Honda civic 1.6 i-dtec dizel partikül filtre sorunu - motor ariza işiği

Katılım
24 Tem 2018
Mesajlar
286
Tepki puanı
10
Konum
Ankara
Aracınız
Arkadaşlar dizel aracınızı, sık sık yüksek devirde kullanmanız gerekmiyor. Eğer sık sık yüksek devirde kullanırsanız bu defada tasarruf edemezsiniz. Çünkü dizelde tasarruf, düşük devirde yüksek güç ürettiği için yapılabiliyor.
Sürekli düşük devirde kullanmak tabiiki dpf'in erken dolmasına sebep olabilir, fakat dpf her dolduğunda değişecek diye bir kural da yok.
Dpf rejenerasyonu diye birşey var.
Dizel aracı düşük km yapanların alması, dizelin bakım maliyetlerinin yüksek olması sebebiyle tavsiye edilmiyor.(Pompa,turbo,enjektörler vs)
Kısacası aracınızı düşük devirde kullanabilirsiniz. Herhangi bir sıkıntı olmaz.


LG-D802 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Ben sürekli düşük devir kullanıyorum. DPF bunun için dolmuyor yanlışınız var hocam. Düşük devirde kesintisiz 30 dk sürüş yapsanız bile araç DPF içindeki kurumları yakabilir. Ona göre dizayn edilmiş. Öyle olmasa vites değiştirme ikazları üst devirde vites değiştir derdi yahut otomatik daha üst devir bandında vites atardı. Ama öyle bir durum yok... sorun vites devri değil sabit hızda giderek DPF i ısıtma yahut trafikte dur kalkta DPF i yeterince ısıtamama sorunu... ben 10 yıldır dizel kullanıyorum. Artık bu konuda tecrübe sahibiyim...
 
Katılım
5 Mar 2014
Mesajlar
1,670
Tepki puanı
85
Yaş
35
Konum
İstanbul - Bilecik - Trabzon
Aracınız
Ben sürekli düşük devir kullanıyorum. DPF bunun için dolmuyor yanlışınız var hocam. Düşük devirde kesintisiz 30 dk sürüş yapsanız bile araç DPF içindeki kurumları yakabilir. Ona göre dizayn edilmiş. Öyle olmasa vites değiştirme ikazları üst devirde vites değiştir derdi yahut otomatik daha üst devir bandında vites atardı. Ama öyle bir durum yok... sorun vites devri değil sabit hızda giderek DPF i ısıtma yahut trafikte dur kalkta DPF i yeterince ısıtamama sorunu... ben 10 yıldır dizel kullanıyorum. Artık bu konuda tecrübe sahibiyim...
Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim fakat arabayı satarken Otomotiv firmaları bu bilgi veriyor mu

SM-G800H cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

seckins33

Super Moderator
Yönetici
Katılım
21 Ara 2014
Mesajlar
2,742
Çözümler
3
Tepki puanı
3,031
Konum
Adana
Ad Soyad
*
Yaş
99
Aracınız
Civic FC5 2019
Ben sürekli düşük devir kullanıyorum. DPF bunun için dolmuyor yanlışınız var hocam. Düşük devirde kesintisiz 30 dk sürüş yapsanız bile araç DPF içindeki kurumları yakabilir. Ona göre dizayn edilmiş. Öyle olmasa vites değiştirme ikazları üst devirde vites değiştir derdi yahut otomatik daha üst devir bandında vites atardı. Ama öyle bir durum yok... sorun vites devri değil sabit hızda giderek DPF i ısıtma yahut trafikte dur kalkta DPF i yeterince ısıtamama sorunu... ben 10 yıldır dizel kullanıyorum. Artık bu konuda tecrübe sahibiyim...
Düşük devirde sürüş, dpf'in dolması için tek başına bir etken değil tabiki. "Olabilir " yazmıştım cümlemin sonuna.
Ayrıca motor sıkışık trafikte daha çok ısınır ve buna bağlı olarak egzoz gazı ve dpf'te daha çok ısınır. Çünkü soğutma sadece radyatör ve fanın çalışmasıyla gerçekleşir. Radyatöre çarpan rüzgar olmadığı için motor daha çok ısınır.
Vites geçişlerine gelecek olursak, motor üreticileri vites değiştirme aralıklarını dpf'in kurumları yakıp yakmamasına göre değil, motorun optimal çalışmasına göre ayarlarlar. Tabii rapma vs gibi etkenler için de "G sensör" gibi şanzımana etki eden parça da geliştirilmiştir. Bu da optimal vites geçişini sağlamaktadır.
Bu arada bende 15 yıldır dizel araç üretimi yapıyorum. Sayısını hatırlamadığım kadar test, arıza vs gördüm. Sanırım benimde bu konuda biraz yorum yapma hakkım vardır :)

