Hondalar Kapışıyor

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
bütün günler çuvala girmiş ki demekki yağmurlu havada bu iş olmuş:) RS nin 0-100 ü 8.2 saniye diyor hayır değil 8,1 saniyedir. 8,2 saniye olanı hatchback olan 1.5 turbo civic. O 0,1 saniye 200 metrede bir boy fark yapar. Bu kadar basit değil.

Eskiden launch control mü vardı ki, el freni çekili vitese takıp yarım debriyajda 4000 devirde tutardık öbür el el freninde düğmeye basılı durur, el frenini bırakınca haldır huldur yürürdü tofaştır palio dur hyundai dir fark etmezdi. 320 beygiri sabit durduğu yerde rölantide iken bile debriyajı sert çeksek patinaj yapar zaten.
 

UK61

0
Yönetici
Katılım
22 Mar 2016
Mesajlar
2,364
Tepki puanı
1,277
Konum
Bursa-Trabzon
Ad Soyad
Uğur
Yaş
35
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Rs yağmurlu havanın ekmeğini yiyor. Tabii ki bu üçlünün yarışması kıyas olamaz arada çok farklar var da yine de Rs'in ne kadar fiyat performans aracı olduğunu burada rahatça görebiliriz ;)
 
S

Silinen üye 20336

Guest
Yerler ıslak olmasa RS sonuncu olurdu ;)
Aslında ıslak zemine rağmen gücü yere aktarırken kaybın az olması da bir maharet öyle değil mi...? Kontrolsüz güç güç değildir misali... ☺️??

3 sn.’yi sırf yerler ıslak diye kapatamadıysa o zaman gücün yere aktarılması daha verimli hale getirilmeli diye düşünüyorum. Bu Type-R için bir eksi. Üçünün bastığı yer de ıslaktı...
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
973
Tepki puanı
2,144
Yaş
39
Konum
Kocaeli / Gebze
Aracınız
Civic FK7 HB 2017
Aslında ıslak zemine rağmen gücü yere aktarırken kaybın az olması da bir maharet öyle değil mi...? Kontrolsüz güç güç değildir misali... ☺??

3 sn.’yi sırf yerler ıslak diye kapatamadıysa o zaman gücün yere aktarılması daha verimli hale getirilmeli diye düşünüyorum. Bu Type-R için bir eksi. Üçünün bastığı yer de ıslaktı...
yağmurlu havada düşük profilli ince yanak ve geniş taban lastikler çekiş ve frenlemede altına daha bol miktarda su girip bunları tahliye etmekte daha çok zorlandığı için NSX ve Type-R suyu sevmemiş namı diğer aquaplaning etkisi geniş tabanlı lastiklerde ince tabanlıya göre daha beter, RS nin diğerlerinden daha ince olan lastik tabanı suyu iyi tahliye ederken daha büyük olan yanakları esnekliği arttırıp suda tutunmayı arttırmış, bu da gündelik kullanmalık spor otomobil tanımına bire bir örnek:) lastik dişleri ve kanalları ne kadar başarılı olursa olsun kuru asfaltta tutunmak için haddinden fazla lastik sırt kanalı ve dişleri zararlı.

Honda nın CVT si de hiç öyle kasnakları oran ve çap değiştirene kadar ohoo akşam olur misali değil, mübarek çatır çatır vites atıyor gibi çalışıyor.

NSX ile karda kışta yaylaya çıkılmaz, Type-R ile yağmurlu havada roll kasılmaz demekki.

Ama RS hem bunlardan ucuz hem yaylaya hem düğün konvoyuna hemde karda kışta işe gidip gelmeye yara yara aşar dağları ovaları:)
 
Geri
Üst