Kırmızı ışıkta N konumuna almak

P ye getirmeden stop ettiremezsin zaten anahtar tam kapanmaz


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Stop ediyor ama anahtarı vermiyorum. P ye alinca anahtar bir tik daha geri dönüyor ve çıkarılabilir hale geliyor. Bunu da sehven öğrendim. Yine de P ye alıp stop ediyorum.
 
Şanzıman yağının ısınması sürtünmeyle hareket ettikçe oluşur ,vites d-s-r konumlarından birindeyken üzerine yük biner motordan aldığı gücü döndürme etkisini iletir, vites N konumdayken şanzımana yük binmez sürtünme oluşmaz yanı ortaya bi ısı da çıkmaz. Aracınızı vites N konumdayken saatlerce değil günlerce de çalıştırsanız ne şanzımana ne de yağa hiç birşey olmaz.


06 HONDA 2234
Manuel şanzımanlar ve bazı otomatik şanzımanlar yağ değişimi periyotları çok uzundur hatta halk arasında "ömürlük"tür ve yağ değişimi genelde yapılmaz. Ancak bizim araçlarımızda ve bazı markalarda yağ basıncıyla çalışan sistemler farklıdır ve yağ değişimine ihtiyaç duyarlar. Bunu nasıl açıklarsınız peki? Hadi düz tipleri geçin yağ basıncıyla çalışan sistemlerdeki bu yağ değişim olayını nasıl açıklayacaksınız? Ben anlatıyım. Birinde sizin deiğiniz gibi yağ sürekli soğuma dolaşımındadır ancak bizim araçlarımızda n'de yağ içerisinde parçalar hareketlerine devam ederler ve yağı ısıtırlar. Yağın dolaşımı yağı ısıtmaz, parçaların hareketi sonuçu açığa çıkan ısıya maruz kalır yağ ve bu nedenle ısınır.

Siz madem günlerce beklerim birşey olmaz diyorsanız deneyin bizlerlede paylaşın bu deney sonrası yağın kimyasal analizini?

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Birinde sizin deiğiniz gibi yağ sürekli soğuma dolaşımındadır ancak bizim araçlarımızda n'de yağ içerisinde parçalar hareketlerine devam ederler ve yağı ısıtırlar. Yağın dolaşımı yağı ısıtmaz, parçaların hareketi sonuçu açığa çıkan ısıya maruz kalır yağ ve bu nedenle ısınır.
SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
N konumunda, oldugu yerde rölantide çalışan bir aracın şanzumanının içinde hareket eden parçaları soyler misiniz?
 
P ye getirmeden stop ettiremezsin zaten anahtar tam kapanmaz


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.

Stop ediyor ama anahtarı vermiyorum. P ye alinca anahtar bir tik daha geri dönüyor ve çıkarılabilir hale geliyor. Bunu da sehven öğrendim. Yine de P ye alıp stop ediyorum.
 
N konumunda 20 sn ve üzerinde duracaksanız ışıklarda VS yakıt konusunda tasarruf sağlıyor D konumunda sürekli araç ileri gitmek istiyor ve şanzuman sürekli döndüğü için frene basıp araç zorlanıyor. O yüzden ışıklarda dururken N konumuna almak avantaj S konumu araç sollarken rahat oluyor onun dışında Bi avantajı yok fazla yakıttan başka

WAS-LX1A cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Ben araç kitapçığında şunu okumuştum, "yokuşlarda araca hafif gaz vererek sabit tutmaya çalışmayınız bu şanzımana zarar verecektir." Buradaki durum da ışıkta D modunda beklemekle benzer gibi geliyor bana. Araç yokuşta hafif gaz verdiğimizde gitmek istiyor fakat ağırlıktan dolayı (ışıkta frenle aynı şey) gidemiyor. Ben de 20 sn civarı ve üzeri ışık sürelerinde N konumuna alıyorum.
 
Merhabalar. Ben N yi hiç kullanmıyorum hareket halinde seri olacaksam S ye alıyorum,çok dik bir yokuş çıkacaksam L ye alıyorum. Park ederken de ayağım frende iken el frenini çekiyorum vitesi P ye alıp ayağımı frenden çekiyorum. Sonuçta p ye yüklenmiş olmuyorum el freni ve fren yükü alıyor diye düşünüyorum doğru mudur ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Merhabalar. Ben N yi hiç kullanmıyorum hareket halinde seri olacaksam S ye alıyorum,çok dik bir yokuş çıkacaksam L ye alıyorum. Park ederken de ayağım frende iken el frenini çekiyorum vitesi P ye alıp ayağımı frenden çekiyorum. Sonuçta p ye yüklenmiş olmuyorum el freni ve fren yükü alıyor diye düşünüyorum doğru mudur ?


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Dizel otomatiklerde L yok sanırım.Bu aracimdan once otomatik kullanmamistim.Ondan sordum.L nedir hangilerinde var?
 
Geri
Üst