Civic FD6 FD6 Arka helezon sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan m2hamid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Uzun süredir gözlemlerimle emin olduğum üzere, FD6 serisi bütün Civiclerin arka helezonları ağırlık kaldırma özelliğini kaybetmeye başlamış durumda. Kendi kullanımımdaki araçta da bu durumu gözlemliyorum. Merak edenler incelerse özellikle sol arka helezon yay yüksüz halde bile oldukça çökük duruyor. İşin tuhafı da uzun süredir arka helezon yayı arıyorum ama FD6 için serviste orjinali ve eibach tarzı spor yaylar dışında kaliteli bir yay satılmıyor. Mazuki marka Türk üretimi yaylar ama bana güven vermediler. Amerikada orjinali 28 dolara satılıyor, Rusyada OBK marka alternatif japon malı yay çifti 55 dolara satılıyor ama ülkemizde bu konuda parça sıkıntısı var. Servis orjinalinin tanesine 320 tl civarı fiyat istedi bu arada
Aracın bütün amortisörleri KYB marka, kodları da belli ve internette bile bolca bulunuyor ama helezon yaylarını kimin ürettiğini bulamadım. 2005 vtec kasaya kadar yaylarda KYB marka ve rahatça bulunabiliyor ama FD6dan itibaren KYBnin listesinde görünmüyor.
Acaba vtec kasa ile FD6nın arka helezon yayları aynımıdır?
Bu konuda bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşların yardımlarını bekliyorum.
 
Çözüm
Evet arkadaşlar, sorunumu enteresan bir şekilde tatmin edici derecede çözdüm :)
Şunu da iyice anladım, Hondayı Amerikanlar dayanıklılığına göre parçası cidden ucuz kaldığı için seviyorlar. Artık birçok parçanın fiyatını Amazon üzerinden inceleyerek hareket ediyorum.
Ankara Honda Boranın 300 tl fiyat verdiği FD6 civic arka helezon yayını Amazonda kampanyalı yakaladım ve 1 haftada geldi. :)
Ve sadece 16 dolara aldım (y) ancak Amerikadan parça getirtmenin en kötü yönü işin kargo ücreti, kargo ücreti 23 dolar tuttu, kredi kartı komisyonuyla bana 170 tl ye mal oldu ancak her halikarda daha ucuza geldi.

Amazonda uzun süre beklemiş bazı tek kalan parçalar oldukça düşük fiyatla satılabiliyor, ben böyle bir fırsat yakaladım.
İşin güzeli sol...

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010

Ozzi

0
Katılım
14 Ara 2017
Mesajlar
333
Tepki puanı
183
Yaş
32
Konum
Bursa
Aracınız
Civic FD6 2009
Şu helezon işini çözmem lazim. Sol arka taraf sağa göre daha alçak. Birde malum 3 kişi binince arkaya vurma sesi. Helezon almayı düşünüyorum. Spor mu alsam yoksa orjinal helezon mu? Yakın zamanda helezon değişen oldu mu? IMG_20191106_174725.jpegIMG_20191106_174641.jpeg

2009 Fd6 Premium OV
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20191106_174725.jpeg
    IMG_20191106_174725.jpeg
    36.4 KB · Görüntüleme: 53
  • IMG_20191106_174641.jpeg
    IMG_20191106_174641.jpeg
    38.8 KB · Görüntüleme: 54
  • IMG_20191106_174725.jpeg
    IMG_20191106_174725.jpeg
    36.4 KB · Görüntüleme: 51

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,295
Çözümler
9
Tepki puanı
13,145
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Tek taraflı çökmeler sadece yaylardan kaynaklı olmuyor, genelde sol arka üst salıncak parçasının sadece şöför ağırlıklı kullanım sonrası içbükeyliğinin artması sonucu da olabiliyor.
Bu durumda arka sol üst salıncağın sökülmesi ve sonrasında soğuk presle mm.lik bir açma yapılması sonrası çökük görüntü sorunu çözülüyor.
Bunu da rotçunun yazdığı mm. değerine göre şasiciler yapıyor, öncelikle bunu yaptırmanızı tavsiye ederim.

