Civic FD6 Honda FD6 Fren Sorunu

Katılım
5 Haz 2020
Mesajlar
36
Çözümler
1
Tepki puanı
11
Konum
Malatya
Aracınız
Civic FD6 2008
Merhabalar öncelikle aracımın sorunundan bahsetmek istiyorum. Hafif frene basarken bazı çukurlarda kayıyor galiba abs devreye giriyor balataları yeni değiştirdim bu sebepten dolayı düzelmedi. Ne yapmam lazım acaba?
 
Katılım
19 May 2020
Mesajlar
116
Tepki puanı
81
Konum
06630
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhabalar öncelikle aracımın sorunundan bahsetmek istiyorum. Hafif frene basarken bazı çukurlarda kayıyor galiba abs devreye giriyor balataları yeni değiştirdim bu sebepten dolayı düzelmedi. Ne yapmam lazım acaba?

Bu konuda aradığınız bilgiler mevcut

Mi 9 Lite cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
25 May 2015
Mesajlar
40
Tepki puanı
14
Yaş
54
Merhabalar öncelikle aracımın sorunundan bahsetmek istiyorum. Hafif frene basarken bazı çukurlarda kayıyor galiba abs devreye giriyor balataları yeni değiştirdim bu sebepten dolayı düzelmedi. Ne yapmam lazım acaba?
Bu sorunu kökten çözebilen varsa helal olsun. Ben Brembo fren diski ve en pahalısıdan (markasını hatırlamıyorum) fren balatası altım. Fren ana merkez ve westinghouse u değiştirdim. 4 tane sıfır Hankook lastik aldım. Yine aynı sayılır. %20 belki iyileşme anca oldu.
Takip......

LG-H930 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
19 May 2020
Mesajlar
116
Tepki puanı
81
Konum
06630
Aracınız
Civic FB7 2015
Merhabalar

Bende de ayni problem mevcut iki farklı ustaya gösterdim abs beyninde problem var dedi hala gidip yaptirma şansım olmadı disk ve balata bitmişti bende değiştirdim belki düzelir dedim ama yok

Mi 9 Lite cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
16 Tem 2018
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Mardin
Merhabalar. Bende 2010 otomatik fd6 var. Fren pedalim rampada ışıkta beklerken yavas yavas asagi doğru kaymaya basladi, haliyle araba da hareket ediyor, daha fazla basmaya basliyorsun. Ayagini kaldirip tekrar basinca duzeliyor, bekleyince yine ayni. Bu böyle git gide artti. Havasi alindi, balata kontrol edildi sorun yok. Bi cok ustaya sordum gösterdim, fren ana merkezi arizali dedi. Basladim fiyat almaya, yedek parca aramaya, taktiracak usta aramaya. Bazi ustalar yan sanayisini takmam, takarsam yine ayni olacak papaz oluruz falan dedi. Daha oncede karsilasmis bu durumla çünkü. Neyse parca ararken ozel honda servisi gördüm onada sordum taabi parca var mi diye. Oda neden arıyorsun o parcayi dedi. Soyledim fren pedalım asagi kayiyor falan. Bu sefer oda 26 yil adana tekbas honda servisinde çalıştım fren ana merkezinin ariza yaptigini gormedim dedi. E ne olacak peki? Sen en son nezaman fren hidrolik yagi degistin dedi, hatırlamıyorum arabayi alali 3 yildan fazla oldu. Degismezsen abs beynin bu sekilde ariza yapar dedi, sokecez tamire yollayacaz, masrafa bakacaz dedi. Emin misin, eminim olmazsa butun masraf bana ait dedi. Tamam ozaman. Söktü, yolladi abs beynini, iki gun sonra geldi, beynin dışı değişmiş, artik baska ne islem varsa bilmiyorum, ama o fren pedalinin düşmesi düzeldi. Lastikler yeni michelin primacy 4. Gayet guzel frenlemesi var. Memnunum. Ama Aradan bi kac ay zaman gecti, bu seferde arkadaşın soyledigi sorun peydah oldu. Hafif hafif frenlerken, küçük cukurdan gecerken abs devreye girip araç durmuyor, küt küt ayagimin altinda fren abs devre de ilerlemeye devam ediyor. Abs calisiyor ama fren cok kötü, ses var fren yok nerdeyse. Ben kendim sert fren yapiyorum, hic sorun yok, yani nezaman yapacagini da kestirmek zor. Cok tehlikeli. Ayrica birde araba stop edip, 5 dakika beklesin, arac hala stop halindeyken fren pedali demir gibi sert. Gram basamazsin. Çalıştığında normale dönüyor. Stop haldeyken frene basinca olur zaten ama ben hic basmiyorum 5 dakika sonra kendi halindeyken demir gibi sert olmus.
Bu abs devreye girme olayini cok arastirdim çözüm bulamadım. Neyle alakali, usta mi bu hale getirdi, abs tamir gorunce mi oldu, fren pedalınin yumusamasi baska ariza miydi, cevap bulamadim. Bulan birisi varsa paylasirsa cok sevinirim. Aracimi cok seviyorum ama kendinden sogutuyor bu durumlar.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,156
Çözümler
10
Tepki puanı
12,946
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Bu fren sorunu ile eski FD6mı ilk aldığımda karşılaşmıştım, sonrasında subap ayarı-balata değişimi ve aracın üzerine orjinal jant-lastik takınca bir daha karşılaşmadım. Özellikle subap ayarının düzgün olmadığı koşullarda soğuktayken ilk anda fren tutmayacakmış gibi hissediyordum ama subap ayarı sonrası böyle bir sorunla karşılaşmadım.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,690
Çözümler
6
Tepki puanı
8,750
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
Merhabalar. Bende 2010 otomatik fd6 var. Fren pedalim rampada ışıkta beklerken yavas yavas asagi doğru kaymaya basladi, haliyle araba da hareket ediyor, daha fazla basmaya basliyorsun. Ayagini kaldirip tekrar basinca duzeliyor, bekleyince yine ayni. Bu böyle git gide artti. Havasi alindi, balata kontrol edildi sorun yok. Bi cok ustaya sordum gösterdim, fren ana merkezi arizali dedi. Basladim fiyat almaya, yedek parca aramaya, taktiracak usta aramaya. Bazi ustalar yan sanayisini takmam, takarsam yine ayni olacak papaz oluruz falan dedi. Daha oncede karsilasmis bu durumla çünkü. Neyse parca ararken ozel honda servisi gördüm onada sordum taabi parca var mi diye. Oda neden arıyorsun o parcayi dedi. Soyledim fren pedalım asagi kayiyor falan. Bu sefer oda 26 yil adana tekbas honda servisinde çalıştım fren ana merkezinin ariza yaptigini gormedim dedi. E ne olacak peki? Sen en son nezaman fren hidrolik yagi degistin dedi, hatırlamıyorum arabayi alali 3 yildan fazla oldu. Degismezsen abs beynin bu sekilde ariza yapar dedi, sokecez tamire yollayacaz, masrafa bakacaz dedi. Emin misin, eminim olmazsa butun masraf bana ait dedi. Tamam ozaman. Söktü, yolladi abs beynini, iki gun sonra geldi, beynin dışı değişmiş, artik baska ne islem varsa bilmiyorum, ama o fren pedalinin düşmesi düzeldi. Lastikler yeni michelin primacy 4. Gayet guzel frenlemesi var. Memnunum. Ama Aradan bi kac ay zaman gecti, bu seferde arkadaşın soyledigi sorun peydah oldu. Hafif hafif frenlerken, küçük cukurdan gecerken abs devreye girip araç durmuyor, küt küt ayagimin altinda fren abs devre de ilerlemeye devam ediyor. Abs calisiyor ama fren cok kötü, ses var fren yok nerdeyse. Ben kendim sert fren yapiyorum, hic sorun yok, yani nezaman yapacagini da kestirmek zor. Cok tehlikeli. Ayrica birde araba stop edip, 5 dakika beklesin, arac hala stop halindeyken fren pedali demir gibi sert. Gram basamazsin. Çalıştığında normale dönüyor. Stop haldeyken frene basinca olur zaten ama ben hic basmiyorum 5 dakika sonra kendi halindeyken demir gibi sert olmus.
Bu abs devreye girme olayini cok arastirdim çözüm bulamadım. Neyle alakali, usta mi bu hale getirdi, abs tamir gorunce mi oldu, fren pedalınin yumusamasi baska ariza miydi, cevap bulamadim. Bulan birisi varsa paylasirsa cok sevinirim. Aracimi cok seviyorum ama kendinden sogutuyor bu durumlar.
Geçmiş olsun. Aşağıda belirtilen uygulamaları kendiniz test edip kontol edin.

Fren Servosu Arıza Belirtileri (Hidrovak-Westinghouse Arıza Nasıl Anlaşılır?)

Fren servosu bozulup arızalandığında, fren pedalı sertleşecektir, fren kuvveti azalacak ve frenler zor tutacaktır. Aracı durdurmak için frene çok kuvvetli olarak basmak gerecektir.

Bazı durumlarda fren servosunun boşluk ayarının bozuk olmasından (boşluğun olması gerekenden küçük olması) dolayı frenler kapma yapabilir. Rölanti devrinde dalgalanma olması da fren servosu arıza belirtilerinden biridir. Fren pedalın basınca üfleme yapması ve ses gelmesi de, fren servosunun (westinghouse) arızalı olduğunu gösterir.



Fren Pedalı Neden Sertleşir Şişer?

Eğer aracın fren pedalı çok sertse, zor fren yapılıyorsa fren servosu arızasından söz edilebilir. Motor çalışmıyorken fren pedalı pompalandığında fren pedalının şişip sertleşmesi normaldir fakat araç çalıştırılınca fren pedalının yumuşaması gerekir. Fren pedalı yumuşamıyorsa, fren servosu arızalı demektir.



Fren Servosu Arıza Kontrolleri

1. Yöntem: Motoru çalışan aracı stop edin, fren pedalına birkaç kez basıp bırakın, fren pedalı pompalandıkça özellikle yaklaşık 3. basıştan sonra fren pedalı sertleşmiyorsa, fren servosu arızalı demektir.

2. Yöntem: Aracı stop edin, motor çalışmıyorken fren pedalına basıp bırakarak birkaç kez pompalayın, fren pedalı sertleşecektir. Fren pedalına basılı durumdayken aracı çalıştırın, fren pedalının yumuşayıp aşağı indiğini hissedeceksiniz. Bu oluyosa fren servosu sağlamdır, bu olmuyorsa fren servosu arızalıdır.

Fren servosu arıza sebeplerinden en yaygın olanı, fren servosu vakum hortumunun yırtık-çatlak-çıkık olması veya bağlantı kelepçelerinin gevşemiş çıkmış olmasıdır. Vakum hortumu, fren servosuyla emme manifoldunu birbirine bağlar. Benzinli araçlarda fren servosunun vakumu, emme manifoldundan sağlanır, dizel araçlardaysa emme manifoldunda vakum olmadığından, ayrıca bir vakum pompası bulunur (mekanik vakum pompası veya elektrikli vakum pompası).

Eğer fren pedalı çok sertse ilk önce vakum hortumu kontrol edilmelidir. Vakum hortumu sağlamsa, daha sonra fren servo girişindeki vakum hortumu çek valfini kontrol edin.

Dizel araç sahibiyseniz, vakum hortumu sağlamsa, vakum pompasını kontrol edin, vakum pompası arızalıysa fren servosu çalışmaz ve frenler sertleşir. Dizel araçlarda vakum pompası genellikle silindir kapağında bulunur.

