Civic FC5 Frenlerin şişmesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Yamaha
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
21 Kas 2018
Mesajlar
54
Tepki puanı
33
Konum
dıyarbakır
Aracınız
Civic FD6 2008
ustam sen bu işlerden anlıyorsun galiba. benim aracım otomatik vites ve anahtarsız çalışıyor yani frene basamazsan çalışmaz. bu duruma da bi çözüm bulursan sevinirim.
frene basarak çalıstırın
Sonrasında cek ayagını frenden cek
10 15 sn sonra frene bas.
bi 15 20 sn sonra tam sıkı sekılde bas oyle tut. bekle 5 10 snye.
Pedalın aşagı gittigini hissedeceksin zaten sonrasında tamamdır.
Bir sonraki sabaha kadar ?

arac yeni ve garantisi devam ediyor ise götürün servıse fren aksamınımı degistirler baska bır çüzümmü bulurlar yapsınlar.

frenlerin bu şekilde şişmesi kesinlikle
kronık veya normal degildir.
(Kronik arıza diye birsey yoktur.)
 
Katılım
21 Kas 2018
Mesajlar
54
Tepki puanı
33
Konum
dıyarbakır
Aracınız
Civic FD6 2008
frene basarak çalıstırın
Sonrasında cek ayagını frenden cek
10 15 sn sonra frene bas.
bi 15 20 sn sonra tam sıkı sekılde bas oyle tut. bekle 5 10 snye.
Pedalın aşagı gittigini hissedeceksin zaten sonrasında tamamdır.
Bir sonraki sabaha kadar ?

arac yeni ve garantisi devam ediyor ise götürün servıse fren aksamınımı degistirler baska bır çüzümmü bulurlar yapsınlar.

frenlerin bu şekilde şişmesi kesinlikle
kronık veya normal degildir.
(Kronik arıza diye birsey yoktur.)
Bu şekilde deneyin belki işe yarar
Anahtarlı 3 aracta denedik sorun olmadı
Frenler duzeliyordu
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,072
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Aracı calıstırınca zaten hafifler rolantide de basıp basıp şilşirmeyin esas .Bekleyin ,30 sanıye o zaten yumusar yenı yeni şeyler duyuyorum ya arac calısmıyorken basıp basıp cekme işlemi yapmayın. Calıstır bekle biraz o sertlık gidecek

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
21 Kas 2018
Mesajlar
54
Tepki puanı
33
Konum
dıyarbakır
Aracınız
Civic FD6 2008
Aracı calıstırınca zaten hafifler rolantide de basıp basıp şilşirmeyin esas .Bekleyin ,30 sanıye o zaten yumusar yenı yeni şeyler duyuyorum ya arac calısmıyorken basıp basıp cekme işlemi yapmayın. Calıstır bekle biraz o sertlık gidecek

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Sorun zaten araç çalıstıktan sonra gevşememesi.
çalıştırdıktan sonra özellikle park ettiginiz yerden cıkacaksanız frenın tutmayıp öndeki veya arkadaki araca çarpma olasılığı %98. Yok eğer aracın önu boş ise hareket halınde hafif gaza dokunma ile zaten fren düzeliyor. Arızayı fark bile edemiyorsun.
 

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,742
Çözümler
3
Tepki puanı
3,031
Konum
Adana
Ad Soyad
*
Yaş
99
Aracınız
Civic FC5 2019
Benimde aracım 2019 makyajlı otomatik, otorduğum binanın otoparkı bi hayli sıkışık. Aracımı çalıştırır çalıştırmaz hiç beklemeden manevra yapmaya başlarım. Otoparktan çıkana kadar da en az 5 defa frene basarım. Hatta benim aracımda ilk çalıştırmada fren daha da iyi tutuyor. Kısacası benim aracımda böyle bir problem yok. 15 yıllık otomotivciyim bahsettiğiniz fren tutmaması anormal bir durum. Biz aracı son kontrolden çıkartırken bu tip bir sorun olsa kesinlikle okey alamaz. Mutlaka servise başvurun, vakum sisteminde bir problem var. Vakum hortumunda kesit daralması veya vakum hortumunda bulunan çek valfte sıkıntı olabilir. Rolantide yeterli vakum sağlanamadığı için fren sertleşebilir. Araç çalışınca yüksek devirde vakumladığı için de frenler normale dönüyor olabilir. Gerekirse aracı serviste bir gece yatırın, sabah beraber marşa basarsınız.
 
Katılım
12 Kas 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
27
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2019
Aracı akşamdan parka alıp stop ediyorum, frene hiç basmıyorum sonrasında. Sabah çalıştırmak için frene bastığımda sert oluyor. Geceden sabaha kendi kendine şişiyor fren. Çalıştırınca herşey normale dönüyor.

2-3 ay Çanakkaledeydim orada bu durum olmazken Ankara'da devamlı başıma geliyor. Ankara soğuk desek o da değil çünkü burada kapalı garajda duruyor.

Servise göstermelik bir durum var mı, yoksa herkesin başına geliyor mu acaba?
 
Katılım
21 Kas 2018
Mesajlar
54
Tepki puanı
33
Konum
dıyarbakır
Aracınız
Civic FD6 2008
Benimde aracım 2019 makyajlı otomatik, otorduğum binanın otoparkı bi hayli sıkışık. Aracımı çalıştırır çalıştırmaz hiç beklemeden manevra yapmaya başlarım. Otoparktan çıkana kadar da en az 5 defa frene basarım. Hatta benim aracımda ilk çalıştırmada fren daha da iyi tutuyor. Kısacası benim aracımda böyle bir problem yok. 15 yıllık otomotivciyim bahsettiğiniz fren tutmaması anormal bir durum. Biz aracı son kontrolden çıkartırken bu tip bir sorun olsa kesinlikle okey alamaz. Mutlaka servise başvurun, vakum sisteminde bir problem var. Vakum hortumunda kesit daralması veya vakum hortumunda bulunan çek valfte sıkıntı olabilir. Rolantide yeterli vakum sağlanamadığı için fren sertleşebilir. Araç çalışınca yüksek devirde vakumladığı için de frenler normale dönüyor olabilir. Gerekirse aracı serviste bir gece yatırın, sabah beraber marşa basarsınız.
Hocam ben bu arabayı servise bırakın sabah bakalım işini hiç anlamıyoru. Durum anlatıyor zaten sabah başka bırseymı olacak sank. Arac 2 metre hareket ettıkten sonra 1 sonraki günün sabahına kadar yopmıyorkı zaten. Oda soguk havalarda
 
Katılım
12 Kas 2019
Mesajlar
39
Tepki puanı
27
Konum
Ankara
Aracınız
Civic FC5 2019
Hocam ben bu arabayı servise bırakın sabah bakalım işini hiç anlamıyoru. Durum anlatıyor zaten sabah başka bırseymı olacak sank. Arac 2 metre hareket ettıkten sonra 1 sonraki günün sabahına kadar yopmıyorkı zaten. Oda soguk havalarda
Aynen öyle, zaten böyle bir durum sıfır araçta sadece benim başıma gelmiş olamaz, belli ki biryerlerde basınç kaçağı var ve benim beyanım doğru..
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,153
Yaş
40
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Gaza basarken gazlarken vakum hattı kapanır denemek için şöyle yapabilirsiniz: gaza basarken aynı anda frene birkaç kez basarsanız fren pedalının sertleştiğini görürsünüz, ancak gazı bıraktığınızda veya normal 800-700rpm civarında motor rölantide çalışırken vakum çekvalfi hattı açılır netice olarak manifolta yada silindire yakıt basılmadığı her zaman vakum hattı açıktır benzin basılırken çekvalf kapanır, westhinghouse diyaframına vakum dolar ve fren pedalı yumuşar, gaza basarken ise her zaman birkaç frenleme yapacak kadar vakum içeride vardır zaten gaz ile freni yavaşlarken aynı anda kullanmayacağımız için gazdan çekip frene basıncaya kadar geçen çok kısa sürede vakum dolar,

bence şu soğuk havalarda rölantiniz çok yüksek biçimde iken yola çıkıyorsunuz, rölantiyi biraz düşürene kadar motoru iyice 1-2dk kadar ısıtmanızı öneririm. Hemen sonrasında frenler şişmeyecektir. Fren hidroliği de soğuk ve kalın kıvamda iken pedalı itmek zorlaşabilir ancak fren hidroliği motorun sıcağı ve bir iki frene basmakla çok kısa sürede normal frenleyebilecek biçimde ısınır. Soğuk havada 1500-2000rpm ile çalışan motorda vakum biraz zor dolar ama facia yaratacak kadar kötü frenleme olmaz.

Motoru kesinlikle gaza basarak çalıştırmayın. Rölanti 2000rpm de iken ısınıp rölanti 1000-1100rpm leri görmende yürütmenizi de önermem. 1500-2000rpm rölanti çok soğuk motorda ilk marşta olur, motor devri bu halde iken vites otomatik ise vitesi D yada R ye taktığınızda şanzımana da kötü davranmış olursunuz. Soğuk motorla ilerlemenin atmosferik motorun kendisine bir zararı yoktur turbo varsa kötüdür, ama çok soğuk bir motorla yola çıkmanın çeşitli tepki tuhaflıkları illa ki olur

Her ne olursa olsun fren problemi yaşıyorsanız servise danışmak zaruridir.
 
Katılım
6 Eyl 2020
Mesajlar
69
Tepki puanı
54
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FC5 2020
Bende bir kaç gün binmediğimde ilk basışta taş gibi oluyor fren, harekette balata sürtüyor gibi hafif bir ses geliyor sonra geçiyor. Hareket etmediğinden oluyor bence.
 
Geri
Üst