Fd6’dan Superb’e geçiş

Katılım
3 Mar 2018
Mesajlar
435
Çözümler
1
Tepki puanı
337
Yaş
38
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FB7 2013
Hayırlı olsun güle güle binin makul ve mantıklı olmuş çokk fark vermediyseniz
 
Katılım
13 Eyl 2021
Mesajlar
12
Tepki puanı
13
Konum
mersin
Aracınız
Civic FB7 2014
Hayırlı uğurlu olsun öncelikle. Size şöyle bir anımı anlatayım. 2015 dizel otomatik megane 3 henüz 100 000 ve 2. sahibi.
Edc şanzımanları biraz araştırırsnız dsg ile aynı şanzıman olduğunu bilir. Hatta biraz araştırdığımda aynı firmanın ürettiğini duymuştum şanzımanı.
Aracımın tüm kaporta aksamı ve motor kısmı orjinal idi. Aracımı 2020 yılı 115 000 km ye kadar sorunsuz bi 15 000 km yaptım.
Bir gün sıkışık bi trafikte bi baktım VİTES KUTUSU KONTROL EDİNİZ diyor ve 1 3 5 vitesler iptal. Korktum ,çektim sağa stop ettim , tekrar çalıştırdım sorun yok.
Sonra 3 ayda bir defa ,sonra ayda 2 defa ,en son bıktım özel servisin yolunu tuttum. Üç özel servis ara ara veren veren hata yapacağımız bişey yok dedi.
Sonra yetkili servise gittim , önce teşhis için 500 lira teşhis bedeli dedi tamam dedim, sonra cihaza bağladılar , şanzıman beyni olabilir dediler.
"olabilir" nedir ,yokmu sizin kesin bi kanınız dedim . YOK cevabını aldım sonra önce beyin sonra debriyaj sonra çatallar tek tek değiştirip gideceğiz dediler.
PEKİ MALİYET NE ?, TARİH ŞUBAT TEŞHİS 500 TL +EDC BEYİN 17 000 TL +DEBRİYAJ SETİ 33 000 TL +ÇATALLAR 3000 TL TOPLAMI SİZ DÜŞÜNÜN. TARİHTE ARABANIN DEĞERİ 160 000 TL GT PAKET BU ARADA
Peki durup dururken neden olur bu beyin arızası dedim servis müdürüne , elektronik parça ömrü 5 yıl dedi. Debriyaj nasıl 115 000 biter dedim ,bunlarda 2 tane biri azda olsa sıyırdıysa set değişir dedi.
Peki siz bunu üretirken neden bu maliyetleri düşünerek uygun fiyat veremezsiniz dedim , genel merkeze yazın dedi.
Peki dedim bu araç servis bakımlı yokmu bi indirimiz dedim ,%5 yaparız dedi.
Sonra servis müdürüne sordum biz ne alacaz ,her 100 000 de bir böyle masraf mı edecez araca deyince , adam boş mu bulundu bilemedim ,otomatik alacaksan japon alacaksın dedi.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,528
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
Hayırlı uğurlu olsun öncelikle. Size şöyle bir anımı anlatayım. 2015 dizel otomatik megane 3 henüz 100 000 ve 2. sahibi.
Edc şanzımanları biraz araştırırsnız dsg ile aynı şanzıman olduğunu bilir. Hatta biraz araştırdığımda aynı firmanın ürettiğini duymuştum şanzımanı.
Aracımın tüm kaporta aksamı ve motor kısmı orjinal idi. Aracımı 2020 yılı 115 000 km ye kadar sorunsuz bi 15 000 km yaptım.
Bir gün sıkışık bi trafikte bi baktım VİTES KUTUSU KONTROL EDİNİZ diyor ve 1 3 5 vitesler iptal. Korktum ,çektim sağa stop ettim , tekrar çalıştırdım sorun yok.
Sonra 3 ayda bir defa ,sonra ayda 2 defa ,en son bıktım özel servisin yolunu tuttum. Üç özel servis ara ara veren veren hata yapacağımız bişey yok dedi.
Sonra yetkili servise gittim , önce teşhis için 500 lira teşhis bedeli dedi tamam dedim, sonra cihaza bağladılar , şanzıman beyni olabilir dediler.
"olabilir" nedir ,yokmu sizin kesin bi kanınız dedim . YOK cevabını aldım sonra önce beyin sonra debriyaj sonra çatallar tek tek değiştirip gideceğiz dediler.
PEKİ MALİYET NE ?, TARİH ŞUBAT TEŞHİS 500 TL +EDC BEYİN 17 000 TL +DEBRİYAJ SETİ 33 000 TL +ÇATALLAR 3000 TL TOPLAMI SİZ DÜŞÜNÜN. TARİHTE ARABANIN DEĞERİ 160 000 TL GT PAKET BU ARADA
Peki durup dururken neden olur bu beyin arızası dedim servis müdürüne , elektronik parça ömrü 5 yıl dedi. Debriyaj nasıl 115 000 biter dedim ,bunlarda 2 tane biri azda olsa sıyırdıysa set değişir dedi.
Peki siz bunu üretirken neden bu maliyetleri düşünerek uygun fiyat veremezsiniz dedim , genel merkeze yazın dedi.
Peki dedim bu araç servis bakımlı yokmu bi indirimiz dedim ,%5 yaparız dedi.
Sonra servis müdürüne sordum biz ne alacaz ,her 100 000 de bir böyle masraf mı edecez araca deyince , adam boş mu bulundu bilemedim ,otomatik alacaksan japon alacaksın dedi.

Şanssızlık olmuş sizin adınıza. Benim arkadaşım da galeriden 120 binde dsg ğassat aldı araç şuan 230 bini geçti dsgyle ilgili hiçbir işlem yapmadı. Ben servislerin bu konularda müşteriyi yolduğunu düşünüyorum buna honda da dahil. Hondanın da müşterilerine neler yaptığını yakın tarihte bir çok kişi tecrübe etti. Konu markadan ziyade bunlara tavırlarından ve yüksek fiyatlardan dolayı kimsenin dur dememesi. Ben aracı alırken dsgnin arıza potansiyelini bilerek aldım,2 farklı yere de gösterdim,basıncına titreşimine vs hem cihazla hem fiziki bakıldı.Bakan kişilerin de belirttiği gibi dsg şans işi,300 bin de binersin 5 binde de arıza verebilir dediler. Fiyatlara gelirsek serviste işlem yaptıracak kadar zengin değilim.Bostancı oto sanayide işimi gördürebileceğim,servislerden daha iyi işçilik alabileceğim dostlarım var hem de servis fiyatlarının yarısına belki de daha uyguna. Gönül ister ki yaşamayalım ama olursa da önceki gibi çözülemeyecek arızalar değil.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Hayırlı uğurlu olsun öncelikle. Size şöyle bir anımı anlatayım. 2015 dizel otomatik megane 3 henüz 100 000 ve 2. sahibi.
Edc şanzımanları biraz araştırırsnız dsg ile aynı şanzıman olduğunu bilir. Hatta biraz araştırdığımda aynı firmanın ürettiğini duymuştum şanzımanı.
Aracımın tüm kaporta aksamı ve motor kısmı orjinal idi. Aracımı 2020 yılı 115 000 km ye kadar sorunsuz bi 15 000 km yaptım.
Bir gün sıkışık bi trafikte bi baktım VİTES KUTUSU KONTROL EDİNİZ diyor ve 1 3 5 vitesler iptal. Korktum ,çektim sağa stop ettim , tekrar çalıştırdım sorun yok.
Sonra 3 ayda bir defa ,sonra ayda 2 defa ,en son bıktım özel servisin yolunu tuttum. Üç özel servis ara ara veren veren hata yapacağımız bişey yok dedi.
Sonra yetkili servise gittim , önce teşhis için 500 lira teşhis bedeli dedi tamam dedim, sonra cihaza bağladılar , şanzıman beyni olabilir dediler.
"olabilir" nedir ,yokmu sizin kesin bi kanınız dedim . YOK cevabını aldım sonra önce beyin sonra debriyaj sonra çatallar tek tek değiştirip gideceğiz dediler.
PEKİ MALİYET NE ?, TARİH ŞUBAT TEŞHİS 500 TL +EDC BEYİN 17 000 TL +DEBRİYAJ SETİ 33 000 TL +ÇATALLAR 3000 TL TOPLAMI SİZ DÜŞÜNÜN. TARİHTE ARABANIN DEĞERİ 160 000 TL GT PAKET BU ARADA
Peki durup dururken neden olur bu beyin arızası dedim servis müdürüne , elektronik parça ömrü 5 yıl dedi. Debriyaj nasıl 115 000 biter dedim ,bunlarda 2 tane biri azda olsa sıyırdıysa set değişir dedi.
Peki siz bunu üretirken neden bu maliyetleri düşünerek uygun fiyat veremezsiniz dedim , genel merkeze yazın dedi.
Peki dedim bu araç servis bakımlı yokmu bi indirimiz dedim ,%5 yaparız dedi.
Sonra servis müdürüne sordum biz ne alacaz ,her 100 000 de bir böyle masraf mı edecez araca deyince , adam boş mu bulundu bilemedim ,otomatik alacaksan japon alacaksın dedi.

Bir kere canin yandiginda anliyor insan. Ben alman premium bir markada calisiyorum inanin Hondanin verdigi mekanik guveni vermiyor.

2021 Haziranda 60.000 km deki FB7 nin sanzimanini bozsam kac paraya yaparsin dedim ustama 7.000 cikar balatayla birlikte dedi. Hadi şimdi 15 bin olsun.

Alman grubunun konforu rahatlığı müthiş gercekten ama uzun süre kullanım için hiçte sağlam değil.

Buna yeni nesil FE kasada dahil.

Ekonomik ömürleri genelde 200.000 km.




iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
13 Eyl 2021
Mesajlar
12
Tepki puanı
13
Konum
mersin
Aracınız
Civic FB7 2014
İçinizi karartmak değil ,tercih meselesi sonuçta. Etrafımda leon ve passat dsg alan arkadaşlar oldu ,"mekatronik arızası" alışıldık bişey diyor geneli.
Aslında bilgisayar kodlarına aşina olduğum için bu yarı otomatik şanzımanı ona benzetiyorum , o kadar sayfa sayfa kod yazarsın arada bi "else" değilde "ellse" yazdıysan komple proje iptal gibi.
 

Volkan Dizge

0
Yönetici
Katılım
25 Ocak 2018
Mesajlar
1,105
Çözümler
1
Tepki puanı
1,528
Konum
İstanbul
Ad Soyad
Volkan Dizge
Yaş
32
Aracınız
Civic FD6 2011
İçinizi karartmak değil ,tercih meselesi sonuçta. Etrafımda leon ve passat dsg alan arkadaşlar oldu ,"mekatronik arızası" alışıldık bişey diyor geneli.
Aslında bilgisayar kodlarına aşina olduğum için bu yarı otomatik şanzımanı ona benzetiyorum , o kadar sayfa sayfa kod yazarsın arada bi "else" değilde "ellse" yazdıysan komple proje iptal gibi.

Çift kavramaların çoğunda problemler olabiliyor. Bu problemlerin içerisine kavramayı sokmamak gerektiğini düşünüyorum çünkü manuel sanzımanda da değişen bir parça. Dsg kartı,mekatronik arızaları bilinenleri. Bunlar renault-seat-wv-skoda-audi-ford gibi markalarda da oluyor. Dsg yi golf-polo-leon-ibiza-passat-jetta-octavia-superb gibi modellerde kullanıyor.Tüm bunların toplam satış adedi/arıza sayısına bakmak lazım(ben bakmadım). Çift kavrama şanzımanların ilk çıktığı yıllarda arıza oranları daha yüksekti,ülkemizdeki insanların japon yada 4 ileri şanzımandan sonra dsg ye geçip,şanzımana uygun davranılmamasının da etkisi olduğunu düşünüyorum.Şuan hem dsg nin arızaları tamiri ve nasıl kullanılması gerektiği öğrenildi hatta birçok hondacı da vitesin önce boşa sonra P ye alınması gerektiğini wv grubu kullanıcılarının yaşadığı acı tecrübeler sonucunda öğrenmiştir :) Japon araçların kullandığı şanzıman sisteminin farklılığı bu arızasızlığı getiriyor. Hondadaki izolasyon,donanım zayıflığı,çift yakıt almam gibi sebeplerden dolayı tekrar honda sahibi olmak istemedim ve açıkçası dsg ile de kumar oynadım :) Bir otomotiv mezunu olarak 2 gündür farkettiğim en temel hatta problemlerin ana kaynağı ( bence ) araç hareket ettikten hemen sonra vitesi 2 ye atıyor ve araç tamamen durmadan 1 e düşürmüyor. Kasisten geçerken mesela araç durmaya yakın hale geliyor tekrar hızlanma durumunda 2yle devam etmeye çalışıyor.Arkadaşımın aracına ufak bir yazılım güncellemesiyle 1. vites değişiminin devrini arttırmıştık,şuan 1100 civarında değiştiriyor.Bunu 1600-1700 civarına çekince sorun kalmıyor. Aynı şey vites düşürürkende geçerli ,1600 devri altında 1. vitese düşürüp 2. Vitesteki yarım debriyaj durumu ortadan kaldırıldığında dsg deki problemlerin büyük çoğunluğu çözülüyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
Katılım
15 Kas 2015
Mesajlar
738
Tepki puanı
751
Konum
Çayırova / KOCAELİ
Aracınız
Hayırlı uğurlu olsun hocam. Benim de uzun yıllardır takip ettiğim, sevdiğim, almaya çok yaklaştığım, hep aklımda olan arabaya geçmişiniz. Allah kaza bela vermesin. Hayırlı işlerde kullanmayı nasip etsin.
 
Geri
Üst