Yani D ve R arasinda gecis yaparken önce N ye mi aliyorsunuz?Tam bilmiyorum ama ben oyle yapmiyordum.Vitesi atmadan once araci tamamen durdurmus olmak yeterlidir diye dusunuyordum.sonucta tam otomatik bir sanziman N ye atilacaksa bile kendisi atiyodur öncesinde.Bu sadece benim dusuncem teknik bilgisi olan varsa paylassin lutfen.N nin tek amacı d ve r yi birbirinden ayırmaktır. N konumunda şanzıman yağı sirkülasyon yapmaz ve ısınır.
SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Rolantide beklemek için ne yapmak gerek?
Bir de P ye stop ettikten sonra mı alıyorsunuz yoksa önce mi?
Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.
Tam olarak konu bu işte. Aracın ileriye gitme isteği şanzıman yağının dolaşımı ve oluşturduğu basınç sayesindedir. N'de yağ dolaşımı duru haliyle yağ soğutucudan dolaşmayacağı için ısınır. 5-10dkya kadar birşey olmaz ancak süre uzadıkça şanzımana zarar verir. Işıklarda n ya da d konumunda çok sorun yaşanmaz.Ben kirmizida N ye almanin faydali olacagini dusunenlerdenim.D de frene basinca(start stop aktif degilse) aracin ileri dogru ardilma egiliminde oldugunu farketmissinizdir.şanzıman arabayı yurutmek istiyor sen frenle bir direnc uygulayip durduruyorsun.bence illaki sanzimana baskisi vardir bunun.
Haklısınız N konumunda yag dolaşımı yok.Tam olarak konu bu işte. Aracın ileriye gitme isteği şanzıman yağının dolaşımı ve oluşturduğu basınç sayesindedir. N'de yağ dolaşımı duru haliyle yağ soğutucudan dolaşmayacağı için ısınır. 5-10dkya kadar birşey olmaz ancak süre uzadıkça şanzımana zarar verir.
SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yağ dolaştığı için ısınmaz. Hareketli metal parçaların sürtünmeleri sonucu ısınır. Dolaşım sonucu yağ aoğutucuya giderek soğutulur. Kısaca basınç olamaması yağ soğuktur demek olmaz.Haklısınız N konumunda yag dolaşımı yok.
Yanılıyorsunuz N konumunda rolentıde çalışan aracın şanzumanı yada yagı ısınmaz,Isınmadıgı için dolaşım yapmaya ve sogumayada ıhtıyacı olmaz.