Bence cvt şanzuman bu arabaya çok büyük bir engel torku biraz daha arttırıp manual ya da 9 ileri koysalar efsane olur kimsede kara kara düşünmez hondata vs.
doğrudur
cvt şanzıman tam otomatik vites konforu ve sorunsuzluğu ile ünlü fazla yer kaplamayan kompakt hafif basit bir otomatik şanzıman tipidir. Zaten geçmişte 1970-1980 gibi yıllarda cvt şanzımanların çok yüksek motor güçlerine dayanmadığı için 200-250hp lik güce sahip motorlu araçlarda kullanılmadığı söylenir bu olay günümüzde cvt nin zamanın gelişen teknolojisi ile artık biraz daha fazla motor güçlerine dayanabildiğini gösteriyor 182hp lik arabada artık cvt var. 220hp olsa problem yine olmaz ancak:
sportif karakterli performans bazlı otomobillerin olması gereken şanzıman tipi manuel vites olabilir, sıralı tip yarı otomatik kuru kavramalı olabilir, çift kavrama hızlı vites değiştiren tipte kuru kavramalı olabilir yada tek kavramalı otomatik olabilir. Bunlar motor gücünü fazla törpülemezler manuel ile hemen hemen aynı motor gücünü verirler yalnızca debriyaj pedalı olmadığı için debriyaj ile yapılan ekstra işlerde geri kalırlar.
9 ileri vitesi olan ve dizel civic te bulunan ZF nin şanzımanı da tam otomatik tork konvertörlü ve planet dişli sistemli bir şanzıman, bu da tam olarak sportif karakterli bir şanzıman değildir bu şanzıman sorunsuzluk amaçlı ve piyasada bol miktarda üreticinin tercih ettiği geleneksel klasik otomatik şanzıman çeşitlerinden biridir. Tork konvertörü yani yağlı kavrama olduğu sürece motor gücü yüzde 10-15 gibi kayıplar yaşar.
birde şu var kuru kavramalı motor güç kaybı az olan sportif karakterli şanzımanların nerdeyse tamamı tam otomatik yağlı kavramalı yani tork konvertörlü cvt yada planet dişli şanzımanlar kadar uzun ömürlü ve sorunsuz değildir. Eninde sonunda kavramaları aşınır ve balatasının değiştirilmesi gerekir. Yarı otomatik kuru kavramalı ve çift kavrama otomatiklerin yakıt sarfiyatı da azdır ama konforu da azdır, vites değiştirirken azcık hoplatabilir, dur kalklarda azıcık titretebilir. Kullanması da biraz daha zor iştir gaz pedalına basıldığı zaman çok ani şekilde fırlarlar karlı kaygan zeminde kalkışlarda çekiş kayıpları çok olur.
cvt şanzıman yerine manuel şanzıman kullanan bir FK7 yada civic RS nin 0-100 hızlanması 7,5 saniye sürer ama şu anda bu değer 8,1-8,2 saniye şeklinde
tam otomatik cvt sebebiyle
yine aynı şekilde 230-240km hızlarda cvt şanzımanın deviri sona dayanıyor manuel olsa vites oranı tasarımına göre 250-260km hızları görebilir. Ancak cvt şanzımanı 250-260km hızları görecek biçimde tasarlamak iki kasnak arası mesafe ve kasnak boylarının uzatılması gerekir kasnak çap değiştirme mekanizmaları vs. değişmesi gerekir o kadar basit iş değildir cvt vites kutusu böyle bir tasarım ile ebatı iki misline çıkabilir kaputun altına bile sığmayabilir sadece son dişli oranı ile oynansa bu sefer 0-100 değeri 11-12 saniyelere çıkar ama cvt ile 250-260km hızlar 90-100 saniyede görülür..