Formula 1 Muhabbeti - Ana Konu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan m2hamid
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
Ferrari 2 haftada ne bulduda bu kadar buyuk bir ilerleme kaydetti? Ayrica honda bana gore yine cok iyiydi max 3. Ve bu pistte hic yarismamis albon 6. Geldi ama dedigim gibi ferrari cok cok iyiydi acab motoru bu yaris icin gereginden fazla zorlamis olabilirler mi ve sonraki yarista kismak zorunda kakirlar mi birlikte gorecegiz
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Ferrari 2 haftada ne bulduda bu kadar buyuk bir ilerleme kaydetti? Ayrica honda bana gore yine cok iyiydi max 3. Ve bu pistte hic yarismamis albon 6. Geldi ama dedigim gibi ferrari cok cok iyiydi acab motoru bu yaris icin gereginden fazla zorlamis olabilirler mi ve sonraki yarista kismak zorunda kakirlar mi birlikte gorecegiz
Aslında Ferrari'de yaz arasından beri bayağı bir gelişim gözleniyor, normalde yaz arası sonrası takımlar bir sonraki yılın aracına ağırlık vererek yavaş yavaş mevcut aracın gelişimini durdururlar ama Ferrari bu geliştirme sürecini sonuna kadar zorluyor gibime geliyor :unsure:
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
SSport kelek attı, izleyemedim. Avrupa ligleri başladı yine keyfine göre f1 vermeye başladılar !!
Hem sıralama hem de yarış sonucuna çok şaşırdım.
nerde görülmüş Türkiye de yerli kanaldan Formula 1 seyredilebilidiği? yerli kanalların dini imanı para para para para menfaat menfaat:)

Formula 1 izleyecekseniz skysport F1 movistar ESPN yada Fox sports amerika gibi kanallardan resmi Formula 1 spikeri David Croft anlatımlı ingilizce olarak internet üzerinden stream yapan sitelerden izlemelisiniz.

Yerli kanallar Formula 1 yarışına sıfır saygı gösteriyor Formula 1 yayınına angarya iş gibi davranıyorlar, bizim motorsporları spikerleri zaten rezalet ötesi, konuşmuyor ki susuyor adam öylece. Bi startta bağırıp çağırır sonra sus pus oluyor canlı yayının ortasında 25 kere reklam veriyorlar sıkıysa futbol maçında da versin ya o reklamı bakalım ne oluyor? Eğer yarış öncesi şiddetli yağmur, büyük bir kaza vs. gibi sebeplerle yarış yarım saat bir saat kadar ertelenirse zaten direk yayını kesip futbol, tenis, voleybol böyle abuk sabuk yayınlara geçiyor eeee yarış seyredecektik hani? yıllardır edindiğim tecrübedir:) en son 2007 de TV den yarış izledim artık internetten izliyorum varsın ara sıra donsun kesilsin o kadar sıkıntı olmuyor.

Bu yüzden Formula 1 in Türkiye de artık düzenlenmediğine bazen hiç üzülmüyorum, Türkiye deki Formula 1 yarışında organizatörlere o kadar uyarılar yapıldı zamanında, bol bol tanıtım yapın seyirci gelmesi lazım buraya denildi, ticaret ikinci planda olacak para ikinci planda olacak dediler ama motorsporları ruhu ve turizm ön planda olacak denildi, sürücüler piste çıktı bir baktılar seyirci yok pistin koltukları bomboş ve bir daha gelmeyiz dediler. Şunu çok iyi biliyorum ki Formula 1 bir ülkede düzenleniyorsa hem formula 1 yönetim ekibi ve formula 1 hak sahipleri hükümetten ödenek şeklinde hemde yarış takımları sponsor geliriyle tanıtımıyla yani seyirci ile oradan para kazanmak istiyor, yani düzenlenen ülkenin para kazanması en son iş, bu sebeple petrol zengini abu dhabi ve bahreyn gibi yerlerde ve halkın gelirinin çok yüksek olduğu singapur gibi yerlerde daha çok yarışlar yapılır.

İtalya GP sini 113000 kapasiteli pistte 200000 kişi izledi yıkıldı ortalık, bugün singapur da 268000 izleyici vardı
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Ferrari 2 haftada ne bulduda bu kadar buyuk bir ilerleme kaydetti? Ayrica honda bana gore yine cok iyiydi max 3. Ve bu pistte hic yarismamis albon 6. Geldi ama dedigim gibi ferrari cok cok iyiydi acab motoru bu yaris icin gereginden fazla zorlamis olabilirler mi ve sonraki yarista kismak zorunda kakirlar mi birlikte gorecegiz
Ferrari bu yarışa yeni bir taban yani difüzör yeni ön ve arka kanat getirdi aerodinamik yere basma gücü olarak ciddi vaziyette geliştirilmiş halde geldiler motor performansı olarak zaten mercedes renault ve honda dan birazcık 5-10hp kadar daha güçlüler,

Ferrari de yeni geliştirilen taban Singapur da yani çok downforce gerektiren bu pistte aracın arka ve orta kısmında yere basma gücünü yeterince arttırdı, ön kanat ise önden kaymaları yeterince engelledi yüksek açılı eğim verilmiş yeni arka kanat ile de viraj çıkışlarında arkayı savurmadan arka lastiklerin aşınmasını azalttılar, yani mercedes bir arkadan bir önden kayarken ve lastikleri bitirirken ferrari nin gelişigüzel vaziyette alel acele fabrikada toparladığı ve tutar mı tutmaz mı acaba ne olacak ki zaten şampiyonluk gitti bari risk alıp yarış kazanalım kaybedecek birşey yok diye Singapur a getirdiği güncelleme aero paketi şans eseri işe yarayıverdi, Sebastian Vettel son iki yarıştır kendisinden 10 yaş ufak çocuğa geçilmekten sıkıldı sonunda içine düştüğü rezilliği anlayıp kendini toparladı Charles Leclerc ise son iki yarışı kazanınca rahat rahat sürüş yaptı pit stoplar sonrası Vettel in arkasına düştüğü zaman onu sollamak için ilk başlarda zorlayıp sıkıştırmasaydı yarış sonunda lastikleri biraz daha sağlam kalır ve son turlarda Vettel i geçebilirdi.

Bu son gelen aerodinamik güncellemelerden önceki yarışlarda Ferrari sadece düzlüklerde hızlı ve lastikleri çok çabuk aşındıran bir şasiye sahipti. Yavaş ve orta hızlı virajlarda Mercedes çok daha hızlıydı hızlı virajlar ve düzlüklerde Ferrari yarışın yarısı kadar mesafede hızlıydı sonra lastikleri bitiyordu. Demekki bu problemi giderdiler.

Max Verstappen son turlarda honda motorundan daha fazla güç istediğini telsizden söyledi ayar yapmak için ipucu istedi telemetriden bilgi istedi ama redbull pit alanından gücün hepsi bu kadar cevabı geldi honda motoru şu anda formula 1 de epey ciddi bir güç üretiyor ama üst sıralarda mücadele ettikleri zaman ömrü çabuk tükeniyor ve sezon başından beri çok fazla motor değiştirdiler hakları doldu ama değiştirmeye devam edecekler tabi her ekstra motor değiştirme 10 sıra cezası getiriyor ama bu Verstappen için sorun olmuyor çünki Verstappen yeni takılan Honda motoru ile 20. başlayıp 4 üncü 5 inci bitirebiliyor. Dayanıklılık sorununu halletsinler redbull ve honda o zaman liderliğe oynayacaktır. Çünki gridde en iyi tasarım mühendisi, en iyi şasi ve en ideal yere basma gücü şu anda redbull da, tek sıkıntı motor birazcık yavaş kalıyor ve 2-3 yarıştan fazlasını çıkartamıyor o da şimdilik çok büyük sorun değil.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Honda'nın esas gelişim sıkıntısını Mclaren çekti, çok sonradan gelişime başladılar ve ilk olarak çok farklı bir konsept denediler ancak verimlilik pratikte hiç bekledikleri gibi olmadı.
2 haftada bir motor patlıyorlardı :)
Redbull'la birlikte şu anki gelişim durumları bence gayet iyi seviyede(y)
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Rusya Mercedes'in genel olarak hep baskın olduğu bir pist, umarım Singapur GPdeki gibi da farklı bir sonuç olur :)
Sochi deki pistin zemini çok özel bir zemin, bu pistte lastik aşınması minimum seviyelerde oluyor ve sıralama turu hariç olarak yarış esnasında sert, orta sert ile yumuşak lastikler aralarında diğer pistlerdeki gibi çok büyük tur zamanı farkı olmuyor, mercedes şimdiye kadar Rusya da diğer takımların çekindiği bu lastik aşınması mevzusunu avantaj olarak kullandı ve kazandı, ayrıca bu pist deniz seviyesine çok yakın yani aero olarak yere basma gücü elde etmek çok kolay hava kütlesi yoğun ama motorun ayarı ve yakıt sarfiyatını tutturmak daha zor o yüzden motoru ve lastikleri şimdiye kadar çok verimli kullanan mercedes bu teknik yapıdaki pisti seviyor ve bu sene kazanabilmeleri için lastik stratejisinden ziyade aero paketini elden geçirmeleri şart. 90 derecelik virajları ile kısa düzlükleri bol olan ve singapur gibi eğimsiz rampasız olan ve de viraj çıkışlarında arka lastikleri koruyarak hızlı olmayı gerektiren bir pist orası, yani sürekli hızlı gidilen İtalya ve bol yokuşlu rampalı az frenle girilen hızlı virajlı Belçika nın tam tersi:) Singapur da mercedes 20 saniye fark açar diyordum oda olmadı gerçi:)
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Sochi deki pistin zemini çok özel bir zemin, bu pistte lastik aşınması minimum seviyelerde oluyor ve sıralama turu hariç olarak yarış esnasında sert, orta sert ile yumuşak lastikler aralarında diğer pistlerdeki gibi çok büyük tur zamanı farkı olmuyor, mercedes şimdiye kadar Rusya da diğer takımların çekindiği bu lastik aşınması mevzusunu avantaj olarak kullandı ve kazandı, ayrıca bu pist deniz seviyesine çok yakın yani aero olarak yere basma gücü elde etmek çok kolay hava kütlesi yoğun ama motorun ayarı ve yakıt sarfiyatını tutturmak daha zor o yüzden motoru ve lastikleri şimdiye kadar çok verimli kullanan mercedes bu teknik yapıdaki pisti seviyor ve bu sene kazanabilmeleri için lastik stratejisinden ziyade aero paketini elden geçirmeleri şart. 90 derecelik virajları ile kısa düzlükleri bol olan ve singapur gibi eğimsiz rampasız olan ve de viraj çıkışlarında arka lastikleri koruyarak hızlı olmayı gerektiren bir pist orası, yani sürekli hızlı gidilen İtalya ve bol yokuşlu rampalı az frenle girilen hızlı virajlı Belçika nın tam tersi:) Singapur da mercedes 20 saniye fark açar diyordum oda olmadı gerçi:)
Umarım çekişmeli bir yarış olur :)
Bu yarışta Redbull'dan bir atak bekliyorum artık, Avusturya'daki zaferleri sonrası biraz sönük kaldılar açıkçası :unsure:
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Honda'nın esas gelişim sıkıntısını Mclaren çekti, çok sonradan gelişime başladılar ve ilk olarak çok farklı bir konsept denediler ancak verimlilik pratikte hiç bekledikleri gibi olmadı.
2 haftada bir motor patlıyorlardı :)
Redbull'la birlikte şu anki gelişim durumları bence gayet iyi seviyede(y)
Mclaren bir haftasonunda üç kere honda motoru değiştiriyordu abi:) sebebi Mclaren in kendi hatalarıydı, o motor Mclaren şasisine uymuyordu çünki Mclaren in tasarladığı illa böyle olacak bu dediği yağlama sistemi Honda nın istediği şekilde yerleştirilmemişti virajlarda motor yağlamasız kalıyordu kısa aks mesafeli daracık Mclaren şasisinde yağ tankı pilotun arkasına yükseğe yerleştirilmişti aşağıda yatay vaziyette olması gerekliydi, ilaveten Mclaren şasisi çok fazla yere basma gücü elde etmek için aracın arka tarafını çok çok dar biçimde tasarlamıştı yıllar sonra formula 1 e geri dönen Honda bu tasarımla beraber soğutma konusunda da yetersiz bir şasi buldu karşısında ne intercooler düzgün çalışıyordu ne motor soğutması ne de yağlama sistemi. Halbuki Honda 2015 de Mclaren e bu motoru ilk verdiği zaman mercedes in 1.6 litre V6 motoruna çok benzer çok güzel ufak hafif fazla yer kaplamayan turbosu ve MGU-H hybrid sistemi mercedes in ki gibi yüksek sıcaklıktan etkilenmeden daha verimli olması için birbirinden uzakta tasarlanmış Mercedes motoruna görünüm olarak benzediğinden piste çıkmadan önce rakiplerde korku salmıştı. Ama mclaren ne yaptı? motoru gereğinden fazla açılı yerleştirdiler yağ tankını bozdular alayını mahvettiler şanzımana kadar bozuyorlardı o derece 2015 te sezon öncesi testlerde herkes günde 80-100 tur atarken mclaren günde 7-8 tur attı:) gerisi garajda motoru kurcalamakla geçti:).

