İlk bakımım gelmeden kaza :(

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Ygt
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Katılım
4 Ara 2017
Mesajlar
162
Tepki puanı
103
Konum
Konya
çok geçmiş olsun. Kasko şirketiniz hangisi? İnternette çok dolanıyor marpre sigorta baya uğraştırıyor , vermiyor, kusur karşısında çıksa bile kusurluymuş gibi hareket ediyor diye. Ne kadar doğru bilmiyorum tabi.


 
Katılım
21 Şub 2019
Mesajlar
3
Tepki puanı
2
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic ES7 2005
Herkese selamlar
Alkollü bir sürücünün yandan çarpmasıyla kaza yaptım. 8/8 karşı taraf kusurlu. Yetkili servise çektik araçta 42bin tl masraf çıktı. Resimlerdeki gibi tam ortadan çarptı kapılar gitti ve yan airbaglar açıldı. Expert perte çıkaralım dedi tamam dedim kasko şirketi pert için çok komik bir rakam önerdi (95bin tl) yoksa tamir edeceğiz diyor. Ben de 0km alınan bir aracın bu hasarla onarılıp bana verilmesini anlayamıyorum. Bu arada aracın yeni değer klozu var sanırım ödememek için pert etmiyorlar. Tekrar itiraz edip e devlet üzerinden de bakanlığa şikayette bulundum. Tekrar değerlendiriliyormuş. Expertin pert demesi, sovtaj değeri yeterli demesi ama kasko şirketinin onarımda ısrarı çok can sıkıcı. Var mı buna benzer bir durum yaşan ? Amaçları ne acaba.
Yardımlar için şimdiden teşekkürler kimsenin başına gelmesin umarım


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
İstanbuldamısınız ?
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
1,141
Tepki puanı
1,467
Konum
ankara
Aracınız
Civic FC5 2020
Çok geçmiş olsun kardeşim, çok can sıkıcı bir durum. Umarım hakettiğiniz sonucu alırsınız. Allah yardımcınız olsun.
 
Katılım
15 Ocak 2019
Mesajlar
205
Tepki puanı
135
Konum
Afyon
Aracınız
Civic FC5 2018
Herkese selamlar
Alkollü bir sürücünün yandan çarpmasıyla kaza yaptım. 8/8 karşı taraf kusurlu. Yetkili servise çektik araçta 42bin tl masraf çıktı. Resimlerdeki gibi tam ortadan çarptı kapılar gitti ve yan airbaglar açıldı. Expert perte çıkaralım dedi tamam dedim kasko şirketi pert için çok komik bir rakam önerdi (95bin tl) yoksa tamir edeceğiz diyor. Ben de 0km alınan bir aracın bu hasarla onarılıp bana verilmesini anlayamıyorum. Bu arada aracın yeni değer klozu var sanırım ödememek için pert etmiyorlar. Tekrar itiraz edip e devlet üzerinden de bakanlığa şikayette bulundum. Tekrar değerlendiriliyormuş. Expertin pert demesi, sovtaj değeri yeterli demesi ama kasko şirketinin onarımda ısrarı çok can sıkıcı. Var mı buna benzer bir durum yaşan ? Amaçları ne acaba.
Yardımlar için şimdiden teşekkürler kimsenin başına gelmesin umarım


iPad cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Geçmiş olsun?çok uzucu bir olay.biz de kaskomuz var diye sevuniyoruz! Kasko Şirketinizin adı ne,en azindan uzak duralim.sahibinden.comda bile bukadar ölücü yok ?
 

Ces

Özel Üye
Katılım
28 Kas 2018
Mesajlar
65
Tepki puanı
72
Konum
Ankara
Bu konuyla ilgili geçmişte çok faydalı gördüğüm bir yazıyı eklemek istiyorum. Umarım forum üyelerinin işine yarar.

Kaynak: https://forum.donanimhaber.com/pert-arac-rayic-bedel-uyusmazligi-sigorta-tahkim--121652777#121766639

------------------

Sanırım bu konuda kimsenin bir bilgisi yok. İnternette de araştırmalarımda da bu konuda çok da aydınlatıcı bir bilgiye ulaşamadım. Kendi sorunumu kısmen de olsa sigorta tahkime gitmeden çözdüm sayılır. İnsanların bilgilenmesi açısından sigorta şirketiyle kullanıcılar arasındaki uyuşmazlıkların nasıl çözüleceğine dair bilgilerimi burdan paylaşıyorum.

Çoğu kullanıcı araçları pert olduğunda (veya çalındığında) sigorta şirketlerinin verdiği ilk teklifi kabul ediyorlar. Hatta bunların da bir çoğunun teklifi kabul etmeyip sigorta şirketinden teklifin yeniden değerlendirilmesini yani fiyatın yükseltilmesini talep etme haklarının olduğundan haberleri yok. Sigorta şirketleri kullanıcıların bu bilgisizliğinden faydalanarak düşük fiyat verip, karlarını yükseltiyorlar. Zaten bu durumda olan 100 kişiden en fazla 5-10 kişi itiraz ediyordur hatta bu konuda sigorta tahkime giden sayısı da az. Benim düşünceme göre, “biz düşük fiyat teklif edelim, itiraz eden olursa gitsin Sigorta Tahkime ordan sonuç alırsa sadece o kişilere ödeme yaparız. Diğerlerine az ödeme yaparak karımızı yükseltiriz” zihniyetindeler. Tabi bizim ülkemizdeki adalet sistemine güven az olduğundan bu konuda hakkını arayan da az maalesef.

Araçlar pert olduğunda sigorta şirketlerinin ilk teklifi genelde düşük olur. Sizin bu rakama 2 kez itiraz etme hakkınız vardır. İşte 2 kez itiraz etmenize rağmen tatmin edici bir fiyatın verilmemesi durumunda araya Sigorta Tahkim Komisyonu giriyor. Şuan çoğu sigorta şirketi zaten Sigorta Tahkim üyesidir. Bu poliçenizde de yazar. (şirket Sigorta Tahkim Üyesidir diye)
İkinci El rayiç fiyat belirlerken sigorta poliçenizde rayiç bedel klozu kısmında aracın kaza veya çalıntı anında piyasadaki fiyatının ne olduğunu tespit etmek için genelde sahibinden.com arabam.com gibi sitelerdeki fiyatları baz alacaklarını yazarlar. Türkiye Sigorta Birliğinin yayınlamış olduğu kasko değer listesinde ise aracınızın kasko değerini görebilirsiniz. Bazı sigorta şirketleri bu kasko değerinden yüksek olmamak kaydıyla piyasa bedeli ödenir gibi cümleler eklerler poliçeye. Ama sigorta tahkim komisyonunun bu cümleye takmadan daha yüksek rayiç bedel belirlediğine dair kararları vardır.

Şimdi gelelim izlenecek yola:
Aracınız pert olduğunda size aracı acenteniz vasıtasıyla teklif gönderdiler ama siz beğenmediniz fiyatı. Aracı acentenizden teklifin yenilenmesini isteyin. 500-1000 TL gibi bir artış yapacaklardır. Siz yine beğenmediğinizi, teklifin yeniden revize edilmesini talep edin ve istediğiniz rakama çıkmaması durumunda uyuşmazlığı sigorta tahkim komisyonuna taşıyacağınızı belirtin. (Sigorta şirketleri sigorta tahkimi duyunca fiyatı biraz arttırırlar çünkü oraya gidince 1500-2000 TL masraf yapacaklar.) Size son olarak bir fiyat vereceklerdir. Bu teklifi kabul edin. Ancak mutabakatnameyi imzalarken “Fazlaya ilişkin alacaklarımın saklı kalması kaydıyla kabul ediyorum – veya xxxx numaralı hasar dosyasındaki tüm yasal haklarımın saklı kalması kaydıyla imza ediyorum” şeklinde yazarak imzalayın ve bir örneğini şirketten alın. Parayı şirketten tahsil ettikten sonra sigorta şirketine aracınızın rayiç bedelinin aslında xxx rakam olduğunu, eksik kalan tutarın tarafınıza yatırılmasını belirten bir dilekçe yazın. Bu dilekçeyi mail yolu ile de yazabilirsiniz. Sigorta tahkime giderken gönderdiğiniz mailde sigorta şirketinin mail adresinin gözüktüğü çıktıyı almanız gerekecek. Sigorta şirketi size olumsuz yanıt verir veya 15 gün içerisinde cevap vermezse bu dilekçe veya mail çıktısını alarak, gerekli formu doldurup sigorta Tahkime başvuruda bulunabilirsiniz. Başvuru yaparken, sahibinden.com gibi internet sitelerinde sizin araca emsal olabilecek 10-15 adet araç ilanının çıktısını alın. İlanların galeri ilanları olmasına özen gösterin. Çünkü itiraz dilekçenizde bu işin ticaretini yapan firmaların emsal fiyat belirlemede uzman olduklarını belirtirsiniz. Sigorta tahkim şirketi sizin başvuruda sunduğunuz araçların fiyatlarının ortalamasını alarak rayiç fiyatı belirler. Bilirkişi atayıp fiyat araştırması yaptırmıyorlar. Yani örneğin size sigorta şirketi en son 60.000 TL fiyat verdi. Sizin verdiğiniz ilanlardaki fiyatların ortalaması da 66.000 TL olsun. 1000 TL yi de pazarlık payı olarak düşerek başvuruda 65.000 TL nin rayiç olduğunu, eksik ödenen 5.000 TL nin tarafınıza ödenmesini isteyin. Tabi sigorta şirketine parayı aldıktan sonra göndereceğiniz dilekçede de aracın piyasasının 65.000 TL olduğunu, aradaki fark olan 5.000 TL nin kendinize ödenmesini isteyeceksiniz. Farklı fiyatlar yazmayın.

