Merhaba arkadaslar.
Bu ilk actigim konu ve ilk mesajim.
Adim Evren, istanbul beylikduzunde oturuyorum ve araniza yeni katildim.
Agustos 2019 da 2011 model civic elegance aldim. Ve malumunuz bazi sikintilarim var. Bu sikintilardan once forumunuzun ve mobil uygulamanizin farkinda degildim. Sikintimi cozmek icin arastirma yaparken buldum.
Araclarima ufak tefek modifikasyonlar yapmayi severim. Elimden geldigincede bakim onarim islerini kendim yapmaya calisirim. Aracimla ugrasmaktanda zevk alirim. Bilgisayar muhendisiyim. Elektronik ve mekaniklede aram cok iyidir.
Forumdada elimden geldigince herkese yardimci olmaktan mutluluk duyarim.
Mesajlarimi telefondan yaziyorum. İngilizce klavyeye alisik oldugumdan ingilizce klavye ile yaziyorum. İmla ve harf hatalari icin kusuruma bakmayin.
Kisaca aracimdan bahsedeyim.
Gumus gri renk, 135binde, otomatik, deri koltuk, brc lpg ve 52lt simit depo,
Bakimini yapali 2 ay oldu. Bosch filtre takimi ve eneos 0-30 yag koydum. Bujileri ustaya baktirdim orjinal iridyum ngk. Usta degismeye gerek yok iyi durumda dedi.
Araci agustosta aldim klimasi vs sogutuyor herseyi calisiyordu. Biraz fazla yakiyordu ama civicler boyle biraz fazla yakiyor heralde dedim ve onemsemedim. Gun gectik yakit sarfiyati artti. Aralik ayinda havalar soguyunca aracin kaloriferininde isitmadigini farkettim. Ayrica motorda isinmiyordu. Arac hizlandiginda motor isisi azaliyordu. Lpg yede 3-4km sonra gecebiliyordu. 150tl ye lpg yi 45lt olarak fulleyerek 350km gidebiliyordum. Asiri bir benzin sarfiyati vardi. 3-5 gunde bir 50tl lik benzin koyar oldum. Gaza fazla yuklenip araci sikistirinca motor isigini yakiyor arac gaz yemiyordu kenara cekip 1dk rolantide birakinca normale donuyordu. Motor isigida bir sure sonra kendiliginden sonuyordu. Obd2 cihazim var baglayip baktigim P0172 zengin karisim hatasini aliyordum.
Bakimdan sonra lpg bakimi icin brc servise gitmemistim. Heralde lpg bakimi yaptirmadimda boyle oldu diye lpg ciye gittim. sorunlarimi anlattigimda once bi sibop ayari vs yaptirmami sonra lpg bakimi yaptirmami soyledi ve bir japoncu ustaya gostermemi soyledi. Bende kendi ustama goturdum. 400tl ye sibop ayari, gaz kelebegi temizligi ve adaptasyon yaptirdim. Hala fazla benzin yakma sorunum devam ediyordu. Yani bosuna yaptirmis oldum. Sinir olmustum.
ocak ayinda 2 kez lpg fullemisim 300tl ve 6 kez benzin almisim 300tl. Arkadasimdada manueli var ona 50tl benzin 1 ay yetiyor. Resmen aracin icinde donuyordum ve su gibi benzin iciyordu.
Tekrar lpg ciye gittim sipbop ayarini yaptirdim hadi yap su lpg bakiminda cozulsun sorunlarim artik dedim. Bakimi yapti ama tum sorunlarim yine devam ediyordu. Nedense beynin yani regulatorun isinmadigini soyledi. Araci birakmami detayli incelemek istedigini soyledi ama vaktim olmadigindan birakamdim. İnternetten biraz arastirdim. Termostat sorunu olabilecegini dusundum. N11 den 120tl ye orjinal termostat ve orjinal radyator kapagi aldim. Radyator kapagi tam sikmiyor gibiydi onuda degiseyim dedim. Ustama gittim termostati degistirttim eskisiyle yenisi ayniydi. Ben cakmadir diye dusunuyordum ama 120tl ye orjinal bulmak beni sasirtti. Ama kapak cakmaydi. Gorevini yapti simsiki kapatti radyatoru. Artik motor hemen isiniyor ve hizlaninca motor isisi dusmuyordu. Benzin tuketimide azaldi ama hala gaza 2-3km sonra geciyor, sikistirinca motor isigi yakiyor gaz yemiyor ve kalorifer isitmiyordu. Ustam kalorifer peteginin tikali olabilecegini ondan kaloriferin isitmadigini soyledi. Ayrica lpg regulatorude kalorifer tesisatina baglanmisti. Motor ve radyator borusu ates gibi sicakken regulator ilikti. %99 kalorifer petegi tikali gorunuyordu. Sicak su petek ve regulatorde devirdaim yapamiyordu. Petek isini cozersek tum sorunlarim duzelecek gibi gorunuyordu. Nitekim petek tikali oldugundan sicak su devir daim yapamiyor kalorifer isitmiyor, regulatorden sicak su gecmedigi icin depodan gelen sivi gaz buhar hale tam olarak donusemiyor hem fazla yakiyor hemse sikistirdigimda yeterli yanma olmayinca gaz yemiyor motor tekliyordu. Ustam petek degisimi icin gogusun sokulmesi gerektigini soyledi. 