Diğer yandan arka helezonlardaki vurma sorununun da yabancı forumlardaki tek çözümü Civic Si arka yaylarını takmak görünüyor.
@Ozzi FD6mı satmadan önce Amazon.com'dan linkteki yay setini almayı planlıyordum.
Bu set Civic Si modelinin yaylarının muadili ve daha sert ancak daha az yaylanan yapıya sahip.

Eğer bir risk almak istiyorum diyorsanız bence deneyin, açıkçası ilerde bir gün tekrardan FD6 alırsam bu yay setini almayı planlıyorum :)

Ek bir bilgi olarakta Ankara'daki Honda Yılmaz'ın ustası arka yaylar üzerine 2 cm. yüksekliğinde bir plaka koyarak bu vurma sorunu hallettiğini anlatmıştı ama deneme şansım olmadı.
Açıkçası yayın etrafına bir plaka koydurmak bence aracın sürüş dinamikleri açısından negatif, deneyenler var ise tecrübelerini aktarırsa sevinirim :)
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba arkadaslar. Adim evren. 2011 elegance sahibiyim. Aracimi 6 ay ince aldim. Forumda baktim ama benzer bir sorun goremedim. Herkes aracini yere yaklastirma derdinde ben ise yukseltmek istiyorum. Ama normalde yuksek degil orjinal kendi yuksekligine ulastirmak istiyorum cunku aracin alcaltildigini dusunuyorum. 1 hafta once araca 4 kisi ve dolu bagaj binip 3 saatlik yol gittik. Bos bagajla 5 kisi olarakta dusunulebilir. Bu zamana kadar 2 kisiden fazla pek binilmedi. Seyahat esnasinda Kasislerde alt surmesini cok yasadim. Cukurlarda arkada otururanlar asiri sertlikten dolayi cok sikayet ediyorlar. Sanki arkada hic amortisor yokmus gibi en kucuk cukur hissediliyor buyuk cukurlards kut kut vuruyor.
Aldigimda body kit falan vardi alcaltiyor diye sokmustum. Acaba yay falanmi kestiler diye dusunuyorum. Arac bosken On teker ile camurluk arasinda ancak isaret parmagim girebiliyor. Arka teker ile camurluk arasina hic parmak girmiyor. Camurluk bitiyor teker basliyor. Baska civiclere baktim 3 parmak fark var. Hatta baska marka araclarda 5-6 parmak olanlarda var. Ben olmasi gereken 3 parmaklik mesafeye raziyim.
Arac lpg li. Lpg deposuda biraz alcaltir diyorlar. Hadi 1 parmak alcaltsa 2 parmak daha mesafe olmasi gerekir.
Simdi bu aracin normal kastik ve camurluk mesafesi nedir?
Yayin kesdigini yada preslendigini nasil anlariz?
Kesme yada presleme varsa orjinal yay kullanmasak sorun olur mu?
Yayin altina yada ustune takoz falan koyuluyormus yukseltme yapmak icin. Boyle bir takoz koysam sorunum cozulurmu?
Yardimlariniz icin tesekkurler.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Fd6nın klasik sorunu. Arkaya 2 yetişkin oturduğunda, araba parçalanacak gibi oluyor. Ülkemizin yolları malum...
O kadar kotu olmamasi gerekiyor. Mesela sahibinden sitesinde Aracin ozelliklerinde kisminda tasima kapasitesi 472kg diyor. 80kg ortalamadan 6 kisi yapar. Yani 5 kisi arti 1 kisi agirliginda bagaj. Bu agirliktan sonra sikinti olmasi gerekiyor.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
29 Ara 2019
Mesajlar
222
Tepki puanı
140
Konum
darıca/Kocaeli
Aracınız
Civic FD6 2010
Geri
Üst