İyi günler diliyorum

LG-D802 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
24 Tem 2018
Mesajlar
286
Tepki puanı
10
Konum
Ankara
Aracınız
Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim fakat arabayı satarken Otomotiv firmaları bu bilgi veriyor mu

SM-G800H cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Otomotiv firmaları ne yazık ki bunu anlatmıyorlar. Bizler tüketiciler olarak araştırmamız gerekiyor. Ilk dizel aracımda bunu bilmiyordum ve fazla rejenrasyondan ötürü yakıt tüketiminin ciddi oranda artması, yağın da dizel ile karışması gerçeği ile karşılaştım. Sonra bunu araştırdım ve sorunun DPF kaynaklı olduğunu öğrendim. DPF hiç tıkanmadi ama fazla rejenerasyona maruz kalıyordum. Fiatin dizel motorları bu anlamda biraz daha sorunlu olabiliyor... 65 bin km tıkanma olmadan bindim. Bu şekilde araştırarak sektördeki DPF temizliği yapan firmalar ile tanışma fırsatı bularak tecrübe edindim... ama arabayı size satarken size söylemeleri lazım... orası kesin...
 
Katılım
5 Mar 2014
Mesajlar
1,670
Tepki puanı
85
Yaş
35
Konum
İstanbul - Bilecik - Trabzon
Aracınız
Otomotiv firmaları ne yazık ki bunu anlatmıyorlar. Bizler tüketiciler olarak araştırmamız gerekiyor. Ilk dizel aracımda bunu bilmiyordum ve fazla rejenrasyondan ötürü yakıt tüketiminin ciddi oranda artması, yağın da dizel ile karışması gerçeği ile karşılaştım. Sonra bunu araştırdım ve sorunun DPF kaynaklı olduğunu öğrendim. DPF hiç tıkanmadi ama fazla rejenerasyona maruz kalıyordum. Fiatin dizel motorları bu anlamda biraz daha sorunlu olabiliyor... 65 bin km tıkanma olmadan bindim. Bu şekilde araştırarak sektördeki DPF temizliği yapan firmalar ile tanışma fırsatı bularak tecrübe edindim... ama arabayı size satarken size söylemeleri lazım... orası kesin...
Söylemedikleri için de tüketicilerin burada haklı konuma geliyorlar

SM-G800H cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
24 Tem 2018
Mesajlar
286
Tepki puanı
10
Konum
Ankara
Aracınız
Düşük devirde sürüş, dpf'in dolması için tek başına bir etken değil tabiki. "Olabilir " yazmıştım cümlemin sonuna.
Ayrıca motor sıkışık trafikte daha çok ısınır ve buna bağlı olarak egzoz gazı ve dpf'te daha çok ısınır. Çünkü soğutma sadece radyatör ve fanın çalışmasıyla gerçekleşir. Radyatöre çarpan rüzgar olmadığı için motor daha çok ısınır.
Vites geçişlerine gelecek olursak, motor üreticileri vites değiştirme aralıklarını dpf'in kurumları yakıp yakmamasına göre değil, motorun optimal çalışmasına göre ayarlarlar. Tabii rapma vs gibi etkenler için de "G sensör" gibi şanzımana etki eden parça da geliştirilmiştir. Bu da optimal vites geçişini sağlamaktadır.
Bu arada bende 15 yıldır dizel araç üretimi yapıyorum. Sayısını hatırlamadığım kadar test, arıza vs gördüm. Sanırım benimde bu konuda biraz yorum yapma hakkım vardır :)

İyi günler diliyorum

LG-D802 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Motorun ısınması egzos gazının ısınması ile aynı şeyi ifade etmiyor. Önemli olan egzoz gazının ısınarak bunun DPF içindeki kurumları yakmasıdir. Misal araç gitmediği durumda yük azaldığı için motor yeterince yüksek isida egzoz gazı uretmiyor. Hal böyle olunca da DPF zamanla doluyor. Önemli olan egzoz gazı sıcaklığı... bunun için aracın hareket halinde olması lazım. Benim edindiğim tecrübeler bu yönde. Eğer trafik sıkışık ise, youu 5 ile 7km uzatıp çevre yolunu tercih ediyorum. Hem zamandan kazanıyorum, hemde aracım trafikte yıpranmıyor ve DPF dolmuyor...
 
Katılım
24 Tem 2018
Mesajlar
286
Tepki puanı
10
Konum
Ankara
Aracınız
Söylemedikleri için de tüketicilerin burada haklı konuma geliyorlar

SM-G800H cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Misal siz BMW alırken bu aracın parca fiyatları yüksek diye markaya kızıyor musunuz? Ilk başta alırken bunu belki bilmiyorsunuz... sonra tecrübe ile öğreniyorsunuz. Bu da böyle birşey... Artık bu DPF konusunda çok bilgi var internette...

Ayrıca arkadaşın sorunu sadece kendisinden de kaynaklanmıyor olabilir. Hatalı bir hava akış sensoru, enjektor sistemi, turbo yada hava kaçağı bile DPF tıkanmasına neden olabilir. Yani mekanik bir soundan da kaynaklanıyor olabilir... Önemli olan bunu tespit edebilecek servislerin olması... Allah kimseyi bilgisiz servislerin eline düşürmesin...
 
Katılım
5 Mar 2014
Mesajlar
1,670
Tepki puanı
85
Yaş
35
Konum
İstanbul - Bilecik - Trabzon
Aracınız
Misal siz BMW alırken bu aracın parca fiyatları yüksek diye markaya kızıyor musunuz? Ilk başta alırken bunu belki bilmiyorsunuz... sonra tecrübe ile öğreniyorsunuz. Bu da böyle birşey... Artık bu DPF konusunda çok bilgi var internette...

Ayrıca arkadaşın sorunu sadece kendisinden de kaynaklanmıyor olabilir. Hatalı bir hava akış sensoru, enjektor sistemi, turbo yada hava kaçağı bile DPF tıkanmasına neden olabilir. Yani mekanik bir soundan da kaynaklanıyor olabilir... Önemli olan bunu tespit edebilecek servislerin olması... Allah kimseyi bilgisiz servislerin eline düşürmesin...
Kesinlikle haklısınız Amin servisler artık Para Tuzağı olmuş

SM-G800H cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
1 Mar 2018
Mesajlar
622
Çözümler
1
Tepki puanı
90
Yaş
46
Konum
istanbul
Ben sürekli düşük devir kullanıyorum. DPF bunun için dolmuyor yanlışınız var hocam. Düşük devirde kesintisiz 30 dk sürüş yapsanız bile araç DPF içindeki kurumları yakabilir. Ona göre dizayn edilmiş. Öyle olmasa vites değiştirme ikazları üst devirde vites değiştir derdi yahut otomatik daha üst devir bandında vites atardı. Ama öyle bir durum yok... sorun vites devri değil sabit hızda giderek DPF i ısıtma yahut trafikte dur kalkta DPF i yeterince ısıtamama sorunu... ben 10 yıldır dizel kullanıyorum. Artık bu konuda tecrübe sahibiyim...
şimdi arkadaşlar DPF zirvesinden çıkan sonuç bildirgesini açıklayabilirmisiniz [MENTION=539]seckins33[/MENTION] .. dizel kullanıcısı olarak otoban da kaç km hız/devir/vites/süre aralığında gideyim bu dpf illeti ile uğraşmamak için. yakın zamanda gidiş dönüş 1200km yaptım, sanırım şuan için dpf parlıyordur ama kış dönemi şehir içinde dur kalk yapıcam bol bol. ara sıra otobana çıkar turlarım sorun değil. şimdiden teşekkürler

6055P cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
24 Tem 2018
Mesajlar
286
Tepki puanı
10
Konum
Ankara
Aracınız
şimdi arkadaşlar DPF zirvesinden çıkan sonuç bildirgesini açıklayabilirmisiniz@seckins33 .. dizel kullanıcısı olarak otoban da kaç km hız/devir/vites/süre aralığında gideyim bu dpf illeti ile uğraşmamak için. yakın zamanda gidiş dönüş 1200km yaptım, sanırım şuan için dpf parlıyordur ama kış dönemi şehir içinde dur kalk yapıcam bol bol. ara sıra otobana çıkar turlarım sorun değil. şimdiden teşekkürler

6055P cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Kullanım tarzınızı bilmiyorum ama dur kalka girseniz bile cevre yolunu kullanıp 25 30dk kesintisiz sürüş yapabiliyorsanız gun aşırı o zaman bir sorun olacağını sanmam...keyifli sürüşler...
 
Geri
Üst