Honda yetkili bayi servisinde bu konuyu bir ustaya sorduğumda, aracı kırmızı ışıkta N 'ye almaya gerek olmadığını, kırmızı ışık harici çok uzun bekleyişlerde zaten motoru kapatınız demişti. Bilginize.
Kişisel görüşüm dururken boşa alma olayı DSG gibi şanzımanlar için söyleniyor daha çok. Çünkü DSG li araçlarda kronik şanzıman sorunu varmış ve aşırı ısınmadan dolayı araç yolda kalıyormuş soğuduktan sonra kendine geliyormuş anca. Bende bu durumla ilgili şöyle bir olaya şahit oldum; yokuş yukarı bir yolda yazın yol çalışmasından dolayı aşırı bir trafik vardı, dur kalk ilerliyordu, sıcak falan derken yaklaşık 45-50 araç yolda kalmış ve bunların yarısı dsg li araçlardı. Bu yüzden genelde bu araçlar için söyleniyor diye biliyorum. Zaten bu şanzımandaki araçlarda, start stop özelliğiyle; yani araç durunca motor stop ediyor ve motordan şanzımana iletilen güç kesiliyor böylece şanzıman ısınması engelleniyor, aracı hareketlendirmek için gaza bastığınızda motor çalışıyor ve yola devam edilerek sorunu kısmen çözmüşler.
Kişisel görüşüm dururken boşa alma olayı DSG gibi şanzımanlar için söyleniyor daha çok. Çünkü DSG li araçlarda kronik şanzıman sorunu varmış ve aşırı ısınmadan dolayı araç yolda kalıyormuş soğuduktan sonra kendine geliyormuş anca. Bende bu durumla ilgili şöyle bir olaya şahit oldum; yokuş yukarı bir yolda yazın yol çalışmasından dolayı aşırı bir trafik vardı, dur kalk ilerliyordu, sıcak falan derken yaklaşık 45-50 araç yolda kalmış ve bunların yarısı dsg li araçlardı. Bu yüzden genelde bu araçlar için söyleniyor diye biliyorum. Zaten bu şanzımandaki araçlarda, start stop özelliğiyle; yani araç durunca motor stop ediyor ve motordan şanzımana iletilen güç kesiliyor böylece şanzıman ısınması engelleniyor, aracı hareketlendirmek için gaza bastığınızda motor çalışıyor ve yola devam edilerek sorunu kısmen çözmüşler.
Son düzenleme: