Fd6 bozuk yol konfor sorunu

Katılım
4 May 2024
Mesajlar
80
Tepki puanı
27
Konum
Mersin
Ad Soyad
onur sayar
Yaş
25
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba fd6 elegance 2011 model otomatik vites sahibiyim araç 182bin kmde alalı 6 ay oldu aracım bozuk yoldan geçerken ön taraftan tıkırtılar yapıyordu gazı bırakıp yeniden basıncada bi boşluk sesi geliyordu sorunu baya araştırdım çoğunluk direksiyon kutusundan bahsediyordu bende ondan şüphe ediyordum fakat, geçenlerde yetkili serviste subap ayarı yaptırdım, yapan usta test sürüşüne çıkmış, aracı akşam teslim almaya gittiğimde sizin aracın alt tabla burçlarının değişmesi gerekiyor tıkırtı yapıyor dediler bende saolun kafamı kurcalayan sorunu buldunuz deyip değişim için randevu aldım. Yarın randevum var burçlar değişecek fakat bu tıkırtı sesi gitse bile onu haricinde sanki aracın amortisörleri sesli çalışıyor, inanın tofaş bile bozuk yolda giderken bu kadar ses çıkarmıyor alt tarafta lokurtular var sadece öndede değil arka taraftanda geliyor. Tek başıma o yoldan geçerken (yol çok bozuk değil) çok ufak çukurlar veya dolgular var yolda bunların üstünden geçerken geliyor. Aracı aldığımdan beri Lpg regülatörü değişimi filtreler subap ayarı bogaz kelebeği temizliği adaptasyonu buji değişimi ve bu alt tabla burcuna 20 bin lira harcadım (Yetkili servis olduğu için bu kadar yüksek meblağ) sıra anca alt takıma geldi yakın zamanda rot balansçıya gidip alt takımı kontrol ettireceğim fakat size şunu sormak istiyorum özelliklede bu aracı 0 almış olan, çok düşük kmdelerde almış olan veya alt takımı komple elden geçiren olduysa eğer, bu araba gerçekten bozuk yolda sesli giden bir araç mı yoksa alt takım bakımıyla 0 ses seviyesine ulaşabiliyor mu? bu aracı kullanmış ve hala kullanmaya devam eden 2 kişiye sordum bir tanesi (10 yıldır biniyor) bunun amortisörler sesli çalışıyor sesi kesemezsin dedi diğeri ise benimkide bozuk yolda ses yapıyordu dedi. 2001 model 1.6 ies satıp aldım konforu daha iyi ama bu lokurtu sesleri beni rahatsız ediyor araca biri binince utanıyorum desem yeridir.
 
Katılım
4 May 2024
Mesajlar
80
Tepki puanı
27
Konum
Mersin
Ad Soyad
onur sayar
Yaş
25
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba, Fd6larin amortisörleri bir miktar sesli çalışır, izolasyon zayıf olduğu için bu durum net hissedilir. Yaylarda sorun olsa araçta kasis ve çukurlarda tuhaf sekmeler hissedersiniz, bence optimum sessizlik arıyorsanız direksiyon kutusuna videodaki gibi mili maksimum seviyede sabit tutacak işlem gerekli diye düşünüyorum. Birçok kişinin farketmedigi, direksiyon kutusu mili ciddi şekilde ses yapma potansiyeline sahip.
Bu burcu değiştiren var mı? Bunun için kaliteli bir malzeme lazım ayda bir burç değiştirmekle uğraşılmaz. Tornacılar fiberden yapıyor çok uzun ömürlü olacağını sanmıyorum malzeme önerilerine açığım. Direksiyon kutumda ses var evet olduğu yerde sağa sola çevirdiğimde takır takır sesler geliyor.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,276
Çözümler
9
Tepki puanı
13,118
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu burcu değiştiren var mı? Bunun için kaliteli bir malzeme lazım ayda bir burç değiştirmekle uğraşılmaz. Tornacılar fiberden yapıyor çok uzun ömürlü olacağını sanmıyorum malzeme önerilerine açığım. Direksiyon kutumda ses var evet olduğu yerde sağa sola çevirdiğimde takır takır sesler geliyor.
Bence kestamit bu iş için yeterli bir malzemedir.
Direksiyonu sağ sol yaptığınızda olan ses amortisör rulmani veya rot kolu kaynaklı da olabilir.
 
Katılım
4 May 2024
Mesajlar
80
Tepki puanı
27
Konum
Mersin
Ad Soyad
onur sayar
Yaş
25
Aracınız
Civic FD6 2011
Bence kestamit bu iş için yeterli bir malzemedir.
Direksiyonu sağ sol yaptığınızda olan ses amortisör rulmani veya rot kolu kaynaklı da olabilir.
Bu sesten emin olmak için rot kolundaki körüğü çıkarıp bakacağım hangisinde boşluk olduğuna. Amortisör kule rulmanının vurma sesleri yapması mümkün mü? Sağa sola çevirince gıcırdama sesi yok bende, bazı kullanıların gıcırdama sesi yüzünden rulmanı gresslediğini biliyorum fakat bendeki ses boşluk sesi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,276
Çözümler
9
Tepki puanı
13,118
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu sesten emin olmak için rot kolundaki körüğü çıkarıp bakacağım hangisinde boşluk olduğuna. Amortisör kule rulmanının vurma sesleri yapması mümkün mü? Sağa sola çevirince gıcırdama sesi yok bende, bazı kullanıların gıcırdama sesi yüzünden rulmanı gresslediğini biliyorum fakat bendeki ses boşluk sesi.
Aynı boşluk ve vurma hissi benim aracımda da mevcut. Ben rot koluna bağlı olduğunu düşünüyorum ama söküp bakamadım. Sizde de benzer şekilde yüksek ihtimal ya direksiyon kutusunun milinde boşluk var, yada rot kolunda boşluk oluşmuş. Sizden alacağım geri dönüşe göre bende hareket edeyim o zaman, bir türlü alt takıma girmek için vaktim olmadı çünkü.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 May 2024
Mesajlar
80
Tepki puanı
27
Konum
Mersin
Ad Soyad
onur sayar
Yaş
25
Aracınız
Civic FD6 2011
Aynı boşluk ve vurma hissi benim aracımda da mevcut. Ben rot koluna bağlı olduğunu düşünüyorum ama söküp bakamadım. Sizde de benzer şekilde yüksek ihtimal ya direksiyon kutusunun milinde boşluk var, yada rot kolunda boşluk oluşmuş. Sizden alacağım geri dönüşe göre bende hareket edeyim o zaman, bir türlü alt takıma girmek için vaktim olmadı çünkü.
Alttakımı hepsini bizim dükkanda çalışan bir usta 1 saatte kendisi değiştirdi, eğer arabayla girebileceğiniz bir kanal varsa tek ihtiyacınız olan şey kriko, kargaburnu veya pense, çekiç ve birkaç anahtar. Değiştirmek çok basitti. Alttakımdan sonraki sese göre direksiyon kutusuna bakacağım için o sırada kontrol etmedik fakat test sürüşüne çıktığımda emin oldum ses rot mili veya direksiyon kutusu burcundan geliyor.
 
Katılım
4 May 2024
Mesajlar
80
Tepki puanı
27
Konum
Mersin
Ad Soyad
onur sayar
Yaş
25
Aracınız
Civic FD6 2011
Tornacıma geldim yağlı motor kulağına idarelik pul yaptırmaya, kestamitten yaptı fakat direksiyon kutusu için polyenden yapmamız lazım dedi. Hareketli parçalarda polyen daha iyi olur kestamit önermem dedi 53CDEB53-D332-4D1D-BDBB-21FD284433A4.jpeg
 
Son düzenleme:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,276
Çözümler
9
Tepki puanı
13,118
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,276
Çözümler
9
Tepki puanı
13,118
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Ek olarak internette linkteki kaynakta bir tablo buldum, bu tablo üzerinden tartışılabilir diye düşünüyorum, bu tabloya göre kestamit tıkırtı amaçlı gayet yeterli gibi görünüyor.

Plastikgenelbilgi.jpg
 
Katılım
4 May 2024
Mesajlar
80
Tepki puanı
27
Konum
Mersin
Ad Soyad
onur sayar
Yaş
25
Aracınız
Civic FD6 2011
Ek olarak internette linkteki kaynakta bir tablo buldum, bu tablo üzerinden tartışılabilir diye düşünüyorum, bu tabloya göre kestamit tıkırtı amaçlı gayet yeterli gibi görünüyor.

Plastikgenelbilgi.jpg

Hocam sorunumuz burcun aşınması, Ulpolyen yazan malzemede bana çok uygun geldi. Parça çabuk aşınırsa sürekli uğraşmak zorunda kalacağız. Benim bu ay çok fazla ödemem var o yüzden bir süre bekleyeceğim, muayeneye 1 ay kaldı o zamana kadar arka z rotlar ile arka yayları değiştireceğim birde yağ bakımı yapayım, yılbaşıdan sonra kalan sorunlarla ilgileneceğim. Şirket aracı var diye arabama artık sadece haftada 1 kez biniyorum o yüzden biraz bekleyebilir.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,276
Çözümler
9
Tepki puanı
13,118
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam sorunumuz burcun aşınması, Ulpolyen yazan malzemede bana çok uygun geldi. Parça çabuk aşınırsa sürekli uğraşmak zorunda kalacağız. Benim bu ay çok fazla ödemem var o yüzden bir süre bekleyeceğim, muayeneye 1 ay kaldı o zamana kadar arka z rotlar ile arka yayları değiştireceğim birde yağ bakımı yapayım, yılbaşıdan sonra kalan sorunlarla ilgileneceğim. Şirket aracı var diye arabama artık sadece haftada 1 kez biniyorum o yüzden biraz bekleyebilir.
Anladım, artık hangimiz önce araçta işlem yaparsa geri dönüş yaparız :)
Bende rot başı, salıncak burçları ve z rotları temin ettim, tek eksiğim rot kolu kaldı. Onu da 555 veya orjinal bulabilirsem alt takım ve direksiyon kutusu burcuna gireceğim (y) Nedense 555in rot kolunu bulamadım.
 
Geri
Üst