Meslek olarak mühendisliği seçince, sayısal bölümlerin çoğu gibi teknik konularda teknik konuşup, duygusallığı arkaya atmak zorunda kalırız. Ancak kimi somut gerçekleri ortaya koymak zorundayız.
"Mühendis ikna etmez, ispat eder!" ciddi bir düsturdur bizim dünyamızda.
Sonrasında, ister mühendis olun, ister doktor olun, hareket tarzı konusunda kimseyi kanun ve yönetmeliklerin dışında zorlayamayız. Zorlamayız da.
Daha önceki iki aracımı dizel tercih etmiştim ve aklın yolu buydu. Honda aldığım 2012 yılında dizel mantıklıydı belki ama en yakın eşdeğer araç olan Toyota 1,4 D-4D Elegant aracın dengelenme menzili 120.000 km üstüydü ve yine de tercih edilebilirdi. Zaman içinde hem motorin zamlandı, hem benzinli araçların tüketimleri düşürülmeye başlandı ve dizel araç almak için özel nedenler aranmaya ihtiyaç duyuldu.
Bu arada, gelişmiş ülkelerdeki çevre duyarlılığının henüz bizde yeterli seviyeye gelemediğinin de farkındayım.
Şimdi güncel rakamlarla kimi hesaplamaları ortaya koyalım da tercihler bilinçli olsun.
İki aracı satın aldığımızda, hangi sürüş stiline göre
ne kadar km sonrasında maliyetlerin eşitleneceğini hesaplatıyorum:
Yanında 2 yazan sütunlarda 2.el fiyatları da hesaba katılan değerlerdir.
Turbo benzinli araç ile dizel mukayesesine göre, LPG kitini dikkate alırsak dizelin ekonomik çıkma şansı yok. Benzinde kullanılırsa 10 yıllar alacaktır.
Düz benzinli aracı ister LPG ile, ister benzinle kullanın, dizel almak için özel nedenlerinizin olması gerekli.
Yararlandığım teknik veriler şöyle:
Ekli dosyayı görüntüle 256594