Civic FD6 FD6 Arka helezon sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan m2hamid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Uzun süredir gözlemlerimle emin olduğum üzere, FD6 serisi bütün Civiclerin arka helezonları ağırlık kaldırma özelliğini kaybetmeye başlamış durumda. Kendi kullanımımdaki araçta da bu durumu gözlemliyorum. Merak edenler incelerse özellikle sol arka helezon yay yüksüz halde bile oldukça çökük duruyor. İşin tuhafı da uzun süredir arka helezon yayı arıyorum ama FD6 için serviste orjinali ve eibach tarzı spor yaylar dışında kaliteli bir yay satılmıyor. Mazuki marka Türk üretimi yaylar ama bana güven vermediler. Amerikada orjinali 28 dolara satılıyor, Rusyada OBK marka alternatif japon malı yay çifti 55 dolara satılıyor ama ülkemizde bu konuda parça sıkıntısı var. Servis orjinalinin tanesine 320 tl civarı fiyat istedi bu arada
Aracın bütün amortisörleri KYB marka, kodları da belli ve internette bile bolca bulunuyor ama helezon yaylarını kimin ürettiğini bulamadım. 2005 vtec kasaya kadar yaylarda KYB marka ve rahatça bulunabiliyor ama FD6dan itibaren KYBnin listesinde görünmüyor.
Acaba vtec kasa ile FD6nın arka helezon yayları aynımıdır?
Bu konuda bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
 
Çözüm
Evet arkadaşlar, sorunumu enteresan bir şekilde tatmin edici derecede çözdüm :)
Şunu da iyice anladım, Hondayı Amerikanlar dayanıklılığına göre parçası cidden ucuz kaldığı için seviyorlar. Artık birçok parçanın fiyatını Amazon üzerinden inceleyerek hareket ediyorum.
Ankara Honda Boranın 300 tl fiyat verdiği FD6 civic arka helezon yayını Amazonda kampanyalı yakaladım ve 1 haftada geldi. :)
Ve sadece 16 dolara aldım (y) ancak Amerikadan parça getirtmenin en kötü yönü işin kargo ücreti, kargo ücreti 23 dolar tuttu, kredi kartı komisyonuyla bana 170 tl ye mal oldu ancak her halikarda daha ucuza geldi.

Amazonda uzun süre beklemiş bazı tek kalan parçalar oldukça düşük fiyatla satılabiliyor, ben böyle bir fırsat yakaladım.
İşin güzeli sol...
Katılım
18 Kas 2017
Mesajlar
24
Tepki puanı
7
Konum
izmir
Aracınız
Bu FD6 civiclerin kronik sorunu haline geldi, aracın arka yayları sürekli standart üstü ağırlıkta bulunduğu için (özellikle LPG sistemi nedeniyle) arka kısımda zamanla normalde daha da çökük duruyorlar.
Kendi deneyimlerimi paylaştığım konuyu inceleyebilirsiniz.
https://www.civictr.com/threads/arka-helezon-temini-hakkinda.9067/
Olabilir ama zamanla arka şoför tarafının diğer tarafa göre daha fazla çökmesi bence orjinal yayların kalitesizliğinin göstergesi.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Kalitesizlikten ziyade, mühendislik hesaplarında ağırlığı daha düşük baz almaları ve konforu düşünülerek yumuşak yapıda yaylar tercih edilmiş.
Ülkemizdeki araçlarda da standart ağırlığına göre LPG tesisatı ile 80 kg civarı sürekli fazladan ağırlık mevcut olduğu için, sadece sürücü tarafında oluşan ekstra yükle birlikte bu şekilde çökmeler olabiliyor. Mesela LPGli olmayan 80 bin km.deki 2011 model arkadaşımın Civic'inde bu çökmeler hiç yok.
Özellikle 10 yaşına gelmiş FD6larda LPGde var ise 100bin km üstünde bu şekilde arka yaylarda çökmeler başlıyor.
Yurtdışında çoğu kullanıcı Honda 52441-SNX-A01 kodlu Civic Si'nin spor yayları ile bu sorunun önüne geçiyor. Oturma yuvaları birebir aynı.
Tabi Honda'dan en başında daha sert bir yapıda yaylar üretmelerini beklerdim, sonrasında zaten FB7 kasalardan itibaren bu sorun giderildi.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Kas 2017
Mesajlar
24
Tepki puanı
7
Konum
izmir
Aracınız
Kalitesizlikten ziyade, mühendislik hesaplarında ağırlığı daha düşük baz almaları ve konforu düşünülerek yumuşak yapıda yaylar tercih edilmiş.
Ülkemizdeki araçlarda da standart ağırlığına göre LPG tesisatı ile 80 kg civarı sürekli fazladan ağırlık mevcut olduğu için, sadece sürücü tarafında oluşan ekstra yükle birlikte bu şekilde çökmeler olabiliyor. Mesela LPGli olmayan 80 bin km.deki 2011 model arkadaşımın Civic'inde bu çökmeler hiç yok.
Özellikle 10 yaşına gelmiş FD6larda LPGde var ise 100bin km üstünde bu şekilde arka yaylarda çökmeler başlıyor.
Yurtdışında çoğu kullanıcı Honda 52441-SNA-A02 kodlu Civic Si'nin spor yayları ile bu sorunun önüne geçiyor. Oturma yuvaları birebir aynı.
Tabi Honda'dan en başında daha sert bir yapıda yaylar üretmelerini beklerdim, sonrasında zaten FB7 kasalardan itibaren bu sorun giderildi.