Fren ana merkezi, fren servosunun hemen ön kısmında bulunur, fren merkezindeki olası bir hidrolik yağ kaçağı, fren servosunun içine sızabilir, bu durumda servo diyaframı bozulur. Ana merkezde fren hidrolik yağı sızıntısı kontrol edilmelidir.

Hidrovakın (fren servosunun) içinde hava sızdırmaz esnek bir diyafram plaka vardır, bu diyafram yırtılmışsa fren servosu çalışmaz, fren pedalı sertleşir, frenler zor tutar.

Fren servosunun merkezinde, pedal itme çubuğunun geçtiği kısımda sızdırmaz keçeler-contalar bulunur, bu keçe ve contalar bozulursa fren servosu çalışmaz.

Servos gövdesinin içindeki dış ortamdan havanın girmesini sağlayan atmosfer basınç valfi bozulmuşsa, fren servosu çalışmaz.

Yine aynı şekilde servo gövdesinde bulunan vakum kontrol valfi bozulmuşsa servo arızasına sebep olur. Fren pedalı bırakılmasına rağmen aracın kendi kendine fren yapmasına sebep olur. Bu tür fren servosu arızalarında, servonun değiştirilmesi önerilir.

Fren servosu değişiminde, fren servosu itme çubuğu ile, fren ana merkez silindiri arasında boşluk doğru olarak ayarlanmalıdır, bu boşluk değeri üretici firmanın katalog değerlerine göre ayarlanmalıdır. Düşük boşluk frenlerin kapma yapmasına, fazla boşluk frenlemede gecikmeye sebep olur.


Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
16 Tem 2018
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Mardin
Bu fren sorunu ile eski FD6mı ilk aldığımda karşılaşmıştım, sonrasında subap ayarı-balata değişimi ve aracın üzerine orjinal jant-lastik takınca bir daha karşılaşmadım. Özellikle subap ayarının düzgün olmadığı koşullarda soğuktayken ilk anda fren tutmayacakmış gibi hissediyordum ama subap ayarı sonrası böyle bir sorunla karşılaşmadım.
Hocam subap ayari yapali 2 yil, 20 bin km olmus, balatalar hala iyi durumda, en azindan bu fren sorunundan onceki balatalar hala, lastik ebat ayni, 205 55 16. Michelin primacy 4 yaz lastigi. Subap ayarini ozellikle honda servisine gidip yaptırmıştım.
 
Katılım
16 Tem 2018
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Konum
Mardin
Geçmiş olsun. Aşağıda belirtilen uygulamaları kendiniz test edip kontol edin.

Fren Servosu Arıza Belirtileri (Hidrovak-Westinghouse Arıza Nasıl Anlaşılır?)

Fren servosu bozulup arızalandığında, fren pedalı sertleşecektir, fren kuvveti azalacak ve frenler zor tutacaktır. Aracı durdurmak için frene çok kuvvetli olarak basmak gerecektir.

Bazı durumlarda fren servosunun boşluk ayarının bozuk olmasından (boşluğun olması gerekenden küçük olması) dolayı frenler kapma yapabilir. Rölanti devrinde dalgalanma olması da fren servosu arıza belirtilerinden biridir. Fren pedalın basınca üfleme yapması ve ses gelmesi de, fren servosunun (westinghouse) arızalı olduğunu gösterir.



Fren Pedalı Neden Sertleşir Şişer?

Eğer aracın fren pedalı çok sertse, zor fren yapılıyorsa fren servosu arızasından söz edilebilir. Motor çalışmıyorken fren pedalı pompalandığında fren pedalının şişip sertleşmesi normaldir fakat araç çalıştırılınca fren pedalının yumuşaması gerekir. Fren pedalı yumuşamıyorsa, fren servosu arızalı demektir.



Fren Servosu Arıza Kontrolleri

1. Yöntem: Motoru çalışan aracı stop edin, fren pedalına birkaç kez basıp bırakın, fren pedalı pompalandıkça özellikle yaklaşık 3. basıştan sonra fren pedalı sertleşmiyorsa, fren servosu arızalı demektir.

2. Yöntem: Aracı stop edin, motor çalışmıyorken fren pedalına basıp bırakarak birkaç kez pompalayın, fren pedalı sertleşecektir. Fren pedalına basılı durumdayken aracı çalıştırın, fren pedalının yumuşayıp aşağı indiğini hissedeceksiniz. Bu oluyosa fren servosu sağlamdır, bu olmuyorsa fren servosu arızalıdır.

Fren servosu arıza sebeplerinden en yaygın olanı, fren servosu vakum hortumunun yırtık-çatlak-çıkık olması veya bağlantı kelepçelerinin gevşemiş çıkmış olmasıdır. Vakum hortumu, fren servosuyla emme manifoldunu birbirine bağlar. Benzinli araçlarda fren servosunun vakumu, emme manifoldundan sağlanır, dizel araçlardaysa emme manifoldunda vakum olmadığından, ayrıca bir vakum pompası bulunur (mekanik vakum pompası veya elektrikli vakum pompası).

Eğer fren pedalı çok sertse ilk önce vakum hortumu kontrol edilmelidir. Vakum hortumu sağlamsa, daha sonra fren servo girişindeki vakum hortumu çek valfini kontrol edin.

Dizel araç sahibiyseniz, vakum hortumu sağlamsa, vakum pompasını kontrol edin, vakum pompası arızalıysa fren servosu çalışmaz ve frenler sertleşir. Dizel araçlarda vakum pompası genellikle silindir kapağında bulunur.

Fren ana merkezi, fren servosunun hemen ön kısmında bulunur, fren merkezindeki olası bir hidrolik yağ kaçağı, fren servosunun içine sızabilir, bu durumda servo diyaframı bozulur. Ana merkezde fren hidrolik yağı sızıntısı kontrol edilmelidir.

Hidrovakın (fren servosunun) içinde hava sızdırmaz esnek bir diyafram plaka vardır, bu diyafram yırtılmışsa fren servosu çalışmaz, fren pedalı sertleşir, frenler zor tutar.

Fren servosunun merkezinde, pedal itme çubuğunun geçtiği kısımda sızdırmaz keçeler-contalar bulunur, bu keçe ve contalar bozulursa fren servosu çalışmaz.

Servos gövdesinin içindeki dış ortamdan havanın girmesini sağlayan atmosfer basınç valfi bozulmuşsa, fren servosu çalışmaz.

Yine aynı şekilde servo gövdesinde bulunan vakum kontrol valfi bozulmuşsa servo arızasına sebep olur. Fren pedalı bırakılmasına rağmen aracın kendi kendine fren yapmasına sebep olur. Bu tür fren servosu arızalarında, servonun değiştirilmesi önerilir.

Fren servosu değişiminde, fren servosu itme çubuğu ile, fren ana merkez silindiri arasında boşluk doğru olarak ayarlanmalıdır, bu boşluk değeri üretici firmanın katalog değerlerine göre ayarlanmalıdır. Düşük boşluk frenlerin kapma yapmasına, fazla boşluk frenlemede gecikmeye sebep olur.


Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Burdaki durumlara bakinca servo da sorun yok gibi. Sıkıntı şu, arabayi stop ettim, hic birseye basmadan, dokunmadan 5 dakika geçsin, hala stop haldeyken frene basayim demir gibi sert. Normal sartlarda bunun pompalayinca olmasi gerekir. Calistirinca düzeliyor gayet normal sekilde yumusuyor, normal bir frenmis gibi devam ediyor. Tabi yukarda anlattigim sorun da var. Yani yavas yavas frenlerken, bi cukurdan falan gecerken sanki araba kendini kayacakmis gibi hissedip, abs devreye giriyor ama nerdeyse sifir frenleme küt küt ilerlemeye devam ediyor. Herzaman yapmıyor. Cok sert frenler yapiyorum ozellikle hiç sorun yok. Bu olayi ozellikle yavas yavas frenlemelerde yapiyor.
 
Geri
Üst