Formula 1 Muhabbeti - Ana Konu

Katılım
24 Ağu 2017
Mesajlar
182
Tepki puanı
62
Konum
İstanbul
yarışı bir ingiliz kanalından bol spiker anlatımlı olarak ingilizce ve canlı izledim zaten, ancak hamilton un ve mercedes amg petronas ın son yıllarda kayırılmasından bıktım, 1998 den beri Ferrari taraftarıyım, 2014 ten beri F1 tat vermemeye başlamıştı ancak 2017 de lastiklerin genişletilmesi kuralıyla beraber biraz güzelleşti tur zamanları çok kısaldı araçlar hızlandı, 2014 te hybrid güç ünitelerini getirdiler aslında bu motor tamamen mercedes amg nin icat ettiği ve FIA ya öneride bulunduğu kendileri için komple hazır bir sistemdi diğer motor üreticileri renault ve ferrari 2017 yılına kadar mercedesi yakalamak için bocaladılar güç ünitesini doğru düzgün tasarlamak için çok uğraştılar mercedes in ki ise zaten 2014 te hazırdı ve geliştirilmiş halde idi.

Bu olanlar tamamen saçmalıktı, FIA denen kuruluşun saçmalığı ve hak yedirmesiydi bu olay, bu sebeple bu motor kuralı ilk geldiği 2014 te mercedes tur başına en yakın rakibine 3-4 saniye fark atıyordu, F1 olmuştu rezalet, Redbull 2010 dan 2013 e kadar şampiyonluğu komple kapatınca Federasyon hemen devreye girer. Kural değiştirirler bu yıllardır böyledir, aynısı 1993 te williams takımına yapıldı, 2004 te ve 2007 de Ferrari ye yapıldı 2009 da ekonomik kriz yüzünden abidik gubidik yarışlar oldu. FIA hep aynı adamlar kazansın istemez bu iyidir hoştur ama birilerini kayırır hep bu kötüdür.

Şimdi geçen pazar günü işler biraz güzel oldu, mercedes efendinin 125. yıl kutlamalarına mazhar olacak yarışta özel renk tasarımı ile yarışan merco ikinci sürücüsü bottas duvara girdi:), hamilton ise mercosuyla spin attı ön kanatı kırdı ooh mis gibi yarış oldu vallahi, bıktım sezon başından beri habire merco kazanıyordu,

Honda nın Hybrid F1 güç ünitesini sakın ha öveyim demeyin:) bu motor F1 e ilk girdiği 2015 yılında tam anlamıyla bir rezalet idi, ilk olarak bu motoru 2015 yılında Mclaren takımı istedi ve kullandı ve sezon başından sonuna kadar 20 yarışta toplam 30-35 adet güç ünitesi patlattılar, 35-40 tane turbo kırdılar, hatta sezon öncesi testlerde arızalar sebebiyle ispanya da test sürüşlerinde tur atamayan adamlar Honda motoru kullanan Mclaren takımı idi, genellikle içten yanmalı motor bölümü patlıyordu yani 1.6 litre V6 motoru pistonları patlıyordu, yarış bitiremiyorlardı, bazen start alamıyorlardı

Honda motorunun gücü o zamanlar rezaletin ötesiydi ki son sıradan başlamaları artık alışkanlık olmuştu.

Hatta Mclaren de yarışan çifte şampiyon Fernando Alonso Formula 1 in bir alt serisi olan ve daha güçsüz 500hp V8 motorlar ile yarışan GP2 ye vurgu yaparak yarış esnasında telsizden, GP2 motoru gibi bu motor ancak bu kadar güç üretir diye sitem ediyordu aahggh diyordu. Baktı olmuyor honda yüzünden F1 i bırakıp Lemans serisine kaçtı F1 den emekli oldu.

tabi ne olacak bu honda motorunun felaket hali diye aval aval izliyordum yarışları, anlam veremiyordum, 2016 da da değişen olmadı yine honda V6 Hybrid ler çatır çatır patlıyordu, yine defalarca değiştirilen motorlar ve bu sebeple gelen geriden başlama cezaları ile Mclaren takımı içinden çıkılmaz hal alınca gitti mercedes ten amg motorunu istedi vermediler:) geçen senekini veririz dediler Mclaren istemem dedi Ferrari motoru alıp kullanmak ise ezeli rakip olmalarından ötürü gururlarına yedirilemez olduğu için bu kez de gittiler kötünün iyisi 20 yarışın 10 tanesinde patlayan teker tokmak renault nun hybrid motoruna geçtiler.

nitekim honda nın rezalet F1 motorunun Ayrton Senna yıllarındaki 3.5 litre V10 motoruna benzer güçlü ve sorunsuz hiçbir yanı yoktu dayanıklı değildi, güçlü hiç değildi, F1 deki her teknoloji bir süre sonra yol otomobillerine geçiyor, bir şekilde günlük hayata geliyor ben honda dan turbo benzinli ve hybrid motoru binek araçta da beceremez eyyvah ne olacak derken.....

Redbull un kardeş takımı Toro rosso reno motoru kullanırken Mclaren yüzünden reno nun motor sağlayıcı kotası dolunca motorsuz kaldı gitti 2018 de honda motoru ile anlaştı, sonra bu motoru 2018 sonuna kadar kullandı ve bir iki kez dışında hiç motor problemi yaşamadılar hatta defalarca kez puan aldılar ilk 10 sıra içine girdiler.

Sonrasında Mclaren takımının Honda motorunu kullandığı zamanlarda yaptıkları hakkında Japon üreticinin mühendisleri haklı olarak dürüst davrandılar ve bazı dedikodularda bulunmaya başladılar ve dediler ki:

eğer ki Mclaren bize izin verseydi araç üzerinde Mclaren şasisi üzerine doğru düzgün bir motor yerleşimi yapılsa idi, yağ tankı doğru şekilde konumlandırılsa idi, soğutma düzgün olsa idi, ve V6 motor arkaya açılı biçimde değil şasenin tabanına açısız şekilde paralel yerleştirilse idi Honda motorları bu kadar çabuk patlamayacak ve bozulmayacak idi, ayrıca Japon mühendisler Mclaren in Honda motoruna karşı çok aceleci davranarak yıllar sonra F1 e dönüş yapan Honda nın kendisini tam manasıyla geliştirmesini beklemeden motoru en yüksek güç ayarında zorlayarak kullanıp hemencecik liderliğe ve üst sıralara yarış kazanmaya oynamak istemeleri durumu vardı ancak Honda motoru o esnada buna dayanmıyordu ve Mclaren in kendi kafasına göre tasarladığı yağlama sistemiyle açılı yerleşim motoruyla motorun virajlarda ve sert frenleme gibi yerlerde yağsız kalmasına sebep oluyordu kısa sürede patlatıyorlardı motoru.

F1 otomobillerinde yağ karteri yok dry sump oil system denilen motor içine belli noktalara yağ püskürtmeli ve bu yağı alttan vakumlayıp filtreleyip soğutup tekrar motora püskürten sistem var. Ancak Mclaren bunu Honda motoruna uyduramamıştı ve bütün kusuru Honda ya atmıştı sonra da Japon mühendisleri ve motoru fırlatıp atmıştı kenara.

Şimdi diyorlar ki GP2 motoru yarış kazanıyor? ne iş:)

Çünki Toro Rosso motor hakkında bütün tasarım ve danışmanlık işini Honda ya verdi sonrasında Honda motoru ile sorun yaşamayınca Redbull F1 takımı da 2019 da Honda motoruna geçti, artık yarış kazanıyorlar, bunda adrian newey tasarımı olan Redbull şasisinin de büyük katkısı var. Honda 4 yılın sonunda Renault dan fazla güç üreten Ferrari motoru ile kafa kafaya bir motor üretip onu Redbull şasesine muntazam biçimde uyarladı.

