FK7'ye veda ettik..

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Yeni aracınız hayırlı olsun, MG ile ilgili bilgilerinizi ve tecrübelerinizi de bir ara bizimle paylaşırsanız çok mutlu oluruz.

Selam hocam, bir giriş yapayım tabi daha çok az bir süre oldu. Bunu bir ilk izlenim kabul edebiliriz. Bir ilk bakıma girelim çıkalım daha net şeyler söyleriz.

Öncelikle 1300 km'yi buldum araçla. 24 saate yakın da toplam seyir süresi oldu.
Aracın kalite hissiyatı, konfor seviyesi ve sessizliği çok başarılı. Gerçekten parasına göre sundukları inanılmaz. Aracı Mersin'den alıp İstanbul'a getirdim. Ve çok hastaydım. Ona rağmen hiç zorlanmadan geldim. Honda ile bu kadar uzun yol gittiğimde zaten yol sesinden başım ağrıyordu. 4-5 saatin üzerinde yolculuk yapamıyordum. Koltuklar müthiş rahat. FK7'de sevmediğim özelliklerden biri de koltuklardı.

Araç epey büyük. Bunu da hissettiriyor kullanırken. Motor epey güçlü olsa da şanzıman biraz nazlı. O yüzden özellikle FK7 gibi güçlü bir araçtan bu tarz bir araca geçmeyi düşünenler için o eski atiklik çeviklik olmayacak bunu bilerek geçsinler :) Aracın büyüklüğü, şanzımanın biraz nazlı olması ve aracın konforu sizi ister istemez daha sakin bir sürüşe yönlendiriyor.

Donanım seviyesi çok iyi. Gerçekten devasa bir cam tavan var ve çok büyük açılıyor. MG Pilot tüm özellikleri çok iyi çalışıyor. Otomatik uzun far olsun, şerit takip, şeritte tutma, şerit ortalama olsun hepsi çok başarılı. 360 kamera olayı çok güzelmiş. En hoşuma giden özelliklerden biri o oldu.

Arka koltuk kullanımı çok iyi. Geniş ve ferah. Ek olarak arkada da malzeme kalitesi üst seviyede kalmaya devam ediyor.

Apple Carplay bağlantısının kablolu olmasından biraz müzdaribim. Ama bunun asıl sebebi orta konsolun pek kullanışlı olmaması. FK7'deyken kablosuz carplay hiç aramazdım. Çünkü FK7'nin orta konsol kullanışlılığı gerçekten hiç bir araçta yok. Bir sürü alan vardı, telefon, cüzdan vb. eşya koyabileceğimiz. Bunda o kadar cömert olmadığı için telefonu kabloyla bağlayınca koyacak yer bulmakta zorlanıyorum :) Gerçekten de şu ana dek memnun kalmadığım tek şey orta konsolun kullanışsız olması oldu.

Tabi bir çok arkadaş yakıt tüketimini merak edecektir. İstanbul'a döndüğümden beri aynı rotada trafiğin durumuna göre 6,3 ve 8,5 litre arasında değişiyor gidiş gelişlerim. Şehir içinde şu an için 7,5 diyebiliriz. Şehir içinde bu değer çok iyi gözükse de Mersin'den İstanbul'a gelirken uzun yolda 120-140 arası kullanımda tüketim değerim de 7,5 civarıydı. Tabi aracın yeni olması, dönüş yolunda Niğde, Haymana, Polatlı, Ankara dolaylarının -10 derece olması, aracın 1610 kg boş ağırlığa sahip olması derken bu değer de normal geldi bana. Honda'yı da Kasım ayında almıştım. İlk zamanlar ortalamam 9,2-9,7 arası değişiyordu. En sonra satarken 100 bin km ortalaması 8,2'ydi.

Şimdilik böyle arkadaşlar. Piyasaya yeni giren bir aracı alarak biraz risk aldım. Sundukları fiyatına göre ülke şartlarında inanılmaz. Ama uzun dönemde ne olacak hep birlikte göreceğiz. Hem aracın uzun dönem performansı açısından hem de markanın uzun dönemde piyasadaki yeri açısından bir bilinmezlik var. Umarım pozitif yönde gelişir.
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
517
Tepki puanı
696
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Çok detaylı değerlendirmişsiniz ellerinize sağlık, umarım hiçbir problem yaşamaz, uzun yıllar keyifle binersiniz. Kazasız, belasız, cezasız sürüşler dilerim :)
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
2 ay 4000 km kullanım sonrası bir güncelleme geçeyim arkadaşlar.

Öncelikle FK7'mi ne kadar çok sevsem ve dönem dönem özlesem de yaptığım tercihten çok memnunum. Bunun 2 ana sebebi var. Birincisi ekonomik sebep. İyi ki yenilemişim yoksa bu fırsatı kaçırsaydım kolay kolay yenileyemeyebilirdim aracımı. İkincisi özellikle çocuk sahibi olduğumdan beri yaklaşık 2 senedir daha konforlu ve sessiz bir araca geçme niyetim vardı. MG HS de bunu karşıladı diyebilirim.

İlk olarak aracın piyasa koşullarında fiyat/performans endeksinde zirvede ya da zirveye yakın olduğunu söyleyerek başlayayım.

Konfor ve kabin sessizliği her geçen gün daha da çok memnun ediyor.

Ben FK7'deki CVT'nin hastası biri olarak MG HS'in çift kavrama şanzımanını pek beğenmiyorum. Yoğun olarak şehir için ve yokuş olan güzergahlarda kullandığım için CVT'deki o akıcılık bunda yok. Özellikle birinci ve ikinci vitesler arasında kararsızlık sıkça yaşıyor. Bundaki en büyük sebep araç hemen ikinci vitese geçmek istiyor. Erken geçtiği için de yokuşlarda kararsızlık yaşayabiliyor. Bu yüzden yokuş öncesi sport moda alarak erken ikinci vitese geçmesini engelliyorum.

MG Pilot gerçekten çok iyi çalışıyor. Şehir içinde dahi kapatmıyorum. Su içiyorsunuz, ekrandan bir şeye basıyorsunuz falan anlık dikkat kayıpları olabiliyor. Sizi her zaman şeritte tutuyor. Önünüze ani bir araç ya da yaya atlarsa acil durum freni hemen devreye giriyor. Kanyon'un önünde bir kazayı önlediğini de söyleyebilirim. Bir Passat hiç bakmadan önüme atladı ve benden önce frene asıldı araç sağolsun.

Kapı içi cepler saklama açısından çok iyi olmakla beraber orta konsol kullanışsızlığından şikayetim hala devam ediyor. Özellikle telefonunuzu kablolu carplay ile bağladığınızda koyacak yer bulamıyorsunuz. Bu araca kesinlikle kablosuz car play lazımmış.

Motor performansı gayet güzel. Hızlanma vs. hiç sorun yok. Güçlü hissettiriyor. 1600 küsür kg bir araba için gayet yeterli. Tüketim ise fazla gibi geliyor bana. Benim ortalamam 9 litre şu an. Ama tabi aracı aldığım gün hariç hiç uzun yol yapamadım. Biraz daha uzun yol yaptıktan sonra ve yaz mevsimindeki tüketimi de gördükten sonra yorum yapmak daha doğru olur.

Bagaj perdesinde kronik bir ses sorunu var. Takılıp çıkarılabilir aparattan kaynaklı. Bununla ilgili de geri bildirimde bulundum. Bakalım destek olacaklar mı göreceğiz.

Bu arada bir arkadaşım da almıştı. Fakat iş için acil para lazım olmuş. 1500 km civarı kullanmıştı. Güncel sıfır fiyatından ilana çıktı ve 5 dk içinde hemen alıcı buldu. Hemen sonraki gün de sattı. Bu da aslında sevindirici bir gelişme. Araca talep olduğunu gösteriyor.

Kullanımım sonrası yorumlarımı merak eden arkadaşlar vardı. O sebeple bu yazıyı yazma gereği duydum.

İyi forumlar arkadaşlar.
 

