Civic FC5 Lastik basınç ikazı hakkında

bir bilgi daha verelim: civic te bulunan TPMS sistemi aktif değil pasif sistem olarak nitelendirilen sistemdendir,

aktif sistemler lastik içerisine genellikle şişirme supapı arkasına yerleştirilen pil ile çalışan bir basınç ölçer sensörü ve kablosuz iletişim ile basınç verilerini ileten elektronik düzeneğe sahiptir bu sistemler lastiğiniz patladığı zaman yada lastik değiştirirken kışlık yazlık geçiş yaparken dikkatsiz bir lastikçi tarafından kırılabilir bozulabilir. Ayrıca bu piller zamanla değiştirilmek istiyor ve lastik komple sökülmeden o pil değişmez. İyi tarafı araç hareketsiz dururken bile lastik inse kontak açık ise hareket etmeden haberiniz olur çok hassastır hızlı haber verir kalibrasyon istemez kışlık yazlık ayrı ayrı jant kullanırsanız hepsine sensör takmanız ve bunları araca tanıtmanız gerekir.

Pasif sistem ise porya üzerinde aks a bağlı ABS sensöründen ve şanzıman üzerindeki KM sensöründen veri alarak lastiklerin dönüş hızlarını normal değerler ve olması gereken değerler ile karşılaştırarak dönüş hızlarında önceden kalibre edilene nazaran bir farklılık var ise uyarı verir çünki mantıken inen lastik çapı ufalır otomobil belli bir hızda hareket ederken patlak lastik olması gereken hızdan ve inmemiş olanlardan hızlı döner, direksiyonu çevirip dönüş yaparken elbette sağ ve sol lastikler aynı hızda dönmez o yüzden bunu düz yolda giderken direksiyon çubuğundaki sensörden direksiyon açısını da hesaba katarak düz gidilirken ölçer, araçtaki elektronikler bunu hesaplar ve anormallik varsa uyarı verir, lastik üzerinde supap sensörü basınç ölçer vs. bulunmaz. Bu sistem pil değişimi bakım vs. gerektirmez, lastik değiştirirken supaplara zarar vermemeye çalışmak gibi ekstra dikkat istemez, kışlık lastik ile yazlık lastik ayrı ayrı jant kullanabilirsiniz hepsine ayrı ayrı sensör alıp takmaya gerek yoktur, kalibrasyonsuz düzgün çalışmaz o yüzden belli bir basınç ölçüm takibi olmadığı gibi lastik basınçlarının olması gereken asıl değerleri kullanıcı takibine kalmıştır her lastiğe farklı basınçta hava basmak yada gereğinden az yada yüksek hava bastıktan sonra kalibrasyon yaparak hatalı kullanıma sebebiyet verebilir. Lastik basınçları yıllarca km lerce sürekli takip edilse hep aynı kalsa bile lastikler ciddi biçimde aşındığı zaman havaları inmemiş olsa bile pasif TPMS birgün dönüş hızları değişti diye ansızın lamba yakıp uyarı verecektir.
merhaba hocam bendeki sorun şu 2017 civic rs aracımda lastik sensörü devamlı ikaz veriyor kalibre ettim hava vurdum 32 33 34 35 lastiklerde inme yok nedendir acaba
 
merhaba hocam bendeki sorun şu 2017 civic rs aracımda lastik sensörü devamlı ikaz veriyor kalibre ettim hava vurdum 32 33 34 35 lastiklerde inme yok nedendir acaba
kalibrasyon ekranından önce iptal e basıp sonra kalibre et e basmanız daha olumlu sonuç verdirir, dört tekerleğin abs sensörü düzgün çalışıyor olmalı, sert fren yaptığınızda abs nin devreye girme anına bakmak lazım onda bir problem yok ise lastik ve jantları kontrol etmek gerekiyor dört lastik birden aynı ebat aynı tipte olmalı ve yönlü lastik ise yönleri janta doğru takılmış olmalı, eğer arka koltuğunuz ve bagaj yüklü halde yol alırsanız TPMS ışığı hiç problem yokken de yanabilir. Daha önce tek lastiğe LTK kiti kullanıldı ise bu uygulama yapılan lastik diğerlerinden ağırdır bundan dolayı da yüksek hızlarda dengesizlikten yapabilir.

Bunun dışında hiçbir problem olmasa bile tek seferde 100-200km yol yaptığınız zaman muhakkak TPMS ışığı bir kez yanar sistem uzun yolda uzun süreli tekerlek devir ölçümlerinde sıklıkla hata yapıyor, yani sürekli günlük 100-150km gibi uzun yol yapıyorsanız TPMS ışığı en geç iki üç günde bir yanabilir lastikleri kontrol edip tekrar kalibre edip yola devam edin:)

Ben uzun yol 600km yol gittim bir kez yandı aynı yolu dönerken iki kere yandı. Her seferinde kontrol ettim ama lastiklerde problem yoktu.

Tekerlek devir ölçümüne dayalı pasif sistemin hassasiyeti güzel ama civic te gereğinden fazla hassas gibi.