Bu arada bir bilgi: Sigorta tahkim komisyonunda 5.000-TL altındaki uyuşmazlıklarda verilen kararlar kesindir. İtiraz ve yargı yolu kapalıdır. Yani sigorta şirketi ile aranızdaki uyuşmazlığı 5000 TL nin altına düşürmeye çalışın ki, verilen kararlara itiraz edemesinler.
Ben kendi adıma sigorta şirketiyle aramdaki uyuşmazlığı çözdüm. Fiyatı 68.000 den 73.000’e çıkardılar. Bunda son gönderdiğim dilekçenin etkisi çok oldu zira dilekçede kanun maddeleriyle, sigorta tahkim emsal kararlarıyla, örnek araç ilanlarıyla isteğimi desteklemiştim. Sanırım daha fazla uğraşmak istemediler.
Bu arada bu konuyla ilgili Sigorta Tahkim Komisyonunun emsal kararı alttaki linkte var. En baştan 3. Uyuşmazlık. Ordan da konu hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz.
http://www.sigortatahkim.org/files/KararDergisiS20.pdf

Umarım bu konuda bilgi arayan, bu duruma düşen kişilere yol gösterme açısından faydalı olur.
Bilgi için teşekkürler, arşivlenecek bir yazı olmuş. Ben zamanında 65bin rayiçi olan aracıma iki sefer itiraz ederek ancak 61bin alabilmiştim. Bu konuyu bilsem kesin itiraz ederdim.
 

NoFeaR

BYD
Katılım
20 Ocak 2014
Mesajlar
16,065
Çözümler
4
Tepki puanı
3,537
Konum
İzmir
Ad Soyad
Turgut
Yaş
43
Aracınız
Diğer Markalar
@Ygt Gelmiş geçmiş olsun...
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,937
Çözümler
9
Tepki puanı
8,935
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
@Ygt geçmiş olsun. Size birşey olmamış. Bunada şükür.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,271
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Araci aldığınız fiyati vermeleri gerekiyor. 130 140 dan aşağı değildir o araba.En kolay yöntemi perte ayirmak. Diğer türlü ugrasirsiniz. Yok arabami seviyorum derseniz verin bayiye tamir yapsınlar eskiden hasar kaydı mi vardı sigorta sirketlerinin pazarlama taktiği tamamen kandırıyorlar hepimizi. Kaza yaparsin hasarlanan parca değişir sasede hasar olmadigi sürece her araba eski sagligina kavuşur takla bile atsa. Yeterli işi bilen ve montaji kaliteli olan biri yapsin. Bakın benim aracim FB7 kasa Civic 27 Temmuz 2017 yılında İstanbul da yağan doluda o zaman dışarıda duruyordu ve henüz 1 yaşındaydı arabam. Çok üzülmüştüm ve kaportasında leblebi buyuklugunde 283 göçük vardi. Tüm trim parcalari sokuldu koltuklar ve göğüslük haric. Ön camı bile çıkarttık. O dönem Honda da calisiyordum ve eski bir Honda calisaninin dukkanina goturmustum aksam baslayip tüm gece yarisi öğlene kadar bitmişti herşey. Tam 1 günde. İlk zamanları ses geliyordu tavandan soktum yeniden silikon spreyi desteği ile taktım gucum yettigince. Eskisinden iyi oldu diyebilirim şimdi. Biraz boş yazmış olabilirim paylasmak istedim sadece hakkinizi sonuna kadar arayin reddedin aracın faturasini gösterin.

GM 5 Plus d cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst