beyler herkese hayırlı ramazanlar fd6 otomatik aracımda her fan açtığında rölanti düşüyor 500 600 lere kadar hissediliyo bide sübap ayarı da yaptırdım ama böyle oluyo hep
Hocam bu Zavoli sistemine ait. Brcde biraz daha farklı olabilir.şimdi bu resimdeki gaz kesici filtremi oluyo , bunun tıkanıklık yapması regülatörün basıncını da etkiliyomuş öğrendiğim kadarıyla
İşlem normal LPG filtresi değişimi gibi basit bir işlem, hiç değişmediyseniz bence değiştirebilirsiniz brc için ayar ile birlikte 40 TL ödedim. Tabi burası küçük bir ilçe işçilik farklı olabilir. Faydasını göreceğinizi düşünüyorum.o zaman servisime gidip gaz kesici filtrenin tıkanık olup olmadığını kontrol ettiriyim basit bir işlem gibi
Akülerimizin 45 amper oluşunun bunda payı var mıdır bilmiyorum. Benim şahsi fikrim olabileceği yönünde.Bu rolanti düşmesinin gaz kesiciyle bir alakası olacağını sanmıyorum. Gaz kesici filtreyi bende işgüzarlık edip değiştim. Tertemiz tıkanacak bir durumu yok. Benim gaz kesici filtreyi değiştikten sonra da rolantide düşüp kalkma oluyordu. Benim araçta akü voltajını ölçen bir cihaz sürekli takılı, bu rolanti düşmesi genelde elektriksel bir yüklenmeden sonra oluyor. Örnek olarak anlatacak olursam mesela şarj dinamosu şarj etmezken aracın voltajı 12.5 civarında geziyor. Bu esnada kırmızı ışıkta durdunuz ve cam açtığınızda araç elektrik ihtiyacını karşılamak için motora yük bindirip şarj dinamosunu aktif ettiği esnada rolanti düşüp çıkıyor. Kimisi bu sorunu şarj konjektörünü değişip çözdüğünden bahsediyor, kimisi subap ayarı ile, kimisi motor kulağı değişimi ile vs uzayıp gidiyor ama net bir çözüm yok fakat bu işin elektriksel bir sorun olduğuna ben eminim . Çünkü şanrj dinamosuna yük bindiğinde bu dalgalanma yaşanıyor. Herkes fan açınca diyorya işte o esnada şarj dinamosu aktif değilken fan açılıncada şarj dinamosu aktif olduğunda rolantide titreme oluyor. Çözümü aramadım ciddi anlamada ama net bulanda görmedim.
Bendeki akü 60 amper ve 3 aylık akü. Daha önce facebook gruplardan birinde şarj konjektörü değişip bu sorunu çözen okumuştum. Ama kesin bir bilgi değil herkes farklı şekilde çözmüş.Akülerimizin 45 amper oluşunun bunda payı var mıdır bilmiyorum. Benim şahsi fikrim olabileceği yönünde.