Civic FC5 Kaza Yaptım - Airbag Açmadı !

Katılım
9 Eki 2019
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Konum
Eskişehir
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaşlar merhaba. Bugün sabah saatlerinde işe giderken zincirleme kazaya karıştım.
Önümdeki araç ani fren yaparak durdu. Takip mesafesini kolladığım için çarpmadan durdum. Durduğum an aynadan arkadan gelen araca bakarken hızlı geldiğini farkettim.
Sol şeritte olduğum için refleksle aracı alabildiğim kadar sola aldım ama sonuç ortada.
Arkadan gelen arkadaş yüksek hızıyla beraber bana çarptı, tabi bende önümdekine. 4 araçlık maddi hasarlı kazaya karıştık.
Önümdeki aracın yan koltuktaki yolcusu boynundan hafif yaralandı. Ambulans geldi vs. Çok şükür herkes iyi.

Aracım airbaglerini açmadı. Aracı servise götürdüğümde airbagleri sordum, çarpma sensörlerinin olduğu kısımlardan darbe olmadığı için airbag açmadığını ilettiler (!)


  • Takip mesafesini korudum. İlk çarpan araç arkamdaki araç oldu.
  • Emniyet kemerini takmadan 1 metre ilerlemem, kemerim takılıydı. Kemer tokası vs hayatta kullanmam.
  • Gerekli olursa araç log kayıtlarına baktıracağım.
  • Polis ekiplerine verilen tüm tutanak beyanatlarında bana arkadan çarpan aracın kazaya sebebiyet verdiği belirtildi. Yani benim hiçbir sebebiyetim yok.
  • Araç 2019 Model Eco Elegance
  • 20.000 bakımı yetkili servisinde geçen hafta yapıldı. Garantisi devam etmekte.
  • Tramer kaydı yok. Daha önce kazası olmadı.
  • Araç kaskolu ve sigortalı

Yarın emniyetten kaza rapor tutanağını almaya gideceğim. İnanın tüm keyfim kaçtı. Sabahtan beri ne yemek yedim ne su içtim.
Airbag açmadığı için perte çıkma durumu var mı bilmiyorum. Konu hakkında fikirleriniz, tecrübeleriniz varsa paylaşırsanız çok sevinirim

İyi forumlar dilerim
  • 20200917_083312.jpg20200917_144958.jpg20200917_145037.jpgIMG-20200917-WA0053.jpg
 
Katılım
15 Kas 2016
Mesajlar
605
Tepki puanı
643
Konum
Kayseri
Ad Soyad
asdemirtas
Yaş
37
Aracınız
Civic aracım yok

Yukarıdaki videoda iş arkadaşım geçen haftasonu şehirler arası yolda köpeğe çarpıyor, hızı ortalama 110 sanırım. Hava yastıkları açılmamış, köpek ölmüş.

Son halini de ekliyorum aracın. Hasarın ne derecede olduğu henüz ortaya çıkmadı.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2020-09-13 at 11.10.29.jpeg
    WhatsApp Image 2020-09-13 at 11.10.29.jpeg
    96 KB · Görüntüleme: 99
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Öncelikle geçmiş olsun. Her çarpmayla hava yastığı açılacak olsa trafikte sağlam araç kalmaz.

Öncelikle araçların aktif pasif güvenlik önlemlerini araştırmalı, okumalı ve anlamalıyız.

Yukarıdaki gibi bir örnek olsun mesela. Köpeğe çarptığınızda o darbeyle kemer sizi tutuyor ve bu rağmen başınız öne doğru hareket etmek istiyor mu? Bu şu demek, hava yastığının öncelikli amacı boyun çıkması, kırılması gibi vakaların önüne geçmektir. İkinci amacı baş bölgesine alacağınız darbeyi yumuşatmaktır. Köpeğe çarma şiddetiyle kafasını direksiyona vuracak bir sürücü görmedim ben. Sensör darbe alırsa elbet hava yastığı açılır ama amacı dışında açılır.

Yüksek süratli yolculukta köpeğe çarptınız ve hava yastığı açıldı diyelim. Araç çarpma etkisiyle yavaşladı mı? Hiç sanmıyorum... peki hava yastığının açılması, araç içinin beyaz toz bulutuyla kaplanması ve o anlık şok etkisi ile ben yoluma bir milim oynamadan evam ederim aracı güvenli şekilde durdururum diyen kaç sürücü vardır. Bir elin parmağını geçmez. Yani hava yastığının amacı dışında açılması daha ciddi sorunlara yol açabilir.

Gelelim konuya, siz durdunuz arkadaki size vurdu ve sizde o hareketle gidip öndekine vurdunuz. Burada üreticiyi şikayet eder nitelikte bir başlığa gerek yok. Zira muhtemel çarpma hızınız kritik seviyenin altında kalmış. Tabi buna bilirkişiler karar verecek.

Aracınız üretim hatalı olabilir. Ancak bütün araçlarda hata var, hava yastıkları açılmıyor gibi bir algı yaratmak hoş değil. Zira ben böyle anladım.

Tekrar geçmiş olsun. Bu arada kaza yapmamışsınız, kazaya karışmışsınız. İki durum olgusal olarak birbirinden farklı hatırlatmak isterim. Sonuçta siz hareketsizsiniz yani duruyorsunuz.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
8 Haz 2020
Mesajlar
283
Tepki puanı
159
Konum
Ataşehir İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
Arkadaşlar merhaba. Bugün sabah saatlerinde işe giderken zincirleme kazaya karıştım.
Önümdeki araç ani fren yaparak durdu. Takip mesafesini kolladığım için çarpmadan durdum. Durduğum an aynadan arkadan gelen araca bakarken hızlı geldiğini farkettim.
Sol şeritte olduğum için refleksle aracı alabildiğim kadar sola aldım ama sonuç ortada.
Arkadan gelen arkadaş yüksek hızıyla beraber bana çarptı, tabi bende önümdekine. 4 araçlık maddi hasarlı kazaya karıştık.
Önümdeki aracın yan koltuktaki yolcusu boynundan hafif yaralandı. Ambulans geldi vs. Çok şükür herkes iyi.

Aracım airbaglerini açmadı. Aracı servise götürdüğümde airbagleri sordum, çarpma sensörlerinin olduğu kısımlardan darbe olmadığı için airbag açmadığını ilettiler (!)


  • Takip mesafesini korudum. İlk çarpan araç arkamdaki araç oldu.
  • Emniyet kemerini takmadan 1 metre ilerlemem, kemerim takılıydı. Kemer tokası vs hayatta kullanmam.
  • Gerekli olursa araç log kayıtlarına baktıracağım.
  • Polis ekiplerine verilen tüm tutanak beyanatlarında bana arkadan çarpan aracın kazaya sebebiyet verdiği belirtildi. Yani benim hiçbir sebebiyetim yok.
  • Araç 2019 Model Eco Elegance
  • 20.000 bakımı yetkili servisinde geçen hafta yapıldı. Garantisi devam etmekte.
  • Tramer kaydı yok. Daha önce kazası olmadı.
  • Araç kaskolu ve sigortalı

Yarın emniyetten kaza rapor tutanağını almaya gideceğim. İnanın tüm keyfim kaçtı. Sabahtan beri ne yemek yedim ne su içtim.
Airbag açmadığı için perte çıkma durumu var mı bilmiyorum. Konu hakkında fikirleriniz, tecrübeleriniz varsa paylaşırsanız çok sevinirim

İyi forumlar dilerim
çok geçmiş olsun size.İnanın tarifi olmayan üzüntülerden birisi diyebilirim.
Keşke araç içinde bir kameranız olmuş olsaydı.Bu sayede kazaya sebebiyet veren aracında kaydı olmuş olurdu ve bu durumu ilk baştaki araca yükleyebilirdiniz.
Bölgede trafik kamerası vs varmı diye dikkat ettiniz mi? Gerçi trafik polisleri bu durumları düşünüp işlemlere başlamıştır diye tahmin ediyorum.
Tekrardan çok geçmiş olsun.
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Geçmiş olsun, öndeki hasara bakılırsa arkadan gelenin hızı yüksek olmalı.

Arkadan gelen çok hızlı olsaydı bagaj komple içeri girerdi bence. Araçlarımızın özellikle arkadan aldığı darbelerde kaportanın neredeyse arka koltuklara kadar hasar alması malesef kötü bir durum. Tabi yaşam alanını koruması konusunda çok iyi bunuda belirtmekte fayda var.

Aracın hasarına bakılacak olursa, kazadan kaçınmak için sola manevra yapıldığında öndeki araca fazlaca yaklaşmış gibi benim görüşüm. Belki 1 metre geride olsa önden hasar bile almazdı.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Bu araç için muhtemelen toplam hasar işçilikle dahil 70 - 80 bin lira arasında olur. Tabi bu fiyat yetkili servis ve orjinal parça için geçerli.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
çok geçmiş olsun size.İnanın tarifi olmayan üzüntülerden birisi diyebilirim.
Keşke araç içinde bir kameranız olmuş olsaydı.Bu sayede kazaya sebebiyet veren aracında kaydı olmuş olurdu ve bu durumu ilk baştaki araca yükleyebilirdiniz.
Bölgede trafik kamerası vs varmı diye dikkat ettiniz mi? Gerçi trafik polisleri bu durumları düşünüp işlemlere başlamıştır diye tahmin ediyorum.
Tekrardan çok geçmiş olsun.

Trafikte arkadan çarpan her zaman öndeki aracın masrafını karşılar. Sizin arkanızda ki sizi, siz öndekini, sizin önünüzdeki kendi önündekini diye gider.

Bu olay aslında şuradan çıkıyor. Güvenli sürüş mesafenizde öndeki araca çarpmadan durabilmeniz değil durduğunuzda belirli bir mesafede olmanız gerekir. Bu konu özellikle sürücüler tarafından karıştırılır.



SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
8 Haz 2020
Mesajlar
283
Tepki puanı
159
Konum
Ataşehir İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
Trafikte arkadan çarpan her zaman öndeki aracın masrafını karşılar. Sizin arkanızda ki sizi, siz öndekini, sizin önünüzdeki kendi önündekini diye gider.

Bu olay aslında şuradan çıkıyor. Güvenli sürüş mesafenizde öndeki araca çarpmadan durabilmeniz değil durduğunuzda belirli bir mesafede olmanız gerekir. Bu konu özellikle sürücüler tarafından karıştırılır.



SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Siz olayı tam anlamadınız ya da okumadınız. Arkadaş en basta söylüyor ki ben takip mesafemi korusuyum halde öndeki aracın ani firen yapıp durmasından dolayı, sonuç olarak bu araç kazalara sebebiyet veriyor. Benim söylemek istediğim bu sonuç olarak çarpmak önemli değil, bu durumlarda bile öndeki araç suçlu bulunabiliyor.

SM-N950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
14 Ocak 2018
Mesajlar
1,163
Tepki puanı
944
Konum
Aksaray
Aracınız
Siz olayı tam anlamadınız ya da okumadınız. Arkadaş en basta söylüyor ki ben takip mesafemi korusuyum halde öndeki aracın ani firen yapıp durmasından dolayı, sonuç olarak bu araç kazalara sebebiyet veriyor. Benim söylemek istediğim bu sonuç olarak çarpmak önemli değil, bu durumlarda bile öndeki araç suçlu bulunabiliyor.

SM-N950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Ben gayet iyi okudum ve anladım.

Diyorum ki takip mesafesi dediğinizde frenleme esnasında çarpmadan durabilmeniz değil, güvenli mesafe kalacak şekilde durabilmenizdir.

Öndeki araca çarpmadan 1cm ilede durabilirsiniz 1m ile mesafedede durabilirsiniz.

Önde giden aracın önüne aniden köpek çıktı ve frenleyip durdu. Arkadan gelen takip mesafesini koruyordu ama yinede geç algıladı ve duramayp çarptı. Suç kimde? Kime göre takip mesafesi yeterliydi? Suçlu köpek mi, köpeğe çarpmamak için fren yapıp duran mı? Vs vs...

Bu yazdıklarım ana konu ile alakalı değil sadece çrnek amaçlıdır. Yanlış anlaşılmasın.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
8 Haz 2020
Mesajlar
283
Tepki puanı
159
Konum
Ataşehir İstanbul
Aracınız
Civic FC5 2019
Ben gayet iyi okudum ve anladım.

Diyorum ki takip mesafesi dediğinizde frenleme esnasında çarpmadan durabilmeniz değil, güvenli mesafe kalacak şekilde durabilmenizdir.

Öndeki araca çarpmadan 1cm ilede durabilirsiniz 1m ile mesafedede durabilirsiniz.

Önde giden aracın önüne aniden köpek çıktı ve frenleyip durdu. Arkadan gelen takip mesafesini koruyordu ama yinede geç algıladı ve duramayp çarptı. Suç kimde? Kime göre takip mesafesi yeterliydi? Suçlu köpek mi, köpeğe çarpmamak için fren yapıp duran mı? Vs vs...

Bu yazdıklarım ana konu ile alakalı değil sadece çrnek amaçlıdır. Yanlış anlaşılmasın.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Aslında ikimizde aynı yorumu yakmaya çalışıyoruz ama farklı yollardan söylüyoruz sadece. Sonuç olarak o bölgede kamera varsa ilk aracın durma sebebi belirttiğiniz sebeplerden değilse, suçlu olabilmektedir diyorum bende sonuç olarak

SM-N950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
3,502
Çözümler
1
Tepki puanı
2,069
Konum
BURSA
Aracınız
Civic FC5 2017
Aslında ikimizde aynı yorumu yakmaya çalışıyoruz ama farklı yollardan söylüyoruz sadece. Sonuç olarak o bölgede kamera varsa ilk aracın durma sebebi belirttiğiniz sebeplerden değilse, suçlu olabilmektedir diyorum bende sonuç olarak

SM-N950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
köpeğe çarpmamak için durabılır arkadaki çarpmayacak

BV6800Pro cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst