Civic FB7 Kamber

Takılan spor yaylar sert olursa fazla esnemediği için 5cm dahi alçaltsanız sürtmeyebilir, zaten spor yaylar genellikle serttir, ama ne yapıyorlar? gidip orjinal yumuşak helezonları soğuk preste basıp sertliklerini iyice bozuyorlar iyice yumuşuyor yada yaylardan kesiyorlar ve bu şekilde 5cm değilde 3-4cm bile bassanız sürtebilir.

Altını alçalttıkça sert yay kullanılmak zorundadır, ancak bunun başka problemler yaratması da beklenir, pürüzlü zeminlerde daha çok zıplarsınız ve sert yaylar ile düz pürüzsüz zeminde yol tutuşu kazandığınız halde pürüzlü zeminde yol tutuş kaybedersiniz.

kamber ayarıyla görüntü amaçlı yada lastiklerin çamurluğa sürtmemesi için oynanmaması iyi olur, çünki kamber ayarı lastik aşınması ve yol tutuşa ciddi etki eder. Kamber açısı arttırıldıkça lastik tam taban basmadığı için frenleme ve çekiş tutunması azalır ancak belli bir açıya olan kamberde yine bunlarla beraber viraj tutunması artar, ancak viraj geçildiğinde düz yolda bol patinaj ve bol bol abs devreye girecektir lastikler 40-50000km yerine 15-20000km dayanır sonra köşelerden eriyip biter.

Binek araca - 1º dereceden fazla kamber verilmemelidir, zaten genellikle fabrika çıkışı -0,3 -0,5 º kamber vardır.
 
225.40.18 olcusunde surtme yasarsiniz fb7de lastigin genisligi 215 olmasi lazim yani 215.40.18 olmasi lazim ebatin ayrica jant ofsetide 8 veya 8.5 u gecmemesi gerek yoksa araciniz yolda giderken esnedigi zaman camurluga surtme yasarsiniz.kamber koluna gelince orjinalini bozmayin kamber kiti takarsaniz kamber verdiginizde lastikleriniz icten yiyecektir.bizzat yasadiklarimi aktariyorum size ve durmadan lastik degismeniz gerekecek.aracim fb7 lastiklerim onlerde arkalarda 215.40.18 jantlarimda onlerden arkalarda 8.5 ofset aracimda air suspansiyon var bu olculerler sikinti yasamiyorum araci tam yere bastigimda bile resim atiyorum sormak istediginiz baska bise varsa sorabilirsiniz yardimci olurum.

SM-J720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
225.40.18 olcusunde surtme yasarsiniz fb7de lastigin genisligi 215 olmasi lazim yani 215.40.18 olmasi lazim ebatin ayrica jant ofsetide 8 veya 8.5 u gecmemesi gerek yoksa araciniz yolda giderken esnedigi zaman camurluga surtme yasarsiniz.kamber koluna gelince orjinalini bozmayin kamber kiti takarsaniz kamber verdiginizde lastikleriniz icten yiyecektir.bizzat yasadiklarimi aktariyorum size ve durmadan lastik degismeniz gerekecek.aracim fb7 lastiklerim onlerde arkalarda 215.40.18 jantlarimda onlerden arkalarda 8.5 ofset aracimda air suspansiyon var bu olculerler sikinti yasamiyorum araci tam yere bastigimda bile resim atiyorum sormak istediginiz baska bise varsa sorabilirsiniz yardimci olurum.

SM-J720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
resimler
IMG-20190504-WA0015.jpeg20190504_145148.jpeg

SM-J720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Kamber in faydalarını anlatan video



Kamber verilmiş lastiklerin 15000km sonraki halleri

pGSXcZz3.jpg


IMG_6120.jpeg.664eb7814a0a456d40765dbad217b21a.jpeg
 
225.40.18 olcusunde surtme yasarsiniz fb7de lastigin genisligi 215 olmasi lazim yani 215.40.18 olmasi lazim ebatin ayrica jant ofsetide 8 veya 8.5 u gecmemesi gerek yoksa araciniz yolda giderken esnedigi zaman camurluga surtme yasarsiniz.kamber koluna gelince orjinalini bozmayin kamber kiti takarsaniz kamber verdiginizde lastikleriniz icten yiyecektir.bizzat yasadiklarimi aktariyorum size ve durmadan lastik degismeniz gerekecek.aracim fb7 lastiklerim onlerde arkalarda 215.40.18 jantlarimda onlerden arkalarda 8.5 ofset aracimda air suspansiyon var bu olculerler sikinti yasamiyorum araci tam yere bastigimda bile resim atiyorum sormak istediginiz baska bise varsa sorabilirsiniz yardimci olurum.

SM-J720F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Anladım teşekkürler, spor yaylardan direksiyonu kırınca ses geliyor nasıl çöZeriz
 
Anladım teşekkürler, spor yaylardan direksiyonu kırınca ses geliyor nasıl çöZeriz
@rundll32 amortisör kule rulmanlarını yağlatıp yaylarında etrafını hortumla kaplayarak çözmüştü, konuya bir gözatın,
 
Hocam benimde merakettiğim konu şu. Öncelikle aracınız gerçekten çok güzel görünüyor kazasız belasız binin inşallah. Ama bu yaptıklarınızın yani spor yay, büyğk jant, aradın ofset ayarlarıyla oynamak vs .. Sonucu sadece görüntü mü ? Yol tutuşuna , viraj performansına bir etkisi var mı ? Yoksa sadece görüntü mü ?

LG-H850 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
görselliğin yanında daha fazla yere basma alanı yaptığınız için (taban genişlediğinden dolayı) daha iyi bir tutunma sağlıyor. spor yay olayındada ağırlık merkezini ne kadar aşağı çekerseniz hem sürtünmeniz azalır hemde aracın yere basma kuvveti artar bunlar olumlu tarafları. olumsuz taraflarıda eğer ağır jant alırsanız yakıtınız artar perofrmansınız düşer. orjinal ebattan yeni takacağınız ebatı dogru hesaplamaz iseniz km saatindeki değerler reelde ki değer farklılaşmaya baslar bu da kaç km hızla gittinizi tam olarak bilememeniz demek.
 
Geri
Üst