bir bilgi daha verelim: civic te bulunan TPMS sistemi aktif değil pasif sistem olarak nitelendirilen sistemdendir,
aktif sistemler lastik içerisine genellikle şişirme supapı arkasına yerleştirilen pil ile çalışan bir basınç ölçer sensörü ve kablosuz iletişim ile basınç verilerini ileten elektronik düzeneğe sahiptir bu sistemler lastiğiniz patladığı zaman yada lastik değiştirirken kışlık yazlık geçiş yaparken dikkatsiz bir lastikçi tarafından kırılabilir bozulabilir. Ayrıca bu piller zamanla değiştirilmek istiyor ve lastik komple sökülmeden o pil değişmez. İyi tarafı araç hareketsiz dururken bile lastik inse kontak açık ise hareket etmeden haberiniz olur çok hassastır hızlı haber verir kalibrasyon istemez kışlık yazlık ayrı ayrı jant kullanırsanız hepsine sensör takmanız ve bunları araca tanıtmanız gerekir.
Pasif sistem ise porya üzerinde aks a bağlı ABS sensöründen ve şanzıman üzerindeki KM sensöründen veri alarak lastiklerin dönüş hızlarını normal değerler ve olması gereken değerler ile karşılaştırarak dönüş hızlarında önceden kalibre edilene nazaran bir farklılık var ise uyarı verir çünki mantıken inen lastik çapı ufalır otomobil belli bir hızda hareket ederken patlak lastik olması gereken hızdan ve inmemiş olanlardan hızlı döner, direksiyonu çevirip dönüş yaparken elbette sağ ve sol lastikler aynı hızda dönmez o yüzden bunu düz yolda giderken direksiyon çubuğundaki sensörden direksiyon açısını da hesaba katarak düz gidilirken ölçer, araçtaki elektronikler bunu hesaplar ve anormallik varsa uyarı verir, lastik üzerinde supap sensörü basınç ölçer vs. bulunmaz. Bu sistem pil değişimi bakım vs. gerektirmez, lastik değiştirirken supaplara zarar vermemeye çalışmak gibi ekstra dikkat istemez, kışlık lastik ile yazlık lastik ayrı ayrı jant kullanabilirsiniz hepsine ayrı ayrı sensör alıp takmaya gerek yoktur, kalibrasyonsuz düzgün çalışmaz o yüzden belli bir basınç ölçüm takibi olmadığı gibi lastik basınçlarının olması gereken asıl değerleri kullanıcı takibine kalmıştır her lastiğe farklı basınçta hava basmak yada gereğinden az yada yüksek hava bastıktan sonra kalibrasyon yaparak hatalı kullanıma sebebiyet verebilir. Lastik basınçları yıllarca km lerce sürekli takip edilse hep aynı kalsa bile lastikler ciddi biçimde aşındığı zaman havaları inmemiş olsa bile pasif TPMS birgün dönüş hızları değişti diye ansızın lamba yakıp uyarı verecektir.