Aynen bi önceki fb7 aracımda bu tarz problem yoktu. Bakalım bu yaylar en azında 3 yıl götürse. Bu arada dün kendi gözümle gördüğüm bi olay vardı. Sağ yağlı Motor kulağı için forumdaki arkadaşlar servislerin parça fiyatı olarak 1560 tl istediklerini söylediler. Ben bu yayları bi arkadasımın çalıştığı şirketten aldım japon grubu yan sanayi parçalarının satış noktalarına parçaları sağlayan firmaydı. Gittiğimde bilgisayarında orjinal motor kulağının toptan 235 tl şeklinde teklif edildiğini gösterdi. Neden almadığını sorduğumda orjinal parçaların servis dışında kendileri gibi büyük firmalarda satışının hukuku açıdan büyük sıkıntı olduğunu söyledi burdan anlayacağımız honda servisleri cidden bizi öpmek için kolları sıvamışlar. Aks körüğünün 560 tl olduğunu söylemişti bi konuda başka bi arkadaşta. Bu faiş fiyat olayından cidden tiksindirtmeye başladı kendinden.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Maalesef Honda Türkiye ve yetkili servislerin yedek parça politikaları dediğiniz gibi çok çok saçma derecede fahiş.
Halbuki Amerika başta olmak üzere yurtdışında Honda'nın parça fiyatları makul ve tamiri kolay, zaten bu nedenle popüler (fiyat/performans başarısı yüksek)
Düşünün Amazon.com'dan Mart ayında kampanya ile 16 dolara (80tlye mal oldu) aldığım orjinal yay'a servisler 300 tl üstü fiyat istemişlerdi :( Yani amerikadan ülkemde satılan ürünü 3te 1 fiyatına alabiliyorum, şaka gibi :cautious:
 
Katılım
18 Kas 2017
Mesajlar
24
Tepki puanı
7
Konum
izmir
Aracınız
Maalesef Honda Türkiye ve yetkili servislerin yedek parça politikaları dediğiniz gibi çok çok saçma derecede fahiş.
Halbuki Amerika başta olmak üzere yurtdışında Honda'nın parça fiyatları makul ve tamiri kolay, zaten bu nedenle popüler (fiyat/performans başarısı yüksek)
Düşünün Amazon.com'dan Mart ayında kampanya ile 16 dolara (80tlye mal oldu) aldığım orjinal yay'a servisler 300 tl üstü fiyat istemişlerdi :( Yani amerikadan ülkemde satılan ürünü 3te 1 fiyatına alabiliyorum, şaka gibi :cautious:

Aynen öle golf almayı düşünüyordum sırf parçası pahalı diye vazgeçtim ama honda orjinal parçaların fiyatını öğtenmeye başlayınca ağzım açık kaldı .


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
7 Haz 2018
Mesajlar
787
Tepki puanı
297
Konum
İzmir
Aynen öle golf almayı düşünüyordum sırf parçası pahalı diye vazgeçtim ama honda orjinal parçaların fiyatını öğtenmeye başlayınca ağzım açık kaldı .


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Honda orjinal yedek parçası pahalıdır ama ömürlüktür honda kolay kolay parça eskitmez golf vb alman arabalarının parçaları daha bol bulunur çünkü daha fazla ihtiyaç var




vtec kicked in yo !!!
 
Katılım
18 Kas 2017
Mesajlar
24
Tepki puanı
7
Konum
izmir
Aracınız
selam...
yeni helezon aldaktan sonra şu ana kadar tekrar vurma oldu mu acaba?
Bende 2009 var ve aynı sorun ile uğraşıyorum.

Şuana kadar hiç vurma olmadı rahatladım resmen. 200 lira yaylara 80 lira takmasına verdim kurtuldum.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst