- Katılım
- 26 Mar 2018
- Mesajlar
- 973
- Tepki puanı
- 2,153
- Yaş
- 40
- Konum
- Kocaeli / Gebze
- Aracınız
- Civic FK7 HB 2017
Bundan sonrası çok güzel olacak. Haftaya Rusya var puan farkı eriyor
Rusya Mercedes'in genel olarak hep baskın olduğu bir pist, umarım Singapur GPdeki gibi da farklı bir sonuç olurBundan sonrası çok güzel olacak. Haftaya Rusya var puan farkı eriyor
Aslında Ferrari'de yaz arasından beri bayağı bir gelişim gözleniyor, normalde yaz arası sonrası takımlar bir sonraki yılın aracına ağırlık vererek yavaş yavaş mevcut aracın gelişimini durdururlar ama Ferrari bu geliştirme sürecini sonuna kadar zorluyor gibime geliyorFerrari 2 haftada ne bulduda bu kadar buyuk bir ilerleme kaydetti? Ayrica honda bana gore yine cok iyiydi max 3. Ve bu pistte hic yarismamis albon 6. Geldi ama dedigim gibi ferrari cok cok iyiydi acab motoru bu yaris icin gereginden fazla zorlamis olabilirler mi ve sonraki yarista kismak zorunda kakirlar mi birlikte gorecegiz
nerde görülmüş Türkiye de yerli kanaldan Formula 1 seyredilebilidiği? yerli kanalların dini imanı para para para para menfaat menfaatSSport kelek attı, izleyemedim. Avrupa ligleri başladı yine keyfine göre f1 vermeye başladılar !!
Hem sıralama hem de yarış sonucuna çok şaşırdım.
Ferrari bu yarışa yeni bir taban yani difüzör yeni ön ve arka kanat getirdi aerodinamik yere basma gücü olarak ciddi vaziyette geliştirilmiş halde geldiler motor performansı olarak zaten mercedes renault ve honda dan birazcık 5-10hp kadar daha güçlüler,Ferrari 2 haftada ne bulduda bu kadar buyuk bir ilerleme kaydetti? Ayrica honda bana gore yine cok iyiydi max 3. Ve bu pistte hic yarismamis albon 6. Geldi ama dedigim gibi ferrari cok cok iyiydi acab motoru bu yaris icin gereginden fazla zorlamis olabilirler mi ve sonraki yarista kismak zorunda kakirlar mi birlikte gorecegiz
Sochi deki pistin zemini çok özel bir zemin, bu pistte lastik aşınması minimum seviyelerde oluyor ve sıralama turu hariç olarak yarış esnasında sert, orta sert ile yumuşak lastikler aralarında diğer pistlerdeki gibi çok büyük tur zamanı farkı olmuyor, mercedes şimdiye kadar Rusya da diğer takımların çekindiği bu lastik aşınması mevzusunu avantaj olarak kullandı ve kazandı, ayrıca bu pist deniz seviyesine çok yakın yani aero olarak yere basma gücü elde etmek çok kolay hava kütlesi yoğun ama motorun ayarı ve yakıt sarfiyatını tutturmak daha zor o yüzden motoru ve lastikleri şimdiye kadar çok verimli kullanan mercedes bu teknik yapıdaki pisti seviyor ve bu sene kazanabilmeleri için lastik stratejisinden ziyade aero paketini elden geçirmeleri şart. 90 derecelik virajları ile kısa düzlükleri bol olan ve singapur gibi eğimsiz rampasız olan ve de viraj çıkışlarında arka lastikleri koruyarak hızlı olmayı gerektiren bir pist orası, yani sürekli hızlı gidilen İtalya ve bol yokuşlu rampalı az frenle girilen hızlı virajlı Belçika nın tam tersi Singapur da mercedes 20 saniye fark açar diyordum oda olmadı gerçiRusya Mercedes'in genel olarak hep baskın olduğu bir pist, umarım Singapur GPdeki gibi da farklı bir sonuç olur
Umarım çekişmeli bir yarış olurSochi deki pistin zemini çok özel bir zemin, bu pistte lastik aşınması minimum seviyelerde oluyor ve sıralama turu hariç olarak yarış esnasında sert, orta sert ile yumuşak lastikler aralarında diğer pistlerdeki gibi çok büyük tur zamanı farkı olmuyor, mercedes şimdiye kadar Rusya da diğer takımların çekindiği bu lastik aşınması mevzusunu avantaj olarak kullandı ve kazandı, ayrıca bu pist deniz seviyesine çok yakın yani aero olarak yere basma gücü elde etmek çok kolay hava kütlesi yoğun ama motorun ayarı ve yakıt sarfiyatını tutturmak daha zor o yüzden motoru ve lastikleri şimdiye kadar çok verimli kullanan mercedes bu teknik yapıdaki pisti seviyor ve bu sene kazanabilmeleri için lastik stratejisinden ziyade aero paketini elden geçirmeleri şart. 90 derecelik virajları ile kısa düzlükleri bol olan ve singapur gibi eğimsiz rampasız olan ve de viraj çıkışlarında arka lastikleri koruyarak hızlı olmayı gerektiren bir pist orası, yani sürekli hızlı gidilen İtalya ve bol yokuşlu rampalı az frenle girilen hızlı virajlı Belçika nın tam tersi Singapur da mercedes 20 saniye fark açar diyordum oda olmadı gerçi
Mclaren bir haftasonunda üç kere honda motoru değiştiriyordu abi sebebi Mclaren in kendi hatalarıydı, o motor Mclaren şasisine uymuyordu çünki Mclaren in tasarladığı illa böyle olacak bu dediği yağlama sistemi Honda nın istediği şekilde yerleştirilmemişti virajlarda motor yağlamasız kalıyordu kısa aks mesafeli daracık Mclaren şasisinde yağ tankı pilotun arkasına yükseğe yerleştirilmişti aşağıda yatay vaziyette olması gerekliydi, ilaveten Mclaren şasisi çok fazla yere basma gücü elde etmek için aracın arka tarafını çok çok dar biçimde tasarlamıştı yıllar sonra formula 1 e geri dönen Honda bu tasarımla beraber soğutma konusunda da yetersiz bir şasi buldu karşısında ne intercooler düzgün çalışıyordu ne motor soğutması ne de yağlama sistemi. Halbuki Honda 2015 de Mclaren e bu motoru ilk verdiği zaman mercedes in 1.6 litre V6 motoruna çok benzer çok güzel ufak hafif fazla yer kaplamayan turbosu ve MGU-H hybrid sistemi mercedes in ki gibi yüksek sıcaklıktan etkilenmeden daha verimli olması için birbirinden uzakta tasarlanmış Mercedes motoruna görünüm olarak benzediğinden piste çıkmadan önce rakiplerde korku salmıştı. Ama mclaren ne yaptı? motoru gereğinden fazla açılı yerleştirdiler yağ tankını bozdular alayını mahvettiler şanzımana kadar bozuyorlardı o derece 2015 te sezon öncesi testlerde herkes günde 80-100 tur atarken mclaren günde 7-8 tur attı gerisi garajda motoru kurcalamakla geçti.Honda'nın esas gelişim sıkıntısını Mclaren çekti, çok sonradan gelişime başladılar ve ilk olarak çok farklı bir konsept denediler ancak verimlilik pratikte hiç bekledikleri gibi olmadı.
2 haftada bir motor patlıyorlardı
Redbull'la birlikte şu anki gelişim durumları bence gayet iyi seviyede