Honda ABD araçlarını geri çağırmış.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Sfkctn26
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
27 May 2019
Mesajlar
28
Tepki puanı
35
Konum
geçerli bir lokasyon
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
Foruma hoşgeldiniz, otomotiv sektöründe çalışan kullanıcıların sayısının artması mutluluk verici :)
Turbo'lardaki VTEC hususunda da haklısınız, 2.0 Type R harici 1.5 Turbo motorlarda VTEC mekanizması mevcut değil, bunu Civicler ilk tanıtıldığında Amerika'daki tanıtımdaki motor mühendisinin anlatımında dinlemiştim.
Muhtemelen emisyon nedeni ile Turbo'nun Civiclerde uzun süredir kullanılan R16 kodlu i-VTEC motoruna değilde, L15 kodlu Jazz motoruna adapte edilmesine bağlı olduğunu düşünüyorum.

Teşekkür ederim, hoşbuldum. Evet, muhtemelen aynı videodan bahsediyoruz. Mühendis arkadaşın adı Yuji hatta, linki paylaşıyorum.

Söylediğim gibi VTEC olmamasıyla ilgili bir derdim yok ancak satış stratejisi olarak inatla 1.5 motorları VTEC diye satma çabaları çok rahatsız edici. Videoda fark ettiyseniz VTEC sorusuna cevap verirken ses tonu baya düşüyor ona rağmen satış ekibine golü atarak dürüst davranıyor. ?
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
23
Tepki puanı
11
Konum
eskişehir
Aracınız
Civic FD6 2007
honda'yı sorunsuzluğu yüzünden tercih edenlerden biriyim ki 2. elde modeline göre piyasada çok yüksek fiyatlarda seyrettiğinden sanırım herkes aynı düşüncede. model yükseltme düşüncem var iken bir yandan da bu forumda ve başka şikayet sayfalarında fd6 ve fb7'lerde hiç duymadığım kadar çok şikayet ve ufak/büyük sıkıntılardan bahsediyor insanlar fc5 araçları ile ilgili. zaten göçük sorunu ile piyasaya giriş yapılmıştı. bunun da üstüne servislerin ilgisizliğinden, yavaş aksiyon almasından ve suçu müşteriye atıp garantili araçlara sürekli maliyet çıkardıklarından bahsediyorlar. Bu durum fc5 almayı planlayan herkesi düşündürüyordur. honda hem araç hem de servis olarak kaliteyi mi düşürdü?
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
honda'yı sorunsuzluğu yüzünden tercih edenlerden biriyim ki 2. elde modeline göre piyasada çok yüksek fiyatlarda seyrettiğinden sanırım herkes aynı düşüncede. model yükseltme düşüncem var iken bir yandan da bu forumda ve başka şikayet sayfalarında fd6 ve fb7'lerde hiç duymadığım kadar çok şikayet ve ufak/büyük sıkıntılardan bahsediyor insanlar fc5 araçları ile ilgili. zaten göçük sorunu ile piyasaya giriş yapılmıştı. bunun da üstüne servislerin ilgisizliğinden, yavaş aksiyon almasından ve suçu müşteriye atıp garantili araçlara sürekli maliyet çıkardıklarından bahsediyorlar. Bu durum fc5 almayı planlayan herkesi düşündürüyordur. honda hem araç hem de servis olarak kaliteyi mi düşürdü?
Bence Honda Türkiye zaman bağlı olarak geri dönüşleri düşürüyor ama fiyata göre beklentide iyice arttı, bununda etkisi var. FB7 sıfır satıldığında piyasadaki muadillerine göre en uygunlarından idi, turbo seçeneği de olmadığı için alıcıları sorunsuzluk harici pek peklentisi yoktu ve eski Honda kullanıcı kitlesi yeni bir kullanıcı kitlesi yoktu. FC5 ise oldukça ilgi gördü ve görüyor, bu nedenle yeni kullanıcı kitlesinin araca adaptasyonu bu şekilde sancılı ilerliyor gibi diyebilirim.
 
Katılım
3 Şub 2020
Mesajlar
23
Tepki puanı
11
Konum
eskişehir
Aracınız
Civic FD6 2007
Bence Honda Türkiye zaman bağlı olarak geri dönüşleri düşürüyor ama fiyata göre beklentide iyice arttı, bununda etkisi var. FB7 sıfır satıldığında piyasadaki muadillerine göre en uygunlarından idi, turbo seçeneği de olmadığı için alıcıları sorunsuzluk harici pek peklentisi yoktu ve eski Honda kullanıcı kitlesi yeni bir kullanıcı kitlesi yoktu. FC5 ise oldukça ilgi gördü ve görüyor, bu nedenle yeni kullanıcı kitlesinin araca adaptasyonu bu şekilde sancılı ilerliyor gibi diyebilirim.
sıfır honda araçların çok yükselmesi beklentiyi dediğiniz gibi muhakkak etkiliyordur. en çok yetkili servise giden araçlar listesi hazırlandığında içerisinde bmw, mercedes gibi firmaların isimleri de yer alıyordu. bunun açıklaması da lüks araç sahiplerinin çok fazla para verdiklerinden beklentilerinin de çok fazla arttığı yönündeydi. en küçük trim sesini bile tolere etmemeleri diye açıklanmıştı. şu an 1.6 eco elegance 175.500,00 tl (o da bulursan). insanlar da doğal olarak bir şeyleri tolere etmek istemeyecektir.
 
Katılım
27 May 2019
Mesajlar
28
Tepki puanı
35
Konum
geçerli bir lokasyon
Aracınız
Civic FK7 HB 2018
honda'yı sorunsuzluğu yüzünden tercih edenlerden biriyim ki 2. elde modeline göre piyasada çok yüksek fiyatlarda seyrettiğinden sanırım herkes aynı düşüncede. model yükseltme düşüncem var iken bir yandan da bu forumda ve başka şikayet sayfalarında fd6 ve fb7'lerde hiç duymadığım kadar çok şikayet ve ufak/büyük sıkıntılardan bahsediyor insanlar fc5 araçları ile ilgili. zaten göçük sorunu ile piyasaya giriş yapılmıştı. bunun da üstüne servislerin ilgisizliğinden, yavaş aksiyon almasından ve suçu müşteriye atıp garantili araçlara sürekli maliyet çıkardıklarından bahsediyorlar. Bu durum fc5 almayı planlayan herkesi düşündürüyordur. honda hem araç hem de servis olarak kaliteyi mi düşürdü?
Merhaba,

Araç olarak kaliteyi düşürüp düşürmediği yönünde net bir fikrim yok. Tek bir Honda marka araç sahibi oldum şimdiye kadar ancak şunu söyleyebilirim ki tüm orta ve düşük sınıfa hitap eden firmalar ya da modellerde sürekli bir mühendislikte gelişme, elektronik kullanımında artış trendi varken kullanılan ürünlerin kalitesi gerek metal aksamların ağırlığından gerek mühendislik plastiklerindeki ilerleyişten gerek de pazarda rekabetçi rakamlarda ürün satabilmek adına eskisine muadil olan daha ucuz maliyetli komponentlerle değiştirilmesinden ötürü toplam kalitede farklılık hissi yaratıyor olabilir.
Servislerin kalitesine gelince, kar odaklılıktaki artış (?) hizmet ve yedek parça kalitesini düşürmüş olabilir.

Yaşadığınız herhangi bir problem için aşağıdaki uzantıyı kullanabilirsiniz. Honda'nın ülkemizdeki hizmet kalitesini artırmasını istiyorsanız lütfen üşenmeyin ve hakkınızın peşinde olun.

 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
arkadaşlar nasil vtec yok :) vtec açılımı değişken subap zamanlaması demek ve bu motorda bal gibi mükemmel bir degisken subap zamanlamasubap var. "VTEC TURBO ile Valf Zamanlaması Kontrolü (VTC), emme ve egzoz valflerinin çalışması için zamanlamayı değiştirir ve her iki valf tipinin aynı anda açık kalma süresini kontrol eder. Bu, düşük motor devirlerinde bile verimli süper şarj sağlar." vtc nin acilimi valve timing controler demek.
 
Katılım
4 Ocak 2018
Mesajlar
677
Tepki puanı
777
Konum
istanbul
yanlışım varsa duzeltin 2001 sonu çıkan vtec2 de yağ basıncı ile subap zamanlaması değişiyor ve sadece emme subaplarinin yarısı tam olarak kapatilamasada 3200 devire kadar yarı yarıya kapalı kalıyordu ancak dual vtc ile hem emme hem egzos subaplarinin acik ve kapalı kalma zamanına müdahele edilebiliyor hatta bazı durumlarda emme subaplari açıkken egzos subaplari halen kapanmamış oluyor ve bir miktar temiz hava ve yakıt ile soğumasına katkı sağlanıyor
 
Moderatörün son düzenlenenleri:

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,294
Çözümler
9
Tepki puanı
13,139
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
yanlışım varsa duzeltin 2001 sonu çıkan vtec2 de yağ basıncı ile subap zamanlaması değişiyor ve sadece emme subaplarinin yarısı tam olarak kapatilamasada 3200 devire kadar yarı yarıya kapalı kalıyordu ancak dual vtc ile hem emme hem egzos subaplarinin acik ve kapalı kalma zamanına müdahele edilebiliyor hatta bazı durumlarda emme subaplari açıkken egzos subaplari halen kapanmamış oluyor ve bir miktar temiz hava ve yakıt ile soğumasına katkı sağlanıyor
Hocam önceki mesajda anlattığım VTEC değil i-VTEC'miş ve yanlış bilgilendirme olmaması açısından sildim :)
Sizin tespitiniz doğru ancak subaplara müdahele VTC ve VTEC sistemlerinde farklı, VTECde her subap için ayrı profil varken VTCde egzantrik zamanlaması ile tüm subapları etkileyen değişiklik yapılıyor, i-VTEC ise iki sisteminde kombinasyonu diyebilirim(y)
Şu konularda belirttiğiniz husus daha önce tartışılmıştı.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst