Civic FB7 Klima açıkken rölanti düşmesi

mb01

0
Katılım
11 May 2018
Mesajlar
51
Tepki puanı
15
Konum
Adana
Arkadaşlar Merhaba
2015 fb7 aracımda rölantide klima açıkken devir 400-500'e kadar düşüyor sonra tekrar 800 e çıkıyor Benzin-lpg farketmekzinin bu durum oluyor.
Subap ayarı yapıldı (10 km önce)
Boğaz kelebeği temizlendi
Buji yeni takıldı (Sılzkr7c11ds serviste takıldı sahte olma ihtimali yok)
Hava filtre borusunda yırtık yok kontrol ettirdim
Maf veya egr den yapabilirmi? Yada klima gazı azalmışsa yaparmı aynı hatayı?
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
553
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hemen hemen şu videodaki kadar oluyor diyebilirim, devir göstergesi düştüğünde titreşimi/sarsıntıyı hissediyorum;


(Yukarıda 3 numaralı mesajda belirtilen video)
Eğer bu şekilde devir göstergesinde oynama rutinde oluyorsa öncelikle gaz kelebeği temizliği+iyi bir subap ayarı öneririm.
Normalde klima açıkken motorun yükü ciddi artar ancak bu şekilde devir oynaması olmamasi lazim, olursa da çok nadiren olabilir.
Ek olarak bende motor kulağı değişmeden önce klima açtığımda klimanın motorda yarattığı zorlanma kasada kolayca hissediliyordu ancak motor kulağı değişimi sonrası bu hissiyat çok azaldı diyebilirim.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
553
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
Eğer bu şekilde devir göstergesinde oynama rutinde oluyorsa öncelikle gaz kelebeği temizliği+iyi bir subap ayarı öneririm.
Normalde klima açıkken motorun yükü ciddi artar ancak bu şekilde devir oynaması olmamasi lazim, olursa da çok nadiren olabilir.
Ek olarak bende motor kulağı değişmeden önce klima açtığımda klimanın motorda yarattığı zorlanma kasada kolayca hissediliyordu ancak motor kulağı değişimi sonrası bu hissiyat çok azaldı diyebilirim.
Anladım hocam. Rutinde olmuyor, mesela kış ayında klima kullanımı çok az olduğundan sorun yoktu fakat şimdi havalar sıcak olmaya başladı klima kullanımı başladı o yüzden hissettirmeye başladı. Dalgalanma olmuyor sadece kompresör devreye girdiğinde devir saati az bişey iniyor kompresör durunca geri çıkıyor o da hafif titreme yapıyor. Neyse dediğiniz gibi öyleyse, servise bakıma gittiğimde bu durumu da belirteceğim gerekirse tespitlerine göre subap ayarı+gaz kelebeği temizliği ve klima gazı kontrolü isteyeceğim bakalım nasıl olacak. Sonucu paylaşım.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Hocam aynı ikilemde ben de kalmıştım ve yazmış olduğum üzere teknorot ile değişim yaptım, 7 ay civarı geçti üzerinden şimdilik bir sıkıntı yok bakalım zaman neyi gösterecek,gelişmeleri buradan yazarım. Sorun yaşarsam artık bir dahakini serviste değiştiririm. İnşallah yaşamam çünkü önümüzdeki ay biraz tuzlu olacak gibi :) çünkü servise gideceğim bakım için hem buji değişecek hem de klima açıkken devir düşmesi/titreme sorunu var onu göstereceğim.

Bu arada burçları neden değiştireceksiniz yani nasıl bir sıkıntı yaşadınız?
Klima açıkken devir düşmesi hususu subap ayarı + gaz kelebeği kaynaklı olma ihtimali yüksek.
En son bu işlemler ne zaman yapıldı hocam?
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
En son 2 sene önce 90bin bakımında yapılmıştı subap ayarı, araç şu an 105bin de.
Hocam iyi yapılmış bir subap ayarının 15binde bozulmaması lazım, pek hiç gaz kelebeği temizlenip bilgisayarda adaptasyonu yapıldı mı?
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
553
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
Hocam iyi yapılmış bir subap ayarının 15binde bozulmaması lazım, pek hiç gaz kelebeği temizlenip bilgisayarda adaptasyonu yapıldı mı?
Yok hocam gaz kelebeği ile ilgili hiçbir işlem yaptırmadım şimdiye dek, onu da yaptıracağım. Sıkıntı hem gaz hem de benzinde oluyor farketmiyor yani. Sizce klima gazıyla ilgili bir durum olma ihtimali nedir? Özel servisteki honda ustası bundan bahsetmişti bir keresinde çünkü.
 