300tl petek 600tl iscilik ve 100tl antifrizle 1000tl ye halledebilecegini soyledi. Fiyat cok geldi ayrica gogsun sokulmesi hosuma gitmedi cunku aracta trim sesinden nefret ederim. Eger kucuk bir vida parca vs eksiklik olursa surekli gogusten ses gelecek beni deli edecekti. Yada makine ile 200tl civarina petek temizligi yapiliyormus onu denememi tavsiye etti ama kesin cozum degilmis duzelmeme ihtimali var. Buda hosuma gitmedi. Nokta atisi ile kesin cozum istiyordum deneme yanilma ile ugrasmak istemiyorum. Bastan termostat oldugunu bilseydim sorunun 400tl ye adaptasyon falan yaptirmazdim. O yuzden ustalarada cok guvenmiyorum. Neyse İnternetten arastirdim. Gogsu sokmeden sadece vitesin oldugu orta konsolu sokerek gaz pedali yanindan petegin cikarilabildigini farkettim. Ustam japoncu olmadigindan cogu arabada oldugu gibi gogsun sokulmesi gerektigini dusundu ama sokulmesi gerekmiyordu. N11 de 215tl ye yan sanayi petek buldum. Alip kendimmi sokup degisebilir miyim diye dusunuyorum. Orta konsolu sokerim sorun degil ama petek baglantilari iyi olmali su falan kacirirsa hem elektronik parcalara temas eder buyuk sikinti olur yada su kacirdigini farketmezsem temde 120-150 ile giderken hararet yaptirirsa motoru elime alirim. O yuzden biraz riskli gibi gorunuyor. Birde temizleyip yine tikanma ihtimali olan orjinal petegimi kullanmali yoksa direk yan sanayi temiz petegimi takip kullanmali? Petegi kendim temizleyebilirmiyim dedim youtube da porcozle temizleyenler var. Tabi uygun karisim ve bekleme suresi onemli. Aracin kaputu kaldirdim ama kalorifer baglanti borularina ulasmak imkansiz.
Kara kara dusunuyorum ne yapayim diye. Siz ne onerirsiniz arkadaslar?
Bu arada termostati degisirken aracta kirmizi yani organik antifriz oldugunu gordum. Hondalarda yesil yani inorganik kullanmak gerekiyormus okuduguma gore. Onceki sahibi sagolsun alman arabalarina alistigi gibi dayamis kirmizi antifrizi. Organigin etkisi inorganikten yuksek oldugu icin sogutma sistemi icindeki korozyon pas vs ne varsa eritmis sokmus ve sistemi tikamis. Termostatta bundan bozulmus buyuk ihtimal. Kalorier petegide ayni sebepten tikanmis. borularda veya lpg regulatorde vs baska yerlerde tikaniklik varmi Petegi duzeltince gorebilirim ancak.
Su durumda siz olsaydiniz ne yapardiniz?
1. 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve petegi degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.
2. 200tl ye petek temizligi yap.
Duzelirse Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy. Duzelmezse 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy
3. 200tl ye petek al. Bir ustaya 200-250tl iscilikl degistirt. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.
4. 200tl ye petek al. Bir ustaya 600 iscilige gogsu sokup petegi taktir. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.
Tekrar gazciya git 80tl ye gaz ayari yaptir.
Simdi ben zaten her turlu antifriz koyacagim.
Temizletacilirsa 200 temizlik 70 antifriz 270tl ye is bitiyor.
Eger acilmazsa 200 temizlige gitmis olacak. 230 petek 200 takma isciligi 70 antifriz 700tl ye bitiyor.
Yada direk petek degisimine gidersem temizligi cikarsam 500tl ye bitiyor.
Hatta kendim takarsam 300tl ye bitiyor.
Hatta ve hatta kalorifer borularina ulasabilirsem porcozle temizleyebilirim eger tikaniklik acilirsa 10tl ye malolur. Eger petek delinirse petek degisimine giderim ama en azindan bunu denemis olurum.
Sizce ne yapmaliyim?
Bu isin dogrusu nedir?
Kusurum varsa affola, saygilar sevgiler.
Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Bu ilk actigim konu ve ilk mesajim.
Adim Evren, istanbul beylikduzunde oturuyorum ve araniza yeni katildim.
Agustos 2019 da 2011 model civic elegance aldim. Ve malumunuz bazi sikintilarim var. Bu sikintilardan once forumunuzun ve mobil uygulamanizin farkinda degildim. Sikintimi cozmek icin arastirma yaparken buldum.
Araclarima ufak tefek modifikasyonlar yapmayi severim. Elimden geldigincede bakim onarim islerini kendim yapmaya calisirim. Aracimla ugrasmaktanda zevk alirim. Bilgisayar muhendisiyim. Elektronik ve mekaniklede aram cok iyidir.
Forumdada elimden geldigince herkese yardimci olmaktan mutluluk duyarim.
Mesajlarimi telefondan yaziyorum. İngilizce klavyeye alisik oldugumdan ingilizce klavye ile yaziyorum. İmla ve harf hatalari icin kusuruma bakmayin.
Kisaca aracimdan bahsedeyim.
Gumus gri renk, 135binde, otomatik, deri koltuk, brc lpg ve 52lt simit depo,
Bakimini yapali 2 ay oldu. Bosch filtre takimi ve eneos 0-30 yag koydum. Bujileri ustaya baktirdim orjinal iridyum ngk. Usta degismeye gerek yok iyi durumda dedi.
Araci agustosta aldim klimasi vs sogutuyor herseyi calisiyordu. Biraz fazla yakiyordu ama civicler boyle biraz fazla yakiyor heralde dedim ve onemsemedim. Gun gectik yakit sarfiyati artti. Aralik ayinda havalar soguyunca aracin kaloriferininde isitmadigini farkettim. Ayrica motorda isinmiyordu. Arac hizlandiginda motor isisi azaliyordu. Lpg yede 3-4km sonra gecebiliyordu. 150tl ye lpg yi 45lt olarak fulleyerek 350km gidebiliyordum. Asiri bir benzin sarfiyati vardi. 3-5 gunde bir 50tl lik benzin koyar oldum. Gaza fazla yuklenip araci sikistirinca motor isigini yakiyor arac gaz yemiyordu kenara cekip 1dk rolantide birakinca normale donuyordu. Motor isigida bir sure sonra kendiliginden sonuyordu. Obd2 cihazim var baglayip baktigim P0172 zengin karisim hatasini aliyordum.
Bakimdan sonra lpg bakimi icin brc servise gitmemistim. Heralde lpg bakimi yaptirmadimda boyle oldu diye lpg ciye gittim. sorunlarimi anlattigimda once bi sibop ayari vs yaptirmami sonra lpg bakimi yaptirmami soyledi ve bir japoncu ustaya gostermemi soyledi. Bende kendi ustama goturdum. 400tl ye sibop ayari, gaz kelebegi temizligi ve adaptasyon yaptirdim. Hala fazla benzin yakma sorunum devam ediyordu. Yani bosuna yaptirmis oldum. Sinir olmustum.
ocak ayinda 2 kez lpg fullemisim 300tl ve 6 kez benzin almisim 300tl. Arkadasimdada manueli var ona 50tl benzin 1 ay yetiyor. Resmen aracin icinde donuyordum ve su gibi benzin iciyordu.
Tekrar lpg ciye gittim sipbop ayarini yaptirdim hadi yap su lpg bakiminda cozulsun sorunlarim artik dedim. Bakimi yapti ama tum sorunlarim yine devam ediyordu. Nedense beynin yani regulatorun isinmadigini soyledi. Araci birakmami detayli incelemek istedigini soyledi ama vaktim olmadigindan birakamdim. İnternetten biraz arastirdim. Termostat sorunu olabilecegini dusundum. N11 den 120tl ye orjinal termostat ve orjinal radyator kapagi aldim. Radyator kapagi tam sikmiyor gibiydi onuda degiseyim dedim. Ustama gittim termostati degistirttim eskisiyle yenisi ayniydi. Ben cakmadir diye dusunuyordum ama 120tl ye orjinal bulmak beni sasirtti. Ama kapak cakmaydi. Gorevini yapti simsiki kapatti radyatoru. Artik motor hemen isiniyor ve hizlaninca motor isisi dusmuyordu. Benzin tuketimide azaldi ama hala gaza 2-3km sonra geciyor, sikistirinca motor isigi yakiyor gaz yemiyor ve kalorifer isitmiyordu. Ustam kalorifer peteginin tikali olabilecegini ondan kaloriferin isitmadigini soyledi. Ayrica lpg regulatorude kalorifer tesisatina baglanmisti. Motor ve radyator borusu ates gibi sicakken regulator ilikti. %99 kalorifer petegi tikali gorunuyordu. Sicak su petek ve regulatorde devirdaim yapamiyordu. Petek isini cozersek tum sorunlarim duzelecek gibi gorunuyordu. Nitekim petek tikali oldugundan sicak su devir daim yapamiyor kalorifer isitmiyor, regulatorden sicak su gecmedigi icin depodan gelen sivi gaz buhar hale tam olarak donusemiyor hem fazla yakiyor hemse sikistirdigimda yeterli yanma olmayinca gaz yemiyor motor tekliyordu. Ustam petek degisimi icin gogusun sokulmesi gerektigini soyledi. 300tl petek 600tl iscilik ve 100tl antifrizle 1000tl ye halledebilecegini soyledi. Fiyat cok geldi ayrica gogsun sokulmesi hosuma gitmedi cunku aracta trim sesinden nefret ederim. Eger kucuk bir vida parca vs eksiklik olursa surekli gogusten ses gelecek beni deli edecekti. Yada makine ile 200tl civarina petek temizligi yapiliyormus onu denememi tavsiye etti ama kesin cozum degilmis duzelmeme ihtimali var. Buda hosuma gitmedi. Nokta atisi ile kesin cozum istiyordum deneme yanilma ile ugrasmak istemiyorum. Bastan termostat oldugunu bilseydim sorunun 400tl ye adaptasyon falan yaptirmazdim. O yuzden ustalarada cok guvenmiyorum. Neyse İnternetten arastirdim. Gogsu sokmeden sadece vitesin oldugu orta konsolu sokerek gaz pedali yanindan petegin cikarilabildigini farkettim. Ustam japoncu olmadigindan cogu arabada oldugu gibi gogsun sokulmesi gerektigini dusundu ama sokulmesi gerekmiyordu. N11 de 215tl ye yan sanayi petek buldum. Alip kendimmi sokup degisebilir miyim diye dusunuyorum. Orta konsolu sokerim sorun degil ama petek baglantilari iyi olmali su falan kacirirsa hem elektronik parcalara temas eder buyuk sikinti olur yada su kacirdigini farketmezsem temde 120-150 ile giderken hararet yaptirirsa motoru elime alirim. O yuzden biraz riskli gibi gorunuyor. Birde temizleyip yine tikanma ihtimali olan orjinal petegimi kullanmali yoksa direk yan sanayi temiz petegimi takip kullanmali? Petegi kendim temizleyebilirmiyim dedim youtube da porcozle temizleyenler var. Tabi uygun karisim ve bekleme suresi onemli. Aracin kaputu kaldirdim ama kalorifer baglanti borularina ulasmak imkansiz.
Kara kara dusunuyorum ne yapayim diye. Siz ne onerirsiniz arkadaslar?
Bu arada termostati degisirken aracta kirmizi yani organik antifriz oldugunu gordum. Hondalarda yesil yani inorganik kullanmak gerekiyormus okuduguma gore. Onceki sahibi sagolsun alman arabalarina alistigi gibi dayamis kirmizi antifrizi. Organigin etkisi inorganikten yuksek oldugu icin sogutma sistemi icindeki korozyon pas vs ne varsa eritmis sokmus ve sistemi tikamis. Termostatta bundan bozulmus buyuk ihtimal. Kalorier petegide ayni sebepten tikanmis. borularda veya lpg regulatorde vs baska yerlerde tikaniklik varmi Petegi duzeltince gorebilirim ancak.
Su durumda siz olsaydiniz ne yapardiniz?
1. 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve petegi degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.
2. 200tl ye petek temizligi yap.
Duzelirse Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy. Duzelmezse 200tl ye petek al. Orta konsolu sok ve degistir. Sogutma sistemini komple su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy
3. 200tl ye petek al. Bir ustaya 200-250tl iscilikl degistirt. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.
4. 200tl ye petek al. Bir ustaya 600 iscilige gogsu sokup petegi taktir. Sogutma sistemini su ile temizle ve 70tl ye 2 paket po 3lt yesil antifriz koy.
Tekrar gazciya git 80tl ye gaz ayari yaptir.
Simdi ben zaten her turlu antifriz koyacagim.
Temizletacilirsa 200 temizlik 70 antifriz 270tl ye is bitiyor.
Eger acilmazsa 200 temizlige gitmis olacak. 230 petek 200 takma isciligi 70 antifriz 700tl ye bitiyor.
Yada direk petek degisimine gidersem temizligi cikarsam 500tl ye bitiyor.
Hatta kendim takarsam 300tl ye bitiyor.
Hatta ve hatta kalorifer borularina ulasabilirsem porcozle temizleyebilirim eger tikaniklik acilirsa 10tl ye malolur. Eger petek delinirse petek degisimine giderim ama en azindan bunu denemis olurum.
Sizce ne yapmaliyim?
Bu isin dogrusu nedir?
Kusurum varsa affola, saygilar sevgiler.
Lenovo P2a42 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.