OnurHas

Super Moderator
Yönetici
Katılım
18 Kas 2018
Mesajlar
517
Tepki puanı
696
Konum
Kastamonu
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Yaptığınız değerlendirmeler ve verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederiz hocam, pek çok kişi faydalanacaktır mutlaka :)
 
Katılım
29 May 2020
Mesajlar
289
Tepki puanı
286
Yaş
40
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Aracınız hayırlı olsun hocam sağlıklı günlerde kullanın.
Aşağı yukarı aynı fiyatlarda olan e-Hrv hybrid, C5 aircross, Tucson vs. bu araçlara da bakmışsınızdır muhtemelen.
Açıkçası neden piyasaya yeni giren bir aracı aldınız merak ediyorum. İnsanın kafasında çok soru işaretleri olur.
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Aracınız hayırlı olsun hocam sağlıklı günlerde kullanın.
Aşağı yukarı aynı fiyatlarda olan e-Hrv hybrid, C5 aircross, Tucson vs. bu araçlara da bakmışsınızdır muhtemelen.
Açıkçası neden piyasaya yeni giren bir aracı aldınız merak ediyorum. İnsanın kafasında çok soru işaretleri olur.

Teşekkürler.

Açıkçası ilk sebep tabi ki araç bulunurluğu. HRV hariç diğer araçlarla ilgilendim. Ama araç bulunmuyordu benim aldığım dönemde. Bulabilseydim C5 AirCross makyajlı kasa tercihim olurdu. Ama C5 AirCross'u yakından tanıyan biri olarak şunu da söylemem lazım ki iç mekan kalitesi kıyas kabul etmez MG HS ile. HS'in gerçekten kalite hissiyatı çok yüksek iç mekanda. Ama yine de marka bilinirliği, kendini kanıtlamış motor, şanzıman uyumu ve sorunsuzluğu, ikinci eldeki talep gibi sebeplerle aynı fiyatlarda olsa ve bulabilsem C5 AirCross tercih ederdim.

HRV zaten bu araçlarla hiç alakası olmayan bir araç. Küçük, konforsuz, bagaj hacmi yetersiz. Lansman gününde almak için gitmiştim. Test sürüşü yaptıktan ve aracı inceledikten sonra vazgeçmiştim. Özellikle iç mekan kalitesi çok düşük. İyi bir aracın kötü bir taklidi gibi.

Tucson da beğendiğim araçlar arasındaydı ama o da o dönem bulunmuyordu.

Ek olarak fiyat farkları da hiç az değildi. Ben 980'e aldığımda C5 1134'tü. Tucson ve HRV 1100 civarıydı. Ben gerçekten ucu ucuna aldığım için üzerine koyabilecek 100-150 bin liram daha yoktu.

Aslında Türkiye için yeni demek lazım MG için. Zira bu model 2019'dan beri İngiltere'de satılıyor. MG özellikle elektrikli otomobilleri ile Avrupa pazarında büyük markaları tehdit ediyor pazar payında. Türkiye'de bu aracı almak risk midir? Evet risktir ama eliniz rahat olmayınca bazı riskleri de alıyorsunuz :) Yoksa gidip yeni kasa bir X1 siparişi vermeyi isterdim :)
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Bir güncelleme atayım arkadaşlar. Görüşmeyeli iyisinizdir umarım. Artık Hondam yok ama hala gözüm üzerinizde :p

FK7 Yağ uyarısı ile ilgili konudan mail gelmiş yanıt var diye. Onu görünce bir girdim foruma tekrar.

MG HS ile ilgili çok kısa yazacağım. Yakıt tüketimi gayet iyi seviyelere düştü. 20 bin km ortalamam 8.1 litre. Konfor, kalite, sessizlik şahane araçta. Zaten bunları aradığım için geçiş yapmıştım biraz da. Fakat insan hep kendinde olmayanı istiyor :) Ruhsuz araçtan biraz sıkılmış durumdayım. FK7 gibi ruhu olan bir aracı ister istemez özlüyorum. Performanslı sürüşleri özlüyorum. 1.7 ton, 4.6 metre ve yerden yüksek bir araçla tabi ki performanslı sürüş yapamıyorsunuz. Aracın konfigürasyonları da zaten sizi daha sakin kullanmaya itiyor. Yumuş yumuş geziyorsunuz. İleride FK7 sportifliğinde ve performansında bir premium'a geçmeyi çok isterim. Bu ekonomik koşullarda çok zor görünüyor ama umut etmeden de olmaz :)

Kalın sağlıcakla.
 
Katılım
9 Eyl 2018
Mesajlar
305
Tepki puanı
142
Konum
K.maraş
Bir güncelleme atayım arkadaşlar. Görüşmeyeli iyisinizdir umarım. Artık Hondam yok ama hala gözüm üzerinizde :p

FK7 Yağ uyarısı ile ilgili konudan mail gelmiş yanıt var diye. Onu görünce bir girdim foruma tekrar.

MG HS ile ilgili çok kısa yazacağım. Yakıt tüketimi gayet iyi seviyelere düştü. 20 bin km ortalamam 8.1 litre. Konfor, kalite, sessizlik şahane araçta. Zaten bunları aradığım için geçiş yapmıştım biraz da. Fakat insan hep kendinde olmayanı istiyor :) Ruhsuz araçtan biraz sıkılmış durumdayım. FK7 gibi ruhu olan bir aracı ister istemez özlüyorum. Performanslı sürüşleri özlüyorum. 1.7 ton, 4.6 metre ve yerden yüksek bir araçla tabi ki performanslı sürüş yapamıyorsunuz. Aracın konfigürasyonları da zaten sizi daha sakin kullanmaya itiyor. Yumuş yumuş geziyorsunuz. İleride FK7 sportifliğinde ve performansında bir premium'a geçmeyi çok isterim. Bu ekonomik koşullarda çok zor görünüyor ama umut etmeden de olmaz :)

Kalın sağlıcakla.
Tarcanlarda bu araci göstermişlerdi yeni alt sa ci ve tabanı pasliydi bayağı sıfır araçtı gemide bunları çok bekletmisler sizinki nasıl altına hiç baktınız mi
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bir güncelleme atayım arkadaşlar. Görüşmeyeli iyisinizdir umarım. Artık Hondam yok ama hala gözüm üzerinizde :p

FK7 Yağ uyarısı ile ilgili konudan mail gelmiş yanıt var diye. Onu görünce bir girdim foruma tekrar.

MG HS ile ilgili çok kısa yazacağım. Yakıt tüketimi gayet iyi seviyelere düştü. 20 bin km ortalamam 8.1 litre. Konfor, kalite, sessizlik şahane araçta. Zaten bunları aradığım için geçiş yapmıştım biraz da. Fakat insan hep kendinde olmayanı istiyor :) Ruhsuz araçtan biraz sıkılmış durumdayım. FK7 gibi ruhu olan bir aracı ister istemez özlüyorum. Performanslı sürüşleri özlüyorum. 1.7 ton, 4.6 metre ve yerden yüksek bir araçla tabi ki performanslı sürüş yapamıyorsunuz. Aracın konfigürasyonları da zaten sizi daha sakin kullanmaya itiyor. Yumuş yumuş geziyorsunuz. İleride FK7 sportifliğinde ve performansında bir premium'a geçmeyi çok isterim. Bu ekonomik koşullarda çok zor görünüyor ama umut etmeden de olmaz :)

Kalın sağlıcakla.
Araçtan genel olarak mennun kalmana sevindim ama bir fk7 gibi gitmiyor :)
 

VaiN

Özel Üye
Katılım
7 Kas 2018
Mesajlar
708
Tepki puanı
884
Ad Soyad
Uğur Şenyavaş
Yaş
33
Aracınız
Diğer Markalar
Tarcanlarda bu araci göstermişlerdi yeni alt sa ci ve tabanı pasliydi bayağı sıfır araçtı gemide bunları çok bekletmisler sizinki nasıl altına hiç baktınız mi
Orada gösterilen ZS modeliydi ama tabi bizim HS'de de olabilir bilemiyorum. Aynı sevkiyat yöntemleri sonuçta. Ben hiç bakmadım.
 
Geri
Üst