Arabayı aldığım ikinci senemde lastiği çukura düşürüp parçalamıştım arkaları öne aldım arkaya ise yeni tek lastik ve eski 8000km yol yapmış lastiği taktım ve benimkisi sıklıkla TPMS uyarısı vermiyor tek marş 10-20km yol yaparım genelde şehir içi TPMS uyarı vermez ancak tek seferde 150-200km gittiğim zaman muhakkak bir kere olsa bile TPMS ışığı yakar. Eskiden lastiği parçalamadan önce de aynı şekilde idi uzun yolda bir kere de olsa illa uyarıyı yakardı patlamasa bile.

Yani lastik aşınması dengesizliği olsa veya lastik havalarında farklılık olsa kalibre et dediğiniz zaman civic bunu öğrenip ona göre hareket ediyor ancak yol yaptıkça lastikler ısınıp genleşiyor çapları değişiyor. Lastiklerden biri yada birkaçının yol yaptıkça davranışında büyük değişiklik olduğunda uyarı veriyor. Ama dört lastik birden aynı oranda aynı şekilde davranış değiştirirse mesela 32psi hava ile girilen otobanda hızlanıp 160-170 giderken lastiklerin dördü birden ısınıp genleşip 36-37psi olsa o zaman uyarı vermez.

Birde lastiklere önceden nitrojen basılmış olma şüphesi de var, eğer lastiklerden birisinde nitrojen olsa diğerlerinde olmasa bu ısınma ile genleşme içinde hava olan lastikte ve nitrojen olan lastikte birbirinden farklı olacaktır eğer daha önceden nitrojen gazı ile şişirilmiş lastiğiniz varsa ısındığı zaman daha az genleşir hava ile şişirilenler fazla genleşir ve yol yaptıkça lastik ebatları biribirinden biraz daha farklı olur TPMS de bu durumda daha sık uyarı verir diye düşünüyorum patlak olmasa bile. Ya dört lastik birden nitrojen yada dördü birden hava ile şişirilmiş olmalılar
 
Sizin jantta belki sensör arızalanmıştır


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
Jantlarda sensör yokki abs sensörlerinden alıyor ama halen çözemedim uyarı veriyor o şekilde kullanıyorum


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Aynen öyle hocam tespitlerim bu sonuca getirdi ama halen net değilim başka bir fikir gelmiyor aklıma
Çünkü porya da ki lastik dönüş sinyali poryadan dolayı diğerlerine göre farklı uyarı gidiyor büyük ihtimal ondan dolayı lastik basınç uyarısı veriyor die düşünüyorum


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
Poryaya baktırdınız mı hocam?
En son istişaremizde yağ sızıntısı olduğundan dolayı poryadan şüpheleniyordunuz. Porya sağlam mı çıktı yoksa?
 
yok daha baktıramadım işler güçlerden fırsatım olmadı bu şekilde kullanıyorum şimdilik biara çok kafaya takmıştım şimdi okadar takmıyorum açıkcası başına gelmiş biri yapmışsa çözümü söyler arkadaşlardan birisi
 
Merhaba. Lastik basınç uyarısını çözen olabildi mi? Bir kaç gündür benim de uyarı geliyordu. Tek tekerde vida buldum ve tamiratı yapıldı. Buraya kadar sorun yok ama şuan tüm tekerleri sık sık ölçüyorum hepsinde aynı hava olmasına rağmen her araç kullanımında lastik basınç uyarısı alıyorum. Kapatıyorum kullanıyorum sorun yok ama bir sonraki kullanımda yine uyarı veriyor. Hepsi aracın orjinal lastikleri aşınma söz konusu yok. Herhangi bir darbe vs de söz konusu değil. Artık lastik ölçmek rutin kemer bağlamak gibi bir şey oldu. Arac bakım zamanına da daha var. Sırf bu yüzden servise gitmek istemiyorum ama uyarı yandıkça da acaba bir yer bozuk mu diye moralim bozuluyor. Çözebilen varsa destek lütfen.
 
Merhaba. Lastik basınç uyarısını çözen olabildi mi? Bir kaç gündür benim de uyarı geliyordu. Tek tekerde vida buldum ve tamiratı yapıldı. Buraya kadar sorun yok ama şuan tüm tekerleri sık sık ölçüyorum hepsinde aynı hava olmasına rağmen her araç kullanımında lastik basınç uyarısı alıyorum. Kapatıyorum kullanıyorum sorun yok ama bir sonraki kullanımda yine uyarı veriyor. Hepsi aracın orjinal lastikleri aşınma söz konusu yok. Herhangi bir darbe vs de söz konusu değil. Artık lastik ölçmek rutin kemer bağlamak gibi bir şey oldu. Arac bakım zamanına da daha var. Sırf bu yüzden servise gitmek istemiyorum ama uyarı yandıkça da acaba bir yer bozuk mu diye moralim bozuluyor. Çözebilen varsa destek lütfen.
Kalibrasyon yapmayı denediniz mi?
 
Evet yapıyorum kapanıyor. Ertesi gün 40-50 km yol yapınca tekrar yanıyor. Araca binmeden veya indikten snra basınç kontrol ediyorum hepsi eşit. Hemen de yanmıyor zaten belli bir yol alınca yanıyor.
Ölçüm yaptığınız aparat veya cihazın doğruluğundan emin misiniz?
 
Geri
Üst