- Katılım
- 16 Kas 2018
- Mesajlar
- 2,364
- Çözümler
- 1
- Tepki puanı
- 3,956
- Yaş
- 36
- Konum
- Ankara/Eryaman
- Ad Soyad
- İsmail Beşiroğlu
- Yaş
- 35
- Aracınız
- Civic FB7 2016
5. Karşılanmayan Masraflar
• Normal kullanım sonucu zamanla aşınan parçalar, periyodik bakımlara ait parça ve işçilik giderleri ile sarf malzemeleri ve temizlik masrafları, debriyaj, baskı ve balatalar, fren diskleri ve balataları, tüm filtreler, kayışlar, akışkanlar, yağlar, bujiler, silecekler, lastikler, akü, bilyalar (rulmanlar), ampuller vb. parçalar garanti kapsamı dışındadır.
• Yetkili Honda servisleri dışında yapılan tamiratlara ait ücretler,
• Kullanımdan kaynaklanan, klima gazı, yağ ve hidroliklerin değiştirilmesi veya ilave edilmesi için gerekli masraflar,
• Aracın uzun süreli kullanılmamasından veya kısa mesafelerde kullanılmasından kaynaklanan problemler (lastik, akü, vb)
• Garanti süresi dolduktan sonra ortaya çıkan arızalar garanti kapsamı içinde değerlendirilmez.
• Bozuk yollarda kullanım sonucu ortaya çıkan şikayetler (ses vb), garanti kapsamında değerlendirilmez.
• Lastik sorunları, lastik üreticisi/temsilcisi firma tarafından incelenir ve firmanın tespitine göre garanti değerlendirmesi yapılır.
6. Kullanıcının Uyması Gereken Kurallar
Rahat ve güvenli bir sürüş için aracınızı Kullanım Kılavuzu’nda belirtildiği şekilde kullanın. Kullanım Kılavuzu’nda tavsiye edilen günlük bakım ve periyodik bakımları mutlaka yapın/ yaptırın.
Aracınıza aşırı yük yüklemeyin. Kullanım Kılavuzu ya da uygunluk belgesinde belirtilen yükleme sınırlamalarını aşmayın. Aşırı yükleme durumunda oluşabilecek sorunlar garanti kapsamında değildir.
7. Garanti Sınırları
Türkiye sınırları içerisinde satılan ve kullanılan araçlar için geçerlidir.
8. Ürün Ekonomik Ömrü
10 yıldır.
9. Üretim Değişiklikleri
Honda Türkiye A.Ş. önceden üretilen ve/veya satılan araçlarda aynı veya benzer değişiklikleri yapma zorunluluğuna maruz kalmadan değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Broşürler, web sayfası ve internette belirtilen ürün, model, donanım vb. görsel aksesuarlar ile teslim edilen araç arasında değişiklikler ve farklılıklar olabilir.
HONDA MOTOSİKLET GARANTİSİ
1. Honda Garanti Süresi: Malzeme ve işçilikle ilgili kusurlar için garanti süresi 2 yıldır.
2. Garanti Genel Şartları:
• Garanti süresi, motosikletin teslim tarihinden itibaren başlar ve 2 yıldır.
• 200 cc ve üzeri motosikletlere, 2 yıl yasal garanti sonrası +2 yıl Honda Motosiklet şartlı onarım garantisi verilir. Geçmişe yönelik bir uygulama yapılmamaktadır. (27 Subat 2014 tarihinden sonra faturası kesilen 200cc ve üzeri motosikletlerde geçerlidir.)
• Motosikletin bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmamızın garanti kapsamındadır.
• Motosikletin garanti süresi içerisinde arızalanması halinde, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Motosikletin tamir süresi en fazla 20 iş günüdür. Bu süre, motosiklete ilişkin arızanın servis istasyonuna, servisin olmaması durumunda, motosikletin satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Arızanın 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde Honda, tamir tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir motosikleti tüketiciye tahsis edecektir.
• Motosikletin garanti süresi içerisinde, gerek malzeme ve işçilik, gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılacaktır.
• Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen;
o Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde; en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların motosikletten yararlanamamayı sürekli kılması,
o Tamir için gereken azami sürenin aşılması,
o Firmamız servis istasyonunun, mevcut olmaması halinde sırayla satıcısı, bayii, acentası temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirini mümkün bulunmadığını belirlenmesi durumlarında, tüketici motosikletin ücretsiz değiştirilmesini bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
o Motosikletin kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır. Garanti Belgesi ile ilgili sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'ne başvurulabilir.
3. Garanti Kapsamında Olmayan Durumlar:
Honda Türkiye aşağıdakiler için herhangi bir sorumluluk kabul etmez:
• zaman kaybı
• motosikletin kullanılamaması nedeni ile oluşan kayıplar
• nakliye giderleri
• diğer dış etkenler sonucu meydana gelen fiili hasarlar
• motosikletin en yakın yetkili servise ulaşım masrafları
Ayrıca;
• Malzeme ya da üretimdeki kusurlardan kaynaklanmayıp, zamanla ortaya çıkan aşınma, eskime, ömrünü tamamlama vs neticesinde oluşan durumlar ya da zorunlu periyodik / periyodik olmayan bakımlar/tamiratlar neticesinde değişen parçalar:
o Kullanım şartlarına bağlı olarak bu parçalar bakım periyotlarının öncesinde değiştirilmek zorunda olsa dahi garanti kapsamında arıza olarak değerlendirilemezler. Garanti uygulamaları, bozuk yol koşulları, çevre etkileri, trafik koşulları, kullanımdan kaynaklanan aşınma ve yıpranmaları, her türlü performans denemelerini, yarış, zorlama ve işletme talimatına aykırı hasarlarla ilgili başvuruları kapsamamaktadır.
• Aşağıdakileri kapsayan fakat bunlarla sınırlı olmayan sarf malzemelerin değiştirilmesi:
o bujiler - filtreler
o soğutma suyu - yağlar, hidrolikler
o contalar - hortumlar
o kayışlar, zincirler, balatalar (malzeme yada işçilik açısından kusurlu olduğu belirlenen orijinal Honda parçaları hariç)
• Aşağıdaki durumlardan etkilenen yada hasar gören parçalar ya da aksesuarlar:
o normal aşınma, ömrünü tamamlama, dikkatsizlik sonucu oluşan arızalar, erken aşınma vs durumları (aşırı fren veya debriyaj kullanımı neticesinde erken aşınma vs gibi durumlar)
o hatalı bakım - kötü kullanım
o vandalizm - terör - kötü niyetli kullanım yangın/hırsızlık
o zorunlu / periyodik bakımların yaptırılmaması
o kaza ve/veya çarpışma, düşme doğal felaketler, diğer doğa olayları neticesinde ortaya çıkan arızalar, hasarlar (yağmur, dolu, sel, deprem vs)
o herhangi bir parçada izinsiz olarak değişiklik yapılması
o uygun olmayan ekleme ya da parça kullanılması parçaların, tasarlanmadığı bir şekilde kullanımı
o zamanla ortaya çıkan ve motosikletin fonksiyonlarını etkilemeyen, boyalı veya boyasız yüzeylerde, bakalit parçalarda oluşan renk solması gibi görsel durumlar.
o aşırı yükleme veya aşırı zorlanma nedeni ile oluşan arızalar.
o ısı gören parçalarda (egzoz manifoldu gibi) normal olarak oluşan renk değişimleri.
o motosikletin kullanıcı tarafından günlük bakımlarının yapılmaması, yağ sıvı ve sıvılarının tamamlanmaması neticesinde ortaya çıkan arızalar.
o yanlış yakıt, hileli yakıt kullanılması neticesinde ortaya çıkabilecek motor, yakıt sistemi veya egzos ve katalitik konvertör vs arızaları
o uygun olmayan yağ, hidrolik soğutma suyu, diferansiyel yağı vs kullanmı neticesinde ortaya çıkan arızalar. Çevre faktörlerden kaynaklanan (asit yağmuru, yol tuzları, ağaç sıvıları, kimyevi madde serpintileri vs ) motosiklet dış yüzey korozyonlar. Kullanıcı bu tür etkenlere karşı aracının bakımını yapmakla yükümlüdür.
• Honda Türkiye tarafından onaylanmayan bir modifikasyondan kaynaklanan yada bununla ilgili olan arızalar,
• Sadece Yarışlarda" kullanılmak amacıyla tasarlanmış parça ya da kitlerin montajından kaynaklanan ya da bununla ilgili arızalar,
• Aşınma göstergesini geçecek şekilde aşınmış lastikler ya da sadece arazi (off-road) kullanımına yönelik motosikletlerdeki yada
ATV'lerdeki lastikler,
• Aşağıdaki aktiviteler için kullanım; bu durumda garantiler geçersiz olacaktır:
o yarış
o kiralama
o eğitim
Kilometre sayacının, gerçek kilometre belirlenemeyecek şekilde değiştirilmesi veya kilometrenin değiştirilmiş olması; bu tip bir değişiklik garantiyi geçersiz kılacaktır ve ayrıca yasal olarakta suç takibine konu olabilir.
Önemli Not: Tüm yol testleri ve arıza tanımlamaları, yasal hız limitleri içerisinde olacak şekilde, yetkili servisin belirlediği karayolu bölümünde yapılacaktır. Yasal hız limitlerinin dışında motosiklet testi yapılamaz ve Devlet Karayolları dışında motosiklet test edilemez. Yetkili servislerimizden suç teşkil edecek bu gibi taleplerde bulunmamanızı rica ederiz.
4. Kullanıcının Uyması Gereken Kurallar: Honda motosikletinizin bakımını Kullanım Kılavuzunda yer alan Periyodik Bakım Programına göre yetkili Honda servislerinde gerçekleştirilmesi sizin sorumluluğunuzdadır.
• Bakım, motosikletinizin sorunsuz kullanımı için hayati öneme sahiptir. Periyodik bakım programında motosikletinizi normal şekilde kullandığınız var sayılmıştır. Farklı şekilde kullanım daha sık kontrol/bakım yapılmasını ve kimi parçaların daha sık değiştirilmesini gerekli kılacaktır.
• Motosikletinizin bakımı için, periyodik bakımlar da dahil olmak üzere ücret ödemeniz gerekecektir.
• Sizin bakım yaptırmamanızdan yada hatalı bakım yaptırmanızdan kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
• Bakım gereksiniminizi gerçekleştirebileceğiniz en iyi yer olarak size en yakın yetkili Honda bayi servisini tavsiye ediyoruz. Garanti kapsamında tamir çalışması yapılması gerektiğinde, bunları yetkili Honda bayisinde gerçekleştirmeniz gerekir.
Sizden bakım işlemlerini eksiksiz bir şekilde gerçekleştirdiğinizi gösteren belgeleri yanınızda getirmeniz istenebilir. Bu belgeler aşağıdakilerden oluşabilir:
• Servis tarihini ve yapılan çalışmayı gösteren iş emir kaydı. İş emirlerinin, motosikletinizin bakımını yapmaya yetkili kişi tarafından imzalanmış yada kaşelenmiş olması gerekir.
• Zorunlu periyodik bakımlarla ilgili ayrıntılı bilgi veren iş emirlerinin/faturaların kopyaları.
Not: Motosikletinizin sizden sonraki sahibine yardımcı olmak amacıyla iş emri/faturalarınızı saklayın.
• Normal kullanım sonucu zamanla aşınan parçalar, periyodik bakımlara ait parça ve işçilik giderleri ile sarf malzemeleri ve temizlik masrafları, debriyaj, baskı ve balatalar, fren diskleri ve balataları, tüm filtreler, kayışlar, akışkanlar, yağlar, bujiler, silecekler, lastikler, akü, bilyalar (rulmanlar), ampuller vb. parçalar garanti kapsamı dışındadır.
• Yetkili Honda servisleri dışında yapılan tamiratlara ait ücretler,
• Kullanımdan kaynaklanan, klima gazı, yağ ve hidroliklerin değiştirilmesi veya ilave edilmesi için gerekli masraflar,
• Aracın uzun süreli kullanılmamasından veya kısa mesafelerde kullanılmasından kaynaklanan problemler (lastik, akü, vb)
• Garanti süresi dolduktan sonra ortaya çıkan arızalar garanti kapsamı içinde değerlendirilmez.
• Bozuk yollarda kullanım sonucu ortaya çıkan şikayetler (ses vb), garanti kapsamında değerlendirilmez.
• Lastik sorunları, lastik üreticisi/temsilcisi firma tarafından incelenir ve firmanın tespitine göre garanti değerlendirmesi yapılır.
6. Kullanıcının Uyması Gereken Kurallar
Rahat ve güvenli bir sürüş için aracınızı Kullanım Kılavuzu’nda belirtildiği şekilde kullanın. Kullanım Kılavuzu’nda tavsiye edilen günlük bakım ve periyodik bakımları mutlaka yapın/ yaptırın.
Aracınıza aşırı yük yüklemeyin. Kullanım Kılavuzu ya da uygunluk belgesinde belirtilen yükleme sınırlamalarını aşmayın. Aşırı yükleme durumunda oluşabilecek sorunlar garanti kapsamında değildir.
7. Garanti Sınırları
Türkiye sınırları içerisinde satılan ve kullanılan araçlar için geçerlidir.
8. Ürün Ekonomik Ömrü
10 yıldır.
9. Üretim Değişiklikleri
Honda Türkiye A.Ş. önceden üretilen ve/veya satılan araçlarda aynı veya benzer değişiklikleri yapma zorunluluğuna maruz kalmadan değişiklik yapma hakkını saklı tutar. Broşürler, web sayfası ve internette belirtilen ürün, model, donanım vb. görsel aksesuarlar ile teslim edilen araç arasında değişiklikler ve farklılıklar olabilir.
HONDA MOTOSİKLET GARANTİSİ
1. Honda Garanti Süresi: Malzeme ve işçilikle ilgili kusurlar için garanti süresi 2 yıldır.
2. Garanti Genel Şartları:
• Garanti süresi, motosikletin teslim tarihinden itibaren başlar ve 2 yıldır.
• 200 cc ve üzeri motosikletlere, 2 yıl yasal garanti sonrası +2 yıl Honda Motosiklet şartlı onarım garantisi verilir. Geçmişe yönelik bir uygulama yapılmamaktadır. (27 Subat 2014 tarihinden sonra faturası kesilen 200cc ve üzeri motosikletlerde geçerlidir.)
• Motosikletin bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı firmamızın garanti kapsamındadır.
• Motosikletin garanti süresi içerisinde arızalanması halinde, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Motosikletin tamir süresi en fazla 20 iş günüdür. Bu süre, motosiklete ilişkin arızanın servis istasyonuna, servisin olmaması durumunda, motosikletin satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Arızanın 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde Honda, tamir tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir motosikleti tüketiciye tahsis edecektir.
• Motosikletin garanti süresi içerisinde, gerek malzeme ve işçilik, gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılacaktır.
• Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen;
o Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içerisinde kalmak kaydıyla bir yıl içerisinde; en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların motosikletten yararlanamamayı sürekli kılması,
o Tamir için gereken azami sürenin aşılması,
o Firmamız servis istasyonunun, mevcut olmaması halinde sırayla satıcısı, bayii, acentası temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçı üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirini mümkün bulunmadığını belirlenmesi durumlarında, tüketici motosikletin ücretsiz değiştirilmesini bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
o Motosikletin kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır. Garanti Belgesi ile ilgili sorunlar için Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü'ne başvurulabilir.
3. Garanti Kapsamında Olmayan Durumlar:
Honda Türkiye aşağıdakiler için herhangi bir sorumluluk kabul etmez:
• zaman kaybı
• motosikletin kullanılamaması nedeni ile oluşan kayıplar
• nakliye giderleri
• diğer dış etkenler sonucu meydana gelen fiili hasarlar
• motosikletin en yakın yetkili servise ulaşım masrafları
Ayrıca;
• Malzeme ya da üretimdeki kusurlardan kaynaklanmayıp, zamanla ortaya çıkan aşınma, eskime, ömrünü tamamlama vs neticesinde oluşan durumlar ya da zorunlu periyodik / periyodik olmayan bakımlar/tamiratlar neticesinde değişen parçalar:
o Kullanım şartlarına bağlı olarak bu parçalar bakım periyotlarının öncesinde değiştirilmek zorunda olsa dahi garanti kapsamında arıza olarak değerlendirilemezler. Garanti uygulamaları, bozuk yol koşulları, çevre etkileri, trafik koşulları, kullanımdan kaynaklanan aşınma ve yıpranmaları, her türlü performans denemelerini, yarış, zorlama ve işletme talimatına aykırı hasarlarla ilgili başvuruları kapsamamaktadır.
• Aşağıdakileri kapsayan fakat bunlarla sınırlı olmayan sarf malzemelerin değiştirilmesi:
o bujiler - filtreler
o soğutma suyu - yağlar, hidrolikler
o contalar - hortumlar
o kayışlar, zincirler, balatalar (malzeme yada işçilik açısından kusurlu olduğu belirlenen orijinal Honda parçaları hariç)
• Aşağıdaki durumlardan etkilenen yada hasar gören parçalar ya da aksesuarlar:
o normal aşınma, ömrünü tamamlama, dikkatsizlik sonucu oluşan arızalar, erken aşınma vs durumları (aşırı fren veya debriyaj kullanımı neticesinde erken aşınma vs gibi durumlar)
o hatalı bakım - kötü kullanım
o vandalizm - terör - kötü niyetli kullanım yangın/hırsızlık
o zorunlu / periyodik bakımların yaptırılmaması
o kaza ve/veya çarpışma, düşme doğal felaketler, diğer doğa olayları neticesinde ortaya çıkan arızalar, hasarlar (yağmur, dolu, sel, deprem vs)
o herhangi bir parçada izinsiz olarak değişiklik yapılması
o uygun olmayan ekleme ya da parça kullanılması parçaların, tasarlanmadığı bir şekilde kullanımı
o zamanla ortaya çıkan ve motosikletin fonksiyonlarını etkilemeyen, boyalı veya boyasız yüzeylerde, bakalit parçalarda oluşan renk solması gibi görsel durumlar.
o aşırı yükleme veya aşırı zorlanma nedeni ile oluşan arızalar.
o ısı gören parçalarda (egzoz manifoldu gibi) normal olarak oluşan renk değişimleri.
o motosikletin kullanıcı tarafından günlük bakımlarının yapılmaması, yağ sıvı ve sıvılarının tamamlanmaması neticesinde ortaya çıkan arızalar.
o yanlış yakıt, hileli yakıt kullanılması neticesinde ortaya çıkabilecek motor, yakıt sistemi veya egzos ve katalitik konvertör vs arızaları
o uygun olmayan yağ, hidrolik soğutma suyu, diferansiyel yağı vs kullanmı neticesinde ortaya çıkan arızalar. Çevre faktörlerden kaynaklanan (asit yağmuru, yol tuzları, ağaç sıvıları, kimyevi madde serpintileri vs ) motosiklet dış yüzey korozyonlar. Kullanıcı bu tür etkenlere karşı aracının bakımını yapmakla yükümlüdür.
• Honda Türkiye tarafından onaylanmayan bir modifikasyondan kaynaklanan yada bununla ilgili olan arızalar,
• Sadece Yarışlarda" kullanılmak amacıyla tasarlanmış parça ya da kitlerin montajından kaynaklanan ya da bununla ilgili arızalar,
• Aşınma göstergesini geçecek şekilde aşınmış lastikler ya da sadece arazi (off-road) kullanımına yönelik motosikletlerdeki yada
ATV'lerdeki lastikler,
• Aşağıdaki aktiviteler için kullanım; bu durumda garantiler geçersiz olacaktır:
o yarış
o kiralama
o eğitim
Kilometre sayacının, gerçek kilometre belirlenemeyecek şekilde değiştirilmesi veya kilometrenin değiştirilmiş olması; bu tip bir değişiklik garantiyi geçersiz kılacaktır ve ayrıca yasal olarakta suç takibine konu olabilir.
Önemli Not: Tüm yol testleri ve arıza tanımlamaları, yasal hız limitleri içerisinde olacak şekilde, yetkili servisin belirlediği karayolu bölümünde yapılacaktır. Yasal hız limitlerinin dışında motosiklet testi yapılamaz ve Devlet Karayolları dışında motosiklet test edilemez. Yetkili servislerimizden suç teşkil edecek bu gibi taleplerde bulunmamanızı rica ederiz.
4. Kullanıcının Uyması Gereken Kurallar: Honda motosikletinizin bakımını Kullanım Kılavuzunda yer alan Periyodik Bakım Programına göre yetkili Honda servislerinde gerçekleştirilmesi sizin sorumluluğunuzdadır.
• Bakım, motosikletinizin sorunsuz kullanımı için hayati öneme sahiptir. Periyodik bakım programında motosikletinizi normal şekilde kullandığınız var sayılmıştır. Farklı şekilde kullanım daha sık kontrol/bakım yapılmasını ve kimi parçaların daha sık değiştirilmesini gerekli kılacaktır.
• Motosikletinizin bakımı için, periyodik bakımlar da dahil olmak üzere ücret ödemeniz gerekecektir.
• Sizin bakım yaptırmamanızdan yada hatalı bakım yaptırmanızdan kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
• Bakım gereksiniminizi gerçekleştirebileceğiniz en iyi yer olarak size en yakın yetkili Honda bayi servisini tavsiye ediyoruz. Garanti kapsamında tamir çalışması yapılması gerektiğinde, bunları yetkili Honda bayisinde gerçekleştirmeniz gerekir.
Sizden bakım işlemlerini eksiksiz bir şekilde gerçekleştirdiğinizi gösteren belgeleri yanınızda getirmeniz istenebilir. Bu belgeler aşağıdakilerden oluşabilir:
• Servis tarihini ve yapılan çalışmayı gösteren iş emir kaydı. İş emirlerinin, motosikletinizin bakımını yapmaya yetkili kişi tarafından imzalanmış yada kaşelenmiş olması gerekir.
• Zorunlu periyodik bakımlarla ilgili ayrıntılı bilgi veren iş emirlerinin/faturaların kopyaları.
Not: Motosikletinizin sizden sonraki sahibine yardımcı olmak amacıyla iş emri/faturalarınızı saklayın.