliyor. Dün farkettim, sol arka teker sağ arka tekere göre davlumbazı referans alınca tam merkezli durmuyor, tampon tarafına 1 parmak daha yakın. Ha buna rağmen sağa-sola çekme gibi bir davranışı yok, yine dehaftasonu göstereceğim.
Sol arka teker bölgesinden hiç kazası varmı?
Yük altında dipleme sorunu FD6ların kronik bir sorunu diyebilirim, çözümü daha sert özellikte yaylara geçmek veya yayların üstüne yükseltici aparat takmak, linkteki konuyu inceleyebilirsiniz.
![]()
Civic FD6 - HONDA CİVİC FD6 (2006-2012) KRONİK SORUNLAR VE ÇÖZÜM TAVSİYELERİ
FD6 kasa kodlu Civic'in potansiyel sorunları ve çözümleri aracın yaşına bağlı olarak neredeyse standartize olmaya başlamıştır. Şahsi gözlemlerimle de uzun süredir forumda sürekli aynı sorunlar için yeni yeni konular açıldığını gözlemlemekteyim. Amacım; bu forumda vakit geçiren FD6 Civic sahibi...www.civictr.com