FD6 - Otomatik Vites (Vites Geçiş Kararsızlığı)

Konuyu hortlatmak oluyor belki ama tekrar karşılaşanlar için bilgi olsun diye yazıyorum.Benim aracımda da oldu 2008 model premium otomatikte.Gaz kesip ani gaz verince boşa geçiyor gibi oluyor sonrasında vites düşürüyordu aracım.Subap ayarı yaptırarak çözdüm olayı.
Hocam S.a aynı sıkıntıyla bugün bende karşılaştım. Dediğiniz gibi boşa geçiyor gibi oluyor , çok hafifte sarsıyor sonrasında vites düşürüyor. Ben sübap ayarını Geçen sene yaptırmıştım Sanırım yapan usta iyi yapamamış.
 
Merhaba arkadaşlar aracım 2011 Elegance. Yokuş yukarı çıkarken hız sabitleyici 110 da iken vites 3 e kadar düşüyor ve motor bağırıyor f1 den 4 e alıyorum ama tekrar 3 e düşüp devir 5000 lere kadar çıkıp bağırıyor. Anormal bir durummu bu?
 
Merhaba arkadaşlar aracım 2011 Elegance. Yokuş yukarı çıkarken hız sabitleyici 110 da iken vites 3 e kadar düşüyor ve motor bağırıyor f1 den 4 e alıyorum ama tekrar 3 e düşüp devir 5000 lere kadar çıkıp bağırıyor. Anormal bir durummu bu?
Gayet normal.
 
Merhaba arkadaşlar aracım 2011 Elegance. Yokuş yukarı çıkarken hız sabitleyici 110 da iken vites 3 e kadar düşüyor ve motor bağırıyor f1 den 4 e alıyorum ama tekrar 3 e düşüp devir 5000 lere kadar çıkıp bağırıyor. Anormal bir durummu bu?
Çok normal, 4.viteste yeterli gücü tekere aktaramadığı için 3.vitese düşerek ve devir çevirerek gücü sağlıyor.
 
O halde uzun yolda S modunda kullanmak daha mantıklı
 
Anladım o halde sese kulak vermeden devam yapacak bir şey yok. Özellikle arabada 3-4 kişi varken bağırıyor.
 
Ben cruise ile ilerlerken yokuşta vites küçülteceğini anladığım zaman cruiseyi kapatıp ayağımla hafif gaza basarak aracın hız kaybetmesine izin veriyorum, yokuş bitip inişe geçince tekrardan cruiseyi aktif ediyorum. Bu şekilde kullanımım tamamen yakıt tüketimini düşürme amaçlı :)
 
Ben cruise ile ilerlerken yokuşta vites küçülteceğini anladığım zaman cruiseyi kapatıp ayağımla hafif gaza basarak aracın hız kaybetmesine izin veriyorum, yokuş bitip inişe geçince tekrardan cruiseyi aktif ediyorum. Bu şekilde kullanımım tamamen yakıt tüketimini düşürme amaçlı :)

Güzel taktik. Zaten genelleme yaparak bakılırsa yokuşlu yollarda cruise control her araçta çok yakmasına neden olur. Çünkü araç sürekli aynı hızı korumak için +-5 km bandında araca gaz verir.
Rampalarda cruise devre dışı bırakılarak kullanıldığı zaman aynı yolda ortalamanız yaklaşık 1 litre düşer.
 
Ben cruise ile ilerlerken yokuşta vites küçülteceğini anladığım zaman cruiseyi kapatıp ayağımla hafif gaza basarak aracın hız kaybetmesine izin veriyorum, yokuş bitip inişe geçince tekrardan cruiseyi aktif ediyorum. Bu şekilde kullanımım tamamen yakıt tüketimini düşürme amaçlı :)
Bende deneyeceğim teşekkür ederim bilgilendirmeniz için.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Geri
Üst