Formula 1 de yol tutuş motor gücünden önemli ancak ne kadar motor gücü üretirseniz o kadarda yere basma gücü üretebileceğiniz potansiyeliniz vardır manasına gelir bu. Birde arıza vermeden yarış bitirmek gerekir.

Netice ortada:)

Büyük ihtimalle 2020 de şampiyonluğa oynayacaklar ancak FIA nın 2021 de ciddi kural değişiklikleri yapma planı var.
Bende kendimi bildim bileli F1 takipçisi ve koyu bir ferrari fanıyım. Bazı arkadaşlarında belirttiği gibi , bu alanda şaşırtıcı bir bilgi birikiminiz var çok takdir ettim ama katılmadığım , daha doğrusu farklı düşündüğüm bir iki nokta var. Biri turbo hibrid motorlarla ilgili . Gerçek bir F1 fanı sırf o çığlığı andıran sesi yüzünden eski V10 devrini başka bir şeyle değiştirmek tabi ki istemez. Ama bu olmasaydı F1 belki biterdi çünkü son 10 yılda emisyon konusuna , çevre duyarlılığına toplumların ve hükümetlerin yaklaşımı ortada . Bizde mecburen buna şükredeceğiz . Gümüşoklar ve Hamilton konusuna gelince , koca bir sezonda tüm organizasyon olarak neredeyse hiç hata yapmamak bence takdir edilesi bir şeydir . Arabanın yıllardır dayanıklılık konusunda hiç falso vermemesi az buz bir şey değildir hocam.
Ferrari pist üstü pozisyonunda ara ara daha iyi araba olabildiği halde takım ve pilotaj hataları yüzünden geçen seneyi kaybetti . Mersedes tarafına baktığında bunun tam tersi onlara çifte şampiyonluk getirdi . Bükemediğin bileği öpmesini de bilmek lazım bence


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
429
Tepki puanı
898
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Bende kendimi bildim bileli F1 takipçisi ve koyu bir ferrari fanıyım. Bazı arkadaşlarında belirttiği gibi , bu alanda şaşırtıcı bir bilgi birikiminiz var çok takdir ettim ama katılmadığım , daha doğrusu farklı düşündüğüm bir iki nokta var. Biri turbo hibrid motorlarla ilgili . Gerçek bir F1 fanı sırf o çığlığı andıran sesi yüzünden eski V10 devrini başka bir şeyle değiştirmek tabi ki istemez. Ama bu olmasaydı F1 belki biterdi çünkü son 10 yılda emisyon konusuna , çevre duyarlılığına toplumların ve hükümetlerin yaklaşımı ortada . Bizde mecburen buna şükredeceğiz . Gümüşoklar ve Hamilton konusuna gelince , koca bir sezonda tüm organizasyon olarak neredeyse hiç hata yapmamak bence takdir edilesi bir şeydir . Arabanın yıllardır dayanıklılık konusunda hiç falso vermemesi az buz bir şey değildir hocam.
Ferrari pist üstü pozisyonunda ara ara daha iyi araba olabildiği halde takım ve pilotaj hataları yüzünden geçen seneyi kaybetti . Mersedes tarafına baktığında bunun tam tersi onlara çifte şampiyonluk getirdi . Bükemediğin bileği öpmesini de bilmek lazım bence


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Zencilerin hangi spor dalında olursa olsun beyazlardan çok daha kuvvetli ve dayanıklı olduğu gerçek birşey:) supersoft lastikler ile monako da 50 küsür tur atıp eriyip bitmiş lastikler ile yarışı kazandığını görünce Hamilton u zaten insan ötesi bir insan olduğunu iyice kabullendim :) Spor ile uğraşsam takım elemanlarını full zencilerden seçerdim:) asla yorulmuyorlar. Hamilton 2018 şampiyonluğunu kazanmak için otomobiline su matarası bile koymayıp ağırlıktan kazanmaya çalışmış bir sürücü. Aç susuz hasta oluyor yine de kazanıyor.

Birde Ferrari nin 2015 ten beri her yarışta sıyıran tekerlek somunları ile lastik sökmeye takmaya aciz pit stop ekibi ve arızalı lastik değiştirme tabancaları var:) daha çok sayıda yarış direktörü değiştirirler:) domenicali gider arrivabene gelir arrivabene gider binotto gelir sonuç değişmez:) bunlara bakıp bakıp rezil adamlar demeden edemiyorum bazen.

2021 de dört silindirli motor olacak diyorlar, turbo ya bağlı MGU-H ünitesini de iptal edeceklermiş motordan biraz ses çıksın diye:)
 

m2hamid

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
4,414
Tepki puanı
4,387
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
İlgilenenler için boş vakitte sonun son 4 yarışı için Serhan Acar'ın görüşleri :)

 

m2hamid

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
4,414
Tepki puanı
4,387
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Formula 1 Monza GP Sıralama Turlarının sonundaki bölümü izleyen oldu mu :LOL:
İlk defa böyle tuhaf bir sonla bitmiş oldu :ROFLMAO:

 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
429
Tepki puanı
898
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Formula 1 Monza GP Sıralama Turlarının sonundaki bölümü izleyen oldu mu :LOL:
İlk defa böyle tuhaf bir sonla bitmiş oldu :ROFLMAO:

ben orada uyumuşum:) sonradan sonuçlara bakıp geçtim, galiba birileri virajı kısa kesmiş, onların tur zamanları hakemler tarafından iptal edilince Leclerc pole ü göğüslemiş falan yazıyordu ama

dur abi videodan bir bakayım

en son gördüğümde Verstappen in Honda sının turbosu dağıldıydı galiba gaza basınca gitmiyordu çatırtılar hışırtılar geliyordu, Verstappen sıralama turlarını bitiremedi.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
429
Tepki puanı
898
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Videoya baktım yarın Hülkenberg Sainz ve Stroll e 5 sıra geriden yarışa başlama cezası gelebilir.
 
Katılım
19 Nis 2015
Mesajlar
286
Tepki puanı
269
Konum
34 - Beylikdüzü
Aracınız
Civic FC5 2018
Ben hayatımda bu kadar salak bir sıralama tur izlemedim. :) Ayrıca ben ceza geleceğini sanmıyorum, çünkü kural kitabında durumla ilgili bir ceza yok, çünkü daha önce gerçekleşen böyle bir durum yok. En fazla ne olur dersek, bence hepsine birden, bir daha olmaması adına sürücü ceza puanı verilebilir ama o da belki. Neyse, en azından dünya gözüyle böyle bir skandalı da görmüş olduk. :)
 

m2hamid

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
4,414
Tepki puanı
4,387
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Singapur GP'nin sıralama turlarında Redbull ve Mercedes'in favori olması beklenen pistte Ferrari'den Leclerc dağınık turuna rağmen pole aldı :unsure:
Ben dahil çoğu kişi muhtemelen bunu beklemiyordu :)
Bakalım yarın yarış nasıl olacak :unsure:

Sıralamaların özeti,
 

m2hamid

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
4,414
Tepki puanı
4,387
Konum
Türkiye
Aracınız
Civic FB7 2013
Singapur GP'da Ferrari'nin doğru stratejisi ile Vettel kazandı. Ferrari bu yıl ilk defa bir cadde pistinde Mercedes ve Redbull'a ciddi üstünlük kurdu.
Aslında yarışın ortasına kadar pilotların özellikle lastik yönetimine dikkat ettikleri bir yarıştı ancak sonlara doğru 3 kere güvenlik aracı girince yarış bayağı hareketlendi ve keyifli oldu :)
Özeti,

Bonus: Ferrari'de pitler sonrası Vettel liderliğe geçince Leclerc bayağı hayal kırıklığına uğramış, takım ile Leclerc'in yarış içindeki telsiz konuşmalarını içeren video (İngilizce) :)
 
Son düzenleme:
Üst