Hayırlı uğurlu olsun öncelikle. Size şöyle bir anımı anlatayım. 2015 dizel otomatik megane 3 henüz 100 000 ve 2. sahibi.
Edc şanzımanları biraz araştırırsnız dsg ile aynı şanzıman olduğunu bilir. Hatta biraz araştırdığımda aynı firmanın ürettiğini duymuştum şanzımanı.
Aracımın tüm kaporta aksamı ve motor kısmı orjinal idi. Aracımı 2020 yılı 115 000 km ye kadar sorunsuz bi 15 000 km yaptım.
Bir gün sıkışık bi trafikte bi baktım VİTES KUTUSU KONTROL EDİNİZ diyor ve 1 3 5 vitesler iptal. Korktum ,çektim sağa stop ettim , tekrar çalıştırdım sorun yok.
Sonra 3 ayda bir defa ,sonra ayda 2 defa ,en son bıktım özel servisin yolunu tuttum. Üç özel servis ara ara veren veren hata yapacağımız bişey yok dedi.
Sonra yetkili servise gittim , önce teşhis için 500 lira teşhis bedeli dedi tamam dedim, sonra cihaza bağladılar , şanzıman beyni olabilir dediler.
"olabilir" nedir ,yokmu sizin kesin bi kanınız dedim . YOK cevabını aldım sonra önce beyin sonra debriyaj sonra çatallar tek tek değiştirip gideceğiz dediler.
PEKİ MALİYET NE ?, TARİH ŞUBAT TEŞHİS 500 TL +EDC BEYİN 17 000 TL +DEBRİYAJ SETİ 33 000 TL +ÇATALLAR 3000 TL TOPLAMI SİZ DÜŞÜNÜN. TARİHTE ARABANIN DEĞERİ 160 000 TL GT PAKET BU ARADA
Peki durup dururken neden olur bu beyin arızası dedim servis müdürüne , elektronik parça ömrü 5 yıl dedi. Debriyaj nasıl 115 000 biter dedim ,bunlarda 2 tane biri azda olsa sıyırdıysa set değişir dedi.
Peki siz bunu üretirken neden bu maliyetleri düşünerek uygun fiyat veremezsiniz dedim , genel merkeze yazın dedi.
Peki dedim bu araç servis bakımlı yokmu bi indirimiz dedim ,%5 yaparız dedi.
Sonra servis müdürüne sordum biz ne alacaz ,her 100 000 de bir böyle masraf mı edecez araca deyince , adam boş mu bulundu bilemedim ,otomatik alacaksan japon alacaksın dedi.
Hayırlı uğurlu olsun öncelikle. Size şöyle bir anımı anlatayım. 2015 dizel otomatik megane 3 henüz 100 000 ve 2. sahibi.
Edc şanzımanları biraz araştırırsnız dsg ile aynı şanzıman olduğunu bilir. Hatta biraz araştırdığımda aynı firmanın ürettiğini duymuştum şanzımanı.
Aracımın tüm kaporta aksamı ve motor kısmı orjinal idi. Aracımı 2020 yılı 115 000 km ye kadar sorunsuz bi 15 000 km yaptım.
Bir gün sıkışık bi trafikte bi baktım VİTES KUTUSU KONTROL EDİNİZ diyor ve 1 3 5 vitesler iptal. Korktum ,çektim sağa stop ettim , tekrar çalıştırdım sorun yok.
Sonra 3 ayda bir defa ,sonra ayda 2 defa ,en son bıktım özel servisin yolunu tuttum. Üç özel servis ara ara veren veren hata yapacağımız bişey yok dedi.
Sonra yetkili servise gittim , önce teşhis için 500 lira teşhis bedeli dedi tamam dedim, sonra cihaza bağladılar , şanzıman beyni olabilir dediler.
"olabilir" nedir ,yokmu sizin kesin bi kanınız dedim . YOK cevabını aldım sonra önce beyin sonra debriyaj sonra çatallar tek tek değiştirip gideceğiz dediler.
PEKİ MALİYET NE ?, TARİH ŞUBAT TEŞHİS 500 TL +EDC BEYİN 17 000 TL +DEBRİYAJ SETİ 33 000 TL +ÇATALLAR 3000 TL TOPLAMI SİZ DÜŞÜNÜN. TARİHTE ARABANIN DEĞERİ 160 000 TL GT PAKET BU ARADA
Peki durup dururken neden olur bu beyin arızası dedim servis müdürüne , elektronik parça ömrü 5 yıl dedi. Debriyaj nasıl 115 000 biter dedim ,bunlarda 2 tane biri azda olsa sıyırdıysa set değişir dedi.
Peki siz bunu üretirken neden bu maliyetleri düşünerek uygun fiyat veremezsiniz dedim , genel merkeze yazın dedi.
Peki dedim bu araç servis bakımlı yokmu bi indirimiz dedim ,%5 yaparız dedi.
Sonra servis müdürüne sordum biz ne alacaz ,her 100 000 de bir böyle masraf mı edecez araca deyince , adam boş mu bulundu bilemedim ,otomatik alacaksan japon alacaksın dedi.
İçinizi karartmak değil ,tercih meselesi sonuçta. Etrafımda leon ve passat dsg alan arkadaşlar oldu ,"mekatronik arızası" alışıldık bişey diyor geneli.
Aslında bilgisayar kodlarına aşina olduğum için bu yarı otomatik şanzımanı ona benzetiyorum , o kadar sayfa sayfa kod yazarsın arada bi "else" değilde "ellse" yazdıysan komple proje iptal gibi.