m2hamid

0
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,157
Çözümler
10
Tepki puanı
12,947
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
37
Aracınız
Civic FD6 2010
Yok hocam gaz kelebeği ile ilgili hiçbir işlem yaptırmadım şimdiye dek, onu da yaptıracağım. Sıkıntı hem gaz hem de benzinde oluyor farketmiyor yani. Sizce klima gazıyla ilgili bir durum olma ihtimali nedir? Özel servisteki honda ustası bundan bahsetmişti bir keresinde çünkü.
Hocam ben devir göstergesinin klimadan kaynaklı olduğunu pek düşünmüyorum.
Sizin anlatımınızdan benim tahminim gaz kelebeği.
Bence güvenebileceğiniz bir ustanız varsa (veya servis) tam soğuk bir motorda (gerekirse aracı bir gece önceden ustaya bırakın) subap ayarı sonrası gaz kelebeği temizlenip muhakkak honda yazılımı bulunan bilgisayardan gaz kelebeği öğrenme kalibrasyon işleminin yapılması gerekli.
Benim temizlik kelebeği söktürmek istemediğim için, sadece hava filtre borusu sökülerek üzerinde yarım kontak açıkken gaz pedalına basılarak kelebek açık pozisyonda kelebek üzerindeki kir bezle temizlenme şeklinde yapıldı. Sizinde kelebek temizliğinin nasıl yapıldığını baştan sormanızı öneririm, tabi sökmenin bir zararı olup olmadığını @Emirbey26 hocama da sormak lazım.

save_20210406_162716-jpg.264703
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
553
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
Hocam ben devir göstergesinin klimadan kaynaklı olduğunu pek düşünmüyorum.
Sizin anlatımınızdan benim tahminim gaz kelebeği.
Bence güvenebileceğiniz bir ustanız varsa (veya servis) tam soğuk bir motorda (gerekirse aracı bir gece önceden ustaya bırakın) subap ayarı sonrası gaz kelebeği temizlenip muhakkak honda yazılımı bulunan bilgisayardan gaz kelebeği öğrenme kalibrasyon işleminin yapılması gerekli.
Benim temizlik kelebeği söktürmek istemediğim için, sadece hava filtre borusu sökülerek üzerinde yarım kontak açıkken gaz pedalına basılarak kelebek açık pozisyonda kelebek üzerindeki kir bezle temizlenme şeklinde yapıldı. Sizinde kelebek temizliğinin nasıl yapıldığını baştan sormanızı öneririm, tabi sökmenin bir zararı olup olmadığını @Emirbey26 hocama da sormak lazım.

save_20210406_162716-jpg.264703

Anladım hocam.
https://www.civictr.com/threads/fb7-klima-acikken-roelanti-duesmesi.260076/post-380920 Bu konuya yazan aynı sorunları yaşayan arkadaş sorunun klima gazından kaynaklandığını yazmış, o yüzden de biraz kafamı kurcaladı klima gazı olayı. Belirttiğim gibi servise zaten gideceğim önümüzdeki günlerde şehir dışından gideceğim için aracı bırakma şansım olmaz ama en azında sabahan erken giderim, gittiğimde de durumu anlatıyım bakalım ne yapacaklar temizlik gerekiyorsa sökerek mi yoksa sökmeden mi yapılacak bakalım.
 
Katılım
4 Nis 2017
Mesajlar
603
Çözümler
2
Tepki puanı
553
Konum
Türkiye
Ad Soyad
Mustafa
Yaş
34
Aracınız
Civic FB7 2013
@m2hamid hocam bugün bakım için servise gittiğimde klima açıkken rölantide titreme olayını söyledim, tamam bakalım dediler sizin dediğin gibi cengiz usta diye birisi var beraber araca bindik baktı. Bu rölanti normal dedi klima kompresörü devreye girdikçe devir düşer önemli olan 500'e kadar düşmemesi, bu sınırlar normal dedi. Ama titreme yapıyor önceden yoktu sonradan oldu neden titreme yapar akü, klima gazı vs yapar mı dedim alakası yok dedi. Kelebek temizliğine pek olumlu bakmadı. Bir adaptasyon yapalım çok az da olsa faydası olabilir dedi, iyi öyleyse dedim. Bakım bittikten sonra bilgisayarda yarım saat civarı adaptasyon yapıldı. Teslim aldım aracı baktım durum yine aynı. Yani anlam veremiyorum herkesin mi böyle, araç çalışır durur vaziyette vites D veya R de iken kompresör her devreye girdiğinde rölanti anlık düşüyor titreme oluyor sonra düzeliyor. Canımı sıktı çözüme ulaşamadım.
 
Geri
Üst