i shift vites kullanımında nelere dikkat etmeliyim,avantaj ve dezavantajları nelerdir?
i shift vites kullanımında nelere dikkat etmeliyim,avantaj ve dezavantajları nelerdir?
İ-shift tamamen robotize edilmiş şanzımandır. Kullanımı tıpkı manuel vites gibidir. Örneğin ışıklarda çok bekleme yapacağınız zaman N konumuna almak, yokuşta kalkış yaparken el freni desteği almak ömür açısından faydanıza olacaktır.
Ayağınız alıştığı zaman gerçekten konforlu bir şanzımandır.
Dezavantajı ise manuellerdeki gibi baskı balata setinin değiştirilmesidir. 40-50 bin kmde de biten vardır 100 bin üstünde de. Önemli olan kullanımınızdır.
Baskı balatası dışarıda 1500 civarında. İşçilik ile 2 bin lira civarında değişebilir. Ancak adaptasyonu için servise gitmeniz lazım. Bu da fazladan bir 500 lira demek.
Servislerde ise 3-4 binleri bulması normal bence.
Arabayı çalıştırdım otomatiğe geçmedi birkaç kez çekici cagirdim servise gittiğimde yüksek fiyat çekti. Diğerine gittiğimde onlar beyin temizleme ile uğraşmaz direk degistirirler. Biz baskı balatayı 4500 liraya degistirirz. Beyninde temizliğini 600 liraya yaparız toplamda 5100 liraya işin biter dediler. Bende bu konuda cahil olduğum için ve araba gitmediği için mecburen kabul ettim. Şimdi soruyorum kendime acaba daha uygun halledebilirmiydimNeden beyin değişimi? Sıkıntımı var şanzımanda?
İ-shift tamamen robotize edilmiş şanzımandır. Kullanımı tıpkı manuel vites gibidir. Örneğin ışıklarda çok bekleme yapacağınız zaman N konumuna almak, yokuşta kalkış yaparken el freni desteği almak ömür açısından faydanıza olacaktır.
Ayağınız alıştığı zaman gerçekten konforlu bir şanzımandır.
Dezavantajı ise manuellerdeki gibi baskı balata setinin değiştirilmesidir. 40-50 bin kmde de biten vardır 100 bin üstünde de. Önemli olan kullanımınızdır.
Baskı balatası dışarıda 1500 civarında. İşçilik ile 2 bin lira civarında değişebilir. Ancak adaptasyonu için servise gitmeniz lazım. Bu da fazladan bir 500 lira demek.
Servislerde ise 3-4 binleri bulması normal bence.