23 Nisan'ı fırsat bilip ilk uzun yolumuzu yaptık:
9 Nisan'da lastiği aldığımda 126.840 km.deymişim. Şimdilerde 1000 km oldu.
Zonguldak Ereğli'den Ankara'ya yolculuk yapıp şehir içi tur için depoda bütünleme yapmıştım. Dönüş yolu hesabı için depoyu tekrar doldurmadım henüz ancak araba göstergesinde 6,7 diyordu. Hatayı giderirsek yine 7,9 civarı (~6,7x1,18) sarfiyat göreceğimi sanıyorum. Gidişte bölünmüş yollarda 80, otoyolda 100 limitledim. Dönüşte otoyolda 120, bölünmüş yolda 100 limit kullandım. Araç 4 kişi ve tam bagaj halindeydi.
Ses:
Kış lastikleri daha sessiz ve konforluydu. Gidişte eksi dereceleri gördüm. Ses rahatsız etmedi. Sıcaklık yükseldikçe daha sessiz geldi.
Tüketim:
Gidiş yönünde, ıslak ve soğuk yolda uzun süre yüksek tüketim gördüm. Cankurtaran sonrasında ortalama tüketim 8'e düşebildi. Dönüşte hava ısınmıştı ve aracın tüketimi kendine geldi. Toplam yolculuk tüketimi bilgisayarda 7,4 gösteriyordu, ki bu da kabaca 8,7 gibi bir şey yapar.
Konfor ve güvenlik:
Önceki Michelin Primacy 3 (yakıt C, yağış A, 69 dB) lastiklere göre başlangıçta nedense daha az güven ve konfor verdi. Bilemiyorum, belki alışkanlık oluşmamış olabilir. Ailemle birlikte ve bagaj dolu olduğu için aynı şartlar oluşmamış olabilir. Kullandıkça rahatladım. -2°C yolda ve zaman zaman kar tutmaya başlayan yolda bile, evet bu yıl 23 Nisan öncesinde kar yağıyordu, herhangi bir kaygı yaşamadım.
Ancak lastik kendisini sıcakta gösterecek gibi görünüyor. Dönüş yolunda sıcaklıklar 10°C üzerine çıktı, yer yer 20 oldu. O zaman yola yapışmaya başladı. Bir kaç kez yolda çukura düşmek zorunda kaldım. Otoyolda ciddi bir kaza vardı ve sonrasında 5-6 cm bir şeyin üzerinden geçtim. Yine de arabada denge kaybı ve aşırı rahatsızlık olmadı. Bir keresinde ters eğimli virajda sert girmiş bulundum ve hafifçe komple kaydık. Araba VSA kullanmadan topladı.
Frenlemelerde hiç bir yerde ABS devreye girmedi. Sorunsuz durduk. Hatta, Bolu dağı inişinde frenlere alışmak zor geldi, çünkü birden yavaşlıyorduk ve arabadakiler bana sert fren yapıyorum diye ikazda bulundular.
Yokuş çıkışlarda yüklü haldeyken zaman zaman patinaj yaşadım. Önceki lastiklerde de benzer patinaj sorunu oluyordu. Bu konuyu dizelci arkadaşlar o yüksek torku dizginleme maceralarında daha iyi değerlendirebilirler belki.
Sonuç:
Lastik değerlerindeki C ile A arasındaki 0,23 L/100km tasarrufu anlamak ancak ölçümlerle anlaşılır. Yine de uzun süreli maliyet azalması ile alt klasmandaki lastiğe göre olası fiyat farkını amorti edeceği vaat ediliyor. Ancak sessizlik konusu çok tatminkar. Islak yolda kuru yoldan herhangi bir fark yaşamadan hızlanma, yavaşlama, manevra yapabildim.