Sonra motor patlar tabi:)

Mclaren istedi ki Honda gelsin ve f1 den ayrıldıktan 15 yıl sonra tekrar motoru versin bize hemen şampiyon olalım o sene:) mümkün mü?

2018 senesinde Toro Rosso takımı Honda motoruyla zoraki olarak anlaştı çünki Mclaren illa ben Renault motoru istiyorum bu Honda motoru hep patlıyor rezil olduk dedi, reno nun motor sağladığı maksimum sayıda motor müşterisi olunca takımlardan biri reno motorundan vazgeçerse ancak o zaman Mclaren a motor veririm dedi reno ve Toro Rosso ile pilot takasları falan yapıldı arada anlaşmalar sözleşmeler döndü sonunda aha bak Toro Rosso ya Honda motorunu kakaladık dediler ama Toro Rosso Mclaren in yaptığı hataları yapmadı Japon mühendisler ile beraber kafa kafaya verip şasiyi altyapıyı soğutmayı yağlamayı paketi komple Honda ya göre tasarladılar sonuç mükemmel ötesi oldu ki bu sene Redbull da Honda kullanacağım dedi aynı yöntemlerle aynı felsefeyle götürdü işi.

Mclaren in yaptığı hatayı 2014 te Redbull yapmıştı 2010 dan 2013 e kadar redbulll dört sene üst üste şampiyon olunca motor kuralları değiştiğinde 2.4 litre yarı hybrid V8 den full hybrid 1.6 V6 lara geçildiği zaman renault motoru 2014 sezon başında yeterince güçlü değildi çünki sistem herkes için çok yeniydi mercedes motoru kullanan takımlar hariç herkesin motoru aynı şekilde güçsüzdü zaten üç tane motor tedarikçisi vardı o yıl ferrari reno ve mercedes, reno motorunu son raddesine kadar çok zorluyorlardı ve sıklıkla bozuyorlardı motoru, renonun F1 temsilcisi cyril abiteboul ile kaç kere kavga ettiler bu yüzden, Daniel Ricciardo nun daha sezonun ilk yarışında saatte 100kg dan fazla benzin harcama cezası ve arkasından son turda son düzlükte dumanlar çıkartarak finiş gördüğü yarışı Vettel in avusturalya da sezona motoru arızalı araba ile başladığını bile hatırlıyorum son ana kadar zorlayıp motoru patlatmak son sınıra kadar zorlamak böyle oluyor:) Vettel hemen kaçtı zaten oradan Ferrari ye:)
 
Geri
Üst