Civic FD6 Kalorifer Petegi Problemi

Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba arkadaslar.
Bu ilk actigim konu ve ilk mesajim.
Adim Evren, istanbul beylikduzunde oturuyorum ve araniza yeni katildim.
Agustos 2019 da 2011 model civic elegance aldim. Ve malumunuz bazi sikintilarim var. Bu sikintilardan once forumunuzun ve mobil uygulamanizin farkinda degildim. Sikintimi cozmek icin arastirma yaparken buldum.

Araclarima ufak tefek modifikasyonlar yapmayi severim. Elimden geldigincede bakim onarim islerini kendim yapmaya calisirim. Aracimla ugrasmaktanda zevk alirim. Bilgisayar muhendisiyim. Elektronik ve mekaniklede aram cok iyidir.
Forumdada elimden geldigince herkese yardimci olmaktan mutluluk duyarim.

Mesajlarimi telefondan yaziyorum. İngilizce klavyeye alisik oldugumdan ingilizce klavye ile yaziyorum. İmla ve harf hatalari icin kusuruma bakmayin.

Kisaca aracimdan bahsedeyim.
Gumus gri renk, 135binde, otomatik, deri koltuk, brc lpg ve 52lt simit depo,

Bakimini yapali 2 ay oldu. Bosch filtre takimi ve eneos 0-30 yag koydum. Bujileri ustaya baktirdim orjinal iridyum ngk. Usta degismeye gerek yok iyi durumda dedi.

Araci agustosta aldim klimasi vs sogutuyor herseyi calisiyordu. Biraz fazla yakiyordu ama civicler boyle biraz fazla yakiyor heralde dedim ve onemsemedim. Gun gectik yakit sarfiyati artti. Aralik ayinda havalar soguyunca aracin kaloriferininde isitmadigini farkettim. Ayrica motorda isinmiyordu. Arac hizlandiginda motor isisi azaliyordu. Lpg yede 3-4km sonra gecebiliyordu. 150tl ye lpg yi 45lt olarak fulleyerek 350km gidebiliyordum. Asiri bir benzin sarfiyati vardi. 3-5 gunde bir 50tl lik benzin koyar oldum. Gaza fazla yuklenip araci sikistirinca motor isigini yakiyor arac gaz yemiyordu kenara cekip 1dk rolantide birakinca normale donuyordu. Motor isigida bir sure sonra kendiliginden sonuyordu. Obd2 cihazim var baglayip baktigim P0172 zengin karisim hatasini aliyordum.

Bakimdan sonra lpg bakimi icin brc servise gitmemistim. Heralde lpg bakimi yaptirmadimda boyle oldu diye lpg ciye gittim. sorunlarimi anlattigimda once bi sibop ayari vs yaptirmami sonra lpg bakimi yaptirmami soyledi ve bir japoncu ustaya gostermemi soyledi. Bende kendi ustama goturdum. 400tl ye sibop ayari, gaz kelebegi temizligi ve adaptasyon yaptirdim. Hala fazla benzin yakma sorunum devam ediyordu. Yani bosuna yaptirmis oldum. Sinir olmustum.

ocak ayinda 2 kez lpg fullemisim 300tl ve 6 kez benzin almisim 300tl. Arkadasimdada manueli var ona 50tl benzin 1 ay yetiyor. Resmen aracin icinde donuyordum ve su gibi benzin iciyordu.

Tekrar lpg ciye gittim sipbop ayarini yaptirdim hadi yap su lpg bakiminda cozulsun sorunlarim artik dedim. Bakimi yapti ama tum sorunlarim yine devam ediyordu. Nedense beynin yani regulatorun isinmadigini soyledi. Araci birakmami detayli incelemek istedigini soyledi ama vaktim olmadigindan birakamdim. İnternetten biraz arastirdim. Termostat sorunu olabilecegini dusundum. N11 den 120tl ye orjinal termostat ve orjinal radyator kapagi aldim. Radyator kapagi tam sikmiyor gibiydi onuda degiseyim dedim. Ustama gittim termostati degistirttim eskisiyle yenisi ayniydi. Ben cakmadir diye dusunuyordum ama 120tl ye orjinal bulmak beni sasirtti. Ama kapak cakmaydi. Gorevini yapti simsiki kapatti radyatoru. Artik motor hemen isiniyor ve hizlaninca motor isisi dusmuyordu. Benzin tuketimide azaldi ama hala gaza 2-3km sonra geciyor, sikistirinca motor isigi yakiyor gaz yemiyor ve kalorifer isitmiyordu. Ustam kalorifer peteginin tikali olabilecegini ondan kaloriferin isitmadigini soyledi. Ayrica lpg regulatorude kalorifer tesisatina baglanmisti. Motor ve radyator borusu ates gibi sicakken regulator ilikti. %99 kalorifer petegi tikali gorunuyordu. Sicak su petek ve regulatorde devirdaim yapamiyordu. Petek isini cozersek tum sorunlarim duzelecek gibi gorunuyordu. Nitekim petek tikali oldugundan sicak su devir daim yapamiyor kalorifer isitmiyor, regulatorden sicak su gecmedigi icin depodan gelen sivi gaz buhar hale tam olarak donusemiyor hem fazla yakiyor hemse sikistirdigimda yeterli yanma olmayinca gaz yemiyor motor tekliyordu. Ustam petek degisimi icin gogusun sokulmesi gerektigini soyledi. 300tl petek 600tl iscilik ve 100tl antifrizle 1000tl ye halledebilecegini soyledi. Fiyat cok geldi ayrica gogsun sokulmesi hosuma gitmedi cunku aracta trim sesinden nefret ederim. Eger kucuk bir vida parca vs eksiklik olursa surekli gogusten ses gelecek beni deli edecekti. Yada makine ile 200tl civarina petek temizligi yapiliyormus onu denememi tavsiye etti ama kesin cozum degilmis duzelmeme ihtimali var. Buda hosuma gitmedi. Nokta atisi ile kesin cozum istiyordum deneme yanilma ile ugrasmak istemiyorum. Bastan termostat oldugunu bilseydim sorunun 400tl ye adaptasyon falan yaptirmazdim. O yuzden ustalarada cok guvenmiyorum. Neyse İnternetten arastirdim. Gogsu sokmeden sadece vitesin oldugu orta konsolu sokerek gaz pedali yanindan petegin cikarilabildigini farkettim. Ustam japoncu olmadigindan cogu arabada oldugu gibi gogsun sokulmesi gerektigini dusundu ama sokulmesi gerekmiyordu. N11 de 215tl ye yan sanayi petek buldum. Alip kendimmi sokup degisebilir miyim diye dusunuyorum. Orta konsolu sokerim sorun degil ama petek baglantilari iyi olmali su falan kacirirsa hem elektronik parcalara temas eder buyuk sikinti olur yada su kacirdigini farketmezsem temde 120-150 ile giderken hararet yaptirirsa motoru elime alirim. O yuzden biraz riskli gibi gorunuyor. Birde temizleyip yine tikanma ihtimali olan orjinal petegimi kullanmali yoksa direk yan sanayi temiz petegimi takip kullanmali? Petegi kendim temizleyebilirmiyim dedim youtube da porcozle temizleyenler var. Tabi uygun karisim ve bekleme suresi onemli. Aracin kaputu kaldirdim ama kalorifer baglanti borularina ulasmak imkansiz.
Kara kara dusunuyorum ne yapayim diye. Siz ne onerirsiniz arkadaslar?
Bu arada termostati degisirken aracta kirmizi yani organik antifriz oldugunu gordum. Hondalarda yesil yani inorganik kullanmak gerekiyormus okuduguma gore. Onceki sahibi sagolsun alman arabalarina alistigi gibi dayamis kirmizi antifrizi. Organigin etkisi inorganikten yuksek oldugu icin sogutma sistemi icindeki korozyon pas vs ne varsa eritmis sokmus ve sistemi tikamis. Termostatta bundan bozulmus buyuk ihtimal. Kalorier petegide ayni sebepten tikanmis. borularda veya lpg regulatorde vs baska yerlerde tikaniklik varmi Petegi duzeltince gorebilirim ancak.
Su durumda siz olsaydiniz ne yapardiniz?

1. 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve petegi degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

2. 200tl ye petek temizligi yap.
Duzelirse Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy. Duzelmezse 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy

3. 200tl ye petek al. Bir ustaya 200-250tl iscilikl degistirt. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

4. 200tl ye petek al. Bir ustaya 600 iscilige gogsu sokup petegi taktir. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.

Tekrar gazciya git 80tl ye gaz ayari yaptir.

Simdi ben zaten her turlu antifriz koyacagim.
Temizletacilirsa 200 temizlik 70 antifriz 270tl ye is bitiyor.

Eger acilmazsa 200 temizlige gitmis olacak. 230 petek 200 takma isciligi 70 antifriz 700tl ye bitiyor.

Yada direk petek degisimine gidersem temizligi cikarsam 500tl ye bitiyor.
Hatta kendim takarsam 300tl ye bitiyor.
Hatta ve hatta kalorifer borularina ulasabilirsem porcozle temizleyebilirim eger tikaniklik acilirsa 10tl ye malolur. Eger petek delinirse petek degisimine giderim ama en azindan bunu denemis olurum.

Sizce ne yapmaliyim?
Bu isin dogrusu nedir?

Kusurum varsa affola, saygilar sevgiler.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
> Öncelikle CivicTR ailesine hoşgeldiniz.
> Kalorifer sisteminden kaynaklı problemi @seckins33 hocamdan yardım alalım.
> Ben diğer hususlara biraz değineceğim.
> En son gaza yüklendiğinizde arıza lambası yanıyor. Gaz yemiyor dediniz. Bu anda hangi arıza kodu gözüküyor? Bu problemde sanırsam hala geçmemiş.
> Benzinde aynısı oluyor mu?



Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Bu sabah benzinde biraz zorladim araci ariza isigi yakmadi. Bu Aksamda zorlayacagim. Yine yakmazsa demekki kesin lpg regulatorunun isinamamasi ile ilgili. Ben en iyisi petek ve antfriz siparisini vereyim.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Yan sanayi petek icin bir marka oneriniz varmi? Orjinal almiyoruz bari yan sanayinin iyisi olsun. Dandik bir sey takip ileride sikinti yasamak istemiyorum. Cunku en az 2-3 sene binmek istiyorum.

Antifirizdede markali bir urun tercih edecegim. Zaten iki cesit var. Bir hazir digeri konsantre. Hazir olan mantikli geldi. hem icine saf su katmislar hemde oranini ayarlamislar. Hicbirseye gerek yok direk bosalt icine. Konsantre olanda oran tutturamayabilirim hemde musluk suyu saf su gibi etki etmeyecek saf su katsam maliyeti artiyor.

4-5lt arasi su alir diye tahmin ediyorum. Bu sebeple 3lt lik 2 paket petrol ofisinin hazir antifrizini almayi dusunuyorum. Sizin oneriniz nedir? Tesekkur ederim.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
İyi aksamlar arkadaslar. Dun aksam araci lpg de ve benzinde bayagi zorladim. Lpgdeyken genellikle yokus yukari cikarken motor isigini yakiyor tekliyor ve gaz yemiyordu. 10-20km hizla ancak gidebiliyordu kenara cekip stop ediyorum sonra tekrar calistiriyorum motor isigi sonuyor ve arac normal calisiyor. Ama benzinle ayni yokusu test ettigimde lpg deykinden daha fazla zorladim. Herhangi hir sorun olmadi. Sorun lpg ile ilgili ve petek ile alakali oldugunu tahmin ediyordum. Bugun kalorifer petegini makine ile bizim sanayideki bi elektrikciye 150tl ye temizlettim. Bayagi bir pislik cikti. Petek bayagi acildi kalorifer suan :) ates gibi ufluyor. Petek degisimine gerek kalmadi. Umarim tekrar tikanmaz. 1-2 gun sonra komple sogutma suyunu bosaltip normal su koyucam. Sonrada nornal suyu bosaltip antifriz koyucam. Sogutma suyu cok kotuydu. Kirmizi antifriz icinde tebesir gibi olmus birde kopuruyor surekli sanki icinde sabun varmis gibi. Bu kopurmenin antifrizin kotu kalitesinden olabilecegini soyledi elektrikci. Bende ayni fikirdeyim ama emin degilim. Cunku, beylikduzunden tekirdag saraya geldim az once. Lpg de arac yine ayni sorunu yapti. Hatta ust uste yapti. 3 defa kenara cektim stop ettim sonra tekrar calistirdim. Bi arizada motor isigi yanip sonuyordu. Digerinde ya yanik kaliyordu. Zorlamadigim halde arizaya gecti. Gecerkende ekrada motor isigi ile unlenli vsa isigida yakti. Benzin istasyonuna girdim benzin aldim. Araci calistidim calismadi. Biraz daha uzun mars bastim yine yine calismadi. Mars aliyo almiyo derken gaz verdim calisti. Ama hafif sarsintili calisiyordu rolantide. Sanki bujinin biri calismiyorda 1 yanma odasinda yanma olmuyor gibiydi. 10dk falan bekledim rolanti normale dondu. Benzinlikte 1-2 tur attim bir sorun gormedim. Obd2 cihazimla hatalari kontrol ettim. Daha once hep P0172 zengin karisim hatasi verirdi. Bugun hic gormedigim bu hatalari verdi.

