Premium Contact 5’i yaklaşık 3 yıl kullandım. Islak ve kuru zeminlerde sınırları defalarca zorladım. Kuru zemindeki yol tutuşunu çok beğendiğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Tekerleklerin sert virajlarda gıdım gıdım kaymasını kontrol edebilecek düzeyde limitleri zorluyordum kuru zeminde. Lastikte 2. seneden itibaren ufak tefek çatlaklar oluştuğunu ve sanki biraz erken sertleşip aşındığını düşünüyorum. Bu lastikle ilgili eleştirilerden bir tanesinin erken aşınma olduğunu bir yerlerde okuduğumu da anımsıyorum.
O dönem yeni bir lastik alma sürecinde Premium Contact 6 ve Michelin Primacy 3 arasında kalıp yol tutuşta Contact 6’nın daha iddialı sessizlikte ise Primacy 3’ün daha iddialı olduğunu araştırmalarım sonucu edinmiştim. Sessizliği önceliğe alıp Primacy 3’ü alıp yaklaşık 2 yıl kullanmıştım.
Contact 5’ten sonra Primacy 3 çok belirgin şekilde daha yumuşak yanaklarıyla konforu belirgin şekilde artırmış sanki ilave bir süspansiyon sistemi eklenmiş gibi olmuştu Leon’a.
Ani gazlamalarda tutunmanın Contact 5’e göre azaldığını tecrübe etmiştim. Viraj ve sert manevralarda tutunma problemi yaşadığımı hatırlamıyorum. Primacy 3 bu hususlarda güvensizlik hissettirmedi. Ancak ivmelenmedeki patinaja düşme tecrübeleri nedeniyle beni psikolojik olarak virajlarda daha temkinli olmak zorunda bıraktığı için Contact 5’te olduğu kadar limitleri zorladığımı hatırlamıyorum Primacy 3 ile.
Daha sonra da Contact 6’yı Mondeo IV’e almaya niyetlenmiş ancak yine yol sesi hususundaki olumsuz eleştiriler ve nispeten yüksek fiyat nedeniyle bu sefer de Brigestone almış ve Contact 6’yı yine bizzat kullanıp tecrübe etme şansım olmamıştı.
Sizin Contact 6’yı bizzat test etmiş olmanız neticesindeki yorumlarınız daha önce edindiğim verileri destekler nitelikte.
Lastikte tutuş özelliklerini önemsiyorum ancak sessizlik performansını da en az tutuş kadar önemsiyorum.
Velhasıl sizin yorumunuzun benim için değerli olması nedeniyle artık Contact 6 defterini kapatıyorum...☺
Şimdiye kadar kullandığım lastiklerin en sessizleri Michelin Primacy 3 ve Michelin Pilot Sport 3’dü.
Bu arada konuyu uzattım ama genel lastik seçimleriyle ilgili fikir vermesi açısından eklemekte fayda gördüğüm için bahsetmek istiyorum;
BMW 318i’yi satın aldığımda üzerinde 225/50/16 Kumho lastikler vardı. Lastik değiştirme zamanı geldiğinde aynı ebatta Michelin Pilot Sport 3 bulamadığım için istemeyerek de olsa 205/55/16 ebatını almıştım.(Her iki ebat da kullanım klavuzunda mevcut)
İkisi arasında ciddi anlamda salınım farkı oluştu. Zaten yumuşak olan Michelin daha dar tabanlı da olması nedeniyle araçta dinamik sürüş keyfi bırakmamıştı? 205 tabanlı Pilot Sport 3’lerle Kumho’nun 225 tabanlısıyla yaptığım sert manevraları yapmak tedirgin eder olmuştu. Pilot Sport 3’ün sert manevra yada virajda tutunma problemi yaşattığına şahit olmadım ancak salınımın fazla olması zaten sürüş karakterini değiştirmeye zorluyordu...
m2hamid size; Niyeti güzel, saygılı, yardımsever, çalışkan ve faydalı her insana esenlik ve afiyet diliyorum.