Civic FB7 Lastik Tercih-Öneri

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,269
Çözümler
9
Tepki puanı
13,116
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
@m2hamid aracim dream paket hocam. Vsa ozelligi malesef yok.
Lastik basıncınızı sabah soğuğunda güvenebileceğiniz bir aletle kontrol etmenizi tavsiye ederim.
Benim başıma bu tip patinaj olayı 2 kere geldi, ikisinde de lastik değişimi sonrası lastikçi 36-38 arası psi hava basmıştı, aslında direksiyonun hafifliğinden farkında idim ama patinaj olacak kadar düşünmememiştim, sonrasında doğru ölçüm yapmak için 2015 yılında 90 liraya özel lastik basınç ölçer satın almıştım.
Ek olarakta lastik ebatlarınız 195 65 15 ise lastik havasını 30 psi olarak, 205 55 16 ise 32 psi olarak ayarlayın. (y)
 
Katılım
22 Ara 2018
Mesajlar
9
Tepki puanı
4
Konum
İzmir
Aracınız
Civic FB7 2014
Ben 4 mevsim kullanıyorum. Geçen kış başında Barum marka 4 mevsim taktırdım. Fiyat/kalite olarak memnun kaldım diyebilirim.

Çözemediğim bir nokta var yalnız araç alt takımlarından çok ses geliyor bozuk yollarda.

Lastiğin etkisi ne derece var bu seslerde emin değilim ama onun dışında karlı yolda vs gayet iyiydi performansı.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,269
Çözümler
9
Tepki puanı
13,116
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
500 km yolculuk sonrası dün Mersin'e FB7 ile geldim, forumdaşlara tavsiyem Continental PremiumContact 6 lastiği yerine yol sesi açısından FB7ye daha düşük desibelli lastik almaları daha isabetli olur :(
Açıkçası beklediğimden daha fazla yol sesi oluşturuyor. Aynı yolu kış lastiği ile çıktığımda bu kadar ses yoktu :(
Yol tutuş olarak ise çok memnun kaldım, amiyane tabirle hayvan gibi tutunuyor :)(y) Araç ufak denemelerimde çizgisinden nerdeyse hiç çıkmadı diyebilirim :)
Tabi bunda lastiğin yeni olmasınında payı olduğunu düşünüyorum (y) Lastiği kullandıkça izlenimlerimi de aktarmaya devam edeceğim.
 
Son düzenleme:

İsmail Beşiroğlu

Super Moderator
Yönetici
Katılım
16 Kas 2018
Mesajlar
2,364
Çözümler
1
Tepki puanı
3,955
Yaş
36
Konum
Ankara/Eryaman
Ad Soyad
İsmail Beşiroğlu
Yaş
35
Aracınız
Civic FB7 2016
Nokian wetproof (öndeki iki lastik) ile 1500km yaptım ve çok zorlu dağ yollarına balon yapmadan, patlamadan indim çıktım. Lastiklere acıdım cidden keşke anahtar girmiş michelin cc+ ile gelseydim. Arkalar da primacy 4 ve sessizlik ve konfor konusunda gayet memnunum. Bir kaç ani fren deneyimim oldu maşallah dedim. Manisadan İzmir’e inerken ve Muğla yollarındaki virajları güvenle inip çıktım.Tavsiye ederim.
 
S

Silinen üye 20336

Guest
500 km yolculuk sonrası dün Mersin'e FB7 ile geldim, forumdaşlara tavsiyem Continental PremiumContact 6 lastiği yol sesi açısından FB7ye hiç uygun değil :(
Çok fazla yol sesi oluşturuyor. Aynı yolu kış lastiği ile çıktığımda bu kadar ses yoktu :(
Hatta Continental PremiumContact 5 lastiği bile daha sessizdi nerdeyse, izolasyonlu FB7de bile cidden fazla fazla yol sesi üretiyor. Açıkçası daha sessiz bir seçmediğime pişman oldum :(
Yol tutuş olarak ise çok memnun kaldım, amiyane tabirle hayvan gibi tutunuyor :)(y) Araç ufak denemelerimde çizgisinden nerdeyse hiç çıkmadı diyebilirim :)
Tabi bunda lastiğin yeni olmasınında payı olduğunu düşünüyorum (y)
Premium Contact 5’i yaklaşık 3 yıl kullandım. Islak ve kuru zeminlerde sınırları defalarca zorladım. Kuru zemindeki yol tutuşunu çok beğendiğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Tekerleklerin sert virajlarda gıdım gıdım kaymasını kontrol edebilecek düzeyde limitleri zorluyordum kuru zeminde. Lastikte 2. seneden itibaren ufak tefek çatlaklar oluştuğunu ve sanki biraz erken sertleşip aşındığını düşünüyorum. Bu lastikle ilgili eleştirilerden bir tanesinin erken aşınma olduğunu bir yerlerde okuduğumu da anımsıyorum.
O dönem yeni bir lastik alma sürecinde Premium Contact 6 ve Michelin Primacy 3 arasında kalıp yol tutuşta Contact 6’nın daha iddialı sessizlikte ise Primacy 3’ün daha iddialı olduğunu araştırmalarım sonucu edinmiştim. Sessizliği önceliğe alıp Primacy 3’ü alıp yaklaşık 2 yıl kullanmıştım.
Contact 5’ten sonra Primacy 3 çok belirgin şekilde daha yumuşak yanaklarıyla konforu belirgin şekilde artırmış sanki ilave bir süspansiyon sistemi eklenmiş gibi olmuştu Leon’a.

Ani gazlamalarda tutunmanın Contact 5’e göre azaldığını tecrübe etmiştim. Viraj ve sert manevralarda tutunma problemi yaşadığımı hatırlamıyorum. Primacy 3 bu hususlarda güvensizlik hissettirmedi. Ancak ivmelenmedeki patinaja düşme tecrübeleri nedeniyle beni psikolojik olarak virajlarda daha temkinli olmak zorunda bıraktığı için Contact 5’te olduğu kadar limitleri zorladığımı hatırlamıyorum Primacy 3 ile.

Daha sonra da Contact 6’yı Mondeo IV’e almaya niyetlenmiş ancak yine yol sesi hususundaki olumsuz eleştiriler ve nispeten yüksek fiyat nedeniyle bu sefer de Brigestone almış ve Contact 6’yı yine bizzat kullanıp tecrübe etme şansım olmamıştı.

Sizin Contact 6’yı bizzat test etmiş olmanız neticesindeki yorumlarınız daha önce edindiğim verileri destekler nitelikte.

Lastikte tutuş özelliklerini önemsiyorum ancak sessizlik performansını da en az tutuş kadar önemsiyorum.

Velhasıl sizin yorumunuzun benim için değerli olması nedeniyle artık Contact 6 defterini kapatıyorum...☺️

Şimdiye kadar kullandığım lastiklerin en sessizleri Michelin Primacy 3 ve Michelin Pilot Sport 3’dü.

Bu arada konuyu uzattım ama genel lastik seçimleriyle ilgili fikir vermesi açısından eklemekte fayda gördüğüm için bahsetmek istiyorum;
BMW 318i’yi satın aldığımda üzerinde 225/50/16 Kumho lastikler vardı. Lastik değiştirme zamanı geldiğinde aynı ebatta Michelin Pilot Sport 3 bulamadığım için istemeyerek de olsa 205/55/16 ebatını almıştım.(Her iki ebat da kullanım klavuzunda mevcut)✅

İkisi arasında ciddi anlamda salınım farkı oluştu. Zaten yumuşak olan Michelin daha dar tabanlı da olması nedeniyle araçta dinamik sürüş keyfi bırakmamıştı? 205 tabanlı Pilot Sport 3’lerle Kumho’nun 225 tabanlısıyla yaptığım sert manevraları yapmak tedirgin eder olmuştu. Pilot Sport 3’ün sert manevra yada virajda tutunma problemi yaşattığına şahit olmadım ancak salınımın fazla olması zaten sürüş karakterini değiştirmeye zorluyordu...

m2hamid size; Niyeti güzel, saygılı, yardımsever, çalışkan ve faydalı her insana esenlik ve afiyet diliyorum.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,269
Çözümler
9
Tepki puanı
13,116
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Premium Contact 5’i yaklaşık 3 yıl kullandım. Islak ve kuru zeminlerde sınırları defalarca zorladım. Kuru zemindeki yol tutuşunu çok beğendiğimi rahatlıkla söyleyebilirim. Tekerleklerin sert virajlarda gıdım gıdım kaymasını kontrol edebilecek düzeyde limitleri zorluyordum kuru zeminde. Lastikte 2. seneden itibaren ufak tefek çatlaklar oluştuğunu ve sanki biraz erken sertleşip aşındığını düşünüyorum. Bu lastikle ilgili eleştirilerden bir tanesinin erken aşınma olduğunu bir yerlerde okuduğumu da anımsıyorum.
O dönem yeni bir lastik alma sürecinde Premium Contact 6 ve Michelin Primacy 3 arasında kalıp yol tutuşta Contact 6’nın daha iddialı sessizlikte ise Primacy 3’ün daha iddialı olduğunu araştırmalarım sonucu edinmiştim. Sessizliği önceliğe alıp Primacy 3’ü alıp yaklaşık 2 yıl kullanmıştım.
Contact 5’ten sonra Primacy 3 çok belirgin şekilde daha yumuşak yanaklarıyla konforu belirgin şekilde artırmış sanki ilave bir süspansiyon sistemi eklenmiş gibi olmuştu Leon’a.

Ani gazlamalarda tutunmanın Contact 5’e göre azaldığını tecrübe etmiştim. Viraj ve sert manevralarda tutunma problemi yaşadığımı hatırlamıyorum. Primacy 3 bu hususlarda güvensizlik hissettirmedi. Ancak ivmelenmedeki patinaja düşme tecrübeleri nedeniyle beni psikolojik olarak virajlarda daha temkinli olmak zorunda bıraktığı için Contact 5’te olduğu kadar limitleri zorladığımı hatırlamıyorum Primacy 3 ile.

Daha sonra da Contact 6’yı Mondeo IV’e almaya niyetlenmiş ancak yine yol sesi hususundaki olumsuz eleştiriler ve nispeten yüksek fiyat nedeniyle bu sefer de Brigestone almış ve Contact 6’yı yine bizzat kullanıp tecrübe etme şansım olmamıştı.

Sizin Contact 6’yı bizzat test etmiş olmanız neticesindeki yorumlarınız daha önce edindiğim verileri destekler nitelikte.

Lastikte tutuş özelliklerini önemsiyorum ancak sessizlik performansını da en az tutuş kadar önemsiyorum.

Velhasıl sizin yorumunuzun benim için değerli olması nedeniyle artık Contact 6 defterini kapatıyorum...☺

Şimdiye kadar kullandığım lastiklerin en sessizleri Michelin Primacy 3 ve Michelin Pilot Sport 3’dü.

Bu arada konuyu uzattım ama genel lastik seçimleriyle ilgili fikir vermesi açısından eklemekte fayda gördüğüm için bahsetmek istiyorum;
BMW 318i’yi satın aldığımda üzerinde 225/50/16 Kumho lastikler vardı. Lastik değiştirme zamanı geldiğinde aynı ebatta Michelin Pilot Sport 3 bulamadığım için istemeyerek de olsa 205/55/16 ebatını almıştım.(Her iki ebat da kullanım klavuzunda mevcut)✅

İkisi arasında ciddi anlamda salınım farkı oluştu. Zaten yumuşak olan Michelin daha dar tabanlı da olması nedeniyle araçta dinamik sürüş keyfi bırakmamıştı? 205 tabanlı Pilot Sport 3’lerle Kumho’nun 225 tabanlısıyla yaptığım sert manevraları yapmak tedirgin eder olmuştu. Pilot Sport 3’ün sert manevra yada virajda tutunma problemi yaşattığına şahit olmadım ancak salınımın fazla olması zaten sürüş karakterini değiştirmeye zorluyordu...

m2hamid size; Niyeti güzel, saygılı, yardımsever, çalışkan ve faydalı her insana esenlik ve afiyet diliyorum.
Çok teşekkürler :) keyifli forumlar dilerim :)
 

akif

0
Katılım
5 Haz 2018
Mesajlar
570
Tepki puanı
837
Yaş
36
Konum
izmir
Aracınız
Continental conti premium contact 2 araç üzerinde gelmişti bayiden. Geçen haftalarda yol sesi ve uğultuya dayanamayıp michelin primacy 4 aldım. Sessizlik olsun yol tutuşu olsun her anlamda verdiğim paraya değdi diyebilirim ama lastik ne kadar sessiz olursa olsun fb7 kasa civic, 2016 model ford focus'a göre çok ciddi yol sesi ve rüzgar sesi alıyor. Yaz lastiklerinde fb7 kasa civic için en sessiz lastik lassa impetus revo 2+ idi ama onunda yol tutuşu yüksek hızlarda çok iyi değildi. Bridgestone turanza taş gibi lastiklerdi ama onlarında yol gürültüsü çok fazlaydı. Bence michelin primacy 4 sessizlik ve yol tutuş konularında en ortalama lastik.

SM-N910C cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 

m2hamid

FD6 Moderatör/Editör
Yönetici
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
10,269
Çözümler
9
Tepki puanı
13,116
Konum
Türkiye
Ad Soyad
M2Hamid
Yaş
40
Aracınız
Civic FD6 2010
Continental PremiumContact 6 adına kendi deneyimlerim ile yeni bir güncelleme yapayım :)
Bayramın ikinci gününden sonra yaklaşık 400 km. civarı yol yaptım, yol tutuş konusundaki pozitif izlenimim halen devam ediyor (y)
Ancak yol sesi hususunu biraz abarttığımı düşünüyorum :)
Yol sesi olarak uygun asfaltta sessiz ilerleyebiliyor, bunu akrabamın 2016 focus'unu biraz kullandıktan sonra kafamda teyit ettim diyebilirim.
Tabi bunda lastiğin yeni olmasınında büyük payı var ancak focus'taki yol sesi ve çukur-tümseklerdeki vurma seslerinden sonra FB7ye binince Continental PremiumContact 6'ya haksızlık ettiğimi farkettim, süspansiyon konforunu ben farkında olmadan bayağı ciddi arttırmış (y) Yol sesi olarakta focus daha fazla yol sesine sahipti.
Continental PremiumContact 5'ten daha sesli ifademi geri alıyorum, hatta üstteki mesajı da yeniden düzenledim:)
Kışlık lastikten daha fazla ses yapıyor ancak çok rahatsız edici seviyede değil. Ama şu aşamada sessiz lastikleri sınıfındadır da diyemem :) Ses düzeyi kabul edilebilir sınırlar içerisinde, etiketindeki 71db ibaresi doğru kabul edilebilir.
 
Son düzenleme:

ywzckr

0
Katılım
26 Ocak 2018
Mesajlar
1,167
Tepki puanı
884
Konum
Samsun
Continental PremiumContact 6 adına kendi deneyimlerim ile yeni bir güncelleme yapayım :)
Bayramın ikinci gününden sonra yaklaşık 400 km. civarı yol yaptım, yol tutuş konusundaki pozitif izlenimim halen devam ediyor (y)
Ancak yol sesi hususunu biraz abarttığımı düşünüyorum :)
Yol sesi olarak uygun asfaltta sessiz ilerleyebiliyor, bunu akrabamın 2016 focus'unu biraz kullandıktan sonra kafamda teyit ettim diyebilirim.
Tabi bunda lastiğin yeni olmasınında büyük payı var ancak focus'taki yol sesi ve çukur-tümseklerdeki vurma seslerinden sonra FB7ye binince Continental PremiumContact 6'ya haksızlık ettiğimi farkettim, süspansiyon konforunu ben farkında olmadan bayağı ciddi arttırmış (y) Yol sesi olarakta focus daha fazla yol sesine sahipti.
Continental PremiumContact 5'ten daha sesli ifademi geri alıyorum, hatta üstteki mesajı da yeniden düzenledim:)
Kışlık lastikten daha fazla ses yapıyor ancak çok rahatsız edici seviyede değil. Ama şu aşamada sessiz lastikleri sınıfındadır da diyemem :) Ses düzeyi kabul edilebilir sınırlar içerisinde, etiketindeki 71db ibaresi doğru kabul edilebilir.

Ayni tecrubeyi bende edindim bu bayram arabaya bok atarken aslinda sessizlik duzeyini daha sesli arabaya bindikce anliyoruz hocam zamanla alışıyoruz sanırım, keske ayni aracta kiyas yapabilsek ama malesef ayni arac kiyas bulamiyoruz cevremizde hep farkli modeller oluyor. Yalitima ayirdigim parayi acaba lastige mi ayirsaydim diyorum bazen bu kis belki mevsimlik yada kislik lastik alirim hanimin memlekete gitmek için bakalım zaman neyi gösterecek.


iPhone cihazından CivicTR mobile app kullanılarak gönderildi.
 
Moderatörün son düzenlenenleri:
Geri
Üst