P0300 Random Misfire Detected Code
P0302 Cylinder 2 Misfire Detected
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected
P0304 Cylinder 4 Misfire Detected
C1555 Power Steering Motor Relay Welding Failure

Sonrasinda tedirgin bir sekilde araci zorlamadan 70-80km ile saraya ulastim. Benzinde bir sorun gormedim. Lpg sistemi ile ciddi bir sorun yasiyorum. Hata kodlarinda tum silindirlerde sorun olusmus gorunuyor lpg enjektorunde mi sorun var acaba? Sibop ayarindan sonra lpg bakimi yaptirmistim ama usta sadece lpg beyni isinmiyor ya kaloriferden ya beyinden demisti. Once kaloriferi temizlet duzelmezse getir demisti. Ama ona gitmeyecegim. Onumuzdeki cumartesi umraniyedeki candan muhendislige gidip bu lpg sorununu kokunden cozecegim. Ayrica hala aracim cok yakiyor yakitida ayri bir sikinti. Yakiti tuketimi termostati degistirince biraz azaldi ama hala fazla. Ayda ortalama 700km yol yapiyorum. 2 depo lpg (300tl) ve 200tl benzin toplamda 500tl harciyorum. Km de 70kr yakiyor. Acikcasi aractan sogudum. Onceki aracimda yasadigim sorunlardan dolayi Sorunsuz araba niyetiyle hondayi aldim ama sorundan baska birsey yasamadim. Keyifle binemedim hic.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

Ahmet_Es7

Sayfa Yönetim
Yönetici
Katılım
27 Ara 2015
Mesajlar
8,685
Çözümler
6
Tepki puanı
8,747
Konum
Konya
Ad Soyad
Ahmet Ö
Aracınız
Civic ES7 2001
İyi aksamlar arkadaslar. Dun aksam araci lpg de ve benzinde bayagi zorladim. Lpgdeyken genellikle yokus yukari cikarken motor isigini yakiyor tekliyor ve gaz yemiyordu. 10-20km hizla ancak gidebiliyordu kenara cekip stop ediyorum sonra tekrar calistiriyorum motor isigi sonuyor ve arac normal calisiyor. Ama benzinle ayni yokusu test ettigimde lpg deykinden daha fazla zorladim. Herhangi hir sorun olmadi. Sorun lpg ile ilgili ve petek ile alakali oldugunu tahmin ediyordum. Bugun kalorifer petegini makine ile bizim sanayideki bi elektrikciye 150tl ye temizlettim. Bayagi bir pislik cikti. Petek bayagi acildi kalorifer suan :) ates gibi ufluyor. Petek degisimine gerek kalmadi. Umarim tekrar tikanmaz. 1-2 gun sonra komple sogutma suyunu bosaltip normal su koyucam. Sonrada nornal suyu bosaltip antifriz koyucam. Sogutma suyu cok kotuydu. Kirmizi antifriz icinde tebesir gibi olmus birde kopuruyor surekli sanki icinde sabun varmis gibi. Bu kopurmenin antifrizin kotu kalitesinden olabilecegini soyledi elektrikci. Bende ayni fikirdeyim ama emin degilim. Cunku, beylikduzunden tekirdag saraya geldim az once. Lpg de arac yine ayni sorunu yapti. Hatta ust uste yapti. 3 defa kenara cektim stop ettim sonra tekrar calistirdim. Bi arizada motor isigi yanip sonuyordu. Digerinde ya yanik kaliyordu. Zorlamadigim halde arizaya gecti. Gecerkende ekrada motor isigi ile unlenli vsa isigida yakti. Benzin istasyonuna girdim benzin aldim. Araci calistidim calismadi. Biraz daha uzun mars bastim yine yine calismadi. Mars aliyo almiyo derken gaz verdim calisti. Ama hafif sarsintili calisiyordu rolantide. Sanki bujinin biri calismiyorda 1 yanma odasinda yanma olmuyor gibiydi. 10dk falan bekledim rolanti normale dondu. Benzinlikte 1-2 tur attim bir sorun gormedim. Obd2 cihazimla hatalari kontrol ettim. Daha once hep P0172 zengin karisim hatasi verirdi. Bugun hic gormedigim bu hatalari verdi.

P0300 Random Misfire Detected Code
P0302 Cylinder 2 Misfire Detected
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected
P0304 Cylinder 4 Misfire Detected
C1555 Power Steering Motor Relay Welding Failure

Sonrasinda tedirgin bir sekilde araci zorlamadan 70-80km ile saraya ulastim. Benzinde bir sorun gormedim. Lpg sistemi ile ciddi bir sorun yasiyorum. Hata kodlarinda tum silindirlerde sorun olusmus gorunuyor lpg enjektorunde mi sorun var acaba? Sibop ayarindan sonra lpg bakimi yaptirmistim ama usta sadece lpg beyni isinmiyor ya kaloriferden ya beyinden demisti. Once kaloriferi temizlet duzelmezse getir demisti. Ama ona gitmeyecegim. Onumuzdeki cumartesi umraniyedeki candan muhendislige gidip bu lpg sorununu kokunden cozecegim. Ayrica hala aracim cok yakiyor yakitida ayri bir sikinti. Yakiti tuketimi termostati degistirince biraz azaldi ama hala fazla. Ayda ortalama 700km yol yapiyorum. 2 depo lpg (300tl) ve 200tl benzin toplamda 500tl harciyorum. Km de 70kr yakiyor. Acikcasi aractan sogudum. Onceki aracimda yasadigim sorunlardan dolayi Sorunsuz araba niyetiyle hondayi aldim ama sorundan baska birsey yasamadim. Keyifle binemedim hic.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Geçmiş olsun hocam çok sıkıntılı bir araca dek gelmişsiniz. Sizin şuan aracı hiç lpgde kullanmamanız gerekiyor. Ciddi ateşleme sıkıntısı var. Benzinde bu sıkıntı yok dediğiniz için büyük ihtimalle lpg enjektörleri bakılmalı. Ek olarak regülatör gazı yeterince ısıtamaz ise lpg sıvı fazda silindire gider. Yakıt yoğun gidince ateşleme sıkıntısı yapıyor olabilir. Haliyle yakıtta çok artar.
> Bence buji ve bobinleriniz sağlam. Birde obd'den ltf değeriniz kaç görebildiniz mi?
> Antifiriz için organik değilde inorganik olandan koydurun. Hazır karışımlı olanlar daha rahat olur.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Geçmiş olsun hocam çok sıkıntılı bir araca dek gelmişsiniz. Sizin şuan aracı hiç lpgde kullanmamanız gerekiyor. Ciddi ateşleme sıkıntısı var. Benzinde bu sıkıntı yok dediğiniz için büyük ihtimalle lpg enjektörleri bakılmalı. Ek olarak regülatör gazı yeterince ısıtamaz ise lpg sıvı fazda silindire gider. Yakıt yoğun gidince ateşleme sıkıntısı yapıyor olabilir. Haliyle yakıtta çok artar.
> Bence buji ve bobinleriniz sağlam. Birde obd'den ltf değeriniz kaç görebildiniz mi?
> Antifiriz için organik değilde inorganik olandan koydurun. Hazır karışımlı olanlar daha rahat olur.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Tesekkur ederim. Aynen bakimsizlik kaynakli sikintili bir araca denk geldim. Simdi tum bakimlari yapildi tum sikintilarida cozuldu gibi. Bir tek su gazda kullanirkenki sorun kaldi. Oda dediginiz gibi enjektorlerden yada bi arakasin dedigi regulatorden kaynakli. Artik birisinde degisim yapip sorunu cozup yoluma devam edecegim. Yardimlariniz icin cok tesekkur ederim. Onumuzdeki c.tesi sorunum cozulunce yine buraya detaylari yazacagim. Belki bu basligin baska arkadaslara faydasi olur.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Geçmiş olsun hocam çok sıkıntılı bir araca dek gelmişsiniz. Sizin şuan aracı hiç lpgde kullanmamanız gerekiyor. Ciddi ateşleme sıkıntısı var. Benzinde bu sıkıntı yok dediğiniz için büyük ihtimalle lpg enjektörleri bakılmalı. Ek olarak regülatör gazı yeterince ısıtamaz ise lpg sıvı fazda silindire gider. Yakıt yoğun gidince ateşleme sıkıntısı yapıyor olabilir. Haliyle yakıtta çok artar.
> Bence buji ve bobinleriniz sağlam. Birde obd'den ltf değeriniz kaç görebildiniz mi?
> Antifiriz için organik değilde inorganik olandan koydurun. Hazır karışımlı olanlar daha rahat olur.

