Kırmızı ışıkta N konumuna almak

Honda yetkili bayi servisinde bu konuyu bir ustaya sorduğumda, aracı kırmızı ışıkta N 'ye almaya gerek olmadığını, kırmızı ışık harici çok uzun bekleyişlerde zaten motoru kapatınız demişti. Bilginize.
Kişisel görüşüm dururken boşa alma olayı DSG gibi şanzımanlar için söyleniyor daha çok. Çünkü DSG li araçlarda kronik şanzıman sorunu varmış ve aşırı ısınmadan dolayı araç yolda kalıyormuş soğuduktan sonra kendine geliyormuş anca. Bende bu durumla ilgili şöyle bir olaya şahit oldum; yokuş yukarı bir yolda yazın yol çalışmasından dolayı aşırı bir trafik vardı, dur kalk ilerliyordu, sıcak falan derken yaklaşık 45-50 araç yolda kalmış ve bunların yarısı dsg li araçlardı. Bu yüzden genelde bu araçlar için söyleniyor diye biliyorum. Zaten bu şanzımandaki araçlarda, start stop özelliğiyle; yani araç durunca motor stop ediyor ve motordan şanzımana iletilen güç kesiliyor böylece şanzıman ısınması engelleniyor, aracı hareketlendirmek için gaza bastığınızda motor çalışıyor ve yola devam edilerek sorunu kısmen çözmüşler.
 
Son düzenleme:
Ben her zaman stop etmeden once p konumuna alır sonra kontakt kapatırım. Geneldede el freni cekmem. Yasadıgım yerde pek yokusula karsılasmıyorum.
Buradaki yorumlarda farklı birsıra izleniyor.
Benim yaptığımın zararı ne. Bilen bir kişi yorumladım ltf. Mantıken soyleboyle diye birsey yok. Yontem ne olmalı

POT-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Hepimiz sanzuman tarafından değerlendiriyoruz fakat bence d konumunda uzun sureli durma hem yakıtı arttırıyor hemde motoru yoruyor.Bonus olarak dizel araçlarda dpf dolumuna sebep oluyor.
Bir düşünün anlıyacaksınız...
kuru kavramalı plakalı araçlar d konumunda frende tutugunuz surenın ilk 3 snyesi içinde kavramayı ayırıyor,
vizkos kavramalı araçlar d konumunda kavramayı bırakmıyor.
 
Ben her zaman stop etmeden once p konumuna alır sonra kontakt kapatırım. Geneldede el freni cekmem. Yasadıgım yerde pek yokusula karsılasmıyorum.
Buradaki yorumlarda farklı birsıra izleniyor.
Benim yaptığımın zararı ne. Bilen bir kişi yorumladım ltf. Mantıken soyleboyle diye birsey yok. Yontem ne olmalı

POT-LX1 cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Amaç araç park halindeyken şanzımana yük bindirmemek.
Bırakın el freni balatası eskisin çünkü sarf malzemedir değiştirilir.
Bu sebeple hafif de olsa eğimli bir yerde aracı park ettikten sonra aracı;
1. N konumuna alın
2. El frenini çekin
3. Vitesi P konumuna alın
4. Aracın motorunu durdurun.
 
Rolantide beklemek için ne yapmak gerek?

Bir de P ye stop ettikten sonra mı alıyorsunuz yoksa önce mi?

Java Software Developer
Araştırmacı ve yeniliklere açık biri.

Araç D de durdunuz N ye alın ve el frenini çekin sonra P moduna getirip araçı stop edin şanzıman ömrü için sağlıklı park etme bu şekilde


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Her ikisi de makbul demek ki....ister n de bırak ister d de.... Her ikisinin de ciddi bir dezavantaji yok galiba...
 
Çift kavramalı araç kullanırken (dsg ,edc ,dct...) mutlaka auto hold(brake) açık olsun ve de uzun süre duracaksanız mutlaka n ye ya da p ye alın.
Her ikisi de makbul demek ki....ister n de bırak ister d de.... Her ikisinin de ciddi bir dezavantaji yok galiba...

SM-N960F cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Geri
Üst