- Katılım
- 26 Mar 2018
- Mesajlar
- 973
- Tepki puanı
- 2,153
- Yaş
- 40
- Konum
- Kocaeli / Gebze
- Aracınız
- Civic FK7 HB 2017
Takılan spor yaylar sert olursa fazla esnemediği için 5cm dahi alçaltsanız sürtmeyebilir, zaten spor yaylar genellikle serttir, ama ne yapıyorlar? gidip orjinal yumuşak helezonları soğuk preste basıp sertliklerini iyice bozuyorlar iyice yumuşuyor yada yaylardan kesiyorlar ve bu şekilde 5cm değilde 3-4cm bile bassanız sürtebilir.
Altını alçalttıkça sert yay kullanılmak zorundadır, ancak bunun başka problemler yaratması da beklenir, pürüzlü zeminlerde daha çok zıplarsınız ve sert yaylar ile düz pürüzsüz zeminde yol tutuşu kazandığınız halde pürüzlü zeminde yol tutuş kaybedersiniz.
kamber ayarıyla görüntü amaçlı yada lastiklerin çamurluğa sürtmemesi için oynanmaması iyi olur, çünki kamber ayarı lastik aşınması ve yol tutuşa ciddi etki eder. Kamber açısı arttırıldıkça lastik tam taban basmadığı için frenleme ve çekiş tutunması azalır ancak belli bir açıya olan kamberde yine bunlarla beraber viraj tutunması artar, ancak viraj geçildiğinde düz yolda bol patinaj ve bol bol abs devreye girecektir lastikler 40-50000km yerine 15-20000km dayanır sonra köşelerden eriyip biter.
Binek araca - 1º dereceden fazla kamber verilmemelidir, zaten genellikle fabrika çıkışı -0,3 -0,5 º kamber vardır.
Altını alçalttıkça sert yay kullanılmak zorundadır, ancak bunun başka problemler yaratması da beklenir, pürüzlü zeminlerde daha çok zıplarsınız ve sert yaylar ile düz pürüzsüz zeminde yol tutuşu kazandığınız halde pürüzlü zeminde yol tutuş kaybedersiniz.
kamber ayarıyla görüntü amaçlı yada lastiklerin çamurluğa sürtmemesi için oynanmaması iyi olur, çünki kamber ayarı lastik aşınması ve yol tutuşa ciddi etki eder. Kamber açısı arttırıldıkça lastik tam taban basmadığı için frenleme ve çekiş tutunması azalır ancak belli bir açıya olan kamberde yine bunlarla beraber viraj tutunması artar, ancak viraj geçildiğinde düz yolda bol patinaj ve bol bol abs devreye girecektir lastikler 40-50000km yerine 15-20000km dayanır sonra köşelerden eriyip biter.
Binek araca - 1º dereceden fazla kamber verilmemelidir, zaten genellikle fabrika çıkışı -0,3 -0,5 º kamber vardır.