Faaliyet ayn-ı lezzettir...
Evet benzinde kullanacagim bu hafta. Bugun yine gaza aldim. Duz yolda zorladim sorun cikarmadi ama yokus yukari cikinca yine tekledi. Ayagimi hemen gazdan cektim toparladi kendine geldi. Bu sorun hep yokus cikarken oluyor duz yolda olmuyor. Petrol ofisinin hazir antifrizi var inorganik yesil renk. Su katilmiyor. 2 paket yani 6lt aldim. Siparisim kargoda gelsin direk degisecegim sogutma suyunu.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Ocak 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
195
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Hocam geçmiş olsun.
Soğutma işiyle uğraşıyorum. Antifiriz sürekli uğraştığımız konu. Öncelikle rengine bakarak antifiriz konmaz. Herhangi bir renk herhangi türde bir antifiriz olabilir. Biz Ford transitleri organikten fosfatlı organiğe geçiriyoruz şu an. İnorganik de duymadım kullanan. Japon’lar da bildiğim kadarıyla fosfatlı organik kullanıyor. Size tavsiyem servisinde antifirizi değiştirmeniz.
Kötü haber de şu: eğer kalorifer peteğiniz tıkandıysa radyatör de nasibini almıştır. Soğutma sistemi performansı düşmüş olabilir. Sürekli ihtiyaç yokken fan açıyor olabilir. Su değiştirmeden hemen önce radyatörü değiştirin ve akabinde suyu servisinde değiştirin.
Antifiriz içinde bulanıklaşma varsa çok büyük ihtimalle Çeşme suyu ile doldurulmuş. Halbuki iletkenliği düşük saf su konulması gerekir. Bunu servisler de sallamıyor ama Japon’lar hazır karışım kullanıyor bildiğim kadarıyla, su eklemiyorlar sanki. Su konusu tıkanmaya sebep olan çok kritik bir bileşen. Çeşme suyundaki tortu/kireç çökeliyor ve peteklerde/radyatörde akış hızı düşünce oraya birikiyor.
Peteği kendiniz değiştirebilirsiniz ama radyatör daha zor. Bence ikisini de serviste değiştirin.
Termostat olayını çözmüşsünüz zaten. Koşun sıcaklığın düşmesi hep termostattan olur.
Radyatör tıkanmaya başladıysa bir süre sonra da sızdırmaya başlar.
Bence en büyük talihsizlik musluk suyu ve yanlış antifiriz koyulması olmuş. Termostat, radyatör ve kabin peteğini tıkamış.



iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
23 Ocak 2019
Mesajlar
201
Tepki puanı
195
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2018
Evet benzinde kullanacagim bu hafta. Bugun yine gaza aldim. Duz yolda zorladim sorun cikarmadi ama yokus yukari cikinca yine tekledi. Ayagimi hemen gazdan cektim toparladi kendine geldi. Bu sorun hep yokus cikarken oluyor duz yolda olmuyor. Petrol ofisinin hazir antifrizi var inorganik yesil renk. Su katilmiyor. 2 paket yani 6lt aldim. Siparisim kargoda gelsin direk degisecegim sogutma suyunu.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Bu tekleme konusu sanki elektrik kaynaklı bir sorun gibi. Buji yeterli olabilir ama kablo uçları paslanmış olabilir. Trafoda sorun olabilir. Bunlar önceki mesajlarınızdaki “misfire” hatasına sebep olur. 4 silindir birden aynı sorunu verdiyse muhtemelen trafoda sorun. Çünkü kablo pasları genelde 1 tanesinde başlıyor ilk.
Ya da önceki sahibi motor falan yıkattıysa o da buna sebep olabiliyor.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
30 Eki 2016
Mesajlar
1,468
Tepki puanı
1,266
Yaş
30
Konum
İstanbul
Aracınız
Bir antfiriz dersiniz ama nereleri bozabileceginizi asla düşünemezsiniz. Orijinali Total mavi renklidir. Ya da siz direk yetkili servisten 230 lira civarlarına 4 litresini satın alabilir ve kendiniz hava alma tekniğini biliyorsanız antifirizi değiştirebilirsiniz. Bu durum motor ömrünüzün kısalmasına sebep olacaktır. Soğuk motor her zaman yüksek asınma ve asırı yakıt sarfiyatına sebep olur. Değiştireceginiz ilk sey antifirz sıvısı olsun.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
30
Tepki puanı
20
Konum
İstanbul
Aracınız
Civic FD6 2011
Merhaba arkadaslar.
Dun candan muhendislige gittim.
Aracimdaki sorun regulare bagli olan borularda birinin tikanik olmasindan kaynakliymis. İki boruyu soktu birinden hava ufledi digerinden ip gibi su akti. Basincli su vurdu var pislikle beraber basincli su fiskirdi. Gaz ayari falanda yapildi. benzin secenegi aktifmis %80 gaz %20 benzin kullaniyormusum. Benizini kapattilar. Zaten yuksek devire ciktiginde otomatik benzin puskurtuyormus yaglama icin. Bende diyorum neden gaz kullanirken benzinim surekli azaliyor. Antifrizide degistim. suan aracim gercekten normale dondu cok sukur. 1km olmadan gaza geciyor ve benzin gostergesi inmiyor sabit duruyor. Yokus yukari yuklenince kopek gibi gidiyor :) allahima cok sukur. 2-3 gazciya goturmustum biri regulator isinmiyor degisicek digeri enjektor arizasi falan demisti yine bana bir suru gereksiz masraf yaptiracaklardi. Neyseki suan nokta atisi ile sorunum cozuldu. 30tl gaz ayarina 70tl sokme takma boru temizleme isciligine toplamda 100tl ye is bitti. Saka gibi. Profesyonellik boyle birsey iste yarim saate sorunum cozuldu. İstanbul ve cevresindekiler icin umraniyedeki Candan muhendisligi lpg ile ilgili hersey icin tavsiye ederim. Sabah saat 8 de gittim. Saat 11 de sira geldi. Cok kalabalik ve sehir disindanda gelen baya var. Ekpertizde tarcanlar neyse lpg de de candan odur diyorum. Simdi civicten keyif alma zamani :)) artik arizalar yerine modifiye ile ugrasmaya vakit bulabilecegim.
Obd speedlock, 4 cam+sunroof otomatik cam kapama modulu, kayar sinyalli gunduz ledleri, amerikan park, far sensoru vs givi moduller almistim ama ariza yuzunden kenarda duruyorlardi artik yavas yavas takacagim bunlari. Hepinize yardimlariniz icin tesekkur